Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Nja, 6.plass går vel inn i 4.kvalikkrunde, mens 7.plass går inn i 3. Men uansett er det en fordel å komme på 6. ja, uten tvil.

ok, trodde det var direkte jeg.

Men uansett kjedlig at vi går glipp av Liverpool i Oslo :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

''Benitez demands answers over Reds future

Manager Rafael Benitez has called on Liverpool officials to "answer a lot of questions" about the future direction of the club.

The Spaniard has a meeting scheduled with new chairman Martin Broughton this week in which he expects to be given detailed information about what plans are being put in place for next season and beyond.

"It (the meeting) is to talk about the future. Everyone is asking about my future but the future of the club is more important," said Benitez

"Still I do not know what is going on in the club. I don't know if we will have any investors so there are a lot of questions - not just, for me, one question.

"For me the club has to answer a lot of questions. We have to wait and see what is going on. The future is maybe tomorrow or maybe one week; at this moment it is something we don't know."

Benitez refused to clarify his future at the club after Sunday's 2-0 home defeat to Chelsea which ended their hopes of securing Champions League football for next season.

But he expressed his frustration at the campaign which appears to be going on around him concerning his future. He is unhappy about the way Juventus have publicly targeted him but also hinted there were maybe factors at work within Liverpool to try to force his hand.

"If I have a conversation with him (Broughton) we will try to keep it private," said Benitez in his now-familiar cryptic style.

"There are too many rumours in the press and I know some people are just trying to create a mess.

"To be fair we were trying to our best last week, signing (Charlton teenager) Jonjo Shelvey because still we have the same mentality - to improve the club and do the best for the club."

Det blir en spennende uke for oss fans.

Lenke til kommentar

Ryktene om Rafa øker naturlig nok. Sies at Rafa blir om han får midlene han trenger, men at klubben ikke vil gjøre noen stor innsats for å få han til å bli. :hmm: Sies at Masche kommer til å følge Rafa. Greit nok, får sikkert litt penger for han.

Liker dog ikke ryktene om at Torres begynner å bli urolig. Hadde forventa det, men hadde da også håpa han og Gerrard skulle gi klubben ett år til. Virker også som Rafa er åpen for å selge Torres til City for £70M om han får bruke alle pengene på transfer etterpå. Mye penger selv Rafa kunne kjøpt mange gode spillere for, men til City? Nei takk.

Edit: Rafa skal hvertfall snakke med Martin Broughton i løpet av uka, og Juve har visst satt frist for han til å bestemme seg neste mandag. Så i løpet av en ukes tid burde nå fremtiden hans på Anfield være avslørt. Flotte greier. Nytter ikke å gå inn i sommeren i uvisshet om han blir eller ikke.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Om Torres vil\blir vekk\solgt så drar han ikke til et annet engelsk lag, det hadde vært for dumt, for ikke snakke om at hele poenget ville forsvinne(at england er for tøft). Men jeg tror at Torres VIL bli, og om\når Liverpool kjøper en kvalitetspiss til og bruker to spisser kontra en,så blir det mindre hakking og takling på Torres siden han ikke må kjempe mot 5 mann alene lengre. I år har det vært mye ball kun på Torres,og han har vært ensom og åpen til takling.

Håper Torres,Mache og ikke minst Yossi blir. Men det er veldig bra at fremtiden avgjøres tidligst mulig,trenger ikke å vente en evighet før noe blir gjort(som Liverpool\Rafa gjorde med Alonso og Owen f.eks.)

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det jo ikke treneren som er det største problemet, men eierne. Hjelper ikke uansett hvilken trener vi har/får så lenge vi har de samme kjipe eierne. Vi trenger flere spillere og det får vi ikke med dagens.

Hvordan ser det ut med den saken?

Lenke til kommentar

Om Torres vil\blir vekk\solgt så drar han ikke til et annet engelsk lag, det hadde vært for dumt.

Nå var jo både Carragher og Fowler Everton fans før de kom til Liverpool.

Ole Gunnar Solskjær var innbarka Liverpool supporter og dro til United. Matt Busby spilte for Man City og Liverpool som spiller. Han ble tidenes manager for, riktig, Man Utd.

Finnes selvsagt milevis med andre eksempler også. Poenget er at når en sjanse dukker opp, så er det ikke alltid så viktig med hvor "lojaliteten" ligger.

