Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt siden barneskolen har jeg hatet Manchester United intenst. Hvorfor? På grunn av medgangssupporterene. På barneskolen var jeg Arsenal-supporter. Fire-fem stykker heiet på Liverpool. Resten heiet på United. De hadde ikke et snev av ekte fotballinteresse. De heiet på United fordi de vant og fordi det var kult.

Men så var det jo tross alt svært få utlendinger på skolen ...

Endret av Le Professeur
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om det er mange utlendinger som heier på Arsenal. Synes det er en merkelig ting å trekke frem, spesielt når du skriver det som at det automatisk betyr noe negativt. Arsenal har mange spillere med etnisk minoritetsbakgrunn, det tror jeg også er hovedforklaringen på at de har mange utlendinger blant sine fans.

Ikke vær så hårsår, det er bare en observasjon med røtter i statistikkene, ikke et forsøk på å være kvalm. Jeg skriver også at jeg ikke vet hvorfor Arsenal har så mange supportere med minoritetesbakgrunn, så jeg insinuerer ikke noe negativt i den forstand.

Cockney er da vitterlig arbeiderklassefolk det også.

Ja, det stammer fra østkanten. Men når londonlag kommer til nord er cockney bastards omtalen de får og det er noe ironisk, ettersom nord London og tildels arsenal er av mange forbundet med "overklassen." Formulerte meg kanskje litt tvetydig, men poenget var og er at Mancunians og scousere er et mer lidenskapelig "folkeslag" enn Londonere generelt. Eksemplene topper seg jo lengre nord du kommer, helt til tyne og skottland. Det andre jeg skriver om supporterne deres er min personlige mening, deal whit it :)

Jeg synes ikke Arsenal er de verste på å overvurdere seg selv og sine spillere. Bortsett fra spillestilen som blir hypet litt vel mye. Mitt inntrykk av Arsenal-fans nå om dagen er egentlig mer det motsatte. Mange er veldig negative, pessimistiske og kritiske både til Wenger, enkeltspillere og laget som helhet.

Uenig.

Jeg ser ikke medgangssupporterehelt logikken din i at Arsenal har mange utlendinger som fans og at dette er negativt fordi de fleste utlendinger er . Arsenal har da vitterlig ikke vunnet et eneste pokal på flere år.

Les hva jeg skriver i post nummer to og prøv å sett ordene i kontekst. Medgangssupporter-deltidssupporter, poteto potato. For meg er det akkurat det samme. Man trenger ikke holde med en klubb som vinner trofeer for å være medgangssupporter.Om man skifter mellom klubber (jamfør post nr 2) etter hva som smaker best da og da, er man pr min definisjon medgangssupporter

Endret av Goldwing
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trening holder ikke, du får først lov når du har en akademisk grad å vise til. Og hvis jeg ikke tar feil har du vel fort et par år igjen før du må skifte navn til Gymnaslærer Pedersen?

Hmm, jeg sitter faktisk og skriver på graden min akkurat nå. Det er riktignok bare en lusen mastergrad, men det er da fremdeles noe å sitte igjen med etter snart fem år på Gløshaugen.

Det er forresten Lektor (med opprykk, om jeg må be) Pedersen. :dremel:

Lenke til kommentar

Gymnaslærer klinger bedre.

Har dere 60-poengs master?

Det har vi.

Så forresten også at Ashley Young linkes til Liverpool. Får et par år siden hadde jeg kanskje vært bekymret,men har et inntrykk av at han har mistet noe.

Ashley Young er vel en av de spillerne som alltid har hatt hype, men aldri helt klart å leve opp til den (mye det samme som Joe Cole).

Jeg trodde lenge at Bale skulle falle i den samme kategorien, men det ser jaggu meg ut til at han kommer til å bli noe.

Lenke til kommentar
Ikke vær så hårsår, det er bare en observasjon med røtter i statistikkene, ikke et forsøk på å være kvalm. Jeg skriver også at jeg ikke vet hvorfor Arsenal har så mange supportere med minoritetesbakgrunn, så jeg insinuerer ikke noe negativt i den forstand.

Nei, men måten du bruker ordet "utlendinger" på, som om det er noe implisitt negativt i det, nærmest som et skjellsord synes jeg var merkelig.

Det andre jeg skriver om supporterne deres er min personlige mening, deal whit it :)

Det er selvsagt helt greit. Jeg bare følte for å skrive hva jeg mente siden jeg var uenig. Slik man ofte gjør på diskusjonsforumer.

Les hva jeg skriver i post nummer to og prøv å sett ordene i kontekst. Medgangssupporter-deltidssupporter, poteto potato. For meg er det akkurat det samme. Man trenger ikke holde med en klubb som vinner trofeer for å være medgangssupporter.Om man skifter mellom klubber (jamfør post nr 2) etter hva som smaker best da og da, er man pr min definisjon medgangssupporter.

