Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Det bør jo ikke være vanskelig å forstå hvorfor Lucas ble kritisert. Nå har han gradvis spilt seg oppover helt siden fjorsesongen og ser ut til å fungerere bra i en defensiv midtbanerolle. Da er det klart at kritikken avtar. Alle skal få lov å gjøre suksess i LFC, det blir for dumt å kritisere av prinsipp. Jeg har blitt grønn og blå av Lucas mange ganger, men det er ikke verre enn at frustrasjonen endres til et smil når jeg ser han spiller bra. Leste i fjor en teori fra en kar som mente at Lucas var en offensiv spiller som ble brukt feil og dermed spilte ræva. Det mente jeg var feil og det mener jeg fremdeles. Slik jeg ser det har han alltid vært defensiv, men har bare ikke fått til selv det. Nå har han bedret seg betraktelig og jeg håper han vil oppdekke savnet etter Masche. Og han burde ene og alene holde Poulsen ute.

Nå er det litt tidlig å si, men Lucas og Meireles ser ut til å funke svært bra sammen sentralt. Spørsmålet blir da hva som skjer når Gerrard kommer tilbake. Man kan spekulere i Gerrard inne/ute, men jeg er ikke et sekund i tvil om at kapteinen vår må brukes så lenge det er mulig. Problemet blir da å komponere han inn i en lur formasjon. Slik Lucas ser ut til å fungere vil jeg faktisk ikke ta han ut. Ei heller Meireles. Samtidig vil jeg se to spisser. Cole har i grunn vært en skuffelse og mye skadet. Maxi har imponert meg og det virker som om han har spilt seg inn i PL. Babel har jeg savnet lenge og når han har fått muligheten har han levert bra. Kuyt er et evig dilemma, jobber hardt men... dere vet. Så noen som kan sette opp en bra formasjon? Jeg klarer ikke helt bestemme meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skadefritt:

Reina

Glenny - Agger - Kyrre/Carra - Aurelio

Babel - Lucas - Meireles - Maxi/Cole

Gerrard - Torres

Babel viste endelig igjen hva han er god for mot Villa, finteraidet på slutten av kampen var bare deilig å se, lenge siden han har vist oss slike finesser.

Lenke til kommentar

Tja, han får jo en litt fri rolle da selvfølgelig. Litt bak Torres, men ikke helt nede i midtbanen som han så ofte har måttet før når han har spilt hengende. Litt sånn 08/09 rolle.

Lucas-Meireles

Babel-Gerrard-Maxi

Torres

Det kan kanskje være et alternativ også. Og muligens det beste. Skrtel ser jeg på som livsfarlig, takler som et uvær og holder og river i alle, et stort under at det ikkke blir dømt mer mot han. Det har jeg lagt merke til hos Konchesky også, takler vannvittig dårlig og farlig.

Lenke til kommentar

Er enig med deg i det laget der Smågal:

Gerrard dropper litt dypere enn Torres i en ganske fri rolle som han er vant med fra før. Babel fortjener sjansen til å spille seg inn i laget, og tror høyrekantrollen kan passe han bra, da kan han både komme til innlegg samt spille seg innover selv. Maxi har imponert så langt denne sesongen og fungerer for øyeblikket bra på venstresiden, mens Kuyt har vært langt under pari, men også selvfølgelig en fin spiller å ha i bakhånd ved skader osv. enn så lenge.

Lenke til kommentar

Skrtel er en vanskelig nøtt pdd. i mine øyne. Vi har sett hvor bra han kan være, men i det siste har det vært mye rusk og slurv, samt mange skumle situasjoner som han fort kunne fått svi for (holding osv.). Mot Villa synes jeg derimot han viste litt bedre takter, assisten hans til N'Gog var fin, og han gjorde det stort sett bra defensivt i i mine øyne. Var vel et par dårlige klareringer/pasninger i tillegg til at han ble tatt på fart av Agbonlahor en gang, ellers var han ganske solid. Håper han kan fortsette trenden og finne til formen han hadde for 1,5 til 2 sesonger siden, da var han bunnsolid i par med Carra.

