Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Naaw. Synd å velge kampen dere senkes da. :) Brua er ikke så altfor langt unna her jeg bor så jeg skulle gjerne vært på kampen jeg også, men bortebillettene er enormt dyre på svartebørs. :(

Hehe. Får se hva det blir til. :) Er vanvittig spent på denne kampen. Kan slå begge veier, Liverpool er på en god win-streak nå, og det samme er Chelsea. Kan ikke si noe annet enn jeg gleder meg.

 

Lurer på hvordan Torres opptrer mot bortefansen. Håper han ikke er for cocky for sin egen del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minner meg om då eg skulle til Egypt samme veka som Roger Waters spelte i Bergen. Island blir nok råfett, råstilig, kuli, kjekt, fornøyelig og ikkje minst råkult, skal du sjå.

På samme måte som eg skal endeleg skal sjå Roger Waters i april, kan du sjå Chelsea - Liverpool til neste år.

 

Ja, her skal det ikkje stå på visdomsord og livserfaring, du!

Lenke til kommentar

Er litt forundret over vinklingen av pengeforbruket i transfervinduet. Alle kritiserer Liverpool for pengeforbruket, men de måtte bare videresende mesteparten av pengene de fikk fra London til Newcastle. Dvs at av ~£85m (Torres + Carroll) er det "egentlig" bare brukt £50m. Liverpool hadde trolig ikke brukt mer enn de pengene de brukte på Suarez om Torres hadde blitt, så... Jeg synes de som kritiserer tallene ikke ser helheten. Liverpool gjorde heller ingen store handler i sommer, så totalt sett synes jeg de har vært ganske så ansvarlige med pengebruken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er litt forundret over vinklingen av pengeforbruket i transfervinduet. Alle kritiserer Liverpool for pengeforbruket, men de måtte bare videresende mesteparten av pengene de fikk fra London til Newcastle. Dvs at av ~£85m (Torres + Carroll) er det "egentlig" bare brukt £50m. Liverpool hadde trolig ikke brukt mer enn de pengene de brukte på Suarez om Torres hadde blitt, så... Jeg synes de som kritiserer tallene ikke ser helheten. Liverpool gjorde heller ingen store handler i sommer, så totalt sett synes jeg de har vært ganske så ansvarlige med pengebruken.

Hvis du tenker økonomisk så kanskje. Men å bruke 300mill på Carrol er hodeløst IMO.

Lenke til kommentar

Er litt forundret over vinklingen av pengeforbruket i transfervinduet. Alle kritiserer Liverpool for pengeforbruket, men de måtte bare videresende mesteparten av pengene de fikk fra London til Newcastle. Dvs at av ~£85m (Torres + Carroll) er det "egentlig" bare brukt £50m. Liverpool hadde trolig ikke brukt mer enn de pengene de brukte på Suarez om Torres hadde blitt, så... Jeg synes de som kritiserer tallene ikke ser helheten. Liverpool gjorde heller ingen store handler i sommer, så totalt sett synes jeg de har vært ganske så ansvarlige med pengebruken.

Ingen kan overhodet kritisere Liverpool for "pengebruken", de som gjør det har ikke kunnskaper og må bare ignoreres. Vi gikk jo mer eller mindre akkurat i null dette vinduet, med Suarez og Carroll inn for ca. £56,7M og Torres og Babel ut for ca. £55,8M. Altså har vi netto ikke brukt mer enn ca. £1M. Skal man kritisere noen, så må man kritisere Chelsea som brukte £75M og presenterte et underskudd på £70M nettopp, som Wenger sa.

 

Om vi så hadde brukt £50M dette vinduet uten å selge noen, så kan ei heller det kritiseres. For det første har vi inntekter, det ser mange ut til å glemme. De tror at hvis man bruker netto £30M, så er det pengedoping som eierne har spyttet inn. Men det stemmer ikke, vi har selvsagt inntekter som kan gå til spillerkjøp. Vi sparer jo et sted rundt £30M årlig nå bare på renteutgifter i forhold til H&G-æraen, i tillegg til at vi nok har mer inntekter også i løpet av året. Og det er ikke så mange uker siden eierne gikk ut og sa at alt overskudd går rett til å forsterke laget nå. Stor forskjell i forhold til under H&G, hvert fall de siste årene. Dette er penger vi kan bruke med helt ren samvittighet, fordi vi har tjent dem selv. Dessuten skal man ikke se bort ifra at eierne også er villige til å investere litt i laget hvis inntektene ikke strekker til med dagens transferpriser, men det er ikke pengedoping å investere litt sett i forhold til det Chelsea og City har drevet med, der de kjøper verdensklassespillere til £30M i hver posisjon og på benken.

 

Til sommeren ser jeg for meg at vi kan sitte med en veldig fin pengesekk til å forsterke laget. For det første har man som sagt alt av inntekter, siden vi ikke brukte noe netto dette vinduet. For det andre er det salg av spillere. Det ser ganske sannsynlig ut at Aquilani vil gå til sommeren, sannsynligvis for rundt £13M som opsjonen er på. I tillegg er det vel sannsynlig at noen andre spillere selges, spesielt daukjøttet vi sitter på. Da sitter vi igjen med en ganske fin sum, og det er uten at eierne eventuelt har investert noe.

 

Pengebruken til Liverpool har alltid vært fornuftig og god, og jeg vil aldri at vi skal bli noe Chelsea eller City, og ei heller tror jeg det under dagens eiere. Noen ser bare på summer, og tenker ikke lenger, de er det bare til å overse. Vi kan gjøre et sterkt vindu i sommer også og bruke mye penger, med helt ren samvittighet. Det er langt lysere tider nå.

 

Skal man forresten legge til alle pengene vi burde ha kunnet brukt under H&G, men som vi ikke fikk pga. renteutgifter, penger til eierne og salg av spillere som vi ikke fikk kjøpe nytt for, sitter vi igjen med verdens største lommebok. :!:

 

Men det de fleste nevner er jo kanskje summen til Carroll, som jo er ganske høy. Det kan forklares med salg av Torres, sist dag av overgangsvinduet, og selgers marked. Men ja, det er en veldig høy pris og vi får bare håpe at Carroll forsvarer den med godt spill, mange mål og mange år i klubben. Jeg synes hvert fall det er positivt at vi viser handlekraft for en gangs skyld, og også at vi handler såpass ungt og engelsk. Så får vi se om han forsvarer prisen med tiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...