Ol'H Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 TC sier ingenting om at Cole takler stygt. Sier kun at han er enig i at Chelsea spillere generelt takler stygt. Men Roy har nok sniffet på sammen limen som Benitez gjorde i sin periode. For Joe Cole har aldri vært en særlig snill takler, ei heller en god takler. 1 Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Akkurat, takk Hyrlen. Det er jo faktisk folk som sier at Terry ikke er så skitten spiller siden han ikke har fått så mange rødt kort osv... men vi vet jo alle at Terry er en jævla stygg spiller på alle måter. På samme måte er Cole stygg, selv om han ikke er i samme båten som the one and only JT. Det er ikke bare taklingene i det hele tatt, nei. Og Hewitt, som Sky sa noen ganger i dag, til og med store Pool-fan Jamie Redknapp; det kortet der er IKKE FEILAKTIG siden det kan godt forsvares med regelboken. End of story. Han sier selvfølgelig også at Atkinson kan bruke hodet sitt litt mer og tenke litt mer på hvorfor Cole går inn der som han gjør, men til og med da kan det forsvares med å gi rødt kort der for det er direkte farlig som Giallo nevnte i en annen tråd. Er det ikke bra at vi ser rødt kort gitt av og til når UTEN at noen må bli langskadet i 9-12 mnd. som med Ramsey/Eduardo osv? Det er ingen tvil om at det var ikke så "uvanlig" situasjon mtp. at han gikk inn der for å blokkere; men han gjorde det på en unødvendig feil måte og et rødt kort kan faktisk forsvares. Endret 15. august 2010 av tc47 Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Schau er hysterisk morsom. Tv2 urinerer på C+ lang vei med gode og lange sendinger. For å ikke snakke om stort sett dyktige kommentatorer (selv om Alsaker er svært Liverpool bias) og oppegående folk i studio (jamfør Langli, Børresen, gjester) Folk som klager på TV2 for PL-satsnigen sålangt må være ansatt i Canal Pluss, eller svært kritisk til alt som er nytt. Jeg liker også Schau og synes TV2s satsing virker lovende. Blir nok bra. MEN, jeg synes Børresen er dårlig. Det er noe med han som jeg ikke liker. Jeg klarer liksom ikke ta han helt alvorlig, og jeg føler ikke at han kan nok om fotball. Kanskje han vokser på meg etter noen helger. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Synes det blir litt sutrete. Fotball er en mannfolksport, slike ting skjer. Selvsagt er det en uting med altfor harde og stygge taklinger, og det burde absolutt slås kraftig ned på. Samtidig forsvinner sjarmen ved fotballen, spesielt den engelske, om den fysiske og til tider veldig tøffe spillestilen skal forsvinne. Man Utd-spillere har taklet stygt. Liverpool-spillere har taklet stygt. Alle lag har spillere som har taklet stygt. Jeg ser ikke på Cole som en stygg spiller. Jeg ser heller ikke på Terry som en stygg spiller, men mer fysisk og tøff. Lampard sendte Alonso ute i et halvt år med en stygg takling, men jeg ser ikke på ham som en stygg spiller av den grunn. Gerrard vil sikkert også bli sett på som en stygg spiller skal man legge vekt på noen tidligere taklinger. Det er synd når spillere blir langtidsskadet på grunn av taklinger, og det kan være irriterende og provoserende å miste viktige spillere på laget sitt av den grunn, men med mindre det er helt bevisst (á la Keane?) så ser jeg ikke noen grunn til å sutre. It's part of the game. Edit: Og Hewitt, som Sky sa noen ganger i dag, til og med store Pool-fan Jamie Redknapp; det koret der er ikke FEILAKTIG siden det kan godt forsvares med regelboken. End of story. Han sier selvfølgelig også at Atkinson kan bruke hodet sitt litt mer og tenke litt mer på hvorfor Cole går inn der som han gjør, men til og med da kand et forsvares med å gi rødt kort der for det er direkte farlig som Giallo nevnte i en annen tråd. Er det ikke bra at vi ser rødt kort gitt av og til når UTEN at noen må bli langskadet i 9-12 mnd. som med Ramsey/Eduardo osv? Det er ingen tvil om at det var ikke så "uvanlig" situasjon mtp. at han gikk inn der for å blokkere; men han gjorde det på en unødvendig feil måte og et rødt kort kan faktisk forsvares. Jeg skal ikke gå i dybden på dette da vi to sannsynligvis er helt grunnleggende uenige i dette, det ser jeg også på synet om stygge taklinger. Men jeg vil bare si at hvis det er korrekt rødt kort til Cole i dag, så vil vi i gjennomsnitt ha 5-6 røde kort hver eneste Premier League-kamp. Og slik vil vi ikke ha det, den fysiske delen av Premier League er det som skiller ligaen fra andre gode ligaer. Stygge taklinger skal slås ned på, men man må legge seg på et fornuftig nivå. Endret 15. august 2010 av Hewitt Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 TC sier ingenting om at Cole takler stygt. Sier kun at han er enig i at Chelsea spillere generelt takler stygt. Men Roy har nok sniffet på sammen limen som Benitez gjorde i sin periode. For Joe Cole har aldri vært en særlig snill takler, ei heller en god takler. Exactly. Once a cunt, always a cunt. sa han, tolket det som en som taklet stygt hele tiden, særlig når det er postet i lag med quoten til string. Ventet på det, viste det kom. Vi hater alle Liverpool trenere, nettopp for de trener Liverpool og da er alt de kommer med bullshit. Samtdigig er jeg enig med Hewitt, alle har noen svin på skogen når det kommer til taklinger, og tror ikke United fansen har noen grunn til å rope høyere enn andre. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Jeg ser ikke på Cole som en stygg spiller. Jeg ser heller ikke på Terry som en stygg spiller, men mer fysisk og tøff. Lampard sendte Alonso ute i et halvt år med en stygg takling, men jeg ser ikke på ham som en stygg spiller av den grunn. Gerrard vil sikkert også bli sett på som en stygg spiller skal man legge vekt på noen tidligere taklinger. Really? Jeg vet ikke om en mer sleip og stygg spiller, Savage og Brown er som smågutter å regne. Fyren sparker og biter, snyter seg på medspillere og slipper unna med det siden han er hele Englands lille gutt fra slummen. Det er jo patetisk hvor mange ganger han har sluppet unna det røde. Eller hvor mange ganger han kan sparke folk ned i straffefeltet uten at det blåses mot han. Terry ikke en stygg spiller? Jeg kan ikke bli mer uenig. Gerrard og Lampard er eksempler på spillere som er fair, Terry er ikke. @Guttorm, Herlig. Du måtte komme med det? Ødelegg en diskusjon totalt med å trekke inn ABU-takter og for å ta alt vi sier som et angrep av nettopp den grunn at vi heier på United. Spar meg. Endret 15. august 2010 av Hyrlen 4 Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Vi er nok helt uenige her ja Hewitt, er ikke så mye mer å si. At du ikke ser på Terry som en stygg spiller og bare fysisk/tøff osv klarer jeg ikke å skjønne om du faktisk har sett nok Chelsea-kamper. Som f.eks Barca kampene i 08/09 sesongen osv. Helt utrolig. Og det han slipper unna med er det verste. Nei, jeg trenger ikke si noe mer for Hyrlen sier det ganske greit også. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Neville er en stygg spiller. På alle måter. EDIT: Alle spillere takler stygt. Forskjellen er at noen er lei for det etterpå, mens andre driter i det. I 80% av tilfellene overspiller den som blir taklet og får det til å se enda verre ut. Jeg synes det burde bli slått enda hardere ned på det også. Hvis du ligger nede på for telling på banen i 3 minutter f.eks., da burde du ikke få komme utpå før det har gått 15 min f.eks. Hvis ikke du må bytte da. Ikke at den regelen noen gang kommer. Endret 15. august 2010 av MagnusW 1 Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Mulig det, han er som sagt en fysisk tøff spiller. Jeg henger meg ikke så mye opp i hva Terry gjør og legger derfor kanskje ikke så godt merke til det, men fortjener han røde kort, så fortjener han røde kort på lik linje med alle andre, selvfølgelig. Men jeg for min egen del tenker ikke på Terry som en stygg spiller når jeg ser ham. Poenget mitt er uansett at så lenge taklingene ikke gjøres bevisst for å skade en motspiller, men faktisk er et forsøk på å vinne duellen og ballen, så vil jeg si at det er en del av spillet og det må aksepteres. Let's face it, det skal suse i taklingene i Premier League og det er noe av det vi (hvert fall jeg) liker ved sporten. Straffen for taklinger i overkant får spillerne ta i form av kort og medfølgende suspensjoner. Bevisste taklinger derimot er noe som burde føre til lange utestengelser. Til noe annet; i serien usannsynlig tørre og tabloide overskrifter, går prisen i dag til Stavanger Aftenblad på nett for denne fantastiske tørrfisken: "1-1 etter at keeperen feilbeReina" Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 @Guttorm, Herlig. Du måtte komme med det? Ødelegg en diskusjon totalt med å trekke inn ABU-takter og for å ta alt vi sier som et angrep av nettopp den grunn at vi heier på United. Spar meg. Du kan bytte navn til Hykleren. Drar inn sakligheter med lim sniffing, kjempeargument. Spar meg! 5 Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) @Guttorm, Herlig. Du måtte komme med det? Ødelegg en diskusjon totalt med å trekke inn ABU-takter og for å ta alt vi sier som et angrep av nettopp den grunn at vi heier på United. Spar meg. Du kan bytte navn til Hykleren. Drar inn sakligheter med lim sniffing, kjempeargument. Spar meg! At jeg slår en morsomhet er ikke et argument. Det er heller ikke noe du trenger ta deg nær av eller føle som et angrep. Ei heller tro at all diskusjon fra "vår" side bugner fra rivalisering og hat. Og derav avfeie alle meninger som biased og tull. @Hewitt, helt enig. Endret 15. august 2010 av Hyrlen 1 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Uenig i at Cole er en stygg spiller og jeg har vært blant den lille teknikerens største fans siden West Ham. Hvor mange sånne taklinger kan du egentlig finne tc? Jeg er enig i at