Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke minst ørten millioner på nytt støtteapperat/trenere.

Har vell sett det noen ganger YNWA32, uansett jeg gir nesten en god blaffen i hva Steiveme mener.

Du bryr deg ikke om hva Gerrard mener om Tingenes tilstand i klubben?

Da tror jeg du står alene om å mene det om klubbens kaptein og hjerte.

Lenke til kommentar

Svennis vil ha managerjobben i Liverpool :!:

Leste det jeg også....

Men er det så dumt? Hvis vi vil ha Hodgson eller O`Neil (min favoritt) så må vi betale de ut av kontrakt. £2.5M for Hodgson og garantert mer for O`Neil.

Kanskje ikke så dumt å se på mulighetene for å hente en manager som kan bli gratis i overgang. Tross alt strenge økonomiske rammer vi har å forholde oss til.

¤ Sven Gøran Eriksson

¤ Mark Hughes

¤ Manuel Pellegrini

¤ Gionfranco Zola

¤ Jürgen Klinsmann

Av disse og andre som er ledige på markedet med bra nok CV så virker SGE som en god kanidat.

Hans tid fra Gøteborg, Benfica og Lazio taler for seg selv. England rollen klarte han også bedre en både sin forgjenger og etterfølger i sjefs-stolen.

Fra sin tid i Man City velger jeg å qoute denne fra wiki:

"Eriksson became the first Manchester City manager since 1969–70 to win both league derby games against Manchester United and also achieved the joint highest Premier League point total in the club's history."

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Virkelig...? Hva slags bragder har nå SGE på cv'en? Jeg ser bare en scudetto med et godt Lazio-lag.

Gøteborg:

Vant svenske cupen i sin første sesong og når han var ferdig å bygge laget etter 3 år vant han ligaen, cupen OG UEFA cupen med IFK Gøtebørg.

Benfica:

Var i den portugisiske hovedstadsklubben i 2 år. Første året vant han cupen, ligaen og tapte finalen i UEFA cupen. Året etter vant han ligaen igjen. Ble så hentet til Roma. Senere i karrieren kom han tilbake til Benifca og da vant han ligaen og kom til finalen i Europa Cupen (CL) og tapte finalen.

Roma & Sampdoria: Vant den italienske cupen med begge lag (86&94)

Lazio:

Eriksson er tidenes manager i Lazio. På sine 4 år i klubben vant Lazio mer en de samlet har gjort i de restrerende årene fra 1950 og frem til 2010.

Han fikk med seg Serie A gull, 2 Coppa Italia og UEFA Cup Vinners Cup triumfer. I alt vant han 7 titler i sine 4 år i den evige stad.

England:

Kom til kvartfinalen i 3 mesterskap på rad (VM 2002, EM 2004, VM 2006). Fikk England til 4.plass på UEFA rankingen. Noe de ikke hadde hatt på 12 år før hans tid og ikke siden.

Man City:

Som nevnt tidligere, men som alle vet ble han motarbeidet av en meget bestemt Thailandsk eier.

Dette er de viktigste tingene ved hans CV.

Som alle ser er det "litt" mer en bare en Serie-A tittel med et godt Lazio lag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alt det der er flotte meritter, men dette er flere år siden. Han vant Serie A med Lazio i 2000, og da ble det investert £274M i klubben over 4 år. Jeg vil ikke snakke hvordan det gikk med ham og Mexico, for av sine siste sju vennskapskamper vant han bare en. Bortsett fra en grei tid med England, så er de andre bragdene hans fra 80- og 90-tallet.

Jeg har ikke noe imot mannen, men de siste årene har han ikke vært så imponerende... og hvorfor skulle han lykkes i en blakk klubb som vår, 10 år etter å ha lykkes med et klubblag sist? Det er mulig å vente, så jeg foreslår å se hvordan han gjør det først med Elfenbenskysten...

Endret av WCH
Lenke til kommentar

så jeg foreslår å se hvordan han gjør det først med Elfenbenskysten...

SGE er ikke mitt førstevalg som manager for Liverpool, ei er han på min topp 5 liste. Men han er en av de bedre kanidatene som er kontraktsløs og ergo kan bli hentet gratis.

Jeg håper på Jorge Jesus, men blir vel bare med drømmen. Han står for en fantastisk fotball og god til å utivkle spillere.

Av PL managere er det Martin O`Neil som er mitt førstevalg.

pga penger er SGE mitt førstevalg av de vi kan få gratis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags avtale er det Eriksson har med Elfenbenskysten? Han fikk jo praktisk talt jobben av å være på riktig sted til riktig tid.

Svennis fikk jobben fordi han tilfeldigvis var på Sør-Korea - Elfenbenskysten i London, og de spurte om han var ledig. «Ja», svarte Svennis. «Kan du ta laget vårt?», spurte de.

- http://www.dagbladet.no/2010/06/04/sport/fotball/fotball-vm_i_sor-afrika/12004923/

Jorge Jesus eller Martin O'Neill hadde vært noe.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller at Sammy Lee skal få hovedansvaret enn SGE.

Sammy Lee har ca 1% sjanse for å få jobben. De velger KingKenny alle dager i uken av interne kanidater.

Men hvorfor synes du SGE er så uaktuell? og hvem vil du helst ha som sjef?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kommer du frem til alle disse sannsynlighetene dine, YNWA?

hvis du tror at 1% er reelt så må du ta deg en bolle eller to.

Dalglish har fått stillingen som midl manager og det er jo da VELDIG usannsynlig at Sammy Lee får et tilbud foran King Kenny om å bli Liverpools manager for hele sesongen.

SGE hadde også enorme ressurser i Lazio, og jeg synes iallefall ikke det han gjorde var imponerende.

stryk Lazio av lista og han er fortsatt en Manager som har for vane å vinne trofeer og ta lagene sine langt i Europacuper.

Endret av YNWA32
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han har vunnet Allsvenskan og den portugisiske serien samt finaleplasser i UEFA-cupen. Er det godt nok for Liverpool? Liverpool er en storklubb som bør ha som mål å kjempe om troféer etterhvert, det gjør man ikke med en manager som SGE.

Endret av Herthugen
Lenke til kommentar

Nå er det vel The Sun som melder dette med Svennis, og da holder det ikke at man bare tar det med ei klype salt en gang - en gravemaskinskuffe med salt kanskje. Når det er sagt, vil jeg mye heller ha Svennis enn Hodgson i alle fall. Noe mer defensivt enn Fulham skal man lete lenge etter, det er ikke dette jeg vil se i Liverpool.

Lenke til kommentar

Han har vunnet Allsvenskan og den portugisiske serien samt finaleplasser i UEFA-cupen. Er det godt nok for Liverpool? Liverpool er en storklubb som bør ha som mål å kjempe om troféer etterhvert, det gjør man ikke med en manager som SGE.

SGE er jo en av de mestvinnende managere i Europa!

Ikke glem at han vant Italienske cupen 4 ganger med 3 forskjellige lag.

Han har vunnet 2 Europacuper med Gøteborg og Lazio samt tapt to finaler. I tillegg til dette et titalls mindre triumfer som cupen i Portugal og Sverige.

og dette er ikke godt nok for Liverpool?

Han har en bedre CV en det alle de 8 siste managerne til Liverpool hadde når de tok over klubben. Vi må tilbake til Bill Shankley i 1959 for å finne en Liverpool manager som kan måle seg med SGE i imponerende CV.

Er bare alderen og mangel på kontinuitet som taler mot SGE, ikke hans triumfer som manager eller trener. Tal gjerne imot han pga hans høye alder og at han ikke har vært klubbtrener på fast basis de siste årene. Men ikke kom med mangel på sølvtøy.

NB! må spørre deg, du virker så trangsynt og utifra ditt sitat virker du veldig som en facist. stemmer dette? -bare en liten digresjon.

Endret av YNWA32
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...