Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Skulle ønske vi kunne fått sett Liverpool "i form", før vi begynner å handle spillere i øst og vest. Jeg får nesten bismak i kjeften av alle spillerene vi er linket til i dag.

Først må det mentale fikses, så kan vi se på hvem vi hiver ut og ikke. Dog er det på høy tid å kvitte seg med middelmodigheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes helt ærlig at vi må sende et signal om at sesongen er ikke over ennå til spillerne. Få inn et par spillere av rang, som vil gi et tydelig tegn om at dette er altfor dårlig det som er prestert så langt i år, og nå skal vi gjøre alt vi kan får å klatre på tabellen frem mot sesongslutt så får vi se hvor vi er. Jeg er redd at vi kommer til å havne i sumpa nede i bånn om vi ikke får resultater snart. Vi kan faktisk havne under nedrykkstreken igjen om det ikke gjøres noe. Selvtilliten til spillerne på gjøres noe med og det har Kenny sagt at han skal prøve å fikse, men selvtillit og troa på den man gjør kommer aller best med resultater, så dermed burde vi få inn et par kreative sjeler til i laget. Blir glad når jeg hører rykter at vi ser på å hente inn 4 spillere, for akkurat nå er det kun keeperplassen vi er varm på. Resten er for lunkent.

Lenke til kommentar

Ah, endeleg fekk eg tid til å svare:

1. Hvordan kom du frem til den store differansen på antall trofeer når man leser sum?

Tastefeil el.l. på kalkulatoren. Skjønnar ikkje korleis eg fekk det til, men eg har retta det no. :blush: 62-57 i Liverpool sin favør.

2. Å sammenligne Paisley og Sir Alex blir helt feil. Slakt meg de som vil, men det var faktisk lettere å bli et topplag og vinne cuper da Paisley herjet med Liverpool, enn de årene som Ferguson har drevet på. Moderne fotball er mye mer komplisert enn det som ble spilt i Paisley sin tid

Det kan vel diskuterast. Dei laga som ligg i toppen no er der fordi dei har mykje meir pengar enn dei andre (og forvaltar pengane godt gjennom kjøp av gode spelarar, sjølsagt). Fram til begynnelsen på 90-talet var ikkje økonomi viktig for å få suksess, slik at forholdsvis små klubbar (Blackburn, Derby County) kunne vinne ligaen. Everton hadde ein sterk periode på 80-talet, ikkje fordi dei plutseleg fekk masse pengar mellom hendene, men fordi dei fekk ein dyktig manager i Howard Kendall.

Sånt ser du ikkje no. To av laga i toppen i dag - Man U og Arsenal - stabiliserte seg i toppen på 90-talet, og har fått god økonomi gjennom den suksessen dei har hatt over tid. To andre - Chelsea og Man C - har ein "rik onkel" som sprøytar inn millionar og har "kjøpt" dei til ein topplass. Tottenham er vel den klubben no som gjer det best ut frå økonomiske forutsetningar.

Andre lag har ikkje sjangs til å nå opp utan å få ei solid innsprøyting av pengar. Eg kan igjen trekke fram Everton, som har ein dyktig manager i David Moyes, men så lenge han ikkje har pengar til å kjøpe gode spelarar og gi dei ei konkurransedyktig lønn, så vil ikkje Everton bli anna enn ein klubb som utviklar unge spelarar som forsvinn vidare til rikare klubbar så snart dei får eit tilbud som Everton ikkje kan konkurrere med (jf. Wayne Rooney).

3. Fullstendig enig med de som sier at du sammenligner historien med dødsulykker blir feil, når folk snakker om historie er det snakk om ikoner, titler og store kamper blant annet! Selvfølgelig er dødsulykkene alvorlige, og en god del av historien, men at det avgjør hvem som har størst historie blir bare feil.

Eg ser at den var litt lettvint, og det var vel eigentleg noko eg berre slengte på i farten, og eg ser no i ettertid at det er nokså usmakeleg å trekke fram død og fordervelse for å "imponere". Eg vart berre så provosert av Goldwing sitt nokså snørrhovne innlegg.

[...]

5. Angående kongefamilien vet jeg ikke, kanskje dronningen er Manchester United fan? Can't blame her hvis hun er det. Eller kanskje hun generelt misliker scousere? Who knows.

