kloffsk Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg lurer også på hvorfor fotballtrenere skal adles. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Forstå det den som kan. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Årets innlegg av Asbjørn ovenfor her! Vel, når du påstår feilaktige ting om klubben din, så må eg vel få tilbakevisa dei utan å verta møtt med ein "flamewar" av dei sjeldne (for mitt vedkommande i alle fall) og bli stempla som barnslig? (OK, litt barnslig å føya til den "(re)"-parentesen etter ManU, men det ligg liksom så nærme ... ) Det er eit faktum at Liverpool har flest trofe, så då er det feil av deg å påstå at ManU har fleire trofe. Beste manager kan jo diskuterast i det vide og breie. Ferguson har ei samling trofe som dei fleste managerar kan misunna han, men han har brukt over 20 år på det, og då er det ikkje så imponerande, sjøl om det sjølsagt er imponerande at han klarar å halda koken i over 20 år. Bob Paisley ga seg etter 9 år, men både han og Joe Fagan var i staben til Bill Shankly, og var sterkt delaktig i dei trofea som han henta til klubben. Kva King Kenny kunne ha fått til om styret i Liverpool hadde hatt litt meir is i magen i -91, kan vi berre fantasera om. Eg er uansett forundra over kva Ferguson (eller ManU) har gjort overfor kongefamilien for å fortjena adling etter berre eitt europacuptrofe, når Bob Paisley hentar 4 europacuptrofe til engelsk jord utan å høyra eit knyst frå kongefamilien. (Han fekk vel ein MBE, men det var vel òg det nærmaste han kom) Har du noko historie å komma med der? Redigert: For øvrig einig med Veritas_. Jeg hadde lite lyst, men ok, jeg får vel belære deg litt om fotballhistorie (sorry kloffsk) Først og fremst, man teller ikke 2.div og reservelags cuper. Den diskusjonen har vi nettopp hatt på disse sider, så du får heller bla tilbake å lese. Det er en unison enighet om at Man Utd har vunnet flest trofeer (59-58) og at det er "likt" i såkalte major honours selv om United har to flere ettersom vi er enige om at Liverpools 2 europacup titler veier tyngre enn vårt overtak i FA cupen. Man måler også størrelse på klubb i fryktfaktor, antall år som "storklubb", anseelse, ansiennitet, fansbase, lojalitet, store kamper ect. 24+24 utgjør 48år med dominanse og perioden United var i ingenmansland, var vi likevel en stor klubb, noe Liverpool ikke var pre Busby. Så United har vært det mest husvarme og den mest recognized fotballklubben i mellom 60 og 70 år. Vi gikk 26 år uten å vinne ligaen, i en lignende streak dere er i dag (anser du Liverpool anno 2010 som en liten klubb uten et navn?) og fikk likevel mest mediadekning (noe LFC fans, scousere, holder mot united) som den mest glamorøse klubben mht våre spillertyper og historie som en offensivt spillende klubb. Liverpool var et maskinlag. United har alltid siden munchen ulykken hatt stor sympati og klubben har alltid hatt en mye større fanbase utenfor det lokale miljøet enn det feks Liverpool har. i 2div på syttitallet hadde United det høyeste publikumssnittet i UK, noe de har hatt siden. Men du får lese deg opp om Duncan Edwards, pre Busby med Billy Meredith og co. Du får rett å slett bare lære deg litt fotballhistorie før du slenger ut masse påstander som ikke teller. Nok om den slags, resten får du som sagt lese på selv. Ang managere. Busby: I all kultur, vitenskap ect er den som er "først ute" og setter ting på kartet den som blir husket. Orginalitet teller tungt og selv Shankley så opp til Busby som har en managerhistorie uten sidestykke. Det var han som "fant opp" ungdomsarbeide i fotball om man kan si det slik. Han satte standaren for hva feks Fergie har gjort siden med sin class of 92. Sir Matt bygde opp et lag som bredt var annerkjent som verdens beste i sin tid og som var uheldig som ikke vant europacupen med en gjennomsnittsalder på 19. De røk vel mot Real Madrid i semifinalen på første forsøk for en engelsk klubb. Spør enhver gamling du møter, selv Liverpool supporterne kom på den tiden til Old Trafford for å se the mighty bubsy babes for på den tiden var det ikke rivalisering