Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mon tro hva han legger til grunn for den uttalelsen.

Ikke fakta eller allmen viten i alle fall. Mye større fanskare, (1)flere trofeer, (3)en mer innholdsrik historie, større merkevare, moderne suksess og totalt over en lengre tidsperiode, flere stjernespillere og karakterer, (2)bedre managere, større stadion, eldre klubb og (4)en fremtid.

Tja, for å ta det første først:

 

(1) Fleire trofe?

 

LFC ManU(re)

PL/1. div 18 18

FA-cup 7 11

League cup 7 4

Charity Shield 15 18

CL/Europacup 5 3

UEFA-cup 3 0

Cupvinnarcup 3 1

UEFA supercup 3 1

Super cup 1 0 (usikker på forskjelen på denne og UEFA super cup. Kjelde liverpoolfc.tv)

FIFA Club World Cup 0 1

 

Sum: 62 57

 

Kven hadde fleire trofe, sa du?

 

 

 

(2) Bedre Managere?

 

Liverpool FC:

Bill Shankly (1959-1974) 3 ligamesterskap, 2 FA-cuptrofe, 1 UEFA-cuptrofe, 4 charity shields (10 trofe på 15 år - 0,67 per år, 12 i 1. divisjon)

Bob Paisley (1974-1983) 6 ligamesterskap, 3 ligacuptrofe, 3 europacuptrofe, 1 UEFA-cuptrofe, 1 UEFA super cup-trofe, 5 Charity shields (19 trofe på 9 år - 2,1 per år - brakte 5 internasjonale trofe til engelsk jord. Kvifor han ikkje vart adla skjønnar ikkje eg)

Joe Fagan (1983-1985) 1 ligamesterskap, 1 ligacuptrofe, 1 europacuptrofe (3 trofe på 2 år - 1,5 per år - slutta pga. Heysel)

Kenny Dalglish (1985-1991) 3 ligamesterskap, 2 FA-cuptrofe, 4 Charity shields (9 trofe på 6 år - 1,5 per år - Slutta pga. Hillsborough)

 

 

ManU(re):

Alex Ferguson (1986-) 11 ligamesterskap, 5 FA-cuptrofe, 2 CL-trofe, 1 FIFA Club world cup, 1 UEFA super cup, 1 UEFA cup winners cup, 1 Inter-continental cup, 9 Charity/Community shields (31 trofe på 24 år - 1,3 per år - vart adla etter 1 europacup. Har nokon sjekka fargen på tunga hans? Er den dronningbrun, kanskje?)

Matt Busby (1945-1969) 5 ligamesterskap, 2 FA-cup, 1 europacup, 5 charity shields (13 trofe på 24 år - 0,54 trofe per år. Også han adla etter 1 europacuptrofe. Kva er det med den klubben og kongefamilien??)

 

Den "fantastiske" "Sir" Alex har altså dårligare gjennomsnitt enn Bob Paisley og brukte 7 år på å vinna det første PL-trofeet - Bill Shankly brukte 2 år etter opprykk frå 2. divisjon. Matt Busby var manager i 24 år, og klarte likevel berre så vidt fleire trofe enn det hans samtidige Bill Shankly klarte på 15 år, og alle i "kongerekka" vår har betre snitt enn Busby - berre Bill Shankly har dårligare snitt enn "Sir" Alex.

 

 

(3) Mer innholdsrik historie?

 

Liverpool: Heysel 1985, Hillsborough 1989. Begge tok knekken på ein manager.

ManU(re): Eit flykræsj i -58.

 

 

(4) En Fremtid?

Liverpool hadde 31 år med ei uavbrutt "kongerekke" på 4 managerar. Den siste av dei er no komen tilbake, så får vi sjå kva framtida vil bringa. Ei ny kongerekke? I tillegg: Klubben er gjeldfri. :new_woot:

 

ManU(re) hadde 24 år med ein manager, før 27 år med vasing i "ingenmannsland" i 1. divisjon, før dei fann ein ny kompetent manager som no har site i 24 år. Kva skjer når han gir seg? Nye 27 år med vasing? Og kva med milliardgjelda?

 

 

Redigert: (Helsika forumdritt som slettar alle mellomrom! :grumpy: Hadde sånn fin tabell som vert heilt herpa når den vert publisert. :( )

 

REdigert 2: Korrigert summen på tal titlar.

Endret av Asbjeurn
  • Liker 9
Lenke til kommentar

De 4 plussene says otherwise. 98 må vel være en typo.

 

Liverpool er ikke i nærheten, spesielt siden Man Utd fortsatt er i sin storhetstid, mens Liverpool er langt derifra.

 

Likevel, Liverpool er ingenting å kimse av heller, og det er godt mulig snakk om de to største klubbene innen fotball.