Det rykts at Torres vil få £200.000 i uka over 5 år. Det blir altså rundt 300-500 millioner i betaling for å gå til City, avhengig av hvor mange år han spiller der. Det er utolig mye penger og kan ikke være lett å avfeie. Der vet han også at han ikke blir brukt på rovdrift og de har mulighet for å rullere = mindre skader og slitasje på han.

Vi så jo Gerrard var nære på å gå til Chelsea, John Terry var nære på å gå til City i sommer.

Tror ikke vi skal avfeie mulighetene for en City overgang selv om Torres er supporter og elsker Liverpool.

Personlig vil jeg ikke selge Torres til en engelsk klubb for mindre en £100 (en millard). Da er det verdt å selge han. Får vi £50M fra City + 3-4 spillere som Tevez/Adebayor, Wright Phillips, Ireland og Richards så er det pluteslig en "ok" deal spør du meg. En erstatter for Torres, £50M til nye spillere og 3 squadspillere. Virker som City vil rydde unna disse spillerne uansett, så må de bare gi fra seg en god spiss og £50M i tillegg for El Nino.

Men selger gjerne også Torres til utlandet for ca £75M hvis samtlige midler kan brukes på spillerkjøp. Som flere har nevnt blir det fort vanskelig å få så mye, da må det en Zlatan/Eto`o deal til for at vi kan få solgt til en SPA/ITA klubb.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

YNWA: Han går da ikke til et annet engelsk lag hvis argumentet for å flytte på seg er at PL er for tøft?

Må sitere hele setningene ellers blir jo meningen helt feil.

Les hva jeg skriver, mindre rotasjon, ingen rovdrift. Ikke ensom spiss osv i City.

Ser også at Danielzu skriver at Liverpool kan/vil kjøpe en spiss til for 4-4-2. Det kommer nok ikke til å skje under Benitez.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Hvis Torres forsvinner i sommer, er sesongen vår komplett. Det er vanskelig nok om dagen, nesten krisetilstand, vi trenger ikke gjøre vondt verre. Jeg tror ikke han gjør det, men utelukker ikke at klubben blir mer villig til å selge ham for en svært høy sum etter en så dårlig sesong, og sånn sett er det enklere å få igang en overgang.

Snakker vi £70M+ til utlandet, så kan det dog være verdt det. Men da er vi avhengig av å ha muligheten til å kjøpe en spiss av samme kvalitet for rundt halvparten av de pengene for å få noe ut av det. Villa ser ut til å bli klar for Barca snart, så det alternativet er nok borte.

Uansett, jeg håper Torres blir, jeg håper vi greier å få ordnet litt overgangspenger og får fortsterket troppen nok i sommer til at vi greier hvert fall 4. plass neste sesong. Og så håper jeg at i løpet av neste sesong er en ny eier på plass som garanterer for nok transfermidler til å heve oss og stadionbygging. Da begynner ting å se litt lysere ut, men akkurat nå er korridorene på Anfield bekmørke.

Lenke til kommentar

YNWA: Han går da ikke til et annet engelsk lag hvis argumentet for å flytte på seg er at PL er for tøft?

Les hva jeg skriver, mindre rotasjon, ingen rovdrift. Ikke ensom spiss osv i City.

Ser også at Danielzu skriver at Liverpool kan/vil kjøpe en spiss til for 4-4-2. Det kommer nok ikke til å skje under Benitez.

Benitez ville no ha torres og keane på topp?

Lenke til kommentar

Eg leser hva du skriver, gjør du? PL er like hardt om man spiller i City som i Liverpool.

Til ditt argument om færre kamper: Eg tviler på at Torres er fornøyd med å spille færre kamper hvis alternativet kan være å spille flere kamper i en mindre fysisk liga enn PL.

Lenke til kommentar

Og jotun: Når jeg sier at neste år blir bedre, så mener jeg ikke at Liverpool vinner PL og Miss Universe.

Nja... Ser ikke bort ifra at Torres kan gjøre det skarpt i Miss Universe!

PL skjønte eg at du ikke mente Daniel. Totalt urealistisk.

Lenke til kommentar

[quote name='Jotun' date=' 4. mai 2010 - 12:21'

Eg leser hva du skriver, gjør du? PL er like hardt om man spiller i City som i Liverpool.

Til ditt argument om færre kamper: Eg tviler på at Torres er fornøyd med å spille færre kamper hvis alternativet kan være å spille flere kamper i en mindre fysisk liga enn PL.

Premier League er i utgangspunktet like hardt om man spiller i City, Liverpool eller Stoke for den saks skyld. Men i Liverpool så har han vel hovedsaklig vært ensom spiss, og det er klart det er verre mtp. sparking og kakking på beina enn å ha en makker som kan avlaste han litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

For det første: Bull.

For det andre: Benitez har brukt 4-4-2 flere ganger før.

For det tredje: Ikke skrevet i stein at Benitez trener Liverpool neste sesong.

For det fjerde: Tror du virkelig ikke at Liverpool kommer til å kjøpe en spiss til?

------------------------------------------------------------------------

Rafa's agent sier forøvrig at han blir på Anfield, men jeg stoler ikke på hva agenter sier.Gylden regel.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

For det første: Bull.

For det andre: Benitez har brukt 4-4-2 flere ganger før.

For det tredje: Ikke skrevet i stein at Benitez trener Liverpool neste sesong.

For det fjerde: Tror du virkelig ikke at Liverpool kommer til å kjøpe en spiss til?

------------------------------------------------------------------------

Rafa's agent sier forøvrig at han blir på Anfield, men jeg stoler ikke på hva agenter sier.Gylden regel.

Det jeg mente med ny spiss var at en ny spiss ikke er ment for 4-4-2. Men heller ment som backup for Torres og pushe N`Gog ned som 3.valg.

Liverpool har ikke spilt mer en 2 kamper og 1 omgang med 4-4-2 så lenge Torres har vært skadefri. Dette er da siden spanjolen signerte fra Atletico Madrid.

Før dette spilte vi 4-4-2, men det var mer pga Benitez ikke hadde de riktige typene i nøkkelposisjoner. Nå har han brikkene på plass og bruker ikke mer 4-4-2 annet en noen sporadiske ganger.

"For det tredje"! se at jeg skriver at dette ikke kommer til å skje UNDER BENITEZ!

Lurer på om du bare troller eller er seriøs når du konsekvent overser slike ting og tar opp dette med at det ikke er skrevet i stein at Benitez fortsetter.

Lenke til kommentar

Har sagt før også at jeg er sikker på at Benitez er åpen for å spille 4-4-2 dersom vi har de rette spillertypene tilgjengelig. Han gjorde det når vi hadde Keane bl.a. og jeg ser ingen grunn til at han ikke vil gjøre det samme igjen dersom 4-4-2 er et bedre alternativ enn 4-2-3-1. Når det er sagt er det ingen tvil om at han foretrekker sistnevnte med dagens tropp.

YNWA vet tydligvis noe mer/annet angående dette, eventuelt er det noe jeg ikke har fått med meg.

Lenke til kommentar

YNWA vet tydligvis noe mer/annet angående dette, eventuelt er det noe jeg ikke har fått med meg.

Jeg vet selvsagt ikke mer en noen annen. Men enkel empiri forteller oss at Benitez ikke vil spille 4-4-2 med dagens Liverpool tropp.

Forsvinner Torres og/eller Gerrard kan det fort bli andre boller.

Ser heller INGEN spisser vi kan få til høsten som er gode nok til å gå rett inn i startellveren og samtidig tilfører laget så mye at Benitez skal bryte med sitt faste system 4-2-3-1.

Den type kvalitetsspiller vokser ikke på trær og blir spesielt vanskelig å få for en klubb uten CL spill.

Ser man også på de spissene Liverpool er linket til siden jul så er det klart at det ikke virker som noen 4-4-2 kjøp alla det eks David Villa ville blitt.

Lenke til kommentar

Jeg vet selvsagt ikke mer en noen annen. Men enkel empiri forteller oss at Benitez ikke vil spille 4-4-2 med dagens Liverpool tropp.

Da er vi på sett og vis enige da, men mener fortsatt at vi spilte 4-4-2 i langt over 2 kamper første delen av forrige sesong.

Var akkurat en taxisjåfør fra Liverpool som ble intervjuet på TV2Nyhetene. Priceless dialekt!

Endret av Termo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...