Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Villa burde vel på papiret strengt tatt ha 3p mot alle sine motstandere forutenom City og muligens Everton da. Hvertfall når de er med å kjemper om en 4.plass, som burde gi inspirasjon til å kjempe litt. Da skal man ikke tape mot lage som Portsmouth, Hull og Birmingham (sistnevnte hjemme også).

Jeg håper og tror United tar alle poengene mot City og Tottenham. Utenom det må de gjerne tape som noen svamper, sånn at vi kan vinne mot Chelsea uten at det går på bekostning av ligagullet dems. Mange faktorer som spiller inn i år! :p Bare så det er sagt så går 4.plassen over følelsene om hvem som får ligagullet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Rafa Benitez insists his decision to substitute Fernando Torres at Birmingham in Sunday's draw was simply an attempt to freshen up his flagging Liverpool side.

Han var klar, virkelig klar forteller Rafa om Torres.

Lenke til kommentar

Celtic vil låne Pacheco ja. Usikker jeg. Vil helst at han skal bli og få spilletid her, men dersom det er uaktuellt av en eller annen syk grunn så kan han ha god av litt spill i den ligaen! Bare han ikke forsvinner året etterpå så gjør det meg ingenting. Men som sagt, aller helst bli i Liverpool og tatt ordentlig inn i varmen på førstelaget, det tror jeg han er kapabel til.

Lenke til kommentar

Uttdrag av en liten "artikkel", skrevet av Paul Tomkins.

When people email, text and Tweet me that Rafa was definitely wrong to take off Torres at Birmingham, I ask “how do you know?”

There’s a chance that this wonderful striker, who was clearly tired and not really in the game, could have pulled a rabbit out of the hat, as he did at Villa.

There’s also a chance that he might not – as was the case at Wigan, when he stayed on and missed good chances.

And there’s a chance that, given he was clearly leggy after a tough shift in Portugal, and given his problems this season (not to mention how injuries occur more readily to tired, over-stretched players), he might have pulled a muscle.

Then where would we be?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Glad Liverpool bare har 2 bortekamper igjen jeg (5 kamper totalti PL). Denne sesongen kan ikke bli ferdig fort nok

4.plassen kan Liverpool forsatt ta, ikke over enda.

Merker meg at Saviola er skadet,og spiller ikke mot Liverpool på torsdag. Tror Liverpool vinner.

Lenke til kommentar

Tomkins virker som å være den eneste skribenten i verden som har noe perspektiv i det han skriver, og det er alltid veldig befriende å lese hans artikler.

Må innrømme at 4. ser tøft ut nå, men City og Tottenham har fremdeles et hardt kampprogram igjen. 1-1 borte mot Birmingham er likevel ikke katastrofe da United, Arsenal og Tottenham har måttet forlate St. Andrews med samme resultat i år. Faktisk har Birmingham klart å holde alle topp 6-lagene i PL til uavgjort i minst én kamp i år.

City har faktisk Birmingham, United, Arsenal, Villa, Tottenham og West Ham igjen nå. Jeg skal spise muggsopp av tærne til naboen om de tar tre poeng i alle disse kampene.

Liverpool har Fulham, West Ham, Burnley, Chelsea og Hull igjen.

Tottenham har Arse, Chelsea, United, Bolton, City og Burnley igjen.

Så kan jo dere avgjøre hvordan dette kommer til å gå.

Edit: Genialt sitat fra Tomkins:

"At St Andrews it was surely no coincidence that the fresh legs of Ngog helped the Reds carve out their best openings. To say "Torres would have scored if he'd still been on" is to ignore that the chances weren't coming when he was."

Edit 2, kan bare ikke dy meg:

"But if someone says "he was definitely wrong" or "he's lost the plot" (usually said by people who've never once grasped a plot), that, to me, is the ultimate expression of ignorance."

Endret av cmyrland
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Realiteten er at Rafa har sin skyld i hvor elendig denne sesongen har vært, men ikke alene.

Spillerene skal også ta en god del av skylda.

Noen grunner for sitvasjonen er som den er idag.

*Direkte elendig pre-season, med feil fokus fra trenerbenken på tanke på startelvere.

= Rafa's skyld

*Liten tropp\dårlig bruk av transfermarketed

=Rafa's skyld

*pussige bytter og startformasjon(f.eks N'Gog alene på topp fra start eller direkte nekt på å innse at Lucas-Masche ikke funket i starten av sesongen)

=Rafa's skyld

Så har vi spillerne som ikke presterer på sitt toppnivå, og en kaptein med en elendig sesong. Samt en elendig dommerstand i England.

Litt ''Facts''

Rafa har to titler på 5 år

Houllier har 6 titler på 6år

Titler er selvfølgelig ikke alt, men man kan forstå hvorfor noen fans er lei Rafa. Å komme med ''ignoranse'' benmerkninger\mistet fokus blir litt for dumt.

Men jeg vil ikke sparke Rafa,alle kan ha en elendig sesong der alt(og da mener jeg alt,fucking beachball!!?) kan gå galt. Sa før sesongen at jeg vil gi Rafa to sesonger for å prøve seg. Og det står jeg ved enda. Kan takle denne dårlige sesongen,men neste sesong blir kritisk.