Men som dronning bør ho vel heva seg over denslags? Kva ho tenkjer på privaten skal ikkje påverka den jobben ho gjer som dronning. Om det er så, som toreae skreiv, at Bob Paisley hadde meiningar om kongehuset som var lite foreinleg med å bli adla, så er vel dette ein usakleg grunn til ikkje å adle han. Ho burde jo sjå på kva han gjorde for britisk idrett ved å etablere eit engelsk lag i europatoppen, og derigjennom sørge for internasjonal respekt for engelsk fotball, noko som f.eks. landslaget sleit litt meir med (og gjer fortsatt).

Ser i Goldwing sitt innlegg at Matt Busby har gjort litt meir enn berre å vinna europacupen og nokre ligatrofe, men kva hadde Alex Ferguson gjort betre enn Bob Paisley då han vart adla? Det var vel etter europacuptriumfen i 1999 at han vart adla, og då hadde han henta heim 5 ligatrofe, 4 FA-cuptrofe, 1 ligacuptrofe 1 cupvinnarcuptrofe og 1 europacuptrofe, medan Bob Paisley henta heim 6 ligatrofe, 3 ligacuptrofe, 1 UEFA-cuptrofe og 3 europacuptrofe i løpet av si tid som manager. Nokså likt, altså, men med ein stor andel internasjonale trofe til Bob, og dette burde jo vega tungt for ei eventuell adling. Tyngre enn politiske meiningar kandidaten eventuelt måtte ha. Det er vel tross alt meiningsfridom i Storbritannia òg? Kanskje dronninga hevar seg over demokrati og menneskerettar òg?

Først og fremst, man teller ikke 2.div og reservelags cuper.

Det har eg jo heller ikkje gjort. Du såg talgrunnlaget, summen var eit resultat av ein tastefeil eller noko, og er korrigert.

Den diskusjonen har vi nettopp hatt på disse sider, så du får heller bla tilbake å lese. Det er en unison enighet om at Man Utd har vunnet flest trofeer (59-58) og at det er "likt" i såkalte major honours selv om United har to flere ettersom vi er enige om at Liverpools 2 europacup titler veier tyngre enn vårt overtak i FA cupen.

Du forstår sikkert at det er litt mykje forlangt å be meg om å bla meg gjennom over 2000 sider med innlegg, så du kan kanskje "enlighten me" på korleis de har kome fram til dei summane? Du/de har tydelegvis kome fram til to fleire trofe til Man U enn eg har funne på deira eiga heimeside, og trekt ifrå fire(!) av Liverpool sine trofe. Er det nokre av Liverpool sine trofe som tel som null, medan nokre av trofea til Man U tel dobbelt?

Man måler også størrelse på klubb i fryktfaktor, antall år som "storklubb", anseelse, ansiennitet, fansbase, lojalitet, store kamper ect. 24+24 utgjør 48år med dominanse og perioden United var i ingenmansland, var vi likevel en stor klubb, noe Liverpool ikke var pre Busby.

I den første 24-årsperioden din var det 12 forskjellige lag som vann ligaen, så du kan vel ikkje kalle det for dominans, sjøl om de sikkert låg på øvre halvdel gjennom heile eller store delar av perioden.

Så United har vært det mest husvarme og den mest recognized fotballklubben i mellom 60 og 70 år. Vi gikk 26 år uten å vinne ligaen, i en lignende streak dere er i dag (anser du Liverpool anno 2010 som en liten klubb uten et navn?) [...]

Har eg sagt at Man U var ein liten klubb då dei rota nede i divisjonssystemet?

[...]

Paisley tok over et vinnerlag, det er ikke i nærheten av samme bragd.

Paisley tok over styringa av eit vinnarlag og ein vinnarkultur som han sjøl hadde vore med og bygge opp. Han hadde jo vore med i staben til Shankly heilt frå denne kom til klubben. Det skal litt til å ta over etter ein såpass markant figur som Bill Shankly, og leve opp til dei forventningane han hadde bygd opp gjennom 15 år. Bob gjorde det med bravur, og overgjekk til og med forgjengaren. Det som var styrken til Liverpool var jo at dei hadde folk i organisasjonen som kunne ta over når ein manager ga seg. Etter Bob Paisley kom Joe Fagan, og etter Joe Fagan kom Kenny Dalglish. Der var ikkje Man U så gode, kan ein vel trygt sei, og det kan vel fort hende at historia vil gjenta seg.

