Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Er ikke hans "favoritt" posisjon en hengende spiss i 4-4-1-1 / 4-2-3-1?

Nei, han spilte i trequartista-rollen i sine yngre år, men har kommentert en rekke ganger at han heller foretrekker å spille i en regista-rolle, dvs i en anker rolle på midtbanen (Litt som det Pirlo er).

Aqui kan fungere helt fint i en 4-4-2-formasjon hvis han får lov til å spille i den nevnte rollen med enda et defenivt anker (Masche). 2 defensive midtbanspillere vil nok bli sett på som lite offensivt, men hvis Aqui blir brukt riktig, dvs blir mye mer involvert og får mye mer ansvar, så vil han fungere godt. Det var nettopp det han beviste i første halvdel av sesongen før han dro (Selv om Spalletti spilte med en 4-2-3-1-formasjon, så var det i bunn og grunn en 4-2-2-2 formasjon, to def. i anker rollen, 2 direkte vinger, og i praksis to spisser - En formasjon som da blir noe i nærheten av en Dalglish evt vil spille).

Ps: Det er forskjell på kritikk og konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke hans "favoritt" posisjon en hengende spiss i 4-4-1-1 / 4-2-3-1?

Nei, han spilte i trequartista-rollen i sine yngre år, men har kommentert en rekke ganger at han heller foretrekker å spille i en regista-rolle, dvs i en anker rolle på midtbanen (Litt som det Pirlo er).

Aqui kan fungere helt fint i en 4-4-2-formasjon hvis han får lov til å spille i den nevnte rollen med enda et defenivt anker (Masche).

Ok, så hvordan ville du da satt opp midtbanen til dagens Liverpool i 4-4-2?

Dette lukter jo enten Aquilani på benken eller Gerrard på kanten! Jeg tror vi er best tjent med det siste alternativet. Maxi som backup og selge Kuyt.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Dette lukter jo enten Aquilani på benken eller Gerrard på kanten! Jeg tror vi er best tjent med det siste alternativet. Maxi som backup og selge Kuyt.

Som jeg har sagt hele tiden så ville det vært best om Aqui hadde forlatt dere for en god sum. Med en ny trener som jeg regner med ikke forstår Aqui's kvaliteter fult ut, regner jeg med vil bruke han feil. Nå har Fiorentina signert D'Agostino, en klubb som hadde vært aktuell for prinsen.

Ok, så hvordan ville du da satt opp midtbanen til dagens Liverpool i 4-4-2?

Da går jeg utifra at man beholder både Gerrard, Aqui og Masche. Da ville jeg, som nevnt, brukt en 4-4-2 formasjon. 2 vingspillere, to defensive ankre og en hengende spiss. Sistnevnte, som jeg ville brukt Gerrard i, er bare rent estetisk. Han burde få en mye friere rolle. De to defensive ankrene vil da bli Masche og Aqui sine "nye" arbeidsplasser. Eneste som taler imot denne varianten er vingspillerne deres, de er rett og slett altfor dårlige. For at denne taktikken skal fungere godt må man ha gode vingspillere, med teknikk som er gode en-mot-en, og selvsagt er på "hugget" (...Som vet det å utnytte en overgang). Med Aqui i den posisjonen vil dere bli et mye, mye mer spillende lag (Hvis han blir involvert mer selvsagt).

Lenke til kommentar

Er veldig usikker på om Aquilani passer i den defensive playmaker rollen Alonso hadde i den formasjonen. Grunnen til at Alonso passet så bra i den rollen var fordi han faktisk var meget dyktig i duellspillet og posisjoneringen defensivt, i tillegg til den fantastiske pasningsfoten selvfølgelig.

Aquilani virker langt mere pinglete, og også mye mindre disiplinert det defensive arbeidet. For meg virker det absolutt som om den naturlige posisjonen til Aquilani er i den litt frie rollen bak Torres, og det er der han har spilt best for oss. Problemet er bare at det er der Gerrard er best også.

Lenke til kommentar

------Torres------

--Gerrard-Aquilani--

Babel------------Maxi

-------Masche--------

Hva med noe ala dette? Der hvor vi har Gerrard og Aquilani som hengende. Der hvor Maxi og Babel blir litt mer defensiv enn offensiv. Samt at Gerrard og Aquilani jobber tilbake. Denne tror jeg hadde fungert.

Lenke til kommentar

Ingen har sagt at Aqui skal ta over for det ansvaret Xabi hadde. Han er ikke en slik spiller, og vil heller aldri få de arbeidsoppgavene Xabi hadde.

Aquilani er en spiller som er god med ballen i beina, en spiller som ikke kan være nær ballen nok iløpet av en kamp. Med Aqui på en defensiv midtbaneplass, så vil Liverpool bli et mye mer spillende lag. Alt vil da ikke gå i lengderetning i enhver situasjon.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Rafa donerte også til brystkreftsenter

Tidligere denne uken ble det kjent at Rafa Benítez donerte hele £96.000 til Hillsborough Family Support Group før han forlot Merseyside for å bli ny Inter-sjef. Nå viser det seg at han og hans kone Montse også donerte penger til andre stiftelser og organisasjoner i Liverpool før de reiste.

Også Liverpools brystkreftsenter, Lily Centre, mottok en donasjon. Peggy O'Brien var en av to som startet senteret, og hun er fra seg av lykke etter sjekken de mottok.

- Vi har kjent Rafa og hans kone Montse lenge, men vi forventet ikke dette i det hele. Du forventer ikke at folk skal gi deg penger sånn uten videre. Rafa og Montse har også bidratt tidligere, og gjort ting som folk flest ikke vet om. Rafa ga oss blant annet Fernando Torres sin første Liverpool-drakt så vi kunne auksjonere den bort, noe som ga oss £4.900, sier hun til Liverpool Echo.

Peggy O'Brien ville ikke ut med hvor stor sjekken de mottok var.

Lenke til kommentar

Kommer ikke som noen overraskelse. Synes det er helt greit når familien mistrives og også han kanskje ønsker seg bort. Ingen er tjent med å holde han i klubben mot hans vilje. Dessuten kan vi vel få en ganske grei sum for han. Kommer evt til å savne terrieren da!

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg holder på å lære meg kinensisk, men tabloidpressen har enda ikke linket meg til en overgang til en kinesisk klubb? Hva skjer?!

Dette kalles silly season, og den artikkelen der kalles silly article. Åpne - > Lese - > Le - > Lukke.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dere bør uten tvil presse opp prisen. Masche kan ha en verdi på £40 millioner hvis den rette klubb kommer på banen, men når det er Inter blir det vanskelig. Men en £30-35 millioner bør være mulig.

Helt ærlig Hewitt, er du så forbanna trangsynt, eller patriot om du vil, at du ikke klarer å se relevansen med å lære seg Italiensk og et klubbskifte? Itilegg til at Rafa allerede har ankommet Milano, gjør det at dette er sannsynlig.

Men vi får først se hvordan det går i VM'et, et mesterskap vender stort sett mange ting på hodet.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

The Daily Fail skriver at Liverpool må snakke med Hodgson innen de neste 48 timene om de vil ha han som manager neste sesong.

Lenke til kommentar

Helt ærlig Hewitt, er du så forbanna trangsynt

Det er en av vedkommendes mange og heller mindre appetittlige egenskaper.

Dersom artikkelen er sann, noe man alltid må ta høyde for at den ikke er, så er Macherano Inter-spiller ila sommeren. Hvorfor skulle han ellers lære seg Italiensk nå?

Endret av Game
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

It's the language of love?

Men tror nok Masche drar fra England i sommer, sagt det temmelig lenge.

Men har null tiltro til italiensk presse.

Lenke til kommentar

Helt ærlig Hewitt, er du så forbanna trangsynt, eller patriot om du vil, at du ikke klarer å se relevansen med å lære seg Italiensk og et klubbskifte? Itilegg til at Rafa allerede har ankommet Milano, gjør det at dette er sannsynlig.

Så ikke denne før nå. Haha, sorry for at jeg ikke er lettlurt. Tror ikke engang et sekund på slike artikler. Ler bare når jeg ser dem. Etter lang tid som fotballsupporter har jeg lært meg at 95% av det er totalt bullshit, og det skinner voldsomt igjennom at dette er tullball. Jeg tviler sterkt på at Masche har sagt det, men til og med om han har sagt det er det en tullesak. Han sier selv at han ikke vet hva fremtiden hans er. Kan godt hende han går fra Liverpool, det har jo ligget i kortene med kona og uttalelser fra ham selv tidligere, men denne artikkelen har heller lite å gjøre med det. Jeg er kildekritisk, noe du også kanskje burde være før du angriper meg for å ikke tro på det.

Det er en av vedkommendes mange og heller mindre appetittlige egenskaper.

Tusen takk Game! Du er så snill med sånne varme ord, jeg blir nesten rørt. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...