Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Kenny begynte å jobbe dagen vi møtte United på OT, han har hatt 2 dager med trening før kampen i dag. Selvsagt har han ikke fått gjort allverden allerede. Jeg hadde håpet vi skulle begynne å se litt bedring allerede i dag. Og på sett og vis føler jeg vi gjorde det, da vi ihvertfall angrep kampen på en helt annen måte, og vi prøvde ihvertfall å spille fotball. Selv om vi ikke lykkes med det, og det ble mye feilpasninger o.l samt at resultatet egentlig er ganske katastrofalt, så mener jeg det ihvertfall er bedring å spore fra måkefotballen til Roy. Tar nok litt tid for spillerene også denne omstillingen.

 

Synes også vi virket litt preget av å ha spilt 1 time 10v11 mot United for bare 3 dager siden, mens Blackpool stilte med friskt og uthvilt mannskap etter at de hvilte hele laget i FA cupen. Virket som om våre spillere gikk tomme langt tidligere enn Blackpool sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan dere la vær å kritisere lagoppstillingen?

Begynte å undre da jeg så lagoppstillingen ja, men det at Gerrard og Cole er ute samtidig, gjør ikke situasjonen akkurat lettere. Vi har ingen bra stall, og er nødt til å bruke b-vare på en rekke plasser. Når det er sagt, så skulle selvsagt Maxi vært i lagoppstillingen, men Kenny må vel bruke noen kamper for å finne ut av ting han også.

 

Det ser faktisk ut som at Poulsen står å ser på kampen som en tilskuer, noen ganger. Glemmer helt at han skal delta.

Ja, men han er ikke alene om det. Lett å skylde på Poulsen, men det var andre spillere som var dårligere i dag. Skrtel og Johnson har vel ikke spilt bra på evigheter, og bør snart ikke få flere sjanser fra start. Når Johnson vinner ballen og er med framover, så er det maks i joggetempo, knapt nok det. Så kan man sammenligne med hvordan f.eks. Bale i Tottenham stormer framover i 100 hver gang han vinner ballen i dyp posisjon. Nå har vi riktignok ingen spillere som er like raske som nevnte Bale, men vi har ikke en gang spillere som forsøker! Da kommer forsvaret til motstanderen alltid tilbake i posisjon før vi rekker å få til noe som helst.

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere la vær å kritisere lagoppstillingen?

 

Kenny skal selvfølgelig ha (fjortjent) kritikk for uttaket. Og det får han nok også, både her og andre steder. Men alternativene han hadde var ikke veldig mange. På midten var Poulsen spørsmålstegnet. Han var dårlig, men eneste reelle alternativ etter at Pacehco spilte i går og Cole+Gerrard ute er Shelvey. Johnson på VB var en bommert av dimensjoner, men vet ikke hvor mye bedre det hadde vært med Konchesky, det får vi heller aldri svar på nå. Bommert var det. Jova var jeg også litt skeptisk til, og han heller innfridde ikke, men også her er ikke alternativene veldig mange når Babel er ute (regner med skade/smell siden han satt på tribunen). Står igjen med Maxi, men jeg har en fornemmelse av at både kanskje var uaktuelle fra start pga. det tette kampprogrammet og den harde kampen mot United. Dette er det heller ikke sikkert vi kommer til å få vite sikkert. Jeg har bare hørt vage rykter.

 

Konklusjon: Kenny traff ikke med laguttaket og fortjener kritikk for det, men det hele bør også sees i lys av at valgmulighetene han hadde ikke var mange.

Lenke til kommentar

Johnson på vb, Meireles på VING? Er det ikke dette vi har sittet å revet av oss håret for?

 

Vi har Babel, Amoo, Kuyt, Maxi osv osv osv som alle hadde vert et bedre alternativ.

Det er hevet over en hver tvil at både Aurelio, Kelly, Agger, Konchesky (mulig skade) og kansje også Wilson hadde vert bedre å hatt på VB.

Det hadde vert uproblematisk å satt Kyrre inn i midtforsvaret. I midtstopper diskusjonen vår var jeg forøvrig skuffet over Agger i går.

 

At Jova fikk spille var greit, han ville ivertfall noe. Kuyt var jo helt lost. Lett å kritisere Jova i ettertid, men det var jo ingen andre som fikk til noe heller.

 

Shelvey kom inn på vingen, det ble bare verre og verre. Hvor var byttene? Nei, hadde jeg vert i England i går hadde jeg satt meg på trappa til Kenny og ventet der til han kom hjem. Da skulle jeg fortalt ham hva jeg mente.

 

Det blir lame å skylde på valgmuligheter, dette var totalt fadese!

Lenke til kommentar

Ikke akkurat skuffet over Agger i går, guttorm er åpenbart ikke en stor Agger-fan. Han og Kelly(assist) gjorde en helt grei/god figur. Agger tok jo flere ganger med seg ballen forbi et ledd og så etter muligheter, totalt mangel på bevegelse fra medspillere førte som regel til at det ikke vart noe mer enn det, da.

 

Dessuten er det svakt å kritisere Kenny for å ikke spille med Konchesky(!) på VB, Glenny er tobent og vi har opp til flere ganger sett at han er omtrent like god med venstrebenet. Er Aurelio skada?

 

Det var vel noe sånt vi gikk ut i går:

 

Reina

Kelly Skrtel Agger Glen

Lucas Poulsen Meireles

Kuyt Torres Jovanovic

 

Da burde vi nok heller bytta ut Poulsen for Maxi og spilt noe ala

 

Kuyt Lucas Meireles Maxi

Torres Jova

 

Kuyt burde forresten få seg 1 måned på tribunen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig mye der Smågal. Jeg synes Agger og Kelly leverte godkjente prestasjoner. Blir også feil å kritisere Kenny for å bruke Meireles på kanten når han vitterlig spilte sentralt.

 

Som sagt tidligere, det var et par bommerter i laguttaket, men ingen av de som startet, startet ihvertfall i posisjoner de kan spille. Eneste som stilte i en litt uvant posisjon var Johnson, men han har spilt VB ved flere anledninger tidligere og klart seg bra.

Lenke til kommentar

Kansje jeg ikke var meg selv, var i sjokk. Jeg så Meireles var/trakk mye på Midten, men jeg var usikker. Samtidig var Kuyt over alt, men forferdelig dårlig. Legger meg flat for den, uansett var laget dårlig.

Jeg har ikke kritisert Kelly, er stor fan av ham, han er minst like god som Glen på HB.

 

Agger stunta det til 2 ganger, ikke rart jeg er skeptisk. Akkurat som Aurelio, god helt til de driter seg ut. Håper Agger kommer seg, han pleier det. Er kansje rusten.

Lenke til kommentar

Jeg ser det i grunn ikke som noen åpenbar feiltagelse av Kenny å sette Johnson på VB.. I mine øyne er han minst like patent der som Konchesky, og en Aurelio som virker å være ute av form og med dårlig moral, slik jeg har oppfattet det. Formen til Johnson også er ikke bra, og som Termo nevner, så har han spilt gode kamper på venstrebacken før. Han leverte ingen god kamp i går, men det kunne like gjerne vært tilfelle på høyrebacken spør du meg.

Lenke til kommentar

----Reina----

Kelly-Skrtel-Kyrgiakos-Agger

---Meireles-Lucas---

Maxi-Cole-Aurelio

----Torres----

 

Tror ikke Derbyet er rette kampen for Pacheco.

Om ikke Cole er klar, ville jeg brukt Babel sammen med Torres på topp.

 

 

Sparte Kenny spillere i går? Må si tanken har slått meg.

 

at smågal: Vi er alle tobeina :p Må si det så ikke sånn ut når han skulle slå innlegg, bestemora mi slår hardere. Mulig vi har det, men jeg kan ikke ta det igjenn.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Poulsen var som alltid dårlig, men han var langt i fra banens versting. Meireles leverte noe av det svakeste jeg har sett av en Prem spiler noensinne. Ser mer og mer ut som en flopp i Aquilani klassen. Han har veldig store tempoproblemer og passer ikke inn i taktikken til Liverpool i det hele tatt... Og betalte virkelig LFC £17m for Johnson? Han er så dårlig han, helt ubeskrivelig...

 

Problemet til Liverpool er at de har null individuelle ferdigheter fremover i banen, lite fart og manko på spillemønster. Dalglish må først og fremst endre på midtbanen og forandre til en mer offensiv formasjon. Når man ikke har spillerne til å danse seg ut bakfra, må man hive folk høyt i banen og slå den langt, for å så kjempe om 2. ballen og skape press på den måten. Når de først står høyt i banen og vinner igjen kula høyt vil de klare å få til spill langs bakken også. Det er ikke noe vits i å prøve å spille joga bonito med Dirk Kuyt og co uansett.

 

Reina

Johnson-Carragher-Agger-Kelly

Babel-Gerrard-Maxi (dyp)-Aurelio

Torres-Kyrigiakos

 

Noe sånt noe. Freeriders som Lucas, Poulsen, Cole og Kuyt må ut. Nå er jo egentlig Maxi det samme, men han har i det minste litt teknikk og kan slå en passing. Aureilo har innleggene og Babel har farta.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Siden vi er inn på startoppsett så synes jeg det hadde vært koslig å sett oss starte en kamp i en god gammel CM 99 formasjon. 2-3-5. 10 - 0 seier nesten hver gang ^^

 

Reina

 

 

Agger Kyrgiakos

 

 

 

Cole Meireles Aurelio

\ /

\ /

\ /

Maxi Babel Torres N'gog Kuyt

 

 

Edit: Ser jo ikke helt rett ut. Men orker ikke fikse.

Endret av Veritas_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi må slutte å overdrive bruk av arbeidsjern, men Lucas bør ha en fast plass som den defensive midtbanespilleren. Vi har ikke gode nok midstoppere (En solid partner til Agger trengs!) til at vi kan utelate han fra førsteelvern. Kuyt har ikke vært god siden 08/09 sesongen, så vet ikke hvorfor han tilsynelatende har fast plass i laget. Er egentlig det samme med Carra, to spillere som har rykte på seg (blant managere/media) for å være mye bedre enn det de egentlig er. Poulsen må selvfølgelig selges ASAP.

 

Aurelio er jeg usikker på, men han bør være fast venstreback i de periodene han holder seg skadefri. Noen sier han sliter med motivasjonen, men Aurelio har alltid trengt endel kamper på å spille seg i form. Når han har spilt en 5-6 kamper på rad sitter toppformen der. Konchesky er selvfølgelig alt for dårlig, og bør selges. Insua bør hentes tilbake fra lån som backup til Aurelio.

 

Forhåpentligvis får Pacheco en skikkelig sjangse snart, og da helst i sin naturlige posisjon bak Torres. Han er alt for god for reservelagsfotball. Problemet er bare at det er også Gerrard sin beste posisjon, men han er jo suspendert nå i de neste kampene uansett. :)

 

Ps - savner Aquilani. Laget hadde spilt mye bedre pasningsfotball med han i laget, som vi så i slutten av sist sesong.

Endret av OKMarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...