Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

om nye eiere skulle komme inn og slette all gjeld, så vil klubben være i en mye bedre forfatning enn hva den var før Gillett&Hicks tok over.

hovedgrunnen til dette er sparkingen av Rick Parry, og det arbeidet som har blitt satt i gang med å øke kommersielle inntekter i Asia.

det skulle ta to kyniske amerikanere kun ute etter profit for Liverpool FC å endelig å komme ut av dvalen og begynne å utnytte sitt kommersielle potensial og få ryddet unna folk i administrasjonen som ikke var skikket til en slik jobb.

i så måte kan man si at Gillett&Hicks var et nødvendig onde. det ble 1 steg tilbake, og 2 steg frem. forutsatt, som sagt, at de som tar over sletter all gjeld :new_woot:

Endret av PocoLoco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, selv om man egentlig ikke bare skal få en stadion sånn uten videre. Håper personlig at både LFC og United får nye eiere hvorav begge sletter gjelden i oppkjøpet, men ikke spytter inn midler som tilfellet er i shitty og cfc. Hadde ikke tatt seg ut. Det ville unektelig smakt plastikk om dere etter alle årene med kjemping skulle lykkes fordi dere kjøpte for £100m pr sommer, ikke sant?

Samme gjelder United for øvrig. Hadde dødd om vi ble kjøpt opp av en sjeik som ødela klubbens kultur over natta.

That was my point exactly.

Ang. stadion så er jo dette noe som har vært planlagt i lang tid, men fucket opp av nåværende eiere, i andre konsekvens er jo dette også viktig for å kunne konkurrere med for eksempel dere og Arsenal.

Igjen, jeg ønsker meg 0 gjeld og en "sunn" økonomi.

Chelsea- og Citystyle?

http://www.youtube.com/watch?v=j9u8Kgk5h_g

Endret av Termo
Lenke til kommentar

Ser ut som det er kommet et formelt bud på £350, men det virker jo noe lavt. Håper RBS kan presse Yanks`a til å selge.

Sant det Game, jeg vil ikke ha noen eiere som slenger ut penger i øst og vest til spillerkjøp, for da blir man kjøpelag. Dog er Stadion saken for vår del prikær, og den må på plass uansett. Ingenting er viktigere enn dette.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange ganger det er nevnt i denne tråden, men jeg har hvertfall sett det flere steder, bl.a liverpool.no og tilhørende Kopite, og andre steder:

Gillett og Hicks har ikke noe de skulle sagt for å velte et eventuelt salg. Dersom styret og RBS synes et bud er godt nok, så godtas det. G&H må pent godta det hvis styret, med Broughton i spissen, sier at budet er godt nok.

Noe jeg i og for seg synes er helt greit, da G&H's verdsetting av klubben er helt hinsides (det har vært snakket om at de ser for seg ~£800 millioner for klubben).

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Etter min mening ville jeg ikke sagt at det var et kjøpelag før de hadde brukt mye penger flere sesonger på rad.

Vil ikke akkurat kalle det et kjøpelag om nye eiere skulle finne på å slette all gjeld, bygge ny stadion pluss invistere i en 2-3 klassespillere. Er faktisk ikke mer som skal til for at Liverpool igjen kan heve ligatrofeet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Cappo: Og det er akkurat det siste som vel forventes av Kenny Huang, og som han visstnok har lovet: Sletter gjelden, starter med stadionplanene, og stiller mer transferpenger til disposisjon (hvor mye har jeg dog ikke hørt).

Noe som, om han kan bevise at han har midler til det, i mine øyne bør gjøre at papirene signeres på flekken.

Lenke til kommentar

Nei, selv om man egentlig ikke bare skal få en stadion sånn uten videre. Håper personlig at både LFC og United får nye eiere hvorav begge sletter gjelden i oppkjøpet, men ikke spytter inn midler som tilfellet er i shitty og cfc. Hadde ikke tatt seg ut. Det ville unektelig smakt plastikk om dere etter alle årene med kjemping skulle lykkes fordi dere kjøpte for £100m pr sommer, ikke sant?

Samme gjelder United for øvrig. Hadde dødd om vi ble kjøpt opp av en sjeik som ødela klubbens kultur over natta.

Hvis noen rike investorer ender med å kjøpe United og spytter inn uante millioner alla City og Chelsea, vil du da ta avstand fra dette?

Vil du fortsette å holde med klubben?

Hva med dere andre United fans?

Lenke til kommentar

Hvis noen rike investorer ender med å kjøpe United og spytter inn uante millioner alla City og Chelsea, vil du da ta avstand fra dette?

Vil holde med klubben. Vil mislike utviklingen.

Hva trodde du? At eg skulle kaste meg rundt halsen på araberen og be om noen millioner til privatbruk også?

Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvor kjøpelaghysteriet kom fra, det er noen vage nyheter om et bud fra noen kinesiske forretningsfolk, so what? Budet er ikke godtatt, kjøpet er ikke gjort, vi vet ingenting/lite om kinesernes planer og økonomi, osv. Man kan jo huske tilbake til forrige gang vi ble kjøpt opp, det endte med at vi ble et "selgelag" isteden for "kjøpelag".

Det er veldig gode nyheter for oss at noen har levert et formelt bud, men det er langt unna å selge klubben likevel. Det er mange prosesser som skal gjennomføres for at klubben skal bli solgt. Har blitt så vant til mange eierspekulasjoner og -nyheter som ender i ingenting, at jeg tar ikke noe på forskudd. Men ingenting ville per i dag gjort meg gladere enn om amerikanerne var ferdige i klubben, de har ingenting her å gjøre og kjører oss rett i grøfta.

Men la oss si at kineserne får godtatt et bud og kjøper klubben. Da håper jeg de kan stille opp slik H&G ikke stilte opp - slette gjelden, være med på å finansiere stadion og holde spillere i klubben samtidig som man legger et fornuftig transferbudsjett på bordet. Det blir ikke et kjøpelag av den grunn, dette er ting som trengs for at klubben skal kunne gå for egen maskin og holde følge med de andre lagene. Vi har nemlig ikke behov for spillerkjøp á la City - vi har et sterkt lag, vi trenger bare noen forsterkninger/backup og å holde spillerne vi har nå i klubben. Et kjøpelag er slik som City og Chelsea - som henter klassespiller på klassespiller og øser ut milliarder på spillerkjøp, for så å plutselig kjempe om titlene som følge av det. Det er jeg ganske sikker på at ingen oppegående og voksne Liverpool-supportere vil at skal skje med klubben sin. Sikkert noen drittunger som ikke hadde hatt noe imot et nytt Chelsea, men ... nei.

Jeg håper dette skjer og at vi kan bli kvitt amerikanerne asap. Men det er langt igjen dit og jeg håper ikke for mye ennå.

Lenke til kommentar

Så lenge SAF har makten kommer ikke en kjøpekultur til å overta klubben no matter what, ergo frykter jeg det ikke. Det kan bli spennende å se hvem som tar over etter SAF, men jeg håper at det blir O'Neil, som er nogenlunde lik Fergie når det kommer til transfer-policy.

Lenke til kommentar

Tror nok LFC har mer enn nok penger. De fikk jo fatt i Cole og det valget var jo utelukkende basert på lønnen...

Vel, det er ganske mange månedslønninger til Cole før man er oppi kjøpesummen for en spiller av hans kaliber. Og da er ikke lønna til den andre eventuelle spilleren regnet inn engang.

Bosmanspillere er ofte veldig lønnsomt.

Lenke til kommentar

Liverpool har knapt nok råd til å kjøpe spillere uten å selge spillere om dagen, hvert fall ikke om vi snakker om summer over £4-5M. Vi er ikke konkurransedyktige på overgangsmarkedet det hele tatt. Jeg har ikke dyp innsikt i Liverpools lønnsbudsjett, men det går nok litt opp i opp med at vi har solgt spillere som har hevet greit med lønn, Benayoun og Riera for eksempel. Cole har høy lønn, men ikke høyere enn Torres og Gerrard, så det er ikke en unormal lønn for veldig gode spillere, spesielt ikke når spilleren kommer på free transfer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok LFC har mer enn nok penger. De fikk jo fatt i Cole og det valget var jo utelukkende basert på lønnen...

Ryktene sier at West Ham tilbudte han høyere lønn.

wow :ohmy: . Er han så redd for å bli stemplet som golddigger så hadde ikke valget vært verre enn å gå litt ned for å kunne gå til United. hvordan i all Verden fikk WH råd til det?

Lenke til kommentar

Gary Ablett har fått diagnosen blodkreft, i en alder av 44 år. Håper han klarer seg :cry:

Veldig synd. Har sansen for den mannen. Lykke til han og familien hans og håper han overvinner kreften. For det er noe jævelskap uansett hvilken form det er i.

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...