Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jajaja! Takk til Blackpool som ga oss en skikkelig opptur. Nå er det "bare" 8 poeng opp til 4. når alle har like mange kamper. Kan Blackpool-kampen tyde på at Tottenham begynner å merke kjøret etter en uvanlig hard (men bra) sesong? Chelsea har en hengekamp og med seier der har vi 7 poeng til de.

 

Mars er en sesong der vi trolig ser konturene av hvordan sesongen ender. Chelsea møter United og City hjemme og Blackpool borte. Hardt nok program. Tottenham møter Wolves borte, som kan være tøft nok og West Ham hjemme som bør gi 3 poeng til WHL. Liverpool har West Ham (i februar), United og Sunderland hhv borte, hjemme og borte og har dermed ikke noe lett mars-program. Likevel er det lov å håpe at Carroll og Suarez begynner å fyre for fullt i mars og at Cole endelig når et brukandes nivå uten å bli skadd.. Dersom vi unngår skader på viktige spillere i mars har vi alle muligheter til å virkelig ta steget inn i kampen om fjerde. Tradisjonelt sett er det jo i denne perioden av sesongen at Liverpool er sterkest (mars-mai), så det er virkelig god grunn til å være optimistisk nå. United har også et rimelig heftig program fremover, så å ta 3 poeng mot de på Anfield skulle ikke være noen umulighet. Februar har vært en dørgende kjedelig måned, så nå er det bare å håpe at vi avslutter med et skikkelig smell mot West Ham, får Suarez skikkelig i gang og vinner overbevisende. Avansement i EL er også veldig realistisk nå, og vi må gå for gull der. Kjenner at jeg gleder meg skikkelig til sesonginnspurten nå, for det som begynte som en skikkelig møkkasesong har faktisk alle muligheter til å bli en svært god sesong, forutsetningene fra 1. januar tatt i betraktning.

 

YNWA!

 

Ed: Typo fixd.

Endret av cmyrland
Lenke til kommentar

Ikke for å være partypooper, men noway jose om dere tar 4.plassen. Finnes ikke snøballs sjans i helvete engang. Både Chelsea, City og Tottenham er vesentlig mye bedre og dere tåler ingen poengtap de neste 5 eller 6 kampene om det skal være realistisk å håpe på 4.plass. Med 1-1 hjemme mot Wigan sist, en kamp dere absolutt ikke klarte å dominere, så fikk vi nok de konturene vi trengte for å se hvor dette bærer hen.

 

EL motstand er type Aris, Lech Poznan osv. Alt annet enn LFC-City i den finalen hadde vært smått skammelig. Betyr like mye som å vinne Charity Shield, bare mot dårligere motstand.

Lenke til kommentar

Jeg skal si meg fornøyd med sesongen, tatt Hodgson-perioden i betraktning, om vi klarer å hvert fall legge litt press på lagene foran og føle at vi kjemper litt om fjerdeplassen. Jeg tror heller ikke vi greier å ta den, med Chelsea, Spurs og City alle sammen med mange poengs forsprang skal det være umulig, og vi har også en del spørsmålstegn ved laget enda, selv om Suarez og Carroll eventuelt skulle finne rytmen snart. Men bare det å kjempe rundt disse lagene vil være en stor prestasjon av Kenny og laget etter den elendige første halvdelen av sesongen, og vil gi oss et løft frem mot neste sesong og tro på at ting kan gå bedre under Kenny og med litt forsterkninger i sommer.

Lenke til kommentar
Liverpool tjente mer penger på salg av suvenirer og supportereffekter enn noen annen engelsk klubb i fjor. De røde endte på tredjeplass på listen over klubber i Europa som tjente mest penger på suvenirsalg, bare slått av Barcelona og Real Madrid. På plassene bak Liverpool fulgte Bayern München og Marseille. Manchester United var «nest beste» engelske klubb, nede på sjetteplass. AC Milan, Inter, Lyon og Fenerbahce kompletterte «topp ti».

:yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snodig den rapporten, hadde vært interessant å lese hele for å lese tallgrunnlaget. Desverre koster den nesten 5000 Euro, så litt i overkant for å stille min egen nysgjerrighet.

 

Men, er dere ikke enige at noe skurrer når Olympique Marseille er foran M. United? United f.eks er jo kjempestore i Asia, noe jeg nekter å tro at Marseille er.

 

Det eneste jeg klarer å tolke av den rapporten er at det er snakk om "retail revenue", som kan oversettes med inntekter fra detaljhandel. Fra wikipedia:

 

Detaljhandel er en betegnelses for salg av varer i kvanta tilpasset personlig eller husholdningsbehov direkte til forbrukere eller husholdninger.

 

Dvs. jeg mistenker at denne rapporten kun tar for seg inntekter fra salg av supporterartikler via. offisielle butikker, type xxx store. Hadde det dreid seg om "gross revenue" derimot, ville inntektene omfattet inntektene man får fra å selge supportereffekter via en tredjepart (tenk G-Sport og store sportsvarehus man typisk finner i Asia).

 

Sistnevnte er dog kun en teori, så det er godt mulig jeg har trampet solid i salaten. Men det å påstå at Olympique Marseille tjener mer enn selveste Manchester United på supportereffekter er ganske oppsiktsvekkende.

 

Og vennligst, ikke gjør dette om til en ny diskusjon om hvem som har best supportere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Liverpool tjente mer penger på salg av suvenirer og supportereffekter enn noen annen engelsk klubb i fjor. De røde endte på tredjeplass på listen over klubber i Europa som tjente mest penger på suvenirsalg, bare slått av Barcelona og Real Madrid. På plassene bak Liverpool fulgte Bayern München og Marseille. Manchester United var «nest beste» engelske klubb, nede på sjetteplass. AC Milan, Inter, Lyon og Fenerbahce kompletterte «topp ti».

:yes:

 

Tøft. Lurer på hvor mye mer vi håver inn der i forhold til Chelsea og City. Viser bare at både LFC og Utd sin "naturlige inntekt" og markedsverdi er enorm. Og at klubben vår kan flyte på egne inntekter, og trenger ikke rike eiere til å spytte inn seddelbunker konstant for at vi skal kunne kjempe om trofeer i toppen i fremtiden, men å bare la maskineriet gå av seg selv. Noe som er mye lettere nå som gjelden mer eller mindre forsvinner helt i løpet av kort tid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hmm, høres veldig suspekt ut da United tjener helt overlegent mer enn LFC. Jeg tror omsettningen var nesten todobbelt så stor i fjor og Man Utd har flest supportere i verden, så det høres ut som et dårlig mattestykke at Mersyside klubben selger flere supportereffekter enn United.

 

Apropos: Jeg fikk et skikkelig råttent inntrykk av Alan Hansen og Kenny Dalglish etter å ha lest biografien til Fergie (1999) og selv om han ikke omtaler guttene deres med onde tunger, tror jeg litt av grudgen til manageren vår stammer fra tidene han var assistent for Jock Stein i 85 og 86. LFC gutta med unntak av Graeme Souness, som faktisk var en skikkelig lagspiller, hadde en klikk og hvis én fikk kritikk, ble de andre furtene og truet med å trekke seg. Stein og Ferguson måtte balansere lagpraten på kniveggen for å ikke irritere Dalglish spesielt og basert på egoet til den karen skjønner jeg at det var litt av en oppgave. Alan Hansen skulket landslagskamper notorisk og Jock Stein (en av de største managerne gjennom tidene) ville ikke ha ham med til Mexico i 86. Nå døde som kjent Jock rett før Mexico VM (under kvalikkampen mot Wales faktisk) og Fergie tok over. Fergie vraket Alan Hansen i respekt for Jock Stein og det faktum at han aldri spilte godt på landslaget selv om han var en klippe for LFC. Kort tid etter pådro Dalglish (bestekompisen til Hansen) seg en "kneskade." Som landets store stjerne på den tiden satte han Ferguson i stikken.

 

Souness var også kritisk til Dalglish. Når laget skulle ha en fotoseanse de fikk £5000 for ville kenny ha en egen avtale og nektet å stille opp. Jock Stein måtte true han med å kaste han ut av troppen for at han motvillig ble med på en halvtimes jobb som alle andre obligatorisk måtte stille opp på..

Endret av Goldwing
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle med litt fornuft skjønner jo at den listen er helt hinsides feil. I hvertfall som dere tolker det, at United er på 6.plass på listen over mest solgte supporterartikler. Kan være noe annet lureri som får listen til å se slik som den ser ut også. At Marseille selger mer enn United er jo så feil som det går ant å bli og det burde da de fleste skjønne? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...