Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Haha, Zenden! Av alle så netter den mannen. Jaja, godt å se at han hjelper gamleklubben

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Jaja, City vant enkelt og greit. Nå har alle fire lagene som kjemper om 4.plassen seks kamper igjen, så nå ser man hvordan det ligger an før innspurten. Villa og Liverpool har like mange poeng. Tottenham og City med henholdsvis 4 og 5 poeng foran oss.

City møter United, Arsenal, Tottenham og Villa på rad etter neste serierunde (som er mot Birmingham, regner med 3p til de der). Alle disse fire må vinne for å ha sjansen i kampen om 1. og 4. plass, så jeg tviler veldig veldig sterkt på at City går ut med full score av disse oppgjørene. De møter også West Ham borte i siste kampen, som godt kan vippe begge veier, men mest sannsynlig 3p der også. Tipper 8-9 poeng her.

City - Birmingham 3p

City - United 0p

Arsenal - City 0p

City - Aston Villa 1p

City - Tottenham 1p

West Ham - City 3p

8p - 67 poeng totalt.

Tottenham møter United, Chelsea og Arsenal de tre neste ligarundene. Vil faktisk tippe de går ut med intet mindre enn null poeng av de kampene. Så møter de Bolton, City og Burnley til slutt. City blir en tøff nøtt å knekke, mens de to andre er 6p på papiret hvertfall. Tipper 7p.

Tottenham - Arsenal 0p

Tottenham - Chelsea 0p

United - Tottenham 0p

Tottenham - Bolton 3p

City - Tottenham 1p

Burnley - Tottenham 3p

7p - 65 poeng totalt.

Villa har sammen med oss det "letteste" programmet igjen. Everton, Portsmouth, Hull, Birmingham, City og Blackburn. Everton og City er vel de største utfordringene på papiret her. Vanskelig å tippe her, men ikke langt unna full score her.

Villa - Everton 1p

Portsmouth - Villa 3p

Hull - Villa 3p

Villa - Birmingham 3p

City - Villa 1p

Villa - Blackburn 3p

14p - 68 poeng totalt.

Liverpool har igjen Birmingham, Fulham, West Ham, Burnley, Chelsea og Hull. De tre første kampene + Chelsea skal vi ikke ta lett på altså! Men vi er nødt til å vinne helst alle kampene, så jeg tipper 15-18 poeng her.

Birmingham - Liverpool 3p

Liverpool - Fulham 3p

Liverpool - West Ham 3p

Burnley - Liverpool 3p

Liverpool - Chelsea 0p

Hull - Liverpool 3p

15p - 69 poeng totalt.

Den som tar 4.plassen tror jeg ikke tar den med noe mer enn 1.poeng eller på målforskjell til og med. Tipper det står mellom City, Villa og Liverpool til slutt. Det beste hadde vært om Chelsea hadde vært ligavinnere før kampen mot oss, evt at vi tåler å tape mot de (selv om jeg regner med gutta gir alt for å vinne så klart). Heller Chelsea enn United i år altså! Eller aller helst Arsenal for den saks skyld.

Dette blir jo ingenting annet enn synsing, hadde jo aldri gått inn på oddsen om jeg hadde tippa på en brøkdel av disse kampene. :p Men på papiret er det hvertfall fortsatt håp!

Edit: Mulig det er ønsketenking at City tar så lite poeng, men so be it!

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Tror poengfangsten bak "top tre" ender slik:

City: 3 + ? + ? + 3 + ? + ?. (6-18 poeng.)

Spurs: ? + ? + 0 + 3 + ? + 3 (6-15 poeng.)

Villa: 0 + 3 + 3 + ? + 0 + 3 (9-12 poeng.)

LPool: ? + ? + 3 + 3 + ? + 3 (9-18 poeng.)

Resten er helt åpent. Villa har begrensninger og er avhengig av at de andre lagene driter seg ut. Og de har SLETT ikke det letteste programmet, jeg vil påstå det vanskeligste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...