Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke grave videre i diskusjonen om hvordan disse tallene for souvenirsalg er lagt til grunn og hvor seriøst det er, men det er jo ekstra imponerende for oss i og med at veldig mange av de mest ihuga supporterne i Liverpool boikottet alt souvenirsalg under H&G, så selv om denne boikotten globalt sett var veldig liten, hadde vi solgt enda mer souvenirutstyr om så ikke hadde vært tilfelle. Souvenirsalg er en god inntekt for klubben, så det er bra at det salget går bra hvert fall, uansett hvilket tall vi er globalt sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snodig den rapporten, hadde vært interessant å lese hele for å lese tallgrunnlaget. Desverre koster den nesten 5000 Euro, så litt i overkant for å stille min egen nysgjerrighet.

 

Men, er dere ikke enige at noe skurrer når Olympique Marseille er foran M. United? United f.eks er jo kjempestore i Asia, noe jeg nekter å tro at Marseille er.

 

Det eneste jeg klarer å tolke av den rapporten er at det er snakk om "retail revenue", som kan oversettes med inntekter fra detaljhandel. Fra wikipedia:

 

Detaljhandel er en betegnelses for salg av varer i kvanta tilpasset personlig eller husholdningsbehov direkte til forbrukere eller husholdninger.

 

Dvs. jeg mistenker at denne rapporten kun tar for seg inntekter fra salg av supporterartikler via. offisielle butikker, type xxx store. Hadde det dreid seg om "gross revenue" derimot, ville inntektene omfattet inntektene man får fra å selge supportereffekter via en tredjepart (tenk G-Sport og store sportsvarehus man typisk finner i Asia).

 

Sistnevnte er dog kun en teori, så det er godt mulig jeg har trampet solid i salaten. Men det å påstå at Olympique Marseille tjener mer enn selveste Manchester United på supportereffekter er ganske oppsiktsvekkende.

 

Og vennligst, ikke gjør dette om til en ny diskusjon om hvem som har best supportere.

 

Jeg synes også det høres merkelig ut, men jeg tror at noe av forklaringen kan være at det i Asia selges VELDIG mye falske supporterartikler. Kan ikke tenke meg at dette er tatt med i beregningen.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Er jo nesten logisk det da, når Liverpool spilte med en spiss (Torres) trengte vi en bedre ersatter, nå som Liverpool spiller med to spisser(sannsynligvis Suarez og Carroll) gjør ikke det N'Gog noe bedre å ha som erstatter.

 

Bedre benk trenger vi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...