Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Lucas har jo vist at han kan spille strålende når han har fått lov å spille lenger fremme på banen, fremfor å ligge som destruktivt anker uten kreativ frihet. At Lucas/Macho blir fail er i såfall managerens sin feil, da han ikke bruker spillere i riktig posisjon. Slik feildisponering ser man jo også med Kuyt, som har klippekort som ving på tross av at han ikke har klart å runde en eneste back denne sesongen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kommentator sa jo også tidlig denne sesongen at vi uten Alonso bare hadde vunnet ca 30% av kampene, mens med han hadde vi ca. 70% i seiersprosent. Selv i de to "dårlige" sesongene var han viktig for laget ifølge statistikk.

Statistikken sier også at Man Utd er et mye bedre lag uten Rio Ferdinand, som helt utvilsomt er en av de beste midtstopperne i europa og har vært det siden han kom til klubben.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som mener at Benitez har mesteparten av skylden for en så dårlig sesong som vi har hatt så langt. Uansett hvordan du snur og vender på ting så kommer det krypende tilbake til ham. Alle vet at Rafa er en del av grunnen for at Alonso dro akkurat når han gjorde det, hovedsaklig pga måten han behandlet Xabi på da han ville få inn Barry i troppen. Er klar over at Alonso alltid har snakket varmt om Real og har gjort det lenge. Likevel tror jeg ikke han ville gått til Real (ikke på et par sesonger i det minste) med en gang. Så vi beholdt Alonso den sesongen hvor vi ikke klarte å få Barry til Merseyside etter flere uker med spekulasjoner. Der var han fantastisk, og ble solgt for en passende pris til sommeren igjen. Og hva gjør Benitez? Jo, han henter Italiener som er skadet langt til ut på vintersesongen, og han skal liksom gli fint inn. Kan også nevne at han kjøpte Dossena fra Italia sesongen før, og solgte Riise til Roma hvor han faktisk gjør det meget bra. Dossena spiller hvor den dag i dag? Jo, han er tilbake i Italia. Der han begynte. Akkurat nå har vi elendig dekning på venstrebacken blant annet. Med bedre taktikk på overgangsmarkedet så hadde det plassen hatt en mye bedre dekning enn hva tilfellet er. Nå sitter vi igjen med Insua som er meget godt potensiale, men som er langt i fra verdensklasse, og vil trolig aldri bli det om jeg skal være dønn ærlig. Aurelio er en bedre spiller, men er skadet like ofte som Burnley taper kamper.

Det er utrolig mye å utsette på valgene Benitez foretar seg, og vi her inne som kritiserer mannen gjør det med god grunn. Fordi før virket han å ha i hvert fall en defensiv plan, nå har han hverken en offensiv eller defensiv plan. Kan også legge til at hjernen og kapteinen i laget har underprestert noe jævlig, og vips. Så er det ikke mye til et lag igjen på banen. Når man legger til dødballproblemet og sonemarkeringen som har eksistert siden Torres kom til klubben, eierproblemet, skader (kan egentlig ikke skylde så mye på det, da det er noe alle lag sliter med), svak tropp, lite kreative spillere utenom Lucas, osv. Er ganske mange ting man kan nevne om man tenker litt etter. Masse som jeg ikke har sagt er blitt nevnt før også.

Tar forbehold om leifer.

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar

Nei, jeg var jo en av de som mente at Dossena kom til å bli en hit etter å ha sett han i preseason. Så feil kan man altså ta. Var veldig mange som ville ha Riise bort ja (meg inkl sånn delvis), og å selge han ene og alene var ikke det verste Rafa har gjort. Var nok mer kombinasjonen med å selge en g0d spiller på sitt beste og kjøpe inn en dyrere spiller som feilet totalt.

Lenke til kommentar

Benitez er grunnen ja, fordi han solgte Alonso! Dere sier jo det indirekte selv. Alonso salg = Lucas+Masche = Fail.

