Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Jeg klandrer ham ikke for å dra, og forventet egentlig at han stakk så snart Benitez forsvant. Stemmer det Benitez sier at vi kunne fått £70m for ham i sommer er det nesten litt irriterende at han ikke ble solgt da :p Jeg skjønner godt at en av verdens beste spisser ikke gidder å kave rundt som en skilpadde på ryggen midt på tabellen i PL. Han er, til tross for sine tidligere uttalte sympatier, ikke en local lad som Stevie eller Carra og er selvfølgelig ute etter pokaler. Han kom til Liverpool for en grunn. Hadde han vært en lojal local lad hadde han fremdeles spilt i Atletico.

 

Det er tidspunkt og endestasjon jeg reagerer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Torres har aldri vunnet noe i sin klubbkarierre. Trist igrunn at han ikke vant noe med Liverpool.

 

Men nå som han er i Chelsea håper jeg han ikke vinner noe som helst.

Lenke til kommentar

Jeg klandrer ham ikke for å dra, og forventet egentlig at han stakk så snart Benitez forsvant. Stemmer det Benitez sier at vi kunne fått £70m for ham i sommer er det nesten litt irriterende at han ikke ble solgt da :p Jeg skjønner godt at en av verdens beste spisser ikke gidder å kave rundt som en skilpadde på ryggen midt på tabellen i PL. Han er, til tross for sine tidligere uttalte sympatier, ikke en local lad som Stevie eller Carra og er selvfølgelig ute etter pokaler. Han kom til Liverpool for en grunn. Hadde han vært en lojal local lad hadde han fremdeles spilt i Atletico.

 

Det er tidspunkt og endestasjon jeg reagerer på.

Absolutt ikke, alle de £70M hadde forsvunnet rett i lånekassa til H&G. Hadde heller solgt for £30M og kunne brukt de i dette vinduet enn for £70M og nesten ikke kunne brukt en dritt i sommer.

Lenke til kommentar

Ligger enda mer på .no nå. Henry har mye bra å si. Personlig likte jeg spesielt dette.

 

- Vi har alltid brukt penger som vi selv har tjent, og slik vil det også bli i Liverpool. Det er opp til oss å generere nok inntekter til å skape suksess på lang sikt. Vi har ikke og kommer ikke til å avvike fra det.

 

Godt å vite at vi sikter på å ha en sunn og frisk økonomi. Er overbevist over at det er det eneste rette på sikt, særlig når reglene om finansielt fair-play kommer. Nå som gjelder er borte bær et også ligge til rette for at mere midler blir tilgjengelig til overganger også.

 

Link

Endret av Termo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er utrolig emosjonelt å se slike videoer av Torres, fordi han har brakt oss Liverpool-supportere så utrolig mye glede at det knapt kan beskrives. Han var omtrent alle supporteres idol (blant flere dog), og selvfølgelig den spilleren de aller yngste idoliserte aller mest. Selv om han sviktet oss, så er det umulig å legge bort alle de utrolig gode øyeblikkene vi har hatt med Torres. Selv om jeg føler meg forbanna på ham, føler jeg også noe sympati og forståelse, men hovedfølelsen min sier at Torres gjorde det på helt feil måte, og valgte helt feil klubb å gå til. Jeg skjønner vinnerinstinktet hans, men jeg føler at for hver gang en spiller man har inntrykk av at er lojal og annerledes forsvinner, så forsvinner litt av sjelen i fotballen. Hvor er klubbfølelsen? Hvor er integriteten og lojaliteten til klubb og supportere? Man kan si utrolig mye bra om hvordan fotballen har utviklet seg de siste 50, 40, 30 og 20 årene, men pengegaloppen og transferhysteriet blant spillerne er definitivt noe som svekker den gode følelsen fotballen kan gi oss. Det er like synd å se hver gang, og Torres er kanskje blant de verre tilfellene siste årene. Det er trist å tenke på at, uten å være blindet for de eldre storheter og historien i klubben, dersom Torres hadde blitt i klubben i 7-10 år, fortsatt prestasjonene og vist lojaliteten til klubben og gått til utenlandsk klubb eller aller helst tilbake til Atletico når den tid kom, så ville han sannsynligvis blitt den største spilleren i Liverpool FCs historie, til og med større enn King Kenny og Rush. Men Torres valgte å ikke bli det, han valgte pengene og trofémulighetene isteden for å bli historisk i Liverpool og (forhåpentligvis) være med på å bygge noe stort i denne fantastiske klubben.