Enig der, men jeg har ikke bitt meg merke i at Arsenal er spesielt ille på den fronten. Barca derimot.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Det eneste jeg vil si i denne saken er at det er utrolig mange part-timers i alle (store) fanskarer i Norge, så jeg vil ikke si at noen er verre enn andre. Faktisk vil jeg si at det finnes veldig mange "ManU"-supportere i Norge, og kanskje flere lidenskapelige enn i andre skarer, men på den andre siden er det jo den største skaren i Norge (eller er det Liverpool?). Men i en såpass stor andel fans/supportere vil det alltid være mer av både det ene og det andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er en vanskelig sak fordi det er vrient å skrive det jeg gjør uten å fremstå som en "cracker." Håper og tror at folk kjenner meg bedre enn som så og ser hva jeg egentlig prøver å få frem. Det jeg skriver om arrogante cunts og dens slags har selvsagt ingenting med rase, hudfarge ect å gjøre om noen skulle misforstå og tro dithen. De kjipeste og mest arrogante Arsenal supporterne jeg kjenner er nordmenn alle sammen. Men det er en annen diskusjon, folk er forskjellig. Den biten Geir reagerte på, der jeg insinuerer (og forsåvidt også skriver rett ut) om at utlendinger over fjøla er dårligere supportere (etter mine prinsipper) står jeg for, fordi det min observasjon. Folk må selvsagt få mene anderledes dog.

Det iRoman skriver er også slik jeg bedømmer et større sett supportere, på generell basis. Men jeg har et inntrykk av (og det er det lov til å være uenig i) at utlendinger (i mangel på et mildere ord) har en mindre lojal supporterkultur enn feks skandinaver eller briter. Er det en "fæl" ting å mene? At de er utledninger eller mørkhudede er bare et fellestrekk, det er noe negativt i seg selv. Feks så mener jeg etniske nordmenn er kaldere og i mine øyne dårligere mennesker enn mange av innvandrerne i Norge. Det kan jeg riktignok ikke basere på statistikk, det er også en subjektiv mening jeg har gjort meg opp basert på opplevelser jeg har gjort.

Det var heller ikke en kommentar ment for å sammenligne klubbers supportere egentlig, det var bare et skråblikk og jeg tenkte egentlig ikke over hvor "provoserende" posten kunne tolkes der og da. Men for å være selvkritisk så tror ikke det finnes en klubb i verden med så mange råttene fans som Man Utd har - kall dem gloryhunters - men fra mitt synsfelt her i Norge er "kjernen" blant United supportere mer inneforstått med det som etter mine prinsipper er en bedre supporterkultur enn Arsenals grunnet dets "opphav".

Og det var absolutt ikke ment som kritikk av noen av Arsenal supporterne herpå, som er en solid gjeng jeg har ikke har noe å utsette på :)

Lenke til kommentar

Helt siden barneskolen har jeg hatet Manchester United intenst. Hvorfor? På grunn av medgangssupporterene. På barneskolen var jeg Arsenal-supporter. Fire-fem stykker heiet på Liverpool. Resten heiet på United. De hadde ikke et snev av ekte fotballinteresse. De heiet på United fordi de vant og fordi det var kult.

Har ikke ord for hvor enig jeg er i dette. Alle de frekke, dumme, bråkete, mobberne heiet på United, mens de greie "ordentlige" gutta heiet på Liverpool. Var vel bare to klubber som gjaldt. Og de samme folka har ikke endret seg med årene.

Men så vil vel United-supportere si akkurat det motsatte.

Lenke til kommentar
Men så vil vel United-supportere si akkurat det motsatte.
Du så den komme, hva? You bet. Jeg har ingen barndomsvenner eller noen i min krets som holdt/holder med United (95% LFC). Så jeg antar at jeg var "han slemme mobberen som hold med Utd". Den eneste fyren som holdt med United (som faktisk er litt kjip) "bytta" til Liverpool da han var 18 ellernoe.
Lenke til kommentar

De fleste jeg kjente heiet på Southamption, Sheffield Wednesday, Newcastle og Arsenal. Det virker som det var et aldri så lite vakuum i det sedvanlige Manchester United/Liverpool-rommet.

Jeg får ta den lillebror min tok på mor for et par år siden.

"wow, om det levde dinosaurer når du var liten?"

Jeg trodde de fleste av barna det siste tiåret heiet på en av topp 4.

Lenke til kommentar

Topp fire så litt annerledes ut det året (1991-92) jeg fikk min første Chelsea-drakt:

1. Leeds United
  2. Manchester United
  3. Sheffield Wednesday
  4. Arsenal

Hvor var Chelsea, spør du kanskje?

Svaret er 14. plass, godt plassert bak storheter som QPR, Nottingham Forrest, Crystal Palace og Sheffield United. :)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

At det er mange utlendinger som er Arsenal supportere er jeg ikke helt enig i. Kan ikke huske en Arsenal supporter jeg kjenner som er utlending faktisk. Har kanskje noe med at jeg veldig sjeldent møter Arsenal fans i det hele tatt. De aller, aller fleste nye menneskene jeg blir kjent med er ManU eller Liverpool supportere(med unntak selfølgelig, møtte en hyggelig fyr på Reinskau her en dag). I vennekretsen er det heller ikke mange Arsenal fans.

Ser også sjeldent folk med Arsenal drakt. Når jeg først ser en tenker jeg: han vil jeg bli kjent med. Ser jeg en jente, jizzer jeg i stående stilling.

Endret av Slettet-PJ426FqLv6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...