Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sagt det før en haug med ganger, men sier det gjerne igjen.

Dagens Liverpool og de siste 5 års Liverpool har vært og er av en meget offensiv karakter. Ikke kun fordi vi har hatt managere som kan komme opp med offensiv taktikk, men også fordi spillerene i stallen er offensivt annlagt, både på godt og vondt.

Så da går det ikke ann å sette inn en manager som er vant med lag med mye mindre offensiv kraft enn det Liverpool besitter og derfor har nærmest spesialisert seg på en slags underdog defensiv taktikk.

Denne taktikken fungerer overhodet ikke og det hovedsakelig av 2 grunner.

1. Liverpool har for mye offensiv kraft fremfor defensiv kraft.

2. Liverpool er så og si aldri sett på som underdog.

Så, hva gjør du når du har et offensivt lag som vi har? Terper du denfensive taktikker for å prøve å gjøre spillerene til defensive bautaer?

Selvsagt ikke, du spiller på styrken til laget, den offensive kraften. Det defensive kommer av seg selv det når en pøser inn mål og slår lufta ut av alle laga, United og Real Madrid inkludert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis, skal vi si at Hogdson ryker til jul og at det skal komme en ny manager, hvem ønsker dere?

Personlig så tror jeg det hadde vært interessant å sett Kenny i aksjon :D

Samme for meg egentlig, bare han er i stand til å ha en offensiv plan og bruke de rette spillerene i de rette posisjonene.

Lenke til kommentar

Først og fremst må vi få ett styre som er fotballfaglige sterke, dette har klubben manglet i mange år! Kenny vil jeg ha i en Director Of Football rolle, slik at manager kan fokusere på laget. Tror det ble for mye for Rafa når han fikk mer kontroll over akademiet, samtidig som det var veldig mye bråk i ledelsen.

Av managere vil jeg gjerne ha en som er positiv, fremtidsrettet og må være en autoritet i garderoben.

• Liker 2
Lenke til kommentar

On topic så er jeg enig i mange av synspunktene dine Skagen, synes det er vanskelig å komme med konkrete navn for hvem jeg ønsker som manager akkurat i øyeblikket. Men kriteriene du setter opp er jeg stort sett enig i. Der du skriver positiv, mener jeg både personlighets- og fotballmessig. Regner med du gjør det samme.

Endret av Alastor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On topic så er jeg enig i mange av synspunktene dine Skagen, synes det er vanskelig å komme med konkrete navn for hvem jeg ønsker som manager akkurat i øyeblikket. Men kriteriene du setter opp er jeg stort sett enig i. Der du skriver positiv, mener jeg både personlighets- og fotballmessig. Regner med du gjør det samme.

Jepp.

HVIS Hodgson blir ut sesongen så syns jeg at han skal få så lite som mulig å bruke i januarvindet. Hvis vi har en erstatte klar til sommer så syns jeg at han skal få bruke pengene til å kjøpe sine egene spillere.

For vi alle vet at Hodgson bare er en caretaker. så jo fortere han pakker sakene sine å drar, jo bedre etter min mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før en haug med ganger, men sier det gjerne igjen.Dagens Liverpool og de siste 5 års Liverpool har vært og er av en meget offensiv karakter. Ikke kun fordi vi har hatt managere som kan komme opp med offensiv taktikk, men også fordi spillerene i stallen er offensivt annlagt, både på godt og vondt.Så da går det ikke ann å sette inn en manager som er vant med lag med mye mindre offensiv kraft enn det Liverpool besitter og derfor har nærmest spesialisert seg på en slags underdog defensiv taktikk.Denne taktikken fungerer overhodet ikke og det hovedsakelig av 2 grunner.1. Liverpool har for mye offensiv kraft fremfor defensiv kraft.2. Liverpool er så og si aldri sett på som underdog.Så, hva gjør du når du har et offensivt lag som vi har? Terper du denfensive taktikker for å prøve å gjøre spillerene til defensive bautaer?Selvsagt ikke, du spiller på styrken til laget, den offensive kraften. Det defensive kommer av seg selv det når en pøser inn mål og slår lufta ut av alle laga, United og Real Madrid inkludert.

Fullstendig enig i alt. Nå har vi fått (forhåpentligvis) riktige eiere, nå gjenstår det å få riktig trener så blir det bra.

Ja, velkommen til ekspertenes hjørne.

:!:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hogdson kom med følgende utspill før dagens kamp: ''Trist dag for fotballen om jeg får sparken''

Jeg tolker dette som at han allerede nå vet at han får fyken. Nå er dette ikke The Liverpool Way, men med nye eiere er det ikke uvanlig at det skiftes ut trener-og spillerteam.

Hogdson har aldri vært mer enn reserveløsning for Liverpool egentlig. Så for meg er det greit om nye eierne fjernen gubben.

Kan ikke se noe positivt Hogdson har foretatt seg, selv om han har hatt relativ lite tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hodgson var ikke grunnen for at Liverpool vant den kampen. Den kampen var en drittkamp, med ekstremt defansivt lagutakk.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Hogdson kom med følgende utspill før dagens kamp: ''Trist dag for fotballen om jeg får sparken''

Jeg tolker dette som at han allerede nå vet at han får fyken. Nå er dette ikke The Liverpool Way, men med nye eiere er det ikke uvanlig at det skiftes ut trener-og spillerteam.

Hogdson har aldri vært mer enn reserveløsning for Liverpool egentlig. Så for meg er det greit om nye eierne fjernen gubben.

Kan ikke se noe positivt Hogdson har foretatt seg, selv om han har hatt relativ lite tid.

Bare tull. Fungerer ikke en manager så kan en ikke tviholde på han pga "The Liverpool Way". Sånt gjør at en risikerer å rykke ned.

Jeg tror Hodgsons dager som Liverpool manager er talte.

Han har til nå ikke klart å vise tegn til forbedring. Det ser også ut som om han er i ferd med å miste garderoben, for det virker ikke som de har troa på det de skal gjøre og det ser heller ikke ut til at det han sier i pausen er godt nok til at de er overbeviste om at det vil fungere.

Alt virker rett og slett planløst fremover.

Tror at de nye eierene vil erstatte Hodgson i Januar om de er av den meningen at laget trenger forsterkninger og han innen da ikke har prestert å vise en markant forbedring frem til da.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Bare tull.

Nå sa jeg ikke at Hogdson skal bli heller da...

Sa faktisk det motsatte.

Negative sider

*Hogdson har ikke terpet på det defansive, *og ivertfall ikke det offansive.

*Har absolutt ingen offansiv plan whatsoever

*Elendig til lagutak

*Gjort elendige kjøp

*Er miserabel til å bytte inn spillere\skifte kampbildet.

*IKke satt seg i respekt i spillergruppa, og har ikke inspert spillerene en smule.

Positive

*Fjernet sonemarkering

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Snip, snip..

Mente at det bare er tull å gjemme seg bak at det ikke er "The Liverpool Way". Sier ikke at du nødvendigvis gjør det, men jeg har lest mange andre som har brukt det som et argument for å ikke fjerne Hodgson, eller andre trenere som gjør det katastrofalt dårlig på så kort tid.

Lenke til kommentar

Positive

*Fjernet sonemarkering

Men det har ikke akkurat hjulpet så mye til nå.

Riktignok kan Hogdson her forsvares litt med at det kan være uvant og mye nytt å forholde seg til for spillerene, men har ikke sett mye bedring enda. Er litt enig med en som kommenterte oss forleden som pekte på at det kunne se ut som Reina ble litt forvirret av at det var så tettpakket rundt han på dødballer i forhold til det det har vært før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...