 

Som sagt, jeg forstår Torres og jeg vil alltid avstå fra å kalle ham stygge ting, han var min helt. Men uansett hvor mye bra han har gjort for oss - måten han gikk på og hvor han gikk vil for alltid sørge for at han ikke vil bli husket som noe annet enn god spiller en periode, og deretter en sviker. Og med all respekt for Torres, han fortjener ikke mer enn det av Liverpools supportere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det virker som det er unison enighet i at tidspunktet Torres forsvant på var uheldig, mens det er mer delte meninger om hvordan vi bør forholde oss til ham i dag. Noen har allerede "glemt" navnet hans, mens andre fortsatt velger å respektere ham for det han tross alt har gitt klubben av gleder. Selv befinner jeg meg nok blant sistnevnte kategori, og synes det er trist å se de samme folka som hyllet Torres for noen uker siden, nå brenner draktene sine og kommer med stygge tilrop og kallenavn. Selv klarer jeg ikke hate en som har gjort så mye for klubben, og som faktisk har vært trofast helt til nå, til tross for mange nedturer og brutte løfter. At han til slutt setter ned foten, synes jeg vi burde respektere, selv om vi ikke liker det.

 

Men det verste er jo ikke at han forlater oss, men til hvilken klubb han går - og ikke minst tidspunktet det skjer på. Det er jeg også enig i, men det er én ting mange ser ut til å glemme eller ikke tenke over. Det var Chelsea som først kom med bud på Torres, deretter leverte han en overgangssøknad. Hadde Chelsea kommet på banen tidligere, ville Torres sannsynligvis også levert sin overgangssøknad tidligere. Dessuten var Chelsea den eneste klubben som viste interesse. Hadde det kommet et seriøst bud fra Barcelona også, er jeg overbevist om at han heller hadde prioritert dette, hvis han selv fikk velge. Men det kom bare ett bud, det var fra Chelsea, og det kom sent. Hvis han nå skulle få prøve nytt beite, ville dette være muligheten og det måtte dessverre skje så sent.

 

Man kan kanskje argumentere med at "kunne han ikke bare vente til sommeren?", men det er ikke sikkert det hadde kommet noen bud da. De fleste klubbene har vel også sett på Torres som lojal mot Liverpool og ikke brydd seg om å foreta noen henvendelser. Markedsprisen hans kan også ha sunket innen da. Hvis han gikk nå ville klubben i alle fall få godt betalt - og vi rakk jo å få brukt pengene på erstattere også. Tilsynelatende gode og spennende spillere også.

 

Når man ser slike videoer som ble presentert litt lenger bak her av Torres, blir man påminnet hvilken klassespiller han er, og at han vil bli dypt savnet og at det vil være vanskelig å erstatte ham 100 %. En skrytevideo av Torres ser mye mer imponerende ut enn en skrytevideo av Suarez eller Carroll. Det er fordi Torres er ikke bare målfarlig, han har også stil og teknikk. Det ser rett og slett majestetisk ut når han vender bort den ene etter den andre, og til slutt legger ballen uanstrengt oppe i vinkelen. Men erstatterne vi har fått inn virker veldig spennende, og kanskje de også passer oss bedre spillemessig sett. Så de er disse vi må fokusere på nå. Likevel, jeg gruer meg til i morgen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...