Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

bare for å bekrefte hva jeg mener:

JEG TROR dommeren "bekreftet" det gule kortet.

Har aldri sett noen dommer bekrefte et gult kort før. Dette SKAL IKKE forekomme, men tror det er det vi er vitne til. Taler for at dommeren ikke er god nok.

Etter at Babel har fått det røde ser vi også at Liverpool spillere peker på Benfica spilleren og gjør dommeren oppmerksom på "2 gule" så tror dommeren var klar over hva han gjorde.

Men det er selvsagt helt feil måte å gjøre ting på. Som en sa i et annet forum, dommeren kunne muntlig gitt Lusaio bekreftelsen på det andre gule kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Herr Brun. Ser ikke noe galt i det røde til Babel.

Så du kan med hånden på hjertet si at du hadde forsvart rødt kort om det var Rooney og United som spilte?

Du ser ikke noe galt i dette røde kortet?

Eg kan si det med fingeren langt oppi rævholet om det er et ønske for deg.

Forsvart det? Hvorfor skulle eg forsvare et rødt kort til en united spiller? Akseptertd et skulle eg fint kunne klare. Du trenger ikke generalisere og tro at alle er som deg som ikke kan godta ting som går mot laget ditt...

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Det er lov med egne meninger, jeg respekterer det, men jeg må samtidig si at jeg virkelig ikke forstår dere som mener at Babel fortjente det røde kortet. Synes dere virkelig det der er rødt kort? Helt seriøst?

Luisao meier ned Torres umotivert og uten å se på ball bakfra et halvt minutt tidligere. Det er et oransje kort, men greit med gult. Luisao klikker totalt når Babel påpeker at det var stygt og unødvendig, går mot ham, veiver med armer og ser ut til å komme med gloser. Eriksson går imellom og får definitivt med seg alt som skjer. Noe unødvendig tar Babel hånda foran munnen på Luisao, men bare for å illustrere at han skal stoppe kjeften. Det er unødvendig å gjøre det, definitivt, men rødt kort? Herregud. Hvilken jentesport er dette? Jeg ser spillere som klapper motspillere på ansiktet hver eneste kamp. Det er kanskje ikke sammenlignbare situasjoner, men da burde også de få rødt kort.

Det er Luisao som takler stygt, det er Luisao som klikker, det er Luisao som provoserer Babel med munnbruk og det er Luisao som veiver med armer. At det er Babel som går ut fra den situasjonen med rødt kort er både idiotisk og hodeløst av dommeren. Det vitner om absolutt null forståelse.

Så vidt jeg vet etter å ha lest en god del av regelboka tidligere, dog gidder jeg ikke nå for å sjekke, står det ingen sted i regelboka at "berøring av ansikt" skal være direkte rødt kort. Det står klart og tydelig at slag eller forsøk på slag skal gi rødt kort, men dette kan ikke på noen som helst måte, til og med ikke i Erikssons fantasi, tolkes som et forsøk på slag. Derfor er det opp til dommerens skjønn å vurdere hvilken farge dette skal gi i og med at det ikke står klart i regelboka. Eriksson tar en vurdering han fullstendig feiler på, og det er en synd og skam at det går ut over Babel og Liverpool.

En dommer med mer erfaring, som er bedre rustet til slike storkamper og som takler hete situasjoner bedre, hadde tolket og håndtert situasjonen på en helt annen måte. Han hadde sett hva Luisao gjorde og hvordan han reagerte etterpå, og forstått Babels reaksjon. Han hadde sett at Babel ikke gjorde en dritt annet enn en litt unødvendig, men kjærlig, hånd, og gitt ham tilsnakk eller gult for det. Luisao hadde fortjent fått gult kort for taklingen, som han fikk, og muligens - litt avhengig av dommer - fått enda et gult for reaksjonene etterpå. Dette er hva vi hadde fått om UEFA hadde brukt en mer egnet dommer enn Eriksson. Det er etter slike episoder jeg faktisk sier meg enig med de som sier at i store kamper i CL og EL så bør man bruke dommere med erfaring fra de større ligaene, siden de er mer rustet til å takle slike kamper.