Nei, du tolker ting. Vi sier ingenting indirekte. At Sir Alex solgte Ronaldo satt laget tilbake, men han gjorde grep for at laget skulle bøte på det. Det gjorde ikke Benitez tilstrekkelig. Salget av Alonso i seg selv var ikke feil siden han ville bort.

Lenke til kommentar

... og mye av grunnen til at han ville bort, var at han visste Rafa heller ville ha Barry, og det fikk Xabi til å føle seg litt uønsket. Dette sa han selv.

Jeg mener den dårlige sesongen skyldes en kombinasjon av Xabi-salget, manageren, og ikke minst at vi har alt for lite bredde i troppen vår. Når Torres var skada, som han har vært nesten halve sesongen, blir det for tynt på topp.

Lenke til kommentar

Jeg tror det faktum at Torres har vært skadet halve sesongen har vært en større faktor, enn at Alonso ble solgt. Statistikken hans denne sesongen er jo helt utrolig. 16 mål på 18 eller noe. Jeg tror vi kunne hatt mange flere poeng med han fri for skader.

Endret av Benitez
Lenke til kommentar

Vel, dere sier at med Alonso så hadde vi 70% winrate. Vel med Aquliani fra start har vi 100% winrate i Premier League. I alle kamper der Aquiliani har startet har vi vunnet. I tillegg har vi i snitt scoret 2,75 mål pr kamp der Italierneren har spilt. Har møtt bla Tottenham og Villa.

Problemet var ikke salget av Alonso. Vi fikk £30M for han som vi ville selge for £8-10M sommeren før. Han er spansk og ville til drømmelaget Real Madrid.

Det store problemet var at Benitez valgte å erstatte Alonso med Lucas. Det er ekstremt dårlig managment. Ved å kjøpe en spiller (Aquaman) som ikke kunne spille på 5 mnd pga skader ble Lucas ersatteren. Dessuten når først Aquliani er tilbake fra skade så kan han ikke spille fast under påskudd av at han ikke er klar for tempoet i PL.

Da sier det seg selv at Benitez har gjort en ekstremt dårlig jobb med å erstatte Alonso. Med £20M kunne han ha gjort så veldig mye mer en å legge hele summen over på en skadet spiller. Aqualini er god, men er han så god at det er verdt å gi fra seg 4.plassen i PL og få full nytte av han tidligst 10 mnd etter kjøpet?

NEI! Benitez, denne jobben fortjener du ikke lenger. Trekk deg!

Hadde fått sparken med lignende hånderting i 8/10 andre klubber.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Vel, dere sier at med Alonso så hadde vi 70% winrate. Vel med Aquliani fra start har vi 100% winrate i Premier League. I alle kamper der Aquiliani har startet har vi vunnet. I tillegg har vi i snitt scoret 2,75 mål pr kamp der Italierneren har spilt. Har møtt bla Tottenham og Villa.

Veldig veldig veldig veldig lite sammenlignbart.

Lenke til kommentar

Veldig veldig veldig veldig lite sammenlignbart.

Data mengden er selvsagt ikke den største, men sammenligningen bare illustrerer det at Aquliani har bidratt ganske bra, men alikevel får han spille veldig lite pga Lucas. Jeg mener heller at vi burde selge Macherano for £30-35M til Barcelona og bruke Lucas ved siden av Aquaman.

Er eneste måten vi kan få brukt for vår £20 millioner signering. Lucas virker ihvertfall å være første valget av de tre. OG DET ER EN SKANDALE!

Lenke til kommentar

Selvfølgeli skal ikke Masche selges. Lucas er en rammeskeiv spiller som duger til nøds som backup. Hit me for å si det, men fakta svir av og til.

backup? Han er jo fast! Han er har bare Reina, Kuyt og Carra foran seg på listen som får spille mest.

Lenke til kommentar

Poenget ditt er? At han er god nok for at han får spille fast?

