Jotun Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Ja, selvfølgelig skal dommeren dømme straffe om det er straffe. Men faktum her, er at det ikke var straffe. Fra dommerens ståsted var straffen soleklar. Så da SKAL han dømme, hvis ikke er han partisk andre veien. Men det er vel helt greit for dere her inne? Bare han ikke dømmer for United så kan han godt dømme for de andre lagene.... Merkelige holdninger. Før videodømming blir tatt i bruk SKAL Webb dømme straffe i den situasjonen selv om det er filming, overspilling, faller lett eller whatever, da han ikke har sjans å se at det er hverken eller i den situasjonen. Eg tror ikke Berba filmer, selv etter å ha sett den "soleklare" videoen dere presenterer her. Men om det er straffe eller ikke skal eg ikke krangle så mye på. Det kan dømmes begge veier etter mitt vett, da kontakten ikke er allverdens. Lenke til kommentar
Reprieval Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Helt enig: Dommere bør holde seg hjemme med familien sin (med mindre noen i familien liker et fotballag, da bør vedkommede utvises av familien) og hvis han treffer spillere på gata har han jo allerede brutt en lov, det å gå ut av huset, og da bør han egentlig melde seg til FA, forklare seg umiddelbart og levere inn lisensen for dømming. Nå er det RIMELIG patetiske uttalelser dere kommer med her inne. Samme greia med Babel. Selvom han er en profesjonell fotballspiller, er han også et vanlig menneske. Og han har like mye rett som oss andre til å ha ytringsfrihet, uten at det skal få konsekvenser for jobben hans. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Blir noe helt annet da FA har klare regler for hva han, som profesjonell fotballspiller i England, har lov å ytre seg om. Hvis han vil forfekte ytringsfriheten sin kan han sikkert kjøre saken opp i rettssystemet i England. Men før han er dømt for noe blir det tåpelig sammenligning. For eg tipper Babel sitt bilde blåser ut i intet. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Hjelpe meg. En dommer skal da dømme straffe på ting han mener er straffe selv om han har dømt straffer tidligere. Skal man innføre kvoter på straffer en dommer kan gi? Fra Webb sin posisjon er det en soleklar straffe, om det er straffe eller ei kan man diskutere i evigheter, men Webb gjør ingen feil når han dømmer det ut fra sine premisser. Vi klarer jo ikke bli 100% enige selv med repriser og youtube og twitta og facebook og whatever, så hvordan skal han klare å se det live? Webb gjorde da ingen store feil i går, så hvorfor skal ikke han dømme sånne kamper? De andre straffene han har gitt har vært helt greie. OK, jeg skal innrømme at Liverpool-brillene var kraftig skyvd opp på nesen på mitt forrige innlegg. Det er klart at Webb må dømme straffe når han ser noe som kan minne om straffe, det er jeg 100% enig i. Problemet for oss Liverpool-fans oppstår når Berbatov tar 2-3 steg videre før han faller særdeles teatralsk etter en liten kakk på hælen. Hvis Webb står slik at Agger er mellom ham og Berbatov, så har Webb en assistentdommer som han bør støtte seg på, som kan si "Det var litt kontakt, men ikke nok til det fallet der". Det er derfor vi har assistentdommere. Dessuten blir vi Liverpoolsupportere mistenksomme når Webb ofte dømmer straffe til hjemmelaget på OT - vi er programforpliktet til det, og spesielt når vi ser tydelig hvor mye Berbatov overdriver - men å beskylde Webb for å være korrupt, lage bilder av ham i United-drakt osv, er å dra det litt langt. Jeg går ikke så langt (Hvis jeg antydet det i mitt forrige innlegg gir jeg meg selv refs), men jeg antyder at han kan være litt hjemmedommer på OT. Det røde kortet får du ikke klage fra meg på, det var greit når Gerrard hopper inn i taklingen med to strake ben (regner med det er to strake bakfra som Webb ser og dømmer på). I spoiler kommer en video av Berbatov vs Agger i går, jeg ser særdeles lite kontakt. http://www.youtube.com/watch?v=wEz58EfeHHw Endret 10. januar 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Alternativt kan vi jo bare bli enig om at det ikke var straffe Jotun Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Hvordan i alle dager går det an å være enig i? Ballen ble lagt på den hvite rundingen innenfor 16meteren og Giggs fikk gå uforstyrret fram og skyte ballen mot mål. Synest det helt uten tvil var en straffe eg? Var hvertfall ikke indirekte frispark? Forøvrig er "særdeles lite kontakt" fremdeles "kontakt"......... Det dere sier er at feilen Berba gjør er å prøve å holde seg på beina før han faller? Han burde lagt seg med en gang? Hva gjør det bedre? Billig straffe. Helt soleklart. Har ikke sagt noe annet uten å prøve å plage dere bittelitt Men kontakt er det, Berba faller fordi han blir sparket ut av balanse. Men han overdriver, unødvendig. Der er eg helt enig. Endret 10. januar 2011 av Jotun Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Helt enig: Dommere bør holde seg hjemme med familien sin (med mindre noen i familien liker et fotballag, da bør vedkommede utvises av familien) og hvis han treffer spillere på gata har han jo allerede brutt en lov, det å gå ut av huset, og da bør han egentlig melde seg til FA, forklare seg umiddelbart og levere inn lisensen for dømming. Nå er det RIMELIG patetiske uttalelser dere kommer med her inne. Samme greia med Babel. Selvom han er en profesjonell fotballspiller, er han også et vanlig menneske. Og han har like mye rett som oss andre til å ha ytringsfrihet, uten at det skal få konsekvenser for jobben hans. Hehe, nei? Du kan ikke kalle en politimann hva du vil, ytringfrihet er ikke en rett til å si hva du vil når du vil. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) When asked by a BBC reporter about Torres, the reporter said “nobody has a magic wand…”. To which Kenny replied “Fernando Torres has got a magic wand.” He confidently said “We’ll get him going sooner or later”. Gud, så mye deiligere det er å høre intervjuer med Kenny enn Roy. Edit: - Uansett hvor stor innsatsen og oppofrelsen var i går, så har ikke denne fotballklubben for vane å tape fotballkamper. Selv med 10 mann borte mot Manchester United, der vi tapte kampen på et jævlig straffespark, så kan vi ikke akseptere det, og vi vil ikke akseptere det. For en mann! Endret 10. januar 2011 av Termo 7 Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Aldo på twitter: -That referee is a joke why we have to have him everytime v them is beyond meman u vest under his top -ryan babels gone right up in my estimations after that tweet on webb Herleg type! 5 Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 09/01/11 lost 1-0 - referee Howard Webb 19/09/10 lost 3-2 - referee Howard Webb 21/03/10 lost 2-1 - referee Howard Webb 25/10/09 won 2-0 - referee Andre Marriner 14/03/09 won 4-1 - referee Alan Wiley 3 Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 og då var Steve Clarke offisielt førstelagstrener. Ser også ut frå sitatet frå Dalglish at Sammy blir sittande som assistent Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Dalglish går nå knallhardt ut mot dommeren. Skal det ikke få noen konsekvenser nå? Hadde Fergie gått ut slik hadde dere skreket, hylt og bært dere om straff ditt og dommerpåvirkning datt. Men når "liverpoollegenden" gjør akkurat det samme så kalles det "For en mann!".... 1 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Det blir vel vice versa med United fansen når Ferguson går ut mot dommeren, "For en mann!" etc, mens når en annen lags manager gjør det skriker og hyler dere og. Nå har jeg ikke sett United fansen gjøre det her inne, men jeg kan tenke meg til at det blir gjort i ny og ne. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Tja, er vel ikkje tvil om at det er hylekor begge vegar ang. manager, straffer og det eine og det andre. Det eg derimot stussar på, er at Jotun skriv liverpoollegenden i hermeteikn.(ja, eg kjeder meg på jobb og henger meg opp i småting:)) Var visst eit sjakktrekk økonomisk å tilsette Dalglish. Trøyene selger som søren, efter sigende. Endret 10. januar 2011 av Sjur577 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) 09/01/11 lost 1-0 - referee Howard Webb 19/09/10 lost 3-2 - referee Howard Webb 21/03/10 lost 2-1 - referee Howard Webb 25/10/09 won 2-0 - referee Andre Marriner 14/03/09 won 4-1 - referee Alan Wiley Og United fikk også straffe i 2-1-seieren i fjor, etter at Mascherano rev ned Valencia UTENFOR 16-meteren. 3-2-tapet var Berbatov-show, den er grei, men United fikk også straffe i 1-4-grusingen for snart to år siden (den var imidlertid grei). Så status er da, på 4 kamper på Old Trafford og en på Anfield (2-0-seieren med Marriner), har United fått 3 straffer, og 2 av dem var veldig omdiskuterte, og de 2 ble begge idømt av Webb. Erre rart vi griner? (Also, for konspirasjonsfreakene: 2 seiere på rad med andre dommere, vips så kommer Webb og det er 3 strake tap) Dette er fullstendig bevis for at Webb er en Uniteddommer, ASS Trenger dere mer? Hva med en oppsummering av Webbs ti siste kamper på Old Trafford? /sarkasme Endret 10. januar 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jotun skriv liverpoollegenden i hermeteikn.(ja, eg kjeder meg på jobb og henger meg opp i småting:)) Det er bare for å stikke deg og de andre litt i siden med en liten men skarp kniv Må ikke bry deg om slike ting. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Selv om der skulle være den minste kontakt mellom Agger og Berba er det der filming. Han skaper en situasjon ut av ingenting. Cunt 7 Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hvordan i alle dager går det an å være enig i? Ballen ble lagt på den hvite rundingen innenfor 16meteren og Giggs fikk gå uforstyrret fram og skyte ballen mot mål. Synest det helt uten tvil var en straffe eg? Var hvertfall ikke indirekte frispark? Forøvrig er "særdeles lite kontakt" fremdeles "kontakt"......... Det dere sier er at feilen Berba gjør er å prøve å holde seg på beina før han faller? Han burde lagt seg med en gang? Hva gjør det bedre? Billig straffe. Helt soleklart. Har ikke sagt noe annet uten å prøve å plage dere bittelitt Men kontakt er det, Berba faller fordi han blir sparket ut av balanse. Men han overdriver, unødvendig. Der er eg helt enig. Berba diver som han blir skutt i rævva. Det skal ikke være noe problem i det HELE tatt å holde seg på beina der. Men de juksefittene i united har jo som vane å falle istedet for å prøve å løpe.(les: Nani, Ronaldo) Billig straffe er mildt sagt. Det har aldri vært straffe. Og Webb dømmer for United nok en gang :-) 2 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Dalglish går nå knallhardt ut mot dommeren. Skal det ikke få noen konsekvenser nå? Hadde Fergie gått ut slik hadde dere skreket, hylt og bært dere om straff ditt og dommerpåvirkning datt. Men når "liverpoollegenden" gjør akkurat det samme så kalles det "For en mann!".... Hvor stor straff har red nose fått etter 25 år med klaging på dommere? 7 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Vet ikke om det er noen nyhet, men jeg ser Sammy Lee blir. Han har jo noen Episke bilder å vise til! Sammy er en høyt respektert lokal trener så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå