Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

H&G får vel en saftig bot om Liverpool ikke selges innen antatt dato også. Og forhåpentligvis leier banken Vinnie Jones som pengeinnkrever.

Samt Mr. Jones leverer samtlige ballspark pro bono.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper at dere som mener at "jøder er gjerrige" ikke kjenner spesielt mange jøder. Det blir bare latterlig å lese slike generaliseringer her på fotball-delen av forumet.

Skotter er gjerrige, sunnmøringer er gjerrige, jøder er gjerrige.. Det er gjengse oppfatninger av ymse folkeslag (sunnmøringer er i særklasse noe for seg selv av flere årsaker:)) løst basert på jungelord, livserfaring og faktabøker fra Tyskland anno 1939. Det at svært mange jøder startet banker i Europa og USA for ~100 år siden er også med på å bygge opp om påstandene.

Dessuten, forventer du reflektert diskusjon, seriøse drøftinger og kun bruk av fakta fra seriøse kilder i et fotballforum? (Særlig ting som ikke er direkte relatert til det vakre spillet?) ph34r.gif

Jeg forventer at folk oppfører seg ordentlig og ikke kommer med generelle nedlatende uttalelser om andre folkeslag.

Lenke til kommentar

Aquilani blir mest sannsynlig lånt ut til Serie A.

Det synes jeg er veldig synd, og muligens et stort feilgrep. Roy vet selvfølgelig mer enn meg om hvordan har ser ut på trening, men han viste da lovende takter i fjor som kan bli noe med litt flere kamper. Uten Aquilani betyr det at vi har denne midtbanen: Masche, Poulsen, Lucas og Gerrard. Kun Gerrard med spesielle offensive egenskaper her, vi kunne trengt en offensiv midtbanespiller som back-up. Når Gerrard er skadet eller hviler, så betyr det en ultradefensiv midtbane som ikke fungerer sammen i det hele tatt. Great.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor god Aquilani hadde vært (kommer til å være) i PL nå, men det hadde uansett vært en stor tabbe med mindre han krever for mye i lønn eller noe på den fronten. Dere trenger alle spillerne dere har akkurat nå liksom... ganske hilarious om han blir lånt ut nå.

Lenke til kommentar

Det synes jeg er veldig synd, og muligens et stort feilgrep. Roy vet selvfølgelig mer enn meg om hvordan har ser ut på trening, men han viste da lovende takter i fjor som kan bli noe med litt flere kamper. Uten Aquilani betyr det at vi har denne midtbanen: Masche, Poulsen, Lucas og Gerrard. Kun Gerrard med spesielle offensive egenskaper her, vi kunne trengt en offensiv midtbanespiller som back-up. Når Gerrard er skadet eller hviler, så betyr det en ultradefensiv midtbane som ikke fungerer sammen i det hele tatt. Great.

Helt håpløst. Han viste på tampen av fjorårssesongen litt av det som bor i han. Kjempetabbe og låne ut en av de mest kreative offensive midtbanespillerene vi har i tropp idag.

Reina - Johnson, Carragher, Agger, Aurelio - Kuyt, Gerrard, Mascherano, Cole - Aquilani - Torres. Per idag helt klart hvordan vår førsteelver burde se ut i en 4-4-1-1 formasjon. Alternativt kan det varieres til Gerrard, Aquilani, Mascherano, Kuyt/Cole på midten og Cole/Kuyt, Torres på topp for å avlaste Torres i perioder av kampen.

Noen ganger lurer jeg seriøst på om vi prøver å la være å vinne Premier League istedet for å faktisk prøve og vinne.

Endret av Cappo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde han bare brydd seg om penger hadde han vel ikke gått ned i lønn for å dra til Liverpool istedenfor West Ham?

Han dro fra Westham......

Tror vi er helt enige Game, jeg forstår ikke helt hva du spør om.

Ja vel? Får dra den samme som deg da:

Han dro fra Liverpool......

Mange innlegg her nå, men denne tar jeg på strak arm. Nevn 2 lag på dette nivået som har vert mer jevnspilte de siste 4 år. Du kaller dette et argument?

Lenke til kommentar

Benayoun dro etter 05/06 sesongen da gjorde lagene det slik:

West Ham:

Ligaen: 9. plass.