Jeg mener han ikke er god nok. Men når vår manager mener han er god nok. Burde han jo være i nærheten. Rafa valgte jo selv å erstatte Alonso med Lucas.

Jeg mener heller at vi burde selge Macherano for £30-35M til Barcelona og bruke Lucas ved siden av Aquaman.

1- Det virker på meg at Benitez ikke vil få penger å handle for.

2- Laget og troppen er for dårlig pr dags dato.

3- Hvor kan man da skaffe penger? Selge Torres? Gerrard? Andre?

4- Benitez setter Lucas foran Aquaman.

5- Som Defensiv midtbane er ikke Lucas så gærn.

6- Hvis Macherano er terningskast 5+, så er vel Lucas 4 som DM.

7- £30M for Macherano, £5M for Riera, £10M for Babel kan gi oss 3-4 veldig gode forsterkninger. Da erstatter vi Macherano med Lucas.

Laget blir da:

Torres

Gerrard

Ny ---- Ny

Aqua Lucas

Ny - Carra - Agger - Johnsen

Reina

Samt vi kan styrke benken vår med 1-2 nye spillere. Dessuten går Maxi-Kuyt-Benayoun-Insua fra "faste" spillere til backups. Dette burde styrke laget vårt betraktelig samt at troppen blir bedre.

"ALT" dette får vi ved at vi erstatter Macherano med Lucas. Personlig mener jeg vi ville kommet styrket ut av disse byttene. Men det ser ikke ut til at det vil bli slik;

Desverre ser det ut til at vi signerer ny kontrakt med Macherano og ikke selger han. Samtididg som Benitez så sent som igår utalte;

"Liverpool-fans, ikke forvent dere så altfor mye på overgangsmarkedet denne sommeren. Manager Rafael Benítez sier klubben ikke har penger til å hente nye spillere til Anfield." - Nettavisen oversetter engelsk sak.

NB! Ikke misforstå meg, personlig vil jeg heller ha Macherano i laget, mener han er top 5 DM midtbane i verden.

Vil helst beholde han og kjøpe inn både Charlton Cole, Ahsley Young, Aaron Lennon, Simon Kjær og Arda Turan. Men desverre har vi ikke midler til å hente denne kvalitets gjengen. Macherano salg er det jeg ser på som best for Liverpool HVIS vi ikke får eks £20M i spillerkjøp av eiere.

Alternativet er å selge Babel, Riera og noe smårusk for £5 og samlet rundt £20-22. Da må vi ha inn en kanonvenstre ving ($10-15). Dessuten må vi ha en backup venstreving (£4-6M). Det vil styrke laget vårt sikkert, men ikke troppen så mye som mitt eksempel.

Og det Hyrlen er poenget mitt

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Mener fortsatt at det er utrolig naivt å tro at Barcelona er villig til å spytte inn så mye penger for Mascherano som det har vært snakk om, spesielt når Yaya Toure selv ønsker å skrive ny kontrakt og Busquets fortsetter å virke lovende.

Lenke til kommentar

Du prater mye svada. Pakker inn poenget ditt som egentlig er at om Benitez mener det så må han nesten være god nok. Som igjen var det jeg konstaterte.

Rafa erstattet for øvrig Alonso med Aqua. på lagoppstillingen var det jo noe annet grunnet åpenbare omstendigheter, men aqua er/var helt klart en erstatning for Alonso.

30mill for Masche? Hoho. Tror du skal bytte ut limen med hockeypulver. Det svir kanskje i nesa, men det gjør mindre skade.

Lenke til kommentar

Rafa erstattet for øvrig Alonso med Aqua. på lagoppstillingen var det jo noe annet grunnet åpenbare omstendigheter, men aqua er/var helt klart en erstatning for Alonso.

Hvis Aqua er erstatteren for Alonso, hvorfor har da Lucas spilt 90% av kampene siden Aqua ble spilleklar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...