Ferguson: [...] Kort fortalt har han bygget et imperium av United igjen i en tid hvor konkurranse i fotball er større enn aldri før.

Som sagt lenger oppe, eg er ikkje så sikker på om det med konkurransen stemmer. For meg ser det meir ut som situasjonen i England er i ferd med å utvikle seg til slik det er i Skottland, at ligatrofeet går på omgang mellom nokre få klubbar, medan resten berre er tabellfyll. Så lenge lønningane i toppklubbane er som dei er, så vil ikkje klubbane som ligg på femteplass og nedover ha sjangs til å bygge opp ein stall som er i stand til å vinne ligatrofe.

Endret av Asbjeurn
Lenke til kommentar

Om du skal quote brøkdeler av X antall innlegg bør du få med hvem du svarer.

Sånn ellers håper jeg denne diskusjonen får en snarlig død, det er kun du som teller hver eneste sølvskje i trofeskapet. Alle andre med få unntak legger vekt på major honours. Når det kommer til adling o.l. Kongehuset adler hvem de vil, det er ikke noe automatikk i at B skal adles om A er blitt adlet for noe lignende. I tillegg hadde Sir Alex vunnet med Aberdeen før han kom til United, det teller også med i regnestykket.

Endret av Hyrlen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å svare på hele innlegget i sin helhet i løpet av helgen, hvis Goldwing ikke gjør det. Det er en god del som skurrer der, hvis man ser bort ifra at du brukte kalkulatoren til å plusse sammen. Blackburn brukte forøvrig store summer på å vinne ligaen i 95.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syns det er litt morsomt hvor ofte vi har blitt kalt et "2-man team" når man nå ser hvor utrolig viktige Alonso og Mascherano var for oss? Salget av de to er for meg utvilsomt den største grunnen til at vi ikke er med i toppen lengre. Herregud som de kunne kontrollere kamper sammen. Husker i flere sesonger at de dominerte både midtbanene til Chelsea, Arsenal og United når de spilte sammen.

Ikke bare var de bedre enn de vi har nå, men de var også ledertyper, noe vi tydelig savner i laget nå. Får bare håpe Meireles vokser i rollen sin - han og Lucas er gode sammen, men langt ifra verdensklasse.

Endret av OKMarius
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Aner ikke om folk har fått det med seg, men det ser ut til at vi kommer til å låne Warnock resten av sesongen. Ikke 100% sikkert ennå, men det har vært mye snakk om det på diverse forumer. Lån virker som en OK løsning, for jeg vil virkelig ikke ha 4 venstrebacker i klubben når sesongen er over. Satser også at dette er pga. pengene prioriteres på en spiss og en ving.

http://www.liverpoolfc.tv/news/media-watch/stephen-warnock-set-for-liverpool-transfer

Lenke til kommentar

Matchtråd

Ang. Warnock er jeg ganske positiv. Særlig hvis det fører til at Konchesky drar. Nå ser det også ut til at Insua blir værende i Gala også så da kan vi trenge dekning. Warnock er imo. milevis bedre en Konchesky, jevnere enn Aurelio og mindre skadet. I tillegg er han scouser. Lån frem til sommeren høres greit ut, så er det mulighet til å se ann, så får vi bra deking på VB samtidig som vi kjøper oss tid til å vente å forsterke, så kan man heller se ann til sommeren om man beholder Warnock (hvis han kommer) og selger Aurelio og kjøper inn en yngre f.eks.

Lenke til kommentar

Å kvitte seg med Insua må være noe av det dummeste Liverpool har gjort (bortsett fra å sparke Rafa uten å ha en -bedre- erstatter klar..), dersom det du sier er sant. Insua er en glimrende back med mange, mange år foran seg. Han kunne blitt en ny klippe i laget, en å bygge det nye Liverpool rundt, sammen med Skrtel, Agger og Kelly i backfireren. Men neida, vi slipper ham til TYRKIA... Så er vi sikre på å aldri få pengene for ham også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Vil ikke kalle salget av Riise direkte idiotisk. Riise ble ikke foretrukket over Aurelio i sin siste sesong. Aurelio er bedre spiller enn Riise imo. Desverre for liverpool så ble\er Aurelio ekstremt skadeforfulgt. Så ble ''the italian stallion'' Dossena kjøpt for å dekke Riise på benken, noe som ikke funket at all. Det postivet om venstrebacken ble Insua. Som håpløst nok ble lånt bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...