Lenke til kommentar

Titteldiskusjonen gidd eg så å seie aldri å hive meg bort i, sidan det er heilt sjukt kor subjektivt folk vektlegger ulike trofe(ref. united-tråden) og den tar ingen ende uansett. Begge supportergrupper vil vri og vende på det slik at det kjem til deira fordel. Eg vart Liverpoolsupporter då eg fann ein plakat av Fowler på ein leikeplass i ung alder, og gidd ikkje gå rundt og tenke slik at "United har vunne meir dei siste 16 åra, så eg skulle ha valgt dei. fy fillern!". Om United har vunne meir, så er det greit for meg. Det får så vere.

 

Når det kjem til managerar, så er det ikkje tvil om at Ferguson er den største nokon gong, men sjølv ser eg på gullrekka til Liverpool som større enn SAF+Busby.

 

Og herregud, begge lag har stor historie med ups and downs både ang. ulukker og suksess.

Lenke til kommentar

Årets innlegg av Asbjørn ovenfor her! Noen ganger så skammer jeg meg over å være fotballsupporter når jeg ser hvor inbred enkelte av "oss" kan bli. Jeg rødmet i pinlighet på vedkommendes vegne over hvor ekstremt kunnskapsløs posten var, før jeg brast i latter når jeg så sammenligningen mellom de ulike tragedier. kloffsk said it. Jeg tror faktisk ikke engang wendelinho hadde klart å lire av seg så mye vås på så få avsnitt.

 

Pleier vanligvis å hive meg på disse diskusjonene for å "forsvare" United, men jeezez, en plass går grensen. Ikke verdig et svar og strengt talt er nivået på disse versus diskusjonen er temmelig lavt fra før.

Endret av Goldwing
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Årets innlegg av Asbjørn ovenfor her!

Vel, når du påstår feilaktige ting om klubben din, så må eg vel få tilbakevisa dei utan å verta møtt med ein "flamewar" av dei sjeldne (for mitt vedkommande i alle fall) og bli stempla som barnslig? (OK, litt barnslig å føya til den "(re)"-parentesen etter ManU, men det ligg liksom så nærme ... :blush: )

 

Det er eit faktum at Liverpool har flest trofe, så då er det feil av deg å påstå at ManU har fleire trofe. Beste manager kan jo diskuterast i det vide og breie. Ferguson har ei samling trofe som dei fleste managerar kan misunna han, men han har brukt over 20 år på det, og då er det ikkje så imponerande, sjøl om det sjølsagt er imponerande at han klarar å halda koken i over 20 år. Bob Paisley ga seg etter 9 år, men både han og Joe Fagan var i staben til Bill Shankly, og var sterkt delaktig i dei trofea som han henta til klubben. Kva King Kenny kunne ha fått til om styret i Liverpool hadde hatt litt meir is i magen i -91, kan vi berre fantasera om.

 

Eg er uansett forundra over kva Ferguson (eller ManU) har gjort overfor kongefamilien for å fortjena adling etter berre eitt europacuptrofe, når Bob Paisley hentar 4 europacuptrofe til engelsk jord utan å høyra eit knyst frå kongefamilien. (Han fekk vel ein MBE, men det var vel òg det nærmaste han kom) Har du noko historie å komma med der?

 

 

Redigert: For øvrig einig med Veritas_.

Endret av Asbjeurn
Lenke til kommentar

Til helgen kommer Ian Rush som gjest i TV2s PL-studio. I tillegg er Phil Thompson bekreftet 2 ganger i løpet av vinteren.

 

Kan jo kanskje tyde på at det ikke er så mye i ryktene som melder at de er på vei inn igjen i klubben. Men det vil bare tiden vise, uansett gøy med Liverpoolstorheter i studio.

Lenke til kommentar

*snipp*

1. Hvordan kom du frem til den store differansen på antall trofeer når man leser sum?

 

2. Å sammenligne Paisley og Sir Alex blir helt feil. Slakt meg de som vil, men det var faktisk lettere å bli et topplag og vinne cuper da Paisley herjet med Liverpool, enn de årene som Ferguson har drevet på. Moderne fotball er mye mer komplisert enn det som ble spilt i Paisley sin tid

 

3. Fullstendig enig med de som sier at du sammenligner historien med dødsulykker blir feil, når folk snakker om historie er det snakk om ikoner, titler og store kamper blant annet! Selvfølgelig er dødsulykkene alvorlige, og en god del av historien, men at det avgjør hvem som har størst historie blir bare feil.

 

4. Begge klubber har hatt sine perioder, men jeg mener det er lavmål av deg å angripe min klubb som du gjør, jeg liker heller ikke Liverpool, men jeg har da ihvertfall baller nok til å holde meg unna teite kallenavn på klubben.

 

5. Angående kongefamilien vet jeg ikke, kanskje dronningen er Manchester United fan? Can't blame her hvis hun er det. Eller kanskje hun generelt misliker scousere? Who knows.

Lenke til kommentar

Jeg ser Aldo er imponert over Akademiet og måten de jobber der. Feks spillere som Sterling har han stor sans for, jeg husker han nevnte ham spesefikk da vi pratet med han i Liverpool sist.

Aldo er fin å høre på, prater lite om seg selv, men heller om klubben. Du merker hvordan han brenner for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...