FA-Cup: Finale

Liverpool:

Ligaen: 3. plass

FA-Cup: Vinner

Etter ifjor dro Benayoun fra Liverpool til Chelsea igjen som gjorde det slik:

Liverpool:

Ligaen: 7. plass

FA-Cup: Ut 3. Runde

Chelsea:

Ligaen: 1. plass

FA-Cup: Vinner.

---

Begge årene har altså Benayoun dratt fra en klubb som kom 6 plasser bak klubben han skulle til. Da han dro til Liverpool dro han fra et lag i EL(UEFA-cup) til et lag i CL, da han dro til Chelsea dro han fra et lag i EL til et lag i CL.

Klarer du ærlig talt ikke å se at Chelsea er på enda et ambisjonsnivå høyere enn Liverpool? Er det ikke mulig å ha lyst til å spille CL og kjempe om ligagullet? Det er ingenting som tilsier at Liverpool skal være nærme seieren i PL i år, mens det er det hos Chelsea.

Jeg skjønner veldig godt at Benayoun dro fra West Ham etter 05/06 jeg. Liverpool var på et høyere nivå ambisjonsmessig. På samme måte er Chelsea på et høyere ambisjonsmessig nivå enn Liverpool nå, og da kan det være at man går for annet enn pengene nok en gang, uten at jeg helt utelukker det.

Lenke til kommentar

Benayoun er 30 år. Jeg finner det overhodet ikke rart at en mann i siste tredjedel av karrieren sin ønsker å vinne trofèer. Kanskje vil han spare opp litt penger også? Er det ikke lov? De fleste fotballspillere har ikke høyere utdanning, og må legge av penger til tiden etter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du vet like godt som meg at fotballsupportere driter i dette. Man kan for all del forstå spillere som gjør som for eksempel Benayoun, men man trenger ikke like det. Det jeg og de aller fleste supportere av lag setter høyest pris på, er klubblojalitet. I dagens fotball, hvor pengene er omtrent det eneste som betyr noe og trofeer kommer i andrerekke, er lojalitet og klubbkjærlighet noe av det mest tilfredsstillende en supporter kan oppleve fra en av sine spillere. Dette er noe jeg savner i dagens fotball, og som i lengden kan bidra til å gjøre fotball til en sjelløs sport, om den ikke allerede er godt på vei til å bli det. Det finnes noen spillere med lojalitet enda, heldigvis, men de begynner å bli en mangelvare i 2010. Det er ingenting mer jeg elsker å se enn en som elsker klubben sin, som gjør alt for laget og ikke bare for å heve ukelønna ved neste kontraktsforhandling eller gjøre seg attraktiv for rikere klubber, men som faktisk setter laget og supporterne foran alt. En som blir i klubben i dårlige tider, som ikke forlater klubben når Sheik Hassan Al-Moneyfucker ringer på døra og slenger fra seg to milliarder i hagen.

Når det er sagt har jeg egentlig ingenting imot Benayoun for at han gikk til Chelsea, nå snakker jeg mer generelt. Benayoun er en god spiller som jeg kunne tenkt meg å ha i stallen, men han var ikke engang fast på Liverpool og er ikke god og stabil nok til det heller. Jeg føler derfor ikke det samme "hatet" som hvis en av våre toppspillere hadde gjort det samme, men jeg får fortsatt den irriterende følelsen når noen stikker på grunn av pengene eller fordi det går litt dårlig. Men then again, de spillerne er heller ikke verdt å ta vare på i det lange løp.

Gerrard og Torres er eksempler på trofaste spillere. Det finnes også mange flere, blant annet av spillerne i Man Utd som er oppfostra i klubben og fortsatt er der, men jeg synes Gerrard og Torres er et bedre eksempel tatt dagens situasjon i betraktning. Begge to er spillere av høyeste klasse som hadde vært i startellveren i en hvilken som helst klubb, og garantert tjent mer penger i Real, Chelsea eller City, men de blir i Liverpool til tross for at vi er inne i en dårlig periode og neppe har noen sjanse til å kjempe om gullet i år heller. Gerrard er lokal og oppvokst i klubben, og lojal av den grunn. Torres er lojal av andre årsaker, antakelig supporterne og at han har "holdt" med klubben lenge. Det er for øvrig ganske sjeldent - at en utenlandsk spiller er lojal. Selv om Torres ofte er linket bort og kanskje forsvinner til slutt hvis tørkeperioden blir lang, så gir han klubben muligheten til å heve seg og til å være med på å bidra til at Liverpool kommer dit de skal være. 98% andre spillere i Torres sin situasjon og med hans egenskaper, hadde nå spilt i Real, Chelsea eller City.

