Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

En gylden regel er å ikke selge sine beste spillere om man vil bevege seg fremover. Om vi selger Torres og Gerrard, sender det ut et kraftig signal. Et signal om at vi ikke satser og ikke evner beholde våre beste spillere. Som sagt KAN det være sportslig bra å selge en av disse hvis det fører til at vi får kjøpt 2-3 kvalitetsspillere, men det er ingen garanti for at det faktisk er verdt det. Det kommer an på hvilke spillere som er tilgjengelige (per i dag virker det som det er ganske få av det kaliberet), og det er også et sjansespill hvorvidt disse fungerer like bra som Torres/Gerrard i laget og i PL. Angående det med skadehistorikk, så må man huske på at Torres var omtrent ikke skadet i det hele tatt i Atletico Madrid, det var noe av det han var kjent for der. At han så går over til å være mye skadet i Premier League sier bare litt om hvor bingo det kan være å handle utenlandske spillere til den engelske spillestilen. Fraværende skadehistorikk er ingen garanti for at det fortsetter.

Nei, i en ideell verden selger vi verken Gerrard eller Torres (eller Reina, Masche, osv.). Som sagt, det kan jo forsvares om det innbringer en høy sum penger som igjen resulterer til at vi får forsterket troppen, men dette spørs. Jeg er helt imot salg av Gerrard og Torres, og mener at det ikke er stedet å begynne for å bevege oss fremover. Først og fremst må vi gjøre det beste vi kan med laget vi har nå og de midlene som blir tilgjengelig i sommer, deretter må vi få ordnet eiersituasjonen i løpet av kommende sesong. Får vi inn riktig eier, kan problemet vårt være løst. Snakker ikke nødvendigvis om en styrtrik araber, men en eier som har råd til å investere i klubben og dermed spytte inn kapital også ved behov. Samtidig ordner vi stadionfinansiering slik at økonomien i fremtiden blir sterkere. Deretter tar vi tingene som det kommer, men det er her stegene må tas per i dag. Jeg tror ikke vi får noe positivt ut av å selge våre beste spillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er hvor lenge det tar å selge klubben. Nye formannen har sagt at det kan ta så lenge som 2-3år.

Jeg har sagt det tidligere, og sier det igjen. Det er medisinske støtteapparatet til Liverpool som er problemet når man ser at spillere etter spillere blir skadet hvert eneste år. Og så liten stall vi har med store forskjeller mellom de klare førstevalgene og de som sitter på benken, så er det klart at det ikke er bra. Vi kommer aldri til å kjempe om PL tittelen hvis det fortsetter som det har gjort siste åra.

Lenke til kommentar

Hvorfor diskuterer vi egentlig Torres og Gerrards fremtid i klubben bare pga noen rykter? Jeg tror ikke på noen overgang før jeg ser dem på banen for en annen klubb.

Ang det ryktet, er det det latterligste jeg har hørt. Garantert crap :!:

Lenke til kommentar

Hvorfor diskuterer vi egentlig Torres og Gerrards fremtid i klubben bare pga noen rykter? Jeg tror ikke på noen overgang før jeg ser dem på banen for en annen klubb.

Ang det ryktet, er det det latterligste jeg har hørt. Garantert crap :!:

Det er ikke et rykte at klubber er ute etter Torres. Spesielt når Torres selv går ut å etterlyser forsterkninger som mest sannsynlig aldri kommer er det et signal om at også han ikke er helt fornøyd. Det er bare å grue seg til post-VM for dere. Jeg tviler sterkt på at Liverpool har mulighet til å si nei til noe over 400millioner for en spiller som er så skadeplaget.

@Hewitt. Store klubber overlever salg av store spillere. Liverpool vil også overleve et salg av både Gerrard og Torres. I mine øyne vil det styrke dem i det lange løp. Nå setter folk og laget lit til at de skal prestere, hva skjer når de ikke gjør det? 7.plass. Et bredere lag er mye bedre i denne tiden for Liverpool enn to mulige trumfkort som kommer opp som svarteper.

Lenke til kommentar

Helt enig med Hyrlen. Det jeg dog ikke kan forstå er hvorfor folk faktisk diskuterer dette, skal/skal ikke salg av Gerrard. For meg hadde det vært uaktuelt (..Hvis jeg hadde hatt noen omtanker om Liverpool), du selger ikke bare en god fotballspiller, men Mr. Liverpool. Eller er det slik at dere er så illojale at dere endrer oppfatningen av Gerrard etter en slik sesong?

Kan dra inn Totti i dette; Om han så er 40 år og totalt ubrukelig eller ødelegger spillet vårt vil jeg ha han på banen. Om han så bare er duganes til å vinke til folket, burde han få lov til det.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Som flere nevner så sender det ikke akkurat ut signaler om at du er en klubb som vil satse om du starter med å selge to av de største stjernene du har. Hvertfall med tanke på at det ikke akkurat er noen overflod av stjerner i klubben i motsettning til f.eks Real Madrid eller Chelsea.

