Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Sorry, leste litt for fort der gitt.

Det er mye Ngog må forbedre, alt fra touch til avslutninger. Han har mye å gå på. Det er flere av unggutta som bør få litt spilletid, men det er ikke en del av filosofien til Benitez. Syns Ayala som fikk spilletid i starten av sesongen klarte seg greit, men så kjøpte de heller en gammal greker som absolutt ikke har framtiden foran seg. Liverpool henger etter de andre toppklubbene som lar talentene få sjansen godt fordelt over en hel sesong. Tilogmed i Chelsea så har noen unggutter fått prøve seg. I United så er det mange unggutter som også får sjansen. Så har vi jo Arsenal. Vi er i en situasjon der vi ikke kan kjøpe dyre spillere, så da må vi dyrke fram spillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel være at ungguttene til pool ikke vurderes som gode nok enda, da. Men f.eks. Insua, Lucas, El Zhar, Kelly og Ngog har jo fått en del spilletid i år. Når vi ser hvordan f.eks. Ngog presterer på reservelaget, men sliter på a-laget er det jo lett å skjønne at Rafa vurderer overgangen som for stor for mange av ungguttene. Det er synd, for jeg skulle gjerne sett flere unggutter få prøve seg.. Rafa er veldig opptatt av ungdommen, men akademiet er enda ikke ferdig oppbygget etter all restruktureringen de siste årene. Føler meg sikker på at vi får se flere og flere unggutter som tyter frem etterhvert.

Lenke til kommentar

Forsåvidt enig smågal, men om Torres vikelig var sliten, så var det kansje på sinn plass å ta ham ut, det er derfor han er manager og ikke vi.

Å mene at Rafa ikke jaktet 3 poeng, syns jeg blir for dumt. Når man ser på byttene var alle disse offansive.

Jeg tviler sterkt på at Torres var SÅ sliten, vi såg jo hvor ovarrasket og ufornøyd han selv vart når han så byttet. Menmen, gjort er gjort så får vi bare se fremover til neste kamp.

Lenke til kommentar

It's up. Har dere så liten tiltro til meg at dere tror jeg bruker så lang tid? :D Begynte faktisk allerede på fredag tror jeg det var, og fullførte nå når jeg hadde litt tid på kveldingen. Ser frem med både skrekk og glede til torsdag.

Lenke til kommentar

Kan vel være at ungguttene til pool ikke vurderes som gode nok enda, da. Men f.eks. Insua, Lucas, El Zhar, Kelly og Ngog har jo fått en del spilletid i år. Når vi ser hvordan f.eks. Ngog presterer på reservelaget, men sliter på a-laget er det jo lett å skjønne at Rafa vurderer overgangen som for stor for mange av ungguttene. Det er synd, for jeg skulle gjerne sett flere unggutter få prøve seg.. Rafa er veldig opptatt av ungdommen, men akademiet er enda ikke ferdig oppbygget etter all restruktureringen de siste årene. Føler meg sikker på at vi får se flere og flere unggutter som tyter frem etterhvert.

El Zhar og Kelly har da nesten ikke spilt noe. Førstnevnte har tre innhopp der ett er i EL. Kelly har ett innhopp i ligaen og 1+1 i Europacupene. Pacheco har jo like mye, og han ser jeg på som mye bedre enn El Zhar. Spearing er den fra reservelaget som har flest kamper i år med hele 3+2 kamper! Verken Lucas eller N'Gog var vel tiltenkt noen plass på reservelaget, hvertfall ikke denne sesongen, så det er vel i bunn og grunn bare Insua som har tatt det virkelige steget fram under Benitez. Kan ikke akkurat skryte av at han har vært veldig flink på det området, men kanskje som du sier at det blir bedre i årene fremover.

Er bare å se på Arsenal, United og til og med Chelsea, så finner man ut at man er i steinalderen når det kommer til ungdommen. Sånn blir det når man satser på Kyrgiakos framfor Kelly, Ayala og San Jose (som forøvrig gjør det veldig bra i Athletic Bilbao).

Lenke til kommentar

Erlend: Vi er like ille som dere.

Vel om hvem som er mest ille er kanskje et definisjons spørsmål.

Men jeg mener at Chelsea er i en annen posisjon en det Liverpool er. Benitez er "tvunget" til å gi Insua og N`Gog mye spilletid (for mye kanskje) i år. I Chelsea har de to første ellvere med 22 "landslagsspillere". Bak der igjen kommer ungutta som ofte får sjanser.

Under Bentiez får ungutta enten for mye spilletid grunnet svak stall (Insua, N`Gog) eller altfor lite (Pacheco = 6 minutter i årets PL).

Så kan man spørre seg hvem som skal regnes som unggutt, men jeg tenker da på spillere som til daglig spiller på reservelaget. Insua, Lucas, Obi Mikel, Kalou etc, faller utenfor.

N`Gog og Sturridge er begge i grenseland. De er førstevalget som backups begge to.

PS! skremmende fakta: Obi Mikel og El Zhar, Plessis og Luccas er alle like gamle. Se hvem som skiller seg ut som "stjerna" av de. Samtidig må man spørre seg, er det rikitg å kalle disse fire ungutter?

Lenke til kommentar

Drogs, Anelka, Lampard, Deco, Carvalho og Ballack er forbi 30 hele gjengen. Det samme er Ferreira og Belletti, selvfølgelig. Men ikke alle de er i en selvskreven førsteellever. Vi kan starte med:

Cech

Ivanovic - Terry - Alex - Zhirkov

Mikel - Essien - Lampard

J. Cole - Sturridge - Malouda

Av disse er Lampard over 30, mens Terry og Malouda blir 30 i år. Alle de andre er født i 81 eller tidligere. Sturridge er 89 og Mikel er 87. Det er slettes ikke gammelt. Av "kjernen" i Chelsea er det jo bare Lampard og Drogba som er over 30, og Terry nærmer seg. Lampard og Terry kan spille i mange sesonger til.

Hvis du ser på United er de ikke mye bedre stilt. De spiller jo med Scholes, Giggs og Neville mye, i tillegg til Rio og ikke minst Van der Sar. Joda, Chelsea er ikke et ungt lag, men det er ikke så ille som folk skal ha det til.

Lenke til kommentar

Ang Chelsea vs Liverpool talentbruk.

Jeg kan godt bevise poenget mitt hvis noen skriver ned hvem dere regner som Liverpool talenter samt nevner hvor "aldersgrensa" for talent går!

Fakta er ihvertfall at Chelsea gir unge spillere sjansen til å prøve seg sammen med de store gutta MYE mer en hva Benitez har gjør i Pool.

Ser at det blir nevnt at de fleste Chelsea førstevalgene er 30 år +. Vel det er fakta, men hva har dette med denne diskusjonen å gjøre? Her diskuterer vi jo bruk av talenter og gi unge spillere sjansen.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Bevis det gjerne, YNWA32. Hvor mange spilleminutter har våre talenter fått, og hvor mange har dine? Jeg vet Bruma fikk 45 minutter i ligacupen. Kakuta har hatt et par (veldig gode) innhopp, og Borini. Men det er snakk om 20-30 minutter til sammen, på slutten av kamper vi allerede har vunnet/ikke bryr oss om (gruppespillkamper i CL når vi allerede er videre f. eks.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...