mellom klubbene som i dag. i 58 krasjet som kjent flyet med spillerne i Munchen etter en kamp mot røde stjerne. Flere av lagets beste spillere døde, deriblant Dunc Edwards som man i moderne tid bøyde reglene på (alder, antall kamper osv) på for at skulle komme inn i english hall of fame. Mens det engelske folk sørget måtte United spille FA cup finale, en vi tapte mot spillets gang mot Bolton tror jeg det var, men en kamp som United vant over "folket" med. Busby og vår største klubblegende Sir Bobby Charlton overlevde og begynte å bygge et nytt lag, det som skulle bli vårt beste noensinne og engelsk fotballs mest stjernespekkede ever. Jeg spoler fremover til midten-slutten av 60 tallet. Stepney, Foulkes, Crerand, Charlton, Stiles, Dennis the king Law, George Best (!) Brennan, kidd osvosv. United ble den første engelske klubben til å vinne europacupen, 4-1 over uslålige Benfica. Busbys hellige gral, han ble slått til ridder for sin innsats for fotballen og for sin integritet som person. Paisley tok over et vinnerlag, det er ikke i nærheten av samme bragd. Ferguson: Brøt hegemoniet i Skottland, den eneste manageren som har klart det. Vant ligaen flere ganger med Aberdeen og banka Real Madrid i cupvinnercupen. 10 såkalte major honours med Aberdeen på et par år. Allerede her ble han tatt inn som MBE for sine bragder. Senere tok han som kjent over United, et lag som hadde gått 26 år uten å vinne ligaen. Heiv ut gamle stjerner fra tidene hvor man kunne drikke seg synders etter kamp, hentet inn alltime greats som King Cantona med stor K og Roy Keane. Med influx av unggutter og spillere på tampen av karriereren. Capt. Marvel Bryan Robson og Brian McClair mfl hentet Fergie ligaen hjem. Kort fortalt har han bygget et imperium av United igjen i en tid hvor konkurranse i fotball er større enn aldri før. Ferguson og Busby har blitt adlet fordi de på hver sin måte er større managere enn noen i deres "kongerekke". Shankley var vel den som fortjente det mest, men han døde dessverre før han rakk å bli slått til ridder. http://www.youtube.com/watch?v=qqlBlh9Y0A8 Så du kan bare spise en jævla bolle. Giggs (som er større enn noen fotballspiller dere noen gang har hatt) og Becks kommer til å bli slått til ridder innen få år, mens dere ikke kommer til å få noen. Deilig. Brenn forresten, nå kastet jeg bort frokosten min på deg. Endret 12. januar 2011 av Goldwing 7 Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Phil Thompson? Blir imponert om de greier å få han til studio på en lørdag ettermiddag. Han sitter alltid i Sky Sports-studio med Jeff Stelling, Paul Merson, Matt Le Tissier og co. på lørdager. Mener at det var en onsdag, og en helg (lørdag+søndag), men det med den helgen er det en stund siden jeg leste, så skal ikke garantere 100% at det er begge dager. Men han var vel her en hel helg før jul hvis jeg ikke husker feil? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Phill Neal er på høyde med Giggs sånn meritt messig imo. Giggs er riktig nok regnet som mestvinnende, men det er viktig å huske at Phil Neal gjorde det på 11 år. Det beste er rekorden med 417 kamper på rad, det er imponerende. Giggs har 3? liga seiere mer , Dog har Phill 4 i serievinnercupen!!!!! Jeg liker Giggs, skal ikke frata ham noe. Han er stort sett den eneste United spilleren jeg liker også. Rush, 346 mål på 660 kamper. Det er ikke lilleputter vi har i klubben Game. Edit: Det du skriver om Paisley er patetisk. Endret 12. januar 2011 av guttorm 5 Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Haha, du snakker om å sammenligne søtsaker med gråstein. Phil Neal var en høyreback, en atpådulter i et godt lag. Han vant mye, men var aldri noen stor fotballspiller. Han kan i grunn sammenlignes med Gary Neville. 