Nei, eneste løsning er å få solgt klubben fortest mulig før disse hersens amerikanerene klarer å ødelegge hele klubben. Hjelper lite å selge Torres og Gerrard om de fortsetter å styre skuta. Og hvorfor tror alle at en automatisk vil få alle pengene et salg av disse to vil bringe inn til å handle nye spillere for?

Jeg ser noen nevner det medisinske apperatet i Liverpool og skylder på de, men så hakkendes galt kan det da ikke være med tanke på at de har klart å få Aquilani på beina igjen.

Som sagt, ut med disse hersens amerikanerene. De lovte masse, men Liverpool har ikke fått stadion de lovte å bygge en gang. Allikevel har vi fått en gjeld hensides det meste av fornuft og som kun overgåes av Manchester United, som også, ja du gjettet det, drives av amerikanere.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser noen nevner det medisinske apperatet i Liverpool og skylder på de, men så hakkendes galt kan det da ikke være med tanke på at de har klart å få Aquilani på beina igjen.

jeg er mer skeptisk til matchingen av Torres når han har vært småskadet. Dette skjedde flere ganger både ifjor og iår. Hadde han hatt fri i sommer tror jeg han ville vært 100% til sesongstart, å holdt lenge.

Lenke til kommentar

jeg er mer skeptisk til matchingen av Torres når han har vært småskadet. Dette skjedde flere ganger både ifjor og iår. Hadde han hatt fri i sommer tror jeg han ville vært 100% til sesongstart, å holdt lenge.

Det er sant. På en sånn måte må en nesten si at Torres er litt for ivrig etter å spille, samtidig som Benitez, etc. er litt for dårlige til å sette ned foten og si at han ikke får lov til å spille. Og selv om vi ikke har verdens beste erstattere så syns jeg f.eks at N'Gog gjør en særdeles god jobb. Og det er ikke så greit å skaffe gode partnere/erstattere for Torres når kassa er tom og klubben blir drevet i grøfta av et par nisser av noen amerikanere som tydeligvis ikke vet hvordan ting fungerer i Premier League eller andre fotball ligaer for den saks skyld.

Lenke til kommentar

At Alonso ble solgt, ser jeg som en ting som påvirket Gerrard, men nå skal sessongen sees under ett. Da synes jeg at opplysningene som er kommet de siste dagene om at Gerrard sine unger skulle kiddnappes osv helt klart kunne påvirket hans sessong.

Lenke til kommentar

Gerrard er da en bedre fotballspiller enn at han er helt avhengig av Alonso for å funke. Funket da før Alonso kom til klubben.

Men som du sier: Kan være utenomsportslige ting som har påvirket han. Var jo involvert i en del snacks det siste året. Rykter om ditt og datt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Alle kan ha en dårlig sesong, bare se på Alonso. Er mer beskymret om at Mascherano kanskje drar, leser flere hint at familiens hans ikke trives i England. Samt han er ønsket av Barcelona,vanskelig å si nei til ''verdens beste lag''.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Alle kan ha en dårlig sesong, bare se på Alonso. Er mer beskymret om at Mascherano drar, leser flere hint at familiens hans ikke trives i England. Samt han er ønsket av Barcelona,vanskelig å si nei til ''verdens beste lag''.

De har Yaya Toure, hva skal de med Masche?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Maskot?

Chelsea har Drogba, hva skal de med Torres?

United har Rooney, hva skal de med Benzema?

Osv.

Lenke til kommentar

Maskot?

Chelsea har Drogba, hva skal de med Torres?

United har Rooney, hva skal de med Benzema?

Osv.

Idiotisk slutning. Hvor mange defensive-midtbaner trenger egentlig et lag samtidig på banen? Å trenger man bruke mye penger på en som etter alle solemerker vil sitte på benken?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Nå er jeg verken økonomisk ansvarlig eller trener i Barcelona, så kan ikke svare på HVORFOR Barcelona har lyst på gutten, men nå har nå Barcelona vist sin interese for å kjøpe Mascherano(både i år og i fjor) så da får du nesten sende Barcelona et brev istede for å sutre her.

Lenke til kommentar

Nå er jeg verken økonomisk ansvarlig eller trener i Barcelona, så kan ikke svare på HVORFOR Barcelona har lyst på gutten, men nå har nå Barcelona vist sin interese for å kjøpe Mascherano(både i år og i fjor) så da får du nesten sende Barcelona et brev istede for å sutre her.

Vel da må du ikke komme med idiotiske slutninger hvis du selv mener du ikke er kapabel til å trekke en skikkelig en.

Du kan ta lærdom av Giallo f.eks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Skrev at Masherano var ønsket av Barcelona, noe de (ifølge flere kilder) er. Skrev ingenting om hvorfor Barelona vil ha han.

Edit: Off,hangover. God natt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...