guttorm Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Lurte på om dere alle hadde tatt ferie jeg. Siden jeg allerde hadde redigert siste post en gang, orket jeg ikke spamme en ny. Tar SS med en klype salt, Gerrard er frustrert, akkurat det kan jeg forstå. Det jeg ikke forstår er at han ikke tar rollen sin og gjør det han er betalt for. Stevieme! Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Under Rafa Benitez har Liverpool vært den 3.mest suksessrike klubben i England. Sett utifra antall trofeer klubbene har vunnet. Her snakker Rafa selv om trofeer, pengebruk og CL inntekter som Rafas menn har generert for klubben. Fra Liverpool.no: - Det er en myte at Liverpool ikke har vunnet mange trofeer, at vi har mislyktes på den måten, uttaler Rafael Benítez til Daily Mirror. - Vel, Chelsea og Manchester United har vunnet ti trofeer på de seks årene jeg har vært i Liverpool; Arsenal, Spurs og Portsmouth ett. - Liverpool? Fire trofeer og vi har spilt i tre finaler. Liverpool har vært konkurransedyktige. - Må Liverpool vinne ligaen, som alle krever, hvert år? Rafael Benítez uttrykker at han ikke har hatt så god kontroll i klubben som han ville ha ønsket. - Har manageren all makt i England? Nei, det avhenger av budsjettet og administrerende direktører som forhandler frem kjøp av spillere.Og det avhenger av pengene du har og klokskapen du opererer med i markedet. - Se på lønningene til spillerne på benken til Chelsea og Manchester United. Mikel, Owen, Kalou, Berbatov og Carrick kan ha £4M per år. - Da Portsmouth tilbød Peter Crouch mer penger enn vi betalte ham og lovet ham en startplass, ble det meget vanskelig å beholde ham. Fernando Torres' ankomst betydde at han ikke kunne spille så ofte i Liverpool. Rafael Benítez hevder også at han har generert penger for klubben. - Noen sier at jeg har brukt £280M. Men vi har brukt £220M på spillere og generert £160M på spillersalg. Det er ekvivalent med £60M netto brukt på seks år, det vil si £10M per år. - Trekk fra beløpet på £120M i inntekter fra Champions League-suksess og kvalifisering i den perioden. Da har vi generert £60M til klubben. Endret 22. mai 2010 av YNWA32 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Si meg, hva er de fire trofeene? En uefa-cup og en FA-cup er bra, de siste to er da "supercupen" (enkeltkamp mellom vinneren av UEFA-cup og CL) og Charity Shield. 2 trofeer på 6 sesonger er ikke noe å skryte av. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Sedvanlig tåkeprat. Prøver å skape et glansbilde av seg selv som vanlig for dere supportere. Det er sikkert noen som biter på, men dette er samme regla som kommer hvert år etter at dere må bite i det sure trofèløse eplet som vi til forandring måtte bite i iår (jeg teller ikke Mikke) Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Flere kommentarer fra samme intervju: Benitez has been accused of signing bad players, but an inability to compete with the game’s top spenders and a lack of funds meant he was unable to complete the signings of several players. Instead of Dani Alves, Florent Malouda, Jack Rodwell and Gareth Barry Liverpool often have often ended up with the manager’s back-up options. “That is always a risk when expectations and demands are so high” added Benitez. Benitez took control of the Anfield youth set-up only last year. He said: “Only four players from the Liverpool academy – Warnock, Gerrard, Owen and Carragher – from the last 13 years play in the Premier League. “We have spent £5m on young players in six years – Arsenal has spent £15m on Theo Walcott and Aaron Ramsey alone.” Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Si meg, hva er de fire trofeene? En uefa-cup og en FA-cup er bra, de siste to er da "supercupen" (enkeltkamp mellom vinneren av UEFA-cup og CL) og Charity Shield. 2 trofeer på 6 sesonger er ikke noe å skryte av. "En uefa-cup er bra?" Hva mener du med dette? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Si meg, hva er de fire trofeene? En uefa-cup og en FA-cup er bra, de siste to er da "supercupen" (enkeltkamp mellom vinneren av UEFA-cup og CL) og Charity Shield. 2 trofeer på 6 sesonger er ikke noe å skryte av. "En uefa-cup er bra?" Hva mener du med dette? At et trofè i CL/Europaligaen er bra uavhengig hvilken. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Si meg, hva er de fire trofeene? En uefa-cup og en FA-cup er bra, de siste to er da "supercupen" (enkeltkamp mellom vinneren av UEFA-cup og CL) og Charity Shield. 2 trofeer på 6 sesonger er ikke noe å skryte av. "En uefa-cup er bra?" Hva mener du med dette? At et trofè i CL/Europaligaen er bra uavhengig hvilken. 90% av postere som ikke var Liverpool fans postet jo i TIA at Europa League var på linje med Ligacupen når det kom til prestige. Hvor høyt setter man egentlig en EL pokal? Under eller over Ligacupen? Under eller over 2.plass i PL? Under eller over FA cup? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Si meg, hva er de fire trofeene? En uefa-cup og en FA-cup er bra, de siste to er da "supercupen" (enkeltkamp mellom vinneren av UEFA-cup og CL) og Charity Shield. 2 trofeer på 6 sesonger er ikke noe å skryte av. "En uefa-cup er bra?" Hva mener du med dette? At et trofè i CL/Europaligaen er bra uavhengig hvilken. 90% av postere som ikke var Liverpool fans postet jo i TIA at Europa League var på linje med Ligacupen når det kom til prestige. Hvor høyt setter man egentlig en EL pokal? Under eller over Ligacupen? Under eller over 2.plass i PL? Under eller over FA cup? Prestisje for en klubb som Fulham, for Liverpool som røk ut av de store gutters klubb. Vel bare en trøstepremie. Likefullt en pokal Benitez kunne nevnt i sammendraget. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg mente selvfølgelig ikke at en UEFA-cup og en FA-cup var bra, men at et CL-trofé og en FA-cup var bra. Dere har jo heller ikke vunnet UEFA-cupen under Benitez. Bare en glipp, altså. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 ok, ser den Brun. Men poenget står fortsatt, hvor gjevt er egentlig en EL tittel? 2010/11 sesongen for Chelsea: Scenario A: Chelsea får 2.plass i ligaen, vinner Ligacupen, ryker ut i kvartfinalene i FA og blir slått ut i 8-dels finalen i CL. Scenario B: Chelsea får 3.plass i ligaen, vinner Ligacupen, ryker ut av kvartfinalen i FA. Ut av Gruppespillet i CL, inn i EL der de vinner. På veien møter de Liverpool og 2 lag fra CL i semi & Finale. Hvilken sesong vil du helst ha Mr.Brun? Hva med dere andre? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Blir for hypotetisk, i tillegg noe man må ta stilling til i etterkant. Hadde jeg skulle valgt midt i sesongen sluttspill i CL eller europaliga hadde jeg i 10 av 10 tilfeller valgt sluttspillet. Skal jeg leke leken din ville jeg selvfølgelig hatt 2 trofeer. Men jeg bytter muligheten for et CL-trofè foran å vinne et Europaliga-trofè anyday. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Rekkefølge i mitt hode, helt uten begrunnelse: Delt førsteplass: Liga og CL 3: FA cup 4: Europaliga 5: Ligacup Alt mulig tjafs som "verdensmesterskap for lag", community shield, europa supercup osv. bryr jeg meg ikke om overhodet. Ligaen er egentlig viktigere enn CL, men vi har ikke CL-trofé å vise til, så da er det litt sånn "hellige gral". Blir for hypotetisk, i tillegg noe man må ta stilling til i etterkant. Hadde jeg skulle valgt midt i sesongen sluttspill i CL eller europaliga hadde jeg i 10 av 10 tilfeller valgt sluttspillet. Skal jeg leke leken din ville jeg selvfølgelig hatt 2 trofeer. Men jeg bytter muligheten for et CL-trofè foran å vinne et Europaliga-trofè anyday. Veldig enig her. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Enig i "prioriteringen" din Brunert. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Mye økonomi i CL, kan nesten ikke undervudere det. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Siden vi aldri har klart å vinne ligaen i min levetid, må jeg si jeg ville tatt et ligagull foran både CL, FAC og Ligacup. Hadde jaggu glemt vi hadde signert Jovanovic jeg. Kjempekjøp, sikkert Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Så folk vil heller at laget tjener £20-40M mer for å ryke ut i CL 8 delsfinale en å vinne EL? Nå snakker jeg selvsagt ikke om man vil komme på 3.plass i gruppespillet eller gå videre. Ser ut som flere blander kortene her. RYKE UT i 8-dels finalen i CL kontra å Vinne EL. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Ja, i retrospekt vil man heller vinne EL enn å ryke slik vi gjorde i år i CL. Men jeg vil heller ha muligheten til å vinne CL, men ha større risiko for å ryke på grunn av at man møter betraktelig bedre lag, enn å ha muligheten til å vinne EL. I forkant, altså. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hadde jaggu glemt vi hadde signert Jovanovic jeg. Kjempekjøp, sikkert Hvor mange av Rafa's free transfer-signeringer har slått til egentlig? Degen? Voronin? Maxi kan slå til da, han har spilt greit. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Leste en artikkel fra et intervju med Benitez hvor han sa at han tok for mange trofeer i starten(4stk de 2 første årene). Da slo tanken meg. Han vant de 4 trofeene med laget til Houllier, så ødela han laget med middelmådige spillere og har ikke vunnet noe etter det. Mon tro hvordan vi hadde gjort det om vi ikke fikk Torres. Benitez var også skyldig og veldig amatørmessig vedrørende avgangen til Alonso. Jeg vil helst ha Benitez bort så fort som mulig, så vi har tid til å finne en ny trener. Vil ikke ha noe hastesignering rett før pre-season/sesongen. Tror Sammy kan ta hånd om laget i sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå