Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om de går til City (eller om en av dem gjør det) så vil jeg hate dem for evig og alltid uavhengig av hva de har gjort for oss tidligere.

Tror vel egetlig ikke på det, men jeg reagerer vel likt som deg visst det skulle skje.

Lenke til kommentar

Fotball har blitt ekkel. Er ikke samme greien lenger. Jævlig nasty.

Hva er det som har forandret seg bortsett fra at det har kommet en ny klubb med penger? Merkelig at folkr reagerer nå først da sky-4 klubbene viser svakhetstegn.

Jeg er enig i at det er for jævlig at lag kan kjøpe seg til suksess, men det er hyklersk å påstå at ting er annerledes nå enn det har vært siden PL kom på banen.

Er det f.eks forskjell på Liverpool/Arsenal/Chelsea kontra City annet enn summen av penger de bruker på enkeltspillere? Er det verre å fylle opp laget med dyre utlendinger enn billige?

Lenke til kommentar

Hvordan kan du egentlig hevde det? Synes Torres gjør det meget bra på banen, bortsett fra han faller lett. Pris vs spilletid derimot......

Vel det var det som var poenget mitt. Det er ingen som betviler hans kvaliteter når han er frisk.

Lenke til kommentar

Fotball har blitt ekkel. Er ikke samme greien lenger. Jævlig nasty.

Hva er det som har forandret seg bortsett fra at det har kommet en ny klubb med penger? Merkelig at folkr reagerer nå først da sky-4 klubbene viser svakhetstegn.

Jeg er enig i at det er for jævlig at lag kan kjøpe seg til suksess, men det er hyklersk å påstå at ting er annerledes nå enn det har vært siden PL kom på banen.

Er det f.eks forskjell på Liverpool/Arsenal/Chelsea kontra City annet enn summen av penger de bruker på enkeltspillere? Er det verre å fylle opp laget med dyre utlendinger enn billige?

Det som er ille er at en klubb med penger kan i praksis "kjøpe" seg til suksess fra "ingenting". Alla det Chelsea gjorde fra Ranieri og frem til idag. Det City gjør nå og det Rubin Kazan har gjort i Russland.

Når en spiller får tilbud som ingen andre kan tilby så blir gamet "unfair". Burde vært en lønnstak for alle spillere. Eks max 40 millioner kroner i året for spillere mellom 25-32. 30 millioner for spillere fra 22-25, 20 millioner for 20-22, 15 millioner fro 18-20. 5 millioner for U18.

På denne måten hadde det ikke vært noen case med lag som driver med økonomisk doping som Chelsea har gjort/gjør, City gjør osv.

Dette sammen med max pris på 200 millioner kroner for den dyreste spilleren i verden ville gjort sporten mer sunn og alle de økonomiske musklene ville blitt svekket.

Nå er jo et slikt system utopi, men det har jo vært snakk om å sette en grense for forbruk som er basert på overskudd etter drift pr år. Så kan rike onkler spytte inn mer penger oppå, men bare en bråkdel av hva eks City har gjort siste 2 årene.

Hvis valget for Torres blir City og 50 millioner i året, eller Liverpool og 50 millioner i året tror jeg det ikke er så mye valg lenger. Selv John Terry holdt på å dra til City. Han er like mye Mr.Chelsea som Gerrard er det for Pool. Da begynner sjelen i fotball og forsvinne. Alt er bare penger, og det er vi som supportere som betaler mesteparten av gildet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen som helst anelse. Hvordan klarer i så fall Beckham å tjene så vilt mye? Mulig satsene er svært høye i USA, men Soccer er jo ikke akkurat super-populært. Vet i alle fall at NBA har en noe "flytende" salary cap (finnes en del smutthull), mens NFL har en absolutt en. Denne er lik for alle lagene. Det er regler for minimumslønn og maksimumslønn for spillere (minimumlønn er i dollar, maksimumlønnen i andel av total lønn) og maksimumlønn for laget samlet. I NBA er det smutthull som at du alltid kan signere ny kontrakt med egne spillere som har vært i klubben så og så lenge til samme lønn eller noe i den duren. I NFL er det ingen nåde.

Poenget er uansett at det funker med lønnstak!

Lenke til kommentar

Og ingen skal anklage klubbene der borte for å ikke betale spillerne godt. Kobe og McGrady tjener over 23 millioner dollar i året. I tillegg til det har spillerne enorme personlige sponsoravtarler (så vidt jeg vet i større grad enn det som er vanlig i europeisk fotball).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Om Gerrard går til City, har han mistet respekten for seg selv.

Forøvrig blir det spennende hvordan transfersesongen utarter seg. Spesielt med tanke på Liverpool,United,City og Tottenham.(Chelsea tror jeg ikke gjør så veldig mange storkjøp i sommer)

Lenke til kommentar

hvis gerrard og torres skulle blitt solgt for 1 milliard er det jo ikke sikkert vi fikk den summen å kjøpe andre spillere for med tanke på at vi er i ganske dyp gjeld.

Liverpool trenger nok en riking av noe slag for å kunne hevde seg neste år, trist men dessverre er det nok sant.

Lenke til kommentar

Om ikke riking så er det hvert fall ingen tvil om at vi trenger eiere som har kapital nok til å hvert fall holde klubben på rett kjøl, da med greit med transferpenger så vi faktisk kan forsterke oss noe, begynne på stadion så vi blir mer levedyktige i fremtiden, og gjelden må også gå nedover.

Lenke til kommentar

Om Gerrard går til City, har han mistet respekten for seg selv.

Forøvrig blir det spennende hvordan transfersesongen utarter seg. Spesielt med tanke på Liverpool,United,City og Tottenham.(Chelsea tror jeg ikke gjør så veldig mange storkjøp i sommer)

er dette ironi? Hva legger du i mange? Chelsea skal kjøpe 3-4 spillertyper i sommer. Tror 2-3 av disse blir kvalitetspillere/storkjøp.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Jeg har ingen som helst anelse. Hvordan klarer i så fall Beckham å tjene så vilt mye? Mulig satsene er svært høye i USA, men Soccer er jo ikke akkurat super-populært. Vet i alle fall at NBA har en noe "flytende" salary cap (finnes en del smutthull), mens NFL har en absolutt en. Denne er lik for alle lagene. Det er regler for minimumslønn og maksimumslønn for spillere (minimumlønn er i dollar, maksimumlønnen i andel av total lønn) og maksimumlønn for laget samlet. I NBA er det smutthull som at du alltid kan signere ny kontrakt med egne spillere som har vært i klubben så og så lenge til samme lønn eller noe i den duren. I NFL er det ingen nåde.

Poenget er uansett at det funker med lønnstak!

Personlige sponsoravtaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...