Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

men det hadde vært helt feil å vise ut Luisao der også.

Begrunnelse? Han får først gult for taklinga, helt riktig for det er minst gult. Gult kort i krangelen med Babel er også rett i mine øyne. Sist jeg sjekket var to gule automatisk rødt, men ikke i går tydeligvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler om å vise skjønn. Babel skulle ikke fått det røde og Luisao skulle ikke fått gult. Det er vel forresten ikke Ramires som kommer med beinet i hodet ("stemplingen", den streifet vel så vidt hodet), men jeg kan være tilbøyelig til å si at det er et rødt kort hvis Carraghers stempling kvalifiserer til det samme.

Lenke til kommentar

Vise skjønn? Foten har aldri i livet noe der å gjøre uansett. Har vel egentlig jævlig lite å si om den "bare" streifer eller om han treffer perfekt, siden han treffer hodet uansett.

Carra sin var ikke fin den heller, hadde ikke klaga i det hele tatt om han fikk rødt om Benfica spilleren fikk det. Men den er ikke på nivå med nevnte situasjon.

Lenke til kommentar

Se på ditt eget lags tråd. Det er dommerklager etter hver jævla kamp. En dommer som gjør så grove feil og ødelegger store kamper blir selvfølgelig diskutert. Blir oppgitt over at du fokuserer på det.

Men ikke kom med sleivete kommentarer i vår tråd etter morgendagens kamp om det blir avgjort direkte av dommerfeil. Noe strengt tatt denne kampen ikke ble, (om man ikke tenker i Benficas favør med tanke på Lucas sin hands).

Ganske mange er enige i at Babel fortjente gult kort og Benfica spilleren skulle fått sitt andre gule i krangelen med Babel (noe dommeren "mulig" også ga, men glemte å gi rødt kort).

Med en normal dommer kunne Benficas 11 vs 10 i 60 minutter blitt til 10 vs 11 for Liverpool med 1-0 ledelse.

Hvis ikke dette er at Liverpools kamp ble ødelagt av dommerfeil så vet ikke jeg.

Er det nå jeg skal holde pusten i påvente av kvantefysikk og konspirasjonsteorier? Hvis du mener så vil isåfall ikke din konklusjon om at Torres ikke ville fått rødt etter sitt gule nr 2 om han hadde fått gult etter at han sparket bort straffemerket mot oss holde.

To straffer slår et diskutabelt rødt i min bok.

Lenke til kommentar

At du velger å "feie bort" situasjonen med to gule kort til samme spiller og samtidig si at kampen ikke ble avgjort av dommerfeil blir for meg latterlig. Samtidig er det klinkende klart at det røde kortet til Babel er veldig diskutabelt (ref: alle europas fotball medier).

Diskuter sak og ikke person, hva jeg har tatt opp i tidligere tråder mtp helt andre temaer har ikke relevanse her. Det at du ikke tror at kampen blir forandret om Babel får rødt kort og dommeren får med seg at han egentlig gir rødt kort til Benfica spillern er jo noe du får stå for.

Personlig tror jeg det hadde blitt et annet kamp utfall hvis Liverpool hadde spilt 11 vs 10 istedet for 10 vs 11 siste 60.minuttene. Men du har nok rett, da ingen kan bevise noe slikt.

Lenke til kommentar

Jeg går ikke på person, jeg går på en argumentasjon du har brukt før som nå ikke er relevant?

Jeg har aldri sagt at dommerfeil ikke påvirket kampen. Les hva jeg skriver. Indirekte påvirker selvfølgelig en dommer en kamp uansett avgjørelser. I denne mange feile. De eneste han gjorde feil på som direkte kunne avgjort kampen hadde vært fordel Benfica (les:straffer). Å jeg har selv sagt at det røde til Babel var feilaktig.

Du legger ord i munnen til den du diskuterer med som vanlig. Jeg fatter ikke at jeg gidder diskuterer med deg. Bruk hersketeknikkene dine på noen som det faktisk biter på. Se, det var på person.

Lenke til kommentar

Hyrlen: har prøvd å "lese hva du skriver";

til YNWA32:

Jeg har aldri sagt at dommerfeil ikke påvirket Benfica kampen. Les hva jeg skriver.

Ang Benfica kampen:

Men ikke kom med sleivete kommentarer i vår tråd etter morgendagens kamp om det blir avgjort direkte av dommerfeil. Noe strengt tatt denne kampen ikke ble

Her tolkes det du skriver som at; Benfica vs Liverpool ble strengt tatt ikke avgjort av dommerfeil.

Har du aldri sagt at dommerfeil ikke påvirket kampen? Njaaa er vel svaret på det da, mener jeg.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Hyrlen: har prøvd å "lese hva du skriver";

til YNWA32:

Jeg har aldri sagt at dommerfeil ikke påvirket Benfica kampen. Les hva jeg skriver.

Ang Benfica kampen:

Men ikke kom med sleivete kommentarer i vår tråd etter morgendagens kamp om det blir avgjort direkte av dommerfeil. Noe strengt tatt denne kampen ikke ble

Her tolkes det du skriver som at; Benfica vs Liverpool ble strengt tatt ikke avgjort av dommerfeil.

Har du aldri sagt at dommerfeil ikke påvirket kampen? Njaaa er vel svaret på det da mener jeg.

Igjen DIREKTE og AVGJORT. Selvfølgelig blir en kamp PÅVIRKET av dommerfeil.

Jævla troll.

Lenke til kommentar

Jeg går ikke på person, jeg går på en argumentasjon du har brukt før som nå ikke er relevant?

Hei hei, det er stygt å putte folk i baklomma!

Du legger ord i munnen til den du diskuterer med som vanlig. Jeg fatter ikke at jeg gidder diskuterer med deg. Bruk hersketeknikkene dine på noen som det faktisk biter på. Se, det var på person.

Og man runder av med en triumferende truddelutt.... Marin Taylor: Goal!! Ohh, It's Hyrlen againg. He has tucked it away, and it just keeps getting better and better for him. John Motson: And poor old Kjakan, sorry i mean YNWA32, he is staring at yet another relegation i am afraid.

Troll: Slutt å drit deg ut, vær så snill. Jeg rødmer i pinlighet på dine vegne.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Hyrlen skrev:

Igjen DIREKTE og AVGJORT. Selvfølgelig blir en kamp PÅVIRKET av dommerfeil.

Jævla troll.

så 2 røde kort feil vei i 60 minutter heller mot å Påvirke en å Direkte Avgjøre en match? :whistle:

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Ja.

Godt du fikk det med deg.

ok. then i rest my case.

Men tro om statistikk bøkene viser deg feil. Personlig tror jeg det er direkte avgjørende å spille 10 vs 11 i 60 min når man egentlig skulle spilt 11 vs 10 i 60 min.

Da er vi ihvertfall uenige om definisjonen av direkte avgjørelse og påvirkning.

Hvis ikke feil idømt rødt kort (Babel) + ikke rødt kort (Benfica forsvarer) er dommerfeil som ikke direkte avgjør en fotballkamp. Hva er det da dommerfeil som direkte avgjør en kamp? :hmm:

Må man da koke det ned til feil idømt straffe i siste spille sekund av overtiden? Slik jeg da forstår det dere mener er dette eneste scenario som faktisk DIREKTE avgjør en fotball kamp. Alt annet (eks 5 røde kort til et lag som er feil idømt) bare påvirker en kamp.

Da lærte ihvertfall jeg noe... natten

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest de siste sidene her, men kjeder meg på morrakvisten og slenger meg bittelitt likevel.

Jeg synes det var greit å ikke utvise Luisao. Et rødt kort (to gule) på han kan forsvares, men jeg synes det er greit å la det være så tidlig i en så viktig kamp. MEN! Når han legger lista så lavt på Babel, så må det gjelde alle spillere. Ifølge dommerens logikk skulle Luisao også vært utvist da. Men det riktige ut ifra regelboka ville bare vært gult til begge.

Og hvis det er blitt sagt at å feilaktig spille 60 min med en mann mindre ikke er en avgjørende dommerfeil, så er det bare til å finne frem vurderingsevnene og prøve igjen. Klart er det avgjørende! Vi leder en kamp på bortebane mot et lag med fenomenale offensive ferdigheter, og blir en mann mindre i en time. Det fører til at vi må legge oss enda dypere, og at Benfica får presse enda hardere. Og i og med at det er en bortekamp i første av to kamper, fører det også til at vi mer eller mindre ikke har noe som helst offensivt spill etterpå fordi alle må ligge bakover for å demme opp for mannen som mangler.