Det er mine two cents. Andre kan hjertelig være uenig med meg, men da får også jeg si at jeg ikke forstår meningene deres. Men det får så være. Jeg vet hvert fall at hadde dette skjedd med Man Utd, Chelsea eller Arsenal hadde folk vært i fyr og flamme der også. Det er ikke akkurat unaturlig at noen rivaliserende supportere mener at dette var greit.

Lenke til kommentar

snip

Han gjør det rett foran dommmeren. Det er jo helt idiotisk av Babel, hva er poenget? At det tjener til rødt? Det gjør det nok ikke. Men at det er hodeløst av babel og eskalerer en situasjon som allerede er betent, uten tvil. Avhengig av hva Babel sa så tjener det ikke til rødt, men et soleklart gult.

Det uansett morsomt at dommeren får såpass fokus i denne selvhøytidelige tråden.

Lenke til kommentar

Det hadde vært fyr og flamme for min del, på samme måte som jeg er forbanna på Drogba for å ha klappet til Berbatov i CL-finalen. Men jeg hadde altså vært forbanna på spilleren som er dum nok til å stappe neven i trynet på motstanderen.

Men nå, etter å ha lest gjennom laws of the game, ser jeg at Babel skulle hatt gult. Det eneste dommeren kan argumentere for rødt med, er "using offensive, insulting or abusive language and/or gestures", og da blir det HELT feil å gi babel rødt. Da skulle Luisao hatt direkte mørkerødt han også, men lignende (og styggere) krangling skjer jo i en haug med kamper uten at noen sendes av banen. Det babel (og Luisao) gjør faller under "unsporting behaviour", og det er altså bare gult. Selv mener jeg det finnes forskjellige grader av "unsporting behaviour", og å berøre ansiktet på motstanderen er no-go i mine øyne (mye verre enn å slå vekk armer, kjefte og bruse/slå fram brystkassa), men tydeligvis ikke i fifa sine øyne.

Forsåvidt kan jeg jo skjønne at det går under "insulting gestures", på sett og vis, og at terskelen er mye høyere for "offensive gestures" (herunder provokasjon) enn for "insulting gestures" (som deres kjære captain fantastic slapp unna med, til tross for at det var til dommeren, her om dagen), men det virker på mine måte feil.

Så på grunnlag av slik jeg klarer å tolke reglene til fifa, så burde ikke Babel hatt rødt. De burde begge hatt gult, og det ville vært Luisao sitt andre gule.

Dog mener jeg fortsatt at reglene burde vært noe annerledes, da det å styre med nevene opp i ansiktet slik babel gjør i mine øyne definitivt burde være grunn god nok til å sende noen av, men det er irrelevant for saken, da reglene er som de er. Jeg mener at dommere bør slå hardere ned på lite respektfull oppførsel, spesielt krangling på dommeravgjørelser og det å kjefte på andre spillere.

snip

Han gjør det rett foran dommmeren. Det er jo helt idiotisk av Babel, hva er poenget? At det tjener til rødt? Det gjør det nok ikke. Men at det er hodeløst av babel og eskalerer en situasjon som allerede er betent, uten tvil. Avhengig av hva Babel sa så tjener det ikke til rødt, men et soleklart gult.

Det uansett morsomt at dommeren får såpass fokus i denne selvhøytidelige tråden.

Enig.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er idiotisk, selvfølgelig er det det. Det gjør dog ikke dommerens prestasjon mer korrekt, og det er dommeren som sender spilleren av og i stor grad ødelegger en EL-kvartfinale. Det er synd. At Babel lærer får vi faen håpe. Det beste hadde vært om spillere bare kunne la være å reagere, men det virker jo umulig. Dog skjønner jeg at han reagerer etter Luisaos nedklipping bakfra. Men hold henda for dæ' sjæl.

Se på ditt eget lags tråd. Det er dommerklager etter hver jævla kamp. En dommer som gjør så grove feil og ødelegger store kamper blir selvfølgelig diskutert. Blir oppgitt over at du fokuserer på det.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Hvilken jentesport er dette?

Jeg sitter med samme tanker etter stort sett hver kamp. Moderne fotball har dessverre blitt en jentesport.

Babel skulle aldri ha blitt utvist, men dommeren gjorde rett i å la Lusiao fortsette. Han fikk et korrekt gult kort for taklingen på Torres og da ville det vært ekstremt døyt å vise han ut for å "kjefte opp" Babel rett etterpå. Jeg registerer at det diskuteres hvorvidt han faktisk fikk to gule eller ikke, noe jeg ikke helt klarer å bestemme meg for om er riktig. Det kan være som Kjakan skriver at 1) Han "bekrefter" det gule fra taklingen på Torres, eller 2) Det er David Luiz som får det?

Jeg syntes i likhet med Liverpool supporterne at dommeren var svak. Jeg lister opp noen svært diskutable situasjoner:

* Frisparket Liverpool scorer på. Det så da vitterlig ut som Gerrard filmet? Noen som har video av den, enten det er for å motbevise eller bekrefte mine anelser?

* Det annulerte målet til Torres. Kuyt blir avblåst for offside og det kan forsvares ettersom han jakter ballen, men likevel er han aldri i nærheten av kula og således gjelder "ikke innvolvert i spillet" paragrafen. En vanskelig situasjon.

* Lucas (?) handser i egen boks og Benfica snytes for straffespark.

* Utvisningen/kortforveklingen rundt Babel-situasjonen

* Flere utrolig billige frispark, begge veier. Husker spesielt en der Torres faller av seg selv men får frispark, enda Javigarcia stod en halvmeter fra Fernando.

Ser ingen problemer med klaging på gårsdagens dommer.

Lenke til kommentar

Game: Jeg er, som du, en tilhenger av harde taklinger og tøft spill. Fotball er nå en gang en kontaktsport. Men hva har sporten å vinne på at spillere driver og kjefter og diskuterer når ballen er ute av spill? Dette er en jævla uting, og fører ikke med seg NOE godt. Hvis du må, så kjeft nå gjerne for deg selv når du løper, få ut aggresjon i taklingene dine osv., men alle vet at dommeravgjørelser er endelige, selv de mest hårreisende blir ikke omgjort, og det er DOMMEREN sin jobb å gi tilsnakk til spillere som ikke følger reglene. Dermed er all form for kjefting på motspillere, diskusjon og IKKE MINST fysisk kjekling etter at det er dømt frispark/lignende helt unødvendig, og gjør ingenting annet enn å hale ut tid og flytte fokuset.

Og ja, jeg er klar over at alle spillerne gjør dette, og at mitt lag har en del verstinger, men det forandrer ingenting. Jeg er like irritert på dette tullet når det er Drogba eller Terry som driver med det (dog mener jeg at en del unntak bør gjøres for kapteinen på hvert lag. De må få lov til å snakke med dommeren og eventuelt motstanderlagets kaptein) som når enhver annen løk gjør det.

Lenke til kommentar

Game

Gerrard "diven" du tror du ser er nok at han legger seg fremover og sklir inn i straffefeltet. Dette forandrer dog ikke fakta som er at Benfica spilleren takler bena hans og er langt unna ballen. Hvis du mener dette ikke er frispark så får du mene det. Dommern dømte rktig i den situasjonen.

btw: YNWA32 er mitt nick, med Kjakan blir folk bare forvirret. Kan jo kalle deg Sprocket da?

Lenke til kommentar

Lidenskap og følelser ikke kan kontrolleres, Herr Brun. Det er dommeren sin jobb å styre spillet på en rettferdig måte og som du sikkert vet, kjenslen av å blir bortdømt er den verste både for spillere og fans. Selvsagt blir fokus rettet mot dommeren da, det er helt naturlig og del av gamet. Vi mennesker kommer aldri til å klare å holde kjeft, selv om det er til vårt beste, om noen gjør oss urett. De beste dommerne lar spillerne få kjefte et par sekunder, før de løper avgårde og situasjonen er glemt. Agger feks burde i teorien hatt fem gule for munnbruk i går, men dommeren lot han få rante fra seg der og da for å slippe ut litt frustrasjon.

Lenke til kommentar

Se på ditt eget lags tråd. Det er dommerklager etter hver jævla kamp. En dommer som gjør så grove feil og ødelegger store kamper blir selvfølgelig diskutert. Blir oppgitt over at du fokuserer på det.

Vel, fokuset fins ikke på eget lag. Akkurat det enkelte her tidligere har påpekt på samme måte i vår tråd. Ergo selvhøytidelig. At klagingen på dommeren etter en så grufull kamp er rettferdiggjort, selvfølgelig. Men ikke kom med sleivete kommentarer i vår tråd etter morgendagens kamp om det blir avgjort direkte av dommerfeil. Noe strengt tatt denne kampen ikke ble, (om man ikke tenker i Benficas favør med tanke på lucas sin hands) Dette var uansett ikke myntet på deg hewitt siden du tross alt ikke poster i vår tråd eller poster overbærende pjatt her.

Det er forresten lenge siden det har vært store dommerklager på linje med dette i våre tråder, mye skyldes vel at vi ikke har hatt en blind svenske som kampleder.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Game: Jeg vet at det er mye følelser ute og går når det er fotballkamp, men mange andre sporter har gode erfaringer med nulltoleranse for kjefting både på dommere og motspillere, så jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle fungere helt fint i fotball. Jeg synes i alle fall at det er en jævla uting. Men mulig jeg er i mindretall der.

Og ja, jeg vet hvordan det er å bli bortdømt, både som spiller og som supporter. Og det er verre som spiller. Men andre klarer å bite det i seg, så da mener jeg fotballspillerne òg bør klare det.

Lenke til kommentar

Men ikke kom med sleivete kommentarer i vår tråd etter morgendagens kamp om det blir avgjort direkte av dommerfeil. Noe strengt tatt denne kampen ikke ble, (om man ikke tenker i Benficas favør med tanke på Lucas sin hands).

Ganske mange er enige i at Babel fortjente gult kort og Benfica spilleren skulle fått sitt andre gule i krangelen med Babel (noe dommeren "mulig" også ga, men glemte å gi rødt kort).

Med en normal dommer kunne Benficas 11 vs 10 i 60 minutter blitt til 10 vs 11 for Liverpool med 1-0 ledelse.

Hvis ikke dette er at Liverpools kamp ble ødelagt av dommerfeil så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Konklusjonen får da bli:

- Ramires skulle vært utvist etter 5 min for å stemple Babel i hodet.

- Babels røde blir vi ikke enige om, men han blir utvist etter halvtimen.

- Luisao skulle vært utvist i samme situasjon etter halvtimen.

- Carra skulle vært utvist og Benfica skulle hatt straffe da han stemplet Cardozo i skuldra etter ca 60(?) min.

Enige? :)

Lenke til kommentar

Konklusjonen får da bli:

- Carra skulle vært utvist og Benfica skulle hatt straffe da han stemplet Cardozo i skuldra etter ca 60(?) min.

Vel, er vel klart flertall som mener at Babel skulle hatt gult og ikke rødt i den situasjonen.

Bortsett fra det er jeg enig med deg.

Skulle også haglet med gule kort for filming mot slutten på Benfica sine spillere.

Lenke til kommentar

Milan Jovanovic; - "neste sesong spiller jeg for Liverpool"

I det siste har det vært snakk i medier om at den serbiske spissen ikke kom til å knytte seg til Liverpool alikevel. 28 åringen er bosman spiller til sommeren og har vistnok tegnet en "pre-deal" med Liverpool.

Nå har spilleren gått ut og sagt følgende;

"For min del er alt klart", "det eneste som gjenstår er å få orden på arbeidstillatelsen min". Videre forklarer han at det er god tid.

"vi har til juni å få fixet det så jeg tar det med ro. Neste sesong kommer jeg til å spille for Liverpool".

Dette har blant annet SkySports meldt idag og Liverpools offisielle hjemmeside refererer til nyheten idag. link: LiverpoolFC.tv/mediawatch

media_xl_886926.jpg

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Konklusjonen får da bli:

Absolutt ikke. Pkt 1, nei, pkt 2, ikke rødt kort, pkt 3, nei, pkt 4, nei/ja. Både Carragher sin stempling og Lucas sin hands skulle vært straffe.

Dommeren var elendig, men var dårlig mot begge lag.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Dommeren var elendig begge veier, ja. Til tross for at Benfica fikk to straffespark ble de snytt for ytterligere to. Babel skulle aldri vært utvist, men det hadde vært helt feil å vise ut Luisao der også. Hverken Ramires eller Carragher stemplingen kvalifiserer til rødt kort i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...