8pl titler, 3 fac, 2 europacup osv. Meritter gjør han ikke til en alltime great vet du, hue. Giggs har alt. http://www.youtube.com/watch?v=YoUqOZ1y0H0 vs http://www.youtube.com/watch?v=EIOj-CohIYA Endret 12. januar 2011 av Goldwing 2 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hva for noen to videoer er det å sammenligne med, Gold? 3 Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Hva vil du se da? Taklinger? Ikke si at dere oppriktig mener at en kvalitetsmessig middelmådighet som Phil Neal er på samme planet som Giggs? Isåfall setter vi strek her. Mannen har flest assist i engelsk fotball historie og like mange mål som kongen deres Dalglish (for LFC) fra kantposisjon. Ja, jeg vet det er over flere år, men det er ikke poenget. Phil Neal er en nobody i fotballsammenheng og dere vet det. Endret 12. januar 2011 av Goldwing 2 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det var i merittsammenheng, som jeg påpekte................Ta av deg United brillene for once, jeg er sikker på at de er så tykke at de er dreia ut av innlandsisen på Grønnland (på langs). 4 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Emne, ikke person! Fire innlegg har blitt slettet. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Vis at dere også har det i beina! Forslag om fotballcup for oss brukere i Premier League-delen! Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) SJEKK ut denne filmen, for et talent. http://www.footylounge.com/films/milankakabaros/fernandez-suso-v-crystal-palace-08012011-video_abf4ead08.html Endret 12. januar 2011 av Smågal 2 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 SJEKK ut denne filmen, for et talent. http://www.footylounge.com/films/milankakabaros/fernandez-suso-v-crystal-palace-08012011-video_abf4ead08.html Han har et ekstremt talent. For noen benbevegelser! Blir han litt bedre i avslutningsfasen så vil han være en målmaskin. Han må vi ikke kvitte oss med. Takk gud for at Roy ikke er i klubben lengre. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hadde Suso spilt i Arsenal hadde han vel vært fast i første-11eren allerede. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Kanskje dere også burde prøve det da, kan umulig gå dårligere 4 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Klar som et egg for det, jeg! 1 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 En ting slo meg nå nettopp. Nei, det var ikke knyttneven. Men tanken på hvordan Liverpool har prestert ved de seneste manangerbyttene. Det er jo velkjent og dokumentert at de fleste klubber får en liten boost rett etter en managerbytte, men bare et svært fåtall av klubbene holder seg der oppe etter boosten er tom. Denne boosten av uteblitt under Roy og Kenny(jeg tør påstå at boosten ikke kommer nå etter 2 kamper). Jeg tror det har vært så mye texas rundt klubben de siste 3-4 årene at spillerene har følt det på kroppen og slitt på jobb. Det har vært mange usikkerhetsmomenter og mediaspekulasjoner nesten daglig, og med en ledelse som motarbeider hverandre. Nå ble jo 6 speidere sparket, og det skulle være siste rest fra Benitez' sitt team. Med et helt nytt team, ny trener og nye eiere. Så tror jeg vi går en positiv vår i vente. Det tar tid å bytte ut et støtteapparat slikt som har blitt gjort det siste året. Og jeg håper vi får en fast manager så fort som mulig til sommeren. Her får vi ikke hjelp fra noe boost, laget må bygges opp igjen, stein for stein. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Er framleis positiv. Tottenham var ikkje heilt der med ein gong Harry kom inn heller. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Det som slo meg var hvor lite Daglish har lært av Hodgson sine feil. Poulsen? Seriøst? Jeg vet Gerrard er suspandert, men med den formasjon vi faktisk spilte så lurer jeg på hvor var Shelvey tidligere? Hvor var Cole, Babel, Maxi? I dag så du godt hvor dårlig han er. Var som å spille med 10 mann hele kampen uten den ekstra arbeidsmotivasjonen spillere får ved en utviselse, for fyren er jo faktisk på banen og spillerene tror jo at han faktisk skal gjøre jobben sin der ute. Vi har et lag helt uten selvtillit og vi må vel snart begynne å innse at vi rett og slett skal være glade om vi i det heletatt overlever i Premier League denne sesongen. Derimot ser jeg veldig lyst på muligheten for ligagull sesongen 2011/2012. Endret 12. januar 2011 av Cappo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå