Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom den økonomiske stituasjonen er så ille som den er, så spør det ikke om vi får inn lokale helter som trenere, ivertfall middlertidig. Thomson, Daglish kansje. Sammy vil overta foreløbig heter det.

Jeg for min del synes det virker meningsløst å "sparke" Rafa nå, bare tenk på støtteapperatet han tar med seg.

Ser ikke hvordan dette skal løse noe økonomisk, at Rafa har mistet garderoben etc, det tar jeg med en klype salt.

Edit: Forøvrig enig i at ny trener kan booste(Rednapp effekten) laget, men det er ingen garanti for dette.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Får den nye treneren en 5-6.plass er det ok. Får han en 4.plass er det en stor prestasjon.

Og dette liker du å tro på? Liverpool samler ikke på femte-sjetteplasser, det er ikke der pengene ligger. Skal de også neste sesong ende utenfor Champions League vil det få store konsekvenser for økonomien. Liverpool har en stall, et lønnsbudsjett og tidligere overgangssummer de må forsvare og betale. Dere har rett og slett ikke råd til å kun få nok en slik plassering, med mindre spillerflukt er et alternativ får å dekke over for de to evt fadesene tidligere.

Lenke til kommentar

Men samtidig må vi være realistiske etter denne sesongen og situasjonen vår tatt i betraktning. Selv om CL-plass neste sesong kommer til å være hovedmålet, er det svært vanskelig for klubben i denne situasjonen å konkurrere mot Chelsea, Man Utd, Arsenal og City. Jeg vil si vi har et bedre lag (førsteellver) enn Tottenham og Villa per dags dato, men situasjonen deres er bedre enn vår på alle måter, og kan fort være med på å gjøre at også de havner over oss, spesielt om vi blir utsatt for skader. Vi burde definitivt vært med i tittelracet, men det er så og si urealistisk nå.

Jeg ønsker heller en ny manager som teknisk sett er dårligere en Rafa en å ha en manager som mange av spillerne i klubben har mistet tiltroen på.

Hvilken som helst Manager fra PL > Rafa Benitez

For all del, jeg sa ikke at jeg heller ville Rafa skulle fortsette. Men jeg er spent på hvem som evt. skal overta på lang sikt. Treneren er en veldig viktig del av sportslig suksess, og jeg tror ikke det holder med Sammy eller annen annenrangstrener for å ta PL-tittelen. Derfor er jeg veldig spent på hvilke topptrenere klubben eventuelt kan lokke til Anfield. Liverpool er en av verdens største klubber, og situasjonen i klubben nå er en stor utfordring, det er egentlig den eneste grunnen jeg kan tenke meg til at en topptrener per dags dato vil ha jobben. Ellers er det bare store utfordringer og dårlige arbeidsforhold.

Konklusjonen for min del er at per dags dato er kanskje det beste å sparke Rafa, men situasjonen vår vil uansett ikke løse seg før eiersituasjonen har fått en tilfredsstillende løsning med konkurransedyktige eiere. Jeg synes man skal være forsiktig med å avskjedige Rafa før man evt. har klarere for seg hvilke trenere som kan ta over klubben. Men for alt jeg vet kan dette være noe styret har tenkt på lenge.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Player power proved his downfall after several of the Reds’ biggest stars, including Fernando Torres, Steven Gerrard and Jamie Carragher, made clear their loss of faith in the manager.

Nesten litt godt hvis det stemmer at Torres også har gått lei Rafa. Da drar han i alle fall ikke bare pga Rafa drar.

Jeg ser artikkelen i linken din nevner Aquilani som et salgsobjekt for å få inn cash for en ny manager å handle for. Galskap spør du meg. Nå har Liverpool fått denne spilleren på beina igjen etter mye skadeproblemer og han viste mye kvalitet mot slutten av sesongen. Jeg hadde faktisk sett at han var fast inventar i startoppstillingen.

Så, jeg regner vel egentlig med at Benitez nå faktisk har gått av, så jeg tar da en liten statussjekk.

- Skulle ryktene stemme om at Gerrard, etc. har mistet tilliten så vil denne avgangen mest sannsynligvis føre til at Torres og Gerrard blir i klubben.

- Mascherano går til Barcelona eller følger Benitez til Italia.

- Lucas blir muligens kjøpt av Benitez til hans nye klubb.

- Benayoun ser ut til å ha bestemt seg uansett, blir nok solgt.

- Reira, jeg vil nå påstå at han ikke har røket uklar kun med Benitez, men Liverpool som en helhet med sine utspill og grådighet. Forsvinner nok han også.

- Aurelio forlater klubben.

Det er 5 spillere i minus til å begynne med. Så kan vi begynne å ramse om andre spillere med usikker fremtid i klubben; El Zhar, Babel (selv om jeg har sansen), Degen, Intandje, Nemeth, Plessi og Spearing for å nevne noen av de som har vært i aksjon på A-Laget.

Så Liverpool er mest sannsynligvis 4 A-lagsspillere i minus. Kanskje til og med 5. Og det er ingen garantier for at penger generert av salgene av A-lagsspillerene og reservene faktisk vil gå tilbake til innkjøp av nye. Med andre ord, vi er i skikkelig deep shit.

Er dette starten på en ungdomsrevolusjon på Anfield ala Arsenal, etter som vi uansett må bygge laget opp på nytt med ny manager?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Drar Rafa, blir Yossi. Hele poenget med at Yossi ville ut var nettopp Rafa. Ser heller ingen grun for at Babel vil vekk.

Torres og Gerrard tror jeg også blir. Mascherano derimot kan fort bli solgt, men da får Liverpool penger for å kjøpe for. Mulig Liverpool bytter Mascherano med en annen spiller +\-cash.

Lucas tror jeg ikke drar, men om han blir får han garrantert mindre spilletid.

Aquiliani vil jo selv bli, og hvis Mascherano blir solgt tror jeg ikke Liverpool trenger å selge Italieneren for å få penger.

Slik jeg ser det er det Mascherano som er nærmest til å bli solgt. (aurelio og Riera er given at de drar)

Edit:Rafa's gone.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Ser ikke hvordan dette skal løse noe økonomisk, at Rafa har mistet garderoben etc, det tar jeg med en klype salt.

Hvis det ikke er det at Benitez har "mistet garderoben", hva tror du er grunnen til at styret gjør som de gjør mtp Benitez?

Hva er din kommentar til tolking av kroppsspråket til Torres & Gerrard her:

På stillingen 1-1 mot Birmingham da Liverpool MÅ vinne.

http://www.youtube.com/watch?v=0_RkKnF18Ic&feature=related

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Lurer på hvor Rafa ender opp hen jeg. Blir ivertfall ikke Inter for det har YNWA32 allerede avkrefet.

DET kommer nok IKKE til å skje.

Benitez blir ikke Inter trener, ihvertfall ikke denne sommeren.

Fakta er gøy.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor Rafa ender opp hen jeg. Blir ivertfall ikke Inter for det har YNWA32 allerede avkrefet.

DET kommer nok IKKE til å skje.

Bare vent, nå kommer det snart forslag om veddemål med supercomputerutregnet odds.

Lenke til kommentar

Guillem Balague: Rafa exit not a consequence of player power

Hvorfor føler jeg at Balague er mer som en pressetalsmann for Rafa, enn en journalist? I hver eneste artikkel så forsvarer han Benitez på alle mulige måter.

Klart, han kjenner Benitez godt, men jeg synes han får alt for mye "makt" med sine artikler da det ofte (alltid) blir sett på som fakta det han skriver.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Betting-gutta har lansert disse som mulige Liverpool-manager til neste sesong.

Rafael Benitez

Martin O´Neill

Roy Hodgson

Kenny Dalglish

Jürgen Klinsmann

Mark Hughes

Alex McLeish

Avram Grant

Harry Redknapp

Sven Göran Eriksson

Jorge Jesus

En annen manager

Han øverst der har jeg ikke mye tro på. Ellers setter jeg Kenny og Klinsmann på toppen av ønskelisten.

Avram ''King Koopa'' Grant tok forøvrig over West Ham idag, så han er nok (heldigvis) utelukket.

Lenke til kommentar

Hva om Jamie Redknapp hadde plukket opp litt fra gamlefar og tok over Liverpool?

Han har trenerlisens etter det jeg vet. :p

Men fra spøk til alvor, jeg tror faktisk at den eneste manageren aktuell på den lista der med Benitez ute av bilde er Kenny Daglish.

De andre managerene er enten i en konkurrende klubb uten skakkkjørt økonomi eller er generelt i en klubb som pr. idag presterer like godt eller bedre enn Liverpool, men med faktiske overgangsbudsjett.

Lenke til kommentar

Hvem den nye trenere blir avhenger av hva Rafa gjør med fallskjermen sin; Velger han å droppe hele greia, i sympati for Liverpool og den trange økonomien (Husker han kommenterte Spalletti varmt i sin tid) eller tar han en redusert pakke? Jeg må si jeg tror på en av disse alternativene enn at han tar hele sluttpakken å drar. Evt trener kandidater vil variere voldsomt inntil vi får se hvilken fallskjerm han får. Jeg har ingen tro på noen av de nevnte managerene, bortsett fra O´Neill. Større navn vil komme.

Benitez blir ikke Inter trener, ihvertfall ikke denne sommeren.

Fakta er gøy.

Hehe, den uttalelsen må han nok spise opp.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...