Zandreu Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Klart jeg forstod hva du mente, Swome. Ville bare være litt vittig.. Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg håper personlig at vi ikke handler for mye i sommer og gir litt rom til unge talenter som Shelvey, pacheco og kelly Lenke til kommentar
Swome Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Klart jeg forstod hva du mente, Swome. Ville bare være litt vittig.. Men for å være litt seriøs.. Jeg skulle gjerne sett Wijnaldum i Liverpooldrakt. Han virker som den vingtypen vi så sårt trenger. Alt for lite fart og teknikk i dagens stall. Håper Shelvey får sjansen de siste kampene nå som Gerrard muligens er ute resten av sesongen. Lucas og Spearing er ikke akkurat de mest kreative spillerne i PL. Shelvey virker i hvert fall som han er i stand til å sende pasninger på 40 meter. Blir spennende å se til neste år om unggutter som Suso og Spearing får prøve seg. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Det er vel rimelig klart at HVIS Reina skifter beite, så tror jeg det sparker igang en karusell av keepere hos diverse storklubber rundt om. Kenny vil neppe fortsette med Jones/Gulacsi mellom stengene, og vil nok se etter en ung, allerede etablert toppkeeper. Jeg synes i så fall vi burde rappe flere spillere fra Atletico Madrid, nemlig David De Gea. Mannen/gutten er svært ung, og tippes som Spanias neste landslagskeeper (Siden trioen Valdez/Reina/Casillas er like gamle, alle tre er vel født innenfor en periode på 12 måneder), og selv om de nok har 5-6 sesonger igjen på toppnivå, så er De Gea såpass ung at han nok vil stå ganske langt fram i køen NÅR de nåværende legger opp. Eller så kan (og dette smerter litt) United bare kjøpe De Gea med en gang, så får vi andre beholde keeperne våre. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg håper personlig at vi ikke handler for mye i sommer og gir litt rom til unge talenter som Shelvey, pacheco og kelly Da kan vi se frem mot nok en shit sesong. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Kelly har vært en av våre bedre spillere under Dalglish. Håper han fortsetter den trenden når han kommer tilbake fra skade. Shelvey og Pacheco trenger litt mer tid for å kunne konkurrere om startplass. Imidlertid spiller ingen av disse tre i våre "problemposisjoner", som er begge vingene, og venstreback. Pdd. føler jeg at Kelly + Johnson er god oppdekning på høyreback. Det vi trenger er en god venstreback, samt at vi lar Insua få en ny sjanse. Vingene er diskutert så mange ganger med så mange alternativ, at jeg lar den ligge. I tillegg trenger vi 2 eller helst 3 nye stoppere som kan være gode førstevalg. Agger er vår soleklart beste stopper når han er skadefri, og Skrtel kan være en grei backup om han er i god-formen (som han virker å være nær nå). Kyrgiakos virker helt ute av det, og Carra begynner dessverre å bli gammel og treg(ere). Sentral midt er vi også godt forspent, med Lucas, Meireles, Gerrard, (Aquilani?) og Shelvey. Keeperplassen, så fremt ikke noe skjer der i sommer, tilhører Reina, det er ingen tvil om det. Spissplassen begynner også å se bra ut, med Carroll og Suarez, og Pacheco lurende i rekkene. N'Gog kan imidlertid med fordel byttes ut. Handlelisten, i prioritert rekkefølge, bør altså være: 1. Venstreback 2. To eller helst tre vinger 3. To eller tre stoppere 4. Spissbackup Salgslisten: Kyrgiakos, Jovanovic, Poulsen, Konchesky, N'Gog, Cole (dessverre), Maxi. Kuyt får bli under tvil, som backupbackup. 1 Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Tre stoppere? Aldri i verden. Håper vi prioriterer en av skikkelig kvalitet (Cahill er mitt førstevalg). Da har vi Cahill og Agger optimalt. Med Agger sin skadehistorie er det vanskelig å bygge noe rundt han, men synes han fortsatt skal få sjansen og spille når han er fit. Da har vi også Skrtel, Wilson og Carra som backup. Det holder i første omgang. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Poenget mitt er at Agger er skadd store deler av sesongen - såpass mye at vi må vurdere om vi rett og slett skal gå for to skikkelige stoppere. Cahill, Agger, Skrtel, Wilson og Carra. Cahill - Skrtel synes jeg høres ganske tynt ut på papiret (og det er ikke tvil om at det i så fall blir stopperparet store deler av sesongen med mindre vi henter enda en stopper). Wilson har absolutt potensialet - men per dags dato er han altfor ustabil til å kunne være en seriøs utfordrer. Heller en spiller til mindre kamper med mindre press. Carra blir enda et år eldre - og dermed står vi plutselig med 2 kvalitetsstoppere, hvorav en har det med å være skadd hvertfall en tredel av sesongen, og 1 backupstopper. For meg er det for lite. Tre stoppere er å ta i. En stopper er for lite. Gitt at vi skal ha en stopper til, i tillegg til Cahill, som er tiltenkt backup for Agger. Hvem kan passe? Birmingham har scouseren Scott Dann, som oppfyller flere punkter på sjekklisten (ung, scouser, ikke noe typisk førstevalg men heller ikke et dårlig valg, slik som Kyrgiakos pdd er). Ellers hadde Simon Kjær også vært drømmemakkeren til Agger. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Pdd. har vi 5 stoppere. Vi kvitter oss med 1 av de (Kyrre). Hvis vi henter inn 2 stoppere, står vi foran neste sesong med 6. Det blir overkill i mine øyne. Tar bare en kort oppsummering av de vi har nå: 1. Agger - Mye skadet, men klasse når han er på banen. 6 seiere og 0 baklengs de siste 6 han har vært på banen sier sitt. 2. Skrtel - Forferdelig første del av sesongen, men begynner å finne tilbake til noe som kan ligne på gammel form nå. Begynner å kjenne igjen litt av det kontante spillet fra tidligere, og har skjerpet seg veldig på holding osv. i feltet etter at Kenny og Clarke kom inn. Fortjener å vise hva han er god for også neste sesong. 3. Carragher - Fantastisk i enkeltkamper (eks. Chelsea borte), men må belage seg på å vike mer og mer for yngre krefter de sesongene han har igjen. Likevell en verdifull spiller å ha i troppen. 4. Wilson - Stort talent med høyt potensial. Vært litt for varierende i spilletiden han har fått i år, men mye av det har til gjengjeld vært på VB. Fortsatt ung og bør få mer spilletid neste år. 5. Kyrre - Selges. Henter vi inn en stopper av klasse så mener jeg at vi har bra dekning på stopperplass i inngangen til neste sesong. Henter vi inn 2 (forbeholdt at vi bare selger 1, slik jeg ønsker), så mener jeg at det i tillegg til å bli en dårlig prioritering mtp. at vi fortsatt har flere posisjoner å styrke, også kan stå i veien for utvikling til unge spillere som Wilson. Ta også med i betraktning at det også er mange som mener at Kelly sin naturlige posisjon er stopper, og at det er en reell sjanse for at han kan ende opp der etterhvert (ikke noe must med det første så lenge han storspiller på backen). Men kan likevell også være et alternativ om det skulle bli helt krise med skader osv. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Absolutt ikke uenig i det du sier. For å endre litt på mine tidligere utsagn så bør stopper nr 1 (klassestopper) være ganske høyt prioritert, sammen med venstreback og vingene. Å hente en stopper nr 2, som backup, kan komme lenger ned - men som du påpeker, Kelly er egentlig en midtstopper og kan være backup der hvis det skulle trengs. Man vet jo heller ikke hvordan Wilson vil utvikle seg frem mot neste sesong - det kan hende han motbeviser den kritikken han har fått og faktisk ikke bare blir backup/reserve, men også en reell utfordrer. Regner vel med at de fleste er skjønt enige om at det er offensive vinger vi trenger sårt, og skal vi fortsette i 4-3-3 så er vel Suarez ganske selvskreven som en bred angriper eller lignende, med Carroll i midten, og da helst på venstre. Så spesielt på lørdag at Suarez fikk mer flyt i spillet så fort han fikk flyttet seg over på venstrekanten. 1 Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hvis både Johnson, Kelly og Agger er ute resten av sesongen så håper jeg Wilson får prøve seg i midtforsvaret for fullt der han hører hjemme. Mye viktigere å gi spilletid til et stort talent enn Kyrre som etter alt å dømme forsvinner til sommeren. Satser på at Aurelio blir klar til kampen mot City. Så kan vi kjøre noe alà dette: Carragher-Skrtel-Wilson-Aurelio Ikke idielt, men beste vi kan få til under forholdene. 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Helt enig med deg der. Heller Wilson, som er ung og fortsatt kan tillate seg småfeil som det Kyrre bedrev sist, enn Kyrre, som strengt tatt skal vite bedre - men som ikke ER bedre og derfor må bedrive slikt tøys. 1 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Ut med Skrtel, Kyrre og Konchesky. De tre dårligste forsvarsspillerne våre. Inn med Cahill og en stopper til (Hummels eller Höwedes er drømmen, eller Kjær?) som danner det faste stopperparet. Så har vi Agger som spiller de kampene han kan når han ikke er skada (han er jo skada 50% av året, så dumt å satse på han fast, selv om jeg skulle ønske det) også har vi Wilson og Carra bak der igjen og i aller aller verste fall Kelly. Så henter vi tilbake Insua som backup + en klasseback, Coentrao er vel den som er mest linka for tiden. Gjør vi dette har vi et forsvar som ligner ambisjoner om å være med i toppen. Kelly/Johnson/Carra - Cahill/XXX/Agger/Wilson/Carra/Kelly - Coentrao/Insua/Johnson/Agger/Wilson Da har vi jævlig god dekning og 1.linja oser det klasse over i så fall. I tillegg har jo Kenny spilt litt med 3 stoppere og 2 vingbacker også, noe dette oppsettet favoriserer enda mer da vi evt vil ha 3 klassestoppere. Carra burde dessverre begynne å fases ut av forsvaret som backup synes jeg, han blir ikke yngre med åra han heller. På tide å se seg om etter noe nytt, så vi ikke sitter med skjegget i postkassa den dagen han er for gammel. Det viktigste for meg er egentlig å få ut Skrtel, Kyrre og Konchesky, da disse suger så voldsomt at det ikke er et topp 4 lag verdig og å ha sånne spillere. Ja, Skrtel har vært grei i det siste, men han holder langt fra mål gjennom en hel sesong. Edit: Som en kamerat av meg så fint påpekte; om vi ikke kan handle keeper fra øverste hylle (Neuer, Adler, De Gea osv), så er det nesten så vi bare burde bruke Gulacsi. Han er rimelig heit på sitt beste og ser vel nesten på han som nest øverste hylle, så hvorfor ikke bare satse på han? Spørsmålet er om han holder en hel sesong. Endret 5. april 2011 av ErlendRU Lenke til kommentar
Swome Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Går jo an å hente Mihaylov tilbake til keeperplassen. Han har jo vært bra for twente så vidt eg vet. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Har etter rapportene gjor sakene sine meget bra ja. Har desverre ikke fått fulgt han noe særlig, men det jeg har lest har vært utelukkende positivt. Så vidt jeg vet er han også åpen for å komme tilbake selv. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Cristian Ansaldi er også linket for tiden. Argentiner, spiller i Rubin Kazan, født 1986. Har dog kun en landskamp for argentinerene (fordi han er venstreback, en plass som vel har tilhørt Gabriel Heinze en stund). Jeg har etterlyst ham lenge, tror han kan bli den venstrebacken vi har manglet siden JAR dro. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 "Success is winning championships. It is nothing less than that. And when you win a championship – and we will – success isn't measured or accomplished by winning once." 5 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Forslag til nytt oppsett i PL-kategorien Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Morsomt at LeBron James har kjøpt seg inn som andelseier i Liverpool via FSG. En av de største basket/idrettsstjernene i verden er med andre ord Liverpoolsupporter. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Øyh, jeg har LeBron-basketsko! Nå skal det dog sies at han spiller for et møkkalag, i basketverden er det erkerival Orlando Magic som gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå