Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel skrevet mine synspunkt flere ganger i denne kategorien før...

 

Min far har vært tilhenger av Chelsea siden 80-tallet, og han forteller stadig vekk at han misliker måten klubben har utviklet seg på og hvordan de ødsler rundt med penger, men han sier at det ikke er noen andre lag for han i England enn Chelsea.

 

Det er også litt av grunnen til at jeg også er Chelsea-supporter, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg støtter "økonomisk doping" slik som det blir tatt opp stadig vekk i PL-kategorien her på diskusjon.no.

 

Jeg støtter ikke pengebruking overhodet, men hva kan man gjøre? Kan ikke plutselig bare bli Liverpool, Arsenal- eller Unitedfan just like that. Nei, du holder deg til laget ditt.

Så kall meg cunt, historieløs jævel, sjellløs fitte o.l. Men Chelsea kommer til å være mitt lag så lenge jeg følger med på fotball.

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

Det argumentet er veldig aktuelt, med tanke på at jeg bare er 18 år, og derfor ikke har fulgt med på fotball så lenge. Men situasjonen er slik at i mitt hjem har det vært Chelsea som har vært laget av den enkle grunn at min far er glad i fotball, og glad i Chelsea. Dermed ble det slik for meg også. Jeg har alltid likt fotball, og har alltid likt Chelsea, men nå de siste 5-6 årene da jeg har vært "voksen" nok til å sette meg ordentlig inn i fotball og begynt å følge med ukentlig.

 

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette, om det er en slags metode på å "renvaske" meg fra medgangssupporter-stempelet, men dere virker som en sta gjeng, og kommer med sleivspark i min retning uansett hva jeg skriver eller gjør, så er vel ingen vits uansett?

Lenke til kommentar

Det argumentet er veldig aktuelt, med tanke på at jeg bare er 18 år, og derfor ikke har fulgt med på fotball så lenge. Men situasjonen er slik at i mitt hjem har det vært Chelsea som har vært laget av den enkle grunn at min far er glad i fotball, og glad i Chelsea. Dermed ble det slik for meg også. Jeg har alltid likt fotball, og har alltid likt Chelsea, men nå de siste 5-6 årene da jeg har vært "voksen" nok til å sette meg ordentlig inn i fotball og begynt å følge med ukentlig.

 

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette, om det er en slags metode på å "renvaske" meg fra medgangssupporter-stempelet, men dere virker som en sta gjeng, og kommer med sleivspark i min retning uansett hva jeg skriver eller gjør, så er vel ingen vits uansett?

Du trenger ikke å rettferdiggjøre ditt valg av klubb. Av ulike årsaker valgte du Chelsea, fair enough det. Nå er det hengivenhet og lojalitet (med tiden, det får man ikke bevist når klubben er i medgang) som gjelder.

 

En medgangsupporter er en som kun bryr seg når det går bra og ikke lar tap (enten det er enkeltkamper eller sesonger ect) gå utover humøret. Ikke alle som er supportere av toppklubber er medgangsupportere, det er bare sure druer fra smålige personer som holder med småklubber i et desperat forsøk på å fremstille seg selv i et bedre lys. Sannsynligvis var det derfor de valgte den og den klubben i første omgang også, nettopp for å skille seg ut fra mengden. Din (nå kjenner jeg ikke deg riktignok, men dersom jeg gir deg the benefit of the doubt) og min lidenskap er ikke noe mindre eller anderledes enn supporterne til si feks West Ham sin.

 

I en viss fase i alle fotballsupporteres liv har man hatt mindre kunnskap, intresse og kjærlighet til sporten. Dette er gjerne i barn/ungdomsåra. Det er i denne fasen man som oftest finner "sin klubb" og da har ikke historie, supporternormer osv noe med saken å gjøre, spesielt ikke om ikke om man vokser opp i et miljø der fotball har svake røtter. Som ung eller uviten så er det de beste fotballspillerne (for mange av oss Utd fans på forumet Cantona og Keane feks, eller Shearer for magpies gutta) som blir heltene dine, ikke dritt som John Walters eller Peter Wittingham. Type kamper som United-City 4-3 er det som skal til for å vinne over ung og uskyldig persons hjerte. Se for deg en 12 åring som er med pappa på pub - stemningen er i taket når Liverpool scorer på overtid. den gutten er garantert solgt for den klubben. Dagen etter går Stoke-West Ham for tomme seter i samme lokale, det er er klart at det har en annen påvirkning på en ung person.

 

Store klubber får flest fans fordi disse klubbene er mest eksponert og supportere avler supportere. Om du vokser opp i et Chelsea hjem (eks Zeromac) er sjansene store for at du blir blå. Feks så er det mange unge LFC fans der ute i dag der jeg tipper 70% av dem har blitt påvirket av sine omgangspersoner, enten det er en far, onkel eller kompis. Det er derfor klubber som har nytt stor suksess over tid, men som mister sin status på fotballbanen likevel opprettholder rekrutteringen av fans. Som feks Everton, Leeds og Forrest i mindre grad enn da LFC og United (riktignok i sin prime enda)

 

PS: Merk dere hvor ofte supportere av mindre klubber enten ble det som følge av nær familie eller i voksen alder. Svært få blir betatt av Wolves som ung feks. Lidenskapen der kommer også gradvis og ofte er den mindre "ekstrem" enn den til en som har vokst opp med sine idoler osv. De aller hardeste supporterene du finner i dette landet er United, Arsenal eller LFC fans, book it.

 

Edit: Og ja, at du får høre at du er en plastikk supporter osv, get used to it. Det er det samme for alle supportere av toppklubber med suksess, nettopp fordi disse klubbene også tiltrekker seg mange ... plastikk fans. Feks etter at LFC slo Chelsea, da raste det inn med "YNWA <3" på facebook og det fra folk som kaller seg fans, men som ikke gir beng når det går dårlig. Type Wendelinho.

Endret av Goldwing
  • Liker 9
Lenke til kommentar
En medgangsupporter er en som kun bryr seg når det går bra og ikke lar tap (enten det er enkeltkamper eller sesonger ect) gå utover humøret. Ikke alle som er supportere av toppklubber er medgangsupportere, det er bare sure druer fra smålige personer som holder med småklubber i et desperat forsøk på å fremstille seg selv i et bedre lys. Sannsynligvis var det derfor de valgte den og den klubben i første omgang også, nettopp for å skille seg ut fra mengden. Din (nå kjenner jeg ikke deg riktignok, men dersom jeg gir deg the benefit of the doubt) og min lidenskap er ikke noe mindre eller anderledes enn supporterne til si feks West Ham sin.

Får håpe West Ham var valgt tilfeldig. :p

 

Er ikke så farlig å bli kalt medgangs/dårlig supporter eller lignende, det å heie på et fotballag er ikke noe man gjør for andre. Da betyr det null og niks hva noen måtte mene om deg.

 

Zeromac vet vel selv hvor hengiven supporter han er. Og så lenge andres mening om han ikke påvirker hvordan man diskuterer med han, så er det ikke så farlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjenner at jeg må le av alle innleggene dine, uansett hva som står skrevet. Klarer rett å slett ikke å ta deg seriøst og det er ikke fordi du er ung, uviten og LFC supporter, men fordi du er jente. Sååreey. Visualiserer følgende hver gang du letter på lokket.

 

Tror de fleste tenker på deg som han ekstra høylydte med United-drakta, som er på puben tre timer før kampstart for å drikke opp trygda. Innbitt fotballsupporter er, og vil alltid forbli, arbeiderklasse.

Endret av kloffsk
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Kjenner at jeg må le av alle innleggene dine, uansett hva som står skrevet. Klarer rett å slett ikke å ta deg seriøst og det er ikke fordi du er ung, uviten og LFC supporter, men fordi du er jente. Sååreey. Visualiserer følgende hver gang du letter på lokket.

 

Tror de fleste tenker på deg som han ekstra høylydte med United-drakta, som er på puben tre timer før kampstart for å drikke opp trygda. Innbitt fotballsupporter er, og vil alltid forbli, arbeiderklasse.

That is me bro!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...