Alt kunne selvfølgelig skjedd om han ikke hadde utvist ham. Vi kunne kontret inn et mål til og tatt med oss en 2-0-ledelse, eller Benfica kunne scoret 3 og Babel et selvmål. Alt det blir bare spekulasjoner. Det eneste som er fakta er at vi feilaktig fikk en utrolig mye vanskeligere oppgave enn vi skulle fått i utgangspunktet.

Sånn, da sier jeg meg ferdig med denne kampen og dommerfeilene frem til neste gang jeg eventuelt ser Eriksson igjen. Jeg vil ikke glemme deg på en stund, for å si det slik. Skal fra nå av bli sterkt troende og be fire ganger til dagen om at mitt kjære Liverpool aldri dømmes av Eriksson igjen.

Birmingham i morgen da! :D

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket vant man fotballkamper med mål. Ikke antall spillere på banen.

At jeg må forklare deg dette Hewitt er jo merkelig, men greit. Poenget mitt med førsteposten var at dommeren ikke direkte avgjorde kampen fordel Benfica. Han tilkjente verken mål eller en stor målsjanse til Benfica. Han gir dem en enorm fordel med å gi Babel det røde, men nei han avgjør ikke kampen for noen. Særlig ikke når det står 1-0 til lfc. Det var dette som var poenget mitt. Skal du nå si at det er avgjørende? Vel om det er det i din bok så du om det, andre lag kjemper ofte hardere med 10 mann. De legger seg ikke på alle fire og venter på å få den der bak. Ja kanskje han indirekte avgjorde kampen, men det blir det samme som å si at dommmeren avgjorde kampen vår mot Chelsea der han tilkjente dem et feil idømt frispark som ledet til mål. Det er vel sant om man bryter fotball ned til noe svart/hvit, men nei.

Uansett som den provoserende brukeren kjakan er så hang han seg opp i en ordlyd/definering som for de fleste er ganske innlysende, du skjønner hva jeg mente. Å det står i klartekst. Vær så snill, ikke gå i den samme mongofella.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket vant man fotballkamper med mål. Ikke antall spillere på banen.

Ser poenget ditt, men er uenig. Jeg tror at hvis Man United hadde spilt alle PL kamper med 10 mann fra start ville de med 100% sikkerhet gjort det dårligere en de gjør det nå. Er du enig i dette?

Hvis så, er det at de spiller med 1 mann mindre direkte avgjørende til at de gjør det dårligere?

Lenke til kommentar

blabla

Nei, men da er det greit. Som sagt hadde jeg ikke lest hva jeg svarte på egentlig, følte bare for å slenge meg inn. :p Leste bare at det ikke var avgjørende. Direkte avgjørende er jo ingenting annet enn mål i en fotballkamp selvsagt, men indirekte avgjørende/svært hjelpende hånd var det. Men nok om det for nuh. Vi får se frem mot Birmingham.

Lenke til kommentar

Denne dagen kan virkelig bli en fin Liverpool dag, og det uten at vi er i nærheten av en ball.

United taper mot Chelsea

Dette fører til at United MÅ slå våre konkurrenter City og Tottenham = hjelper oss

Dessuten får ikke United nytt gull.

Chelsea vant kan bli bra

Vi kan faktisk få Chelsea på Anfield i nest siste kamp og de er klare seriemestere. Dette hadde vært fløte med tanke på å få 3 poeng.

Tottenham ligger under borte vs Sunderland

Darren Bent straffet gamle lagkamerater. krysser fingra for at det holder til Uavgjort.

Burnley på Turf Moor er sterke!

Det nyopprykkede laget tar alle sine poeng hjemme på gamle Turf Moor. City er et dårlig bortelag. Dette kan gå mot Burnley seier eller uavgjort. Burnley må vinne for å ha liv i PL drømmen!

Selv har jeg satt 1000kr på dobbelen Tottenham & City til 3.05 i odds. Håper jeg taper :thumbup:

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...