Edit: Kan forstå de som hyler etter Rafa's hode,selv om jeg ikke er enige. Synd du ikke har den kvaliteten guttorm.

PS: Om mannen skal ta hatten sin å gå, for han ikke en bedre mulighet en til sommeren, ved tanke på Real, Juventus og sannsynligvis Inter trenger ny trener. Men hvem skal Liverpool få?

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Vet ikke hvilken kvalitet jeg mangler ZU, jeg forstår at noen vil ha hodet på Rafa.

Jeg reagerte også på bytte at Torres, dog taper vi kampen for at vi slipper inn billig mål på horrible forsvarsfeil, samt at vi er inneffektive på sjansene.

IKKE for at Raffa bytta ut Torres.

Som mange har påpekt, sjansene begynte å komme for alvor når Torres gikk ut, det er ren synsing med hva om, hvis om.

Lenke til kommentar

Syns det forresten er latterlig at Ngog blir "hengt ut" som sjanse sløser mest pga at folk er sure for byttet. Spesiselt når man ser sjansene til Maxi og ikke minst når Babel skyter fra spiss vinkel mot slutten, og vi har 3 eller 4 man ledig i feltet.

Torres bommer også, må jeg minne om sjansen mot Benfica?

Lenke til kommentar

Har Ngog blitt hengt ut på forumet her? Ikke så vidt jeg har sett.

Poenget til alle som skriker etter byttet er at du bytter da faen ikke ut din beste, og en av verdens beste spiss når du jakter 3 poeng!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bytt da for faen heller ut en midtbanespiller eller forsvarer og spill med to spisser. Rafas "ri-på-poengdelingresultat" kan stikke en viss fuckings plass sola ikke skinner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ja, uthenging av N'Gog blir feil. Gutten er 19 år, og har nettet 5mål denne sesongen men har mye mer å lære. Med tid og utvikling kommer den gutten til å bli en slager. Men det er Ikke hans feil at han spiller alene på topp, der ligger feilen slik jeg ser det.

Der gjør Rafa feil, når Torres ble byttet ut, skulle Rafa forandre formasjon og sette Kuyt\Babel som andrespiss ved siden av N'Gog.

Dette er ikke første gangen Rafa ''bytter'' ut kampen, guttorm. Så skjønner hvorfor enkelte blir lei.

Selv om Torres-bytte kan ha vært rett(ved tanke på slitenhet\skade) så blir det feil å forstette i samme formasjon med N'Gog kontra Torres.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Enig der ZU, jeg maste forsåvidt om 4-4-2 for 2 årsiden også. Men har alltid fått i trynet at 4-5-1 er den ubestritte vinner. Ngog er ikke Torres som du påpeker, og han trenger hjelp på topp. N`Gog kommer til å bli en måltyv av rang, og er en kasse spiller.

Forsåvidt enig smågal, men om Torres vikelig var sliten, så var det kansje på sinn plass å ta ham ut, det er derfor han er manager og ikke vi.

Å mene at Rafa ikke jaktet 3 poeng, syns jeg blir for dumt. Når man ser på byttene var alle disse offansive.

Kampen sett under ett er ikke ulik uavgjortkampene vi slet med i forige sessong. Vi må sette sjansene.

Lenke til kommentar

Ngog kommer til å bli en måltyv av rang, og er en klassespiller?

Seriøst? Akkurat nå er det ingenting som tyder på at Ngog kommer til å bli en måltyv av rang. Kanskje i et annet land og dårligere liga, men ikke i EPL. Greit nok at han er ung og har framtiden foran seg, men han har en veldig veldig lang vei å gå. Det er som med Bobby Zamora. Var hyllet som en god og talentfull spiller i mange år, men var inn og ut av forskjellige lag, og det er først i år at han har slått til. Skal vi vente i 9 år på at Ngog endelig skal slå til? Dessuten, spisser som ikke har slått til etter et par år har blitt solgt til andre klubber i andre ligaer. Det kan fort skje med Ngog også. Når det gjelder klassespillere så kan ikke Ngog kalles klassespiller. Han er ikke i nærheten. Ikke bittelitt engang. Ikke overvurder gutten.

Som nevnt av andre så må Benitez få det i pappskallen sin at 4-5-1 ikke funker uansett hvem som spiller der framme. Jeg lengter etter 4-4-2! Kan tenke meg det kunne vært lærerikt for Ngog å spille i tospann med Torres.

Lenke til kommentar

Kasse spiller, type spiss som putter mål fra kassen uten å ta seg helt ut i forkant. Som Nistelrooy. Ikke Klassespiler ;)

Vi mangler 1 spiss, derfor har Goggen måttet ta veldig mye ansvar på topp, jeg synes faktisk han har klart seg veldig bra. Tror aldri det var meningen at det skulle skje så fort.

NGog hadde passet sammen med Pacheco, sånn som på reservelaget. Pacheco skulle ha spilt mye mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...