Det er jo også derfor vi elsker disse to (og andre) mer enn andre. Det er ikke bare fordi de er de beste spillerne vi har, men fordi de viser lojalitet og kjærlighet til klubben. En stjernespiller kan bli hyllet for prestasjoner og sett opp til for sine ferdigheter, men ingen vil noen sinne dyrkes mer som helt og forgudes enn stjernespillere som i tillegg er lojale mot klubben sin.

Jeg skjønner at fotballspillere vil vinne trofeer, det er ikke det, men helt ærlig, hadde jeg vært profesjonell fotballspillere hadde jeg faktisk brydd meg mer om klubben enn om trofeene. Jeg ville heller spilt i en klubb hele livet mitt og blitt dyrket som en helt om jeg var god nok for det resten av livet mitt, enn å vinne noen flere trofeer ved å gå til en annen klubb. Men de fleste spillere har ikke den samme klubbfølelsen, og det må en nesten bare akseptere, men det er jævlig synd for fotballen at det er slik.

Pengegjengen får bare løpe rundt etter harde kontanter, men de vil aldri bli sett på på samme måte.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Men det er veldig irrasjonelt og forvente lojalitet fra de fleste spillere. De som blir klubben over lenger tid er som regel oppfostret i klubben, dessuten ser du sjeldent at disse spillerne som er eller har potensialet til å bli verdensklasse forbli i de mindre klubbene. De aller fleste fantastiske spillere ønsker å vinne trofeer.

En spiller som Benayoun var innom 4... eller 5 klubber om du regner med ungdomstiden i Ajax og følte nok aldri den tilhørigheten bare supportere kan føle. Jeg forstår godt at dere er skuffet over tapet av Benayoun, men jeg skjønner det helt. Det spiller ingen rolle om du tjener 5.000 i uka eller 395.000 i uka, alle forventer å bli behandlet med respekt og bli anerkjent. Benitez var svært dårlig til dette.

I en tid som denne er det vanskelig å finne spillere som forblir lojale mot klubbene, det er helt korrekt, men det er også vanskelig å finne klubber og supportere som forblir lojale ovenfor spillerne.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kan godt være det er litt irrasjonelt å forvente det, men jeg benytter meg likevel av retten til å mislike spillere som går etter pengene og som stikker med en gang det går dårlig. Eller, ikke mislike, mer oppgitt. Det er en farlig utvikling i fotballen, for jo flere som gjør det, jo flere tar etter. Til slutt har vi bare en gjeng amøber som flytter fra klubb til klubb. Litt av sjarmen med fotball og det å være supporter er å oppleve spillere som spiller i samme klubb 10-15 år, som ER klubben. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg så Gerrard først i Liverpool, deretter Chelsea og så Real. Sjelen forsvinner.

Du bør kanskje være litt forsiktig å snakke om Benitez' ledelse når du egentlig ikke vet så mye om dette? Det er jo helt umulig å si hvordan det var å være spiller under Rafa uten å ha opplevd det selv, ser du hva spillere sier så er det mye sprikende, og det er nok ganske individuelt hvordan man takler forskjellige ledertyper. Benitez var en manager som ikke roste spillerne så mye, og ikke den som kommuniserte mest med spillerne, det er gjengitt ganske greit av de fleste som har uttalt seg om han. Noen liker det slik, andre ikke. Jeg synes ikke det er den beste ledermetoden, men det fungerer nok for Rafa. At han derimot behandlet spillerne med lite respekt har jeg liten tro på. Ellers gikk nok ikke Benayoun på grunn av Rafa, siden han forsvant samtidig. Det var nok pengene og trofémulighetene.

Det er en vanskelig tid i fotballen, det er sant. Supportere (skikkelige hvert fall) vil alltid være lojale mot spillere som behandler klubben og supporterne på samme måte. Det skal ikke mer til enn å prestere godt og være lojal, så blir du elsket. Synd sistnevnte er utrolig vanskelig for de fleste.

Endret av Hewitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kilde, og noen grunn til hvorfor? Roy er vel ikke akkurat i posisjon til å si at en spiller ikke er god nok/whatever med dagens stall.. Mistenker at det isåfall er personlige årsaker for Aquilani som presser frem en slik situasjon.. men det er selvfølgelig jævlig ugreit å måtte leie bort en £20mill-spiller i starten av en sesong. Spørs om han ble for porselen, da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...