Lenke til kommentar

Skadefritt:

Reina

Glenny - Agger - Kyrre/Carra - Aurelio

Babel - Lucas - Meireles - Maxi/Cole

Gerrard - Torres

Babel viste endelig igjen hva han er god for mot Villa, finteraidet på slutten av kampen var bare deilig å se, lenge siden han har vist oss slike finesser.

Ok, la oss sammenligne Arsenals beste lagoppstilling med deres:

(Fet skrift:Arsenal-spillere, gjennomstrekning:spilleren er dårligere, kursiv tekst: likt)

Reina|Fabianski

Glenny|Sagna - Agger|Djourou - Kyrre/Carra|Vermaelen - Aurelio|Clichy

Babel|Nasri - Lucas|Song - Meireles|Fabregas - Maxi/Cole|Arshavin

Gerrard|RvP - Torres|Chamakh

Har ikke på meg arsenal-briller nå, men vi ser at kun Torres og Reina er bedre enn 2 spillere i Arsenal.

Ohh to be a gooner :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

La oss sammenligne Arsenal med Barcelona. Oh, snap. Da kan man bare bytte ut hele Arsenal-laget.

Hva ville du oppnå med det innlegget i en LFC tråd zlatan?

edit:

Over to reality.

Når Gerrard bli skadefri, så kan vi jo prøve han som hengende spiss slik som vi lykkes med i 08-09 sesongen. Da har vi både Gerrard og Maxi som kan spille opp Torres.

Babel/Kuyt-Lucas-Meireles-Maxi

Gerrard

Torres

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Finnes det noen gode, raske stoppere der ute egentlig som er noe for Liverpool? I såfall ønsker jeg vedkommende velkommen.

Meireles ser ut til å blomstre i sin nye sentrale midtbaneposisjon. Hvis Hodgson virkelig benekter det, så kan han umulig se de samme kampene som resten av oss.

Så, hva gjør vi når Gerrard er tilbake? Eller enda verre, hva skjer når Gerrard er tilbake, Torres er skadefri og vi kjøper Suarez?

Jeg ser ikke for meg at han er interessert i å sitte på benken.

Jeg vil gå så langt som å si at vi ikke trenger noen spiss. Vi har idag spillere som kan spille spiss, som scorer og i tillegg godtar å sitte så mye på benken som de gjør.

Tror jeg vil foreslå en formasjon ala denne;

Reina - Johnson, Agger, Carra/Kyrre/Skrtel/Wilson, Aurelio - Gerrard, Meireles, Lucas, Maxi/Cole/Kuyt/Babel - N'Gog/Babel, Torres.

Øverst på ønskelisten min så står det venstreback og stopper.

En spiss går ann, men ikke spesielt høyt prioritert. I tillegg kan vi alltids drømme om Alonso tilbake. Ahh, tenke seg til Alonso - Meireles sentralt.

Jovanovic har nok ingen fremtid i klubben og burde selges fortest mulig. Samtidig så tror jeg nok jeg ville ofret Kuyt og muligens Babel også for å virkelig forsterke forsvaret med noen klassespillere.

Lenke til kommentar

at liverpool ikke har sjangs mot arsenal.

Nå snakker jeg om Liverpool og Arsenal... Blir feil å trekke barca her! Btw, Tror vi knuser Manutd også, Chelseas og vår tropp er någenlunde likt

Ja, vi så jo det på Anfield i august der Liverpool spilte en omgang med 10 mann og var uten Torres og Gerrard om jeg ikke husker feil. Måtte et selvmål av Reina på overtid til for å redde poenget.

Kaptein smartass.

Endret av Goldwing
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Det er de nye amerikanske eierne som har bestemt seg for at klubben skal leke julenisse. Opplegget fungerer på den måten at når en voksen kjøper en kampbillett til £20 på enten Anfield Road End eller Centenary Stand, så kan han få med inntil fire gratisbilletter for barn i tillegg.

- Vi har lyttet til supportere etter at vi ble eiere av klubben, og de rådet oss til å rekruttere en ny generasjon med fans, uttaler styreformann Thomas Werner til Liverpoolfc.tv.

Generøst

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...