Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Hva slags fakta? Liverpool er helt i toppen når det kommer til faste engelske spillere i startelleveren.

Problemet er jo bare det at du lister opp en som enda ikke har spilt for dere og en som har spilt 1/3 av kampene for dere i år (Kelly).

Ja jeg ser den, men det ser ut som Kelly har gjort høyrebacken til sin uansett, og Carroll er selvfølgelig med i 11'ern når han er skadefri igjen om få uker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags fakta? Liverpool er helt i toppen når det kommer til faste engelske spillere i startelleveren.

Problemet er jo bare det at du lister opp en som enda ikke har spilt for dere og en som har spilt 1/3 av kampene for dere i år (Kelly).

Kelly har startet 6 kamper på rad under Daglish.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Ser at jeg er et STOOOORT troll nå ja. Komme med fakta og slikt.

Nei, du framstår bare som en typisk xenofobisk supporter som tviholder på at det har noe og si hvilken nasjonalitet spillerene har pga det er omtrent det eneste klubben din har gående for seg.

 

 

Bombe at det kommer fra en Gunnersfan. Det er en grunn til at det har vært mye diskusjon i England angående engelske spillere i Premier League.

 

 

Kelly har startet 6 kamper på rad under Daglish.

 

 

Jepp... som jeg sa, så kommer det nok til å forandre seg markant om Dalglish fortsetter.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er Arsenal sin feil? Det diskuteres mye i England pga tre ting, en er den enorme xenofobien som er i landet, to er at enkelte supportergrupperinger har så lite å ta tak i at de går på nasjonaliteten av spillerne, tre: Talkshite radio og andre latterlige medium over på balløya som leter etter en hver grunn de kan finne for å hakke på Arsenal, blant annet et latterlig utsagn i sommer om at Arsenal hadde en stor skyld i VM fiaskoen til England(nok engang, når skal dette landet lære seg og spille fotball?), siden vi ikke bidrar nok med engelske talenter, noe vi gjør. Problemet er at svært få av dem er gode nok.

 

Men for å snu det på hodet, Arsenal bidrar med 3 engelskmenn i troppen til England, hvor mange bidrar Newcastle med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du gikk spesifikt inn på Arsenal, det gjorde du tidligere og du kunne ikke ha gjort det mer tydelig for et par poster siden heller.

 

Landslagsuttaket er en vits? Men da er vi jo enige! Hva er da poenget med at det skal være flest mulig engelske spillere i PL for? Hjelper jo kun england samtidig som det kraftig senker standaren i PL.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

http://www.talksport...er-league-team?

 

"19. Liverpool

 

English players in first-team squad: 6

 

Different nationalities in first-team squad: 11"

 

 

Det må være den dårligste kilden jeg har sett. Tallene er ihvertfall helt på trynet for Liverpool sin del.

 

 

Av spillerne i troppen som spiller kamper for førstelaget fast eller innimellom har vi 8 som er engelske. Dette er ikke medregnet Konchesky som nettopp har forlatt oss på lån.

 

Glen Johnson, Steven Gerrard, Andy Carroll (åpenbart kjøpt inn som førstevalg), Joe Cole, Jamie Carragher, Jay Spearing, Jonjo Shelvey og Martin Kelly. For å se den fulle troppen kan du ta en titt på hjemmesiden hvis du tør: http://www.liverpoolfc.tv/team/first-team

 

 

For å sammenligne med det "minst engelske" laget av alle, Arsenal, så har de hele 3 engelske spillere i førstelagstroppen. Igjen regnet uten de som er lånt bort.

 

Kieran Gibbs, Jack Wilshere og Theo Walcott.

 

Skal man først klage på en klubb så er ihvertfall ikke Liverpool den rette ;)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Sjekk datoer. Ting har forandret seg litt etter januarvinduet f.eks.

 

@bigtone: jeg svarte på en post. Og ja, Arsenal er dårlig på engelskmenn. Det vet alle. Jævla bra lag, på sitt beste kan de rundspille alle, men man kommer da ikke unna at det ikke akkurat florerer med engelskmenn. Dessuten var det en avsporing av en avsporing igjen. Greit å være litt butthurt etter helga, men behøver ikke å pirke borti alt jeg skriver for det.

 

Jeg mener at lag i England bør bestå av hovedsakelig engelskmenn, og krydret med gode utlendinger. Det samme mener jeg om norsk fotball, bare med nordmenn. Og det hadde jeg ment om Newcastle så kun besto av det spanske landslaget. Du får mene det du mener, jeg får mene det jeg mener.

 

Nå kan vi uansett la diskusjonen gå over i Liverpool igjen, siden det var det den startet i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

iskaldcola: Shelvey og Kelly regnes på U21-kvota, og følgelig ikke oppført i troppen. Nå finner jeg ikke den siden som har listet hvem som er i den påmeldte troppen og hvem som går som U21-spillere, som jeg vanligvis bruker, men you get the point. Regner med at talksport, som den tabloide drittsiden de er, selvfølgelig kun har sett på den registrerte seniortroppen.

Lenke til kommentar
- Det handler om en form for respekt for klubben. Jeg kommer aldri til å gå til Manchester United eller Everton. Dersom jeg en dag forlater Liverpool, så blir det til en klubb utenfor England. Jeg har vært her i fem år, og har tre år igjen av min kontrakt. Dersom jeg skulle skifte klubb, må det bli for å prøve noe helt nytt, sier Agger i lys av overgangen til Fernando Torres til Chelsea.

 

Agger er elskbar, en av mine største favoritter på laget.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

iskaldcola: Shelvey og Kelly regnes på U21-kvota, og følgelig ikke oppført i troppen. Nå finner jeg ikke den siden som har listet hvem som er i den påmeldte troppen og hvem som går som U21-spillere, som jeg vanligvis bruker, men you get the point. Regner med at talksport, som den tabloide drittsiden de er, selvfølgelig kun har sett på den registrerte seniortroppen.

 

Selvsagt, at jeg ikke tenkte på det.. Da ser ting litt mer forståelig ut, selv om det blir feil å kun se på seniortroppen.

 

Jeg liker ihvertfall veien klubben går for tiden, og Kenny, Clarke, Comolli og FSG skal alle ha skryt for det de har gjort så langt :)

 

Jeg kjøpte for et par uker siden min første trøye etter at jeg boykottet H&G. Den hvite bortedrakten med 34-Kelly. Kjøpt på tilbud til 30£ + trykk, kom på 58£ totalt inkludert DHL Express (kom på døren dagen etter) :D

Lenke til kommentar

Verdt å se dokumentaren klippa er henta fra i den videon, One Night in May! Den gikk å snurra når jeg var på Anfield hvertfall, men det er noen år siden nå. Herlig dokumentar, varer i 40 min eller noe sånt.

 

Digger kommentatoren når Alonso scorer utligningsmålet! :p

Endret av mummi-pappa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...