nevnte takling er stygg, men Cole har alltid kastet seg inn i taklingene og vist litt av den "engelske mentaliteten". Det er dog ytterst få ganger han treffer så uheldig. I videoen ser det ut som Cole bevisst går for å lage frispark for å stoppe en kontring. Hvor ofte skjer ikke det? Jeg tror ikke anken til Roy Hodgson vil føre noen vei, nettopp fordi Cole gikk inn i stor fart og med begge beina, men intensjonen bak taklingen var overhodet ikke ond. Cole kaster seg for å blokkere og knottene hans er ikke i nærheten av motspiller. Det er en uheldig takling som skulle blitt straffet med gult kort. Synd å se Cole i Liverpool-drakta forresten Når det gjelder Terry så er saken en helt annen. Karen bruker albuen bevisst og kan alle tjuvtriksa i boken. En spiller som gjør alt han kan for å stoppe motstanderen. 8 Lenke til kommentar
opar Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Kun her Sumo ikke virker? Får bare "Det er oppstått en feil" når jeg prøver å fikse bruker. Hadde jeg vært hjemme skulle du sluppet å se på sumo Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Synes ikke kortet er rødt, men om så er, så synes jeg i det minste at dommeren kunne vært konsekvent og gitt rødt til Wilshere sin takling også, den er minst like stygg. Han går i tillegg inn med knottene først. En ting er at regelboka sier noe, en annen ting er den inkonsekvente praksisen av disse reglene, som gjør at spillerne ikke vet hva de skal forholde seg til og ikke. Som mange sier, så skulle det vært 5-6 røde og 10 straffer hver eneste kamp om regelboka skulle vært fulgt til punkt og prikke. Hodeløs og idiotisk takling, ja. Rødt kort, nei. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Delvis enig Jørgen. 1. Det er ikke synd å se Cole i Liverpool drakt , men han trenger ikke komme å være høy på pæra, da er det rett ut igjenn. 2. Gode argumenter. Solskjær sitt "berømte" røde kort er godt eksempel på en spiller som ikke spilte stygt, men som skulle stoppe en kontring. @Hyrlen, hvordan skulle jeg da ta det? Etter min menig ødela du mye mer i enn saklig diskusjon med din vittighet, enn meg. Dersom du virkelig tror at jeg mener alt dere sier er bullshit for at dere er United fans, tar du grundig feil. Ditt innlegg var derimot gjennomsyret av rivaliseringen, så går du til angrep på meg etter på å sier at jeg driver med ABU-takter. Er det ikke litt rart at Pacheco er i "B" troppen nå som han har trøye nr 12? Minner ikke selve situasjonen veldig når Joey Barton? tok Alonso på sidelinjen for noen år siden? Dog ledet vi 4-0 elns da. Enig i konklusjonen ErlendRU. Endret 16. august 2010 av guttorm Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Nå går ryktene om at vi ikke legger inn protest, dermed blir det 3 kampers karantene for Cole...... Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Minner ikke selve situasjonen veldig når Joey Barton? tok Alonso på sidelinjen for noen år siden? Dog ledet vi 4-0 elns da. Minner i form av at det skjer samme sted, men ellers er taklingen til Barton mye verre enn Cole sin. Barton kjører full fart og bein rett inn i Alonso. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Nå går ryktene om at vi ikke legger inn protest, dermed blir det 3 kampers karantene for Cole...... Hvis det stemmer, noe som ville vært jævlig synd for en uskyldig dømt spiller og for laget, så er han i det minste akkurat tilbake til å senke Man Utd på Old Trafford. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Nå går ryktene om at vi ikke legger inn protest, dermed blir det 3 kampers karantene for Cole...... Hvis det stemmer, noe som ville vært jævlig synd for en uskyldig dømt spiller og for laget, så er han i det minste akkurat tilbake til å senke Man Utd på Old Trafford. Nesten så en kan spekulere i at de ikke anker for at de skal være en lærepenge for Joe Cole. En vet jo aldri. Er vel Maxi som tar over den plassen tenker jeg mot City, WBA og Birmingham. Jeg kjenner jeg blir litt forbanna av alle disse ryktene om middelmådige spisser som skal kjøpes inn som en makker/erstatter for Torres. Hva faen skal vi med det? Vi har en N'Gog som vokser kamp etter kamp og putter mål så det holder. Ingen grunn til å kjøre selvtiliten hans i dass med å kjøpe inn en middelmådige spiss som tar plassen hans. Skal det kjøpes inn en spiss, så må det være noen som er mye bedre enn N'Gog slik at han har forståelse for kjøpet. Eller så får det være en erstatter hvis både Torres og N'Gog er ute. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hvis det stemmer, noe som ville vært jævlig synd for en uskyldig dømt spiller og for laget, så er han i det minste akkurat tilbake til å senke Man Utd på Old Trafford. Grunnen til at de ikke anker er vel at han kan få ytterligere straff enn det han allerede har. Da hadde han gått glipp av senkingen av United på OT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå