Smågal Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Kelly er backup for HB, han er god nok og får tilstrekkelig utvikling. På høyrekant går Babel inn som fast, evt Maxi, siden begge har vist gode tendenser i en god periode nå. Så kjøper vi en venstreback som kan avlaste Insua. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) "Benitez "måtte" selge Alonso..." Nei, du tar feil, og dette er Rafas største tabbe som førte klubben i søla. Vel, eierne måtte ha inn penger fra spillersalg. Rundt £8-10M for å betale renter på gjelden. Benitez måtte tjene rundt £10M ifjor sommer. Hva kunne han ha gjort anderledes når spanske Alonso kan gå til Real Madrid og selv ønsker å dra? Vil du heller selge noen andre og la Alonso bli og ha en misfornøyd spiller som kanskje sitter ut kontrakten og går gratis. Kelly er backup for HB, han er god nok og får tilstrekkelig utvikling. På høyrekant går Babel inn som fast, evt Maxi, siden begge har vist gode tendenser i en god periode nå. Så kjøper vi en venstreback som kan avlaste Insua. men? HÆ? Kelly er god nok for å være første backup for Liverpool med sine rundt 400 minutter i Premier League? Men eks Belhadj med sine 45 landskamper og 2 år i PL som jaktes av Roma og Barcelona er ikke god nok for Liverpool? DOES NOT COMPUTE! Endret 25. mars 2010 av YNWA32 Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Alonso var under kontrakt og har med å holde seg til den. At Rafa gikk med på å selge han førte til en sesong der vi mister STORE inntekter i form av champions league, og hvem vet hva som skjer videre nå, spillere kan bli misfornøyde med å spille i EL osv, og andre attraktive klubber kan se sjansen til å finne noen hos oss. Tror uansett Alonso hadde vært profesjonell nok til å ikke dasse rundt på banen for han ikke fikk viljen sin med å bli solgt med det første. e: Vi bruker selvfølgelig ikke penger på Kelly kontra nevnte spiller på Pmouth. Aldri i verden om jeg ville brukt flere millioner til på en som skal slite benken. og at han "jaktes" av både roma og barcelona er ganske uinteressant å høre om før det kommer noe på deres egne offisielle sider. e2: og come on, landskamper for Algeria... you speak a lot but say nothing. Endret 25. mars 2010 av Smågal Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Alonso var under kontrakt og har med å holde seg til den. At Rafa gikk med på å selge han førte til en sesong der vi mister STORE inntekter i form av champions league. . . . . Dette forandrer ikke at Benitez "MÅTTE" gå med det som ser ut til å ha vært £10M i pluss på spillersalg i sommer. Ved å beholde Alonso måtte du (Benitez) ha skaffet £10M på en annen måte. Hvordan vil du da gjøre dette? banken venter ikke med rente innbetaling p.g.a vi kanskje lykkes i Champions League senere i sesongen. Er jo dette som blir det du må sammenligne med dagens situasjon, eventuelt det scenarioet jeg kom med. Nytter ikke å si at Alonso ikke skal selges også blir det med det. Hadde Alonso blitt værende måtte vi ha solgt spillere for rundt £10M og ikke kunne signert Kyrigiagos. Endret 25. mars 2010 av YNWA32 Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hvor har du fra at Benitez måtte selge for £10m for lånet? Er dette noe som har komt offisielt frem eller synser du? Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hvor har du fra at Benitez måtte selge for £10m for lånet? Er dette noe som har komt offisielt frem eller synser du? I sommer var det snakk om at Liverpool måtte betale så så mye renter på lån. Benitez solgte Alonso for £30-32M, men har bare brukt £22M av disse. Rafa gikk ut å sa at han ikke hadde råd til å kjøpe Turner (£4M) og måtte nøye seg med Kyrigiakos. Et eller annet sted har det "forsvunnet" £8-10M. For meg virker det veldig som at dette gikk med til gjeldsbetjening. Senere på høsten har det også vært mye spekulasjoner om at med CL exit og ikke ny CL må Benitez belage seg på å selge for å få inn penger til gjeldsbetjening. 2+2=4 = hvorfor jeg tror at det gikk med store midler til å betale gjeld. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 "Benitez "måtte" selge Alonso..." Nei, du tar feil, og dette er Rafas største tabbe som førte klubben i søla. Agreed. Tragisk at han ville ha inn Barry istedet. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 For å være helt ærlig, så tror jeg ikke vi hadde gjort en mye bedre sesong med Alonso på laget. Det blir for dumt å skylde på det i år. Alonso er for all del god. Men så god at han gjøre HELE laget bedre? Neppe. Syns det blir vel tynt å legge skylden på det. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Vel, Xabi utgjorde en så stor del av vårt angrep at det har store deler av skylda spør du meg. Den kjemien vi så mellom Gerrard og Torres kom i fjor fordi Xabi lå bak der og fora de med baller. Denne sesongen har vi i stedet spilt med både Lucas og Masche som begge er støttepasningens guder og ikke eier fnugg av kreativitet eller angrepsstyrke. Derfor må Gerrard lenger ned på banen å hente baller og han og Torres mister dermed kjemien med en gang. Sleng på vinger som har spilt under pari i tillegg, og skader på blant annet Torres (lets face it, vi har ikke veldig mange andre målscorere), så ser man at angrepsrekka vår ikke er mye å skryte av. Man ser jo tendenser med en gang Aquilani får lov til å spille til at nettopp dette blir bedre. Legger ikke all skyld på dette, men store deler av det hvertfall. Si at akkurat dette her har ført til et tap eller to da, så begynner selvtilliten å skrante, så kommer moralen, også baller det bare på seg og vi ender på 5-6. plass. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Uansett hvordan man vrir og vender på det, så skal ikke EN spiller ha så mye å si. United greide seg fint uten Ronaldo, som var vel så viktig for deres spillestil. Alt handler om at andre må ta ansvar når spillere forsvinner, og dette har vi ikke sett mye av hos oss desverre. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Det skal strengt tatt ikke det nei, men om det har gjort det kan jo diskuteres da. Det er jo da Rafa kanskje skal vurdere å kjøpe noen andre enn Aquilani som er skada halve sesongen, slik at Lucas ikke trenger å spille hver jævla kamp. Det sier jo seg selv at to klin like spillere på midtbanen, som atpåtil begge er defensive ikke kommer til å gå bra. Nei, mener Rafa har faila big time i den saken der, og når han atpåtil ikke klarer å dra opp lagets moral og få noen andre til å ta ansvar før sesongen er omtrent slutt, da går det jo ikke bra. Edit: Og hvis det viser seg at RAfa hadde muligheten til å hente f.eks Sneijder eller VdV i sommer, da blir det bare enda verre spør du meg. Tror forandring hadde frydet nå. Endret 26. mars 2010 av ErlendRU Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Er selv lei av Benitez, og det hadde ikke gjort meg NOEN ting om Real Madrid hadde kjøpt han ut fra oss. Av alle artiklene jeg har lest fra diverse spillere rafa har kastet på dør, så kjører han tydeligvis et veldig strikt regime. Pennant feks, fikk klare beskjeder om hva han skulle gjøre og hva han ikke skulle gjøre. Virker som Rafa vil bestemme alt som skal skje på banen, og det er nok derfor mange spillere har floppet til oss. Dette blir dog bare synsing. Men, begynner faktisk å tro det ligger noe i det. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Utrolig naivt å kvittere Alonso sin bortgang på roten til alt det vonde. Dette var den vanskelige "andre" sesongen og det er ikke til å stikke under en stol at Liverpool overpresterte forrige sesong. Forskjellen på denne sesongen og den foregående er i hovedsak starten. I 08 opparbeidet Liverpool seg en en solid ledelse på Man Utd ved en start blandet av dyktighet og marginer - noe som igjen gir selvtillit og baller på seg. Det etablerte seg en "cupsteming" (en og en kamp nærmere målet..) mentalitet i troppen og når et såpass godt lag kommer inn et slikt momentum er det en god kombo. Men... Før United mistet formen i Mars-April og kastet bort ledelsen sin, skal det sies at klubben ledet med et tosifret antall poeng når det bare var 2mnd igjen. Det er ikke slik at Liverpool var "nære" hele sesongen og kan kan argumentere at United hadde nokså god kontroll når man avgjør ligaen før siste serierunde. Såeh nei, Liverpool hadde ikke vært et helt annet lag med Alonso. Endret 26. mars 2010 av Game Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Er ingen som legger all skyld på Xabis overgang heller da. Men jeg står på at jeg tror det har mye å si. Er ganske enkel fotballforståelse som tilsier at to defensive midtbanespillere i Lucas og Masche ikke fører til blendende angrepskvalitet, noe som også har vært fraværende denne sesongen. Og det at Liverpool overpresterte forrige sesong kan sikkert være riktig det, men de har på en annen side underprestert denne sesongen. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Gidder noen grave frem posten min om at salget av Alonso ville bety farvel til alle deres tittelsjanser? For øvrig tror jeg ikke på det selv. At salget av en litt over middelmådig spiller(sammenlignet med topplag) skulle føre til dette har jeg ingen tro på. Særlig når dere har Masche og Gerrard sentralt i tillegg. Det er vel mer et valg av taktikk. Benitez spiller med Lucas og Masche, to defensivt orienterte spillere. Samtidig som dere har backer med få muligheter offensivt. Benitez kveler det offensive spillet igjen som han gjorde for noen år siden da han følte laget ikke var godt nok, når dere da igjen har skader på Torres har dere fint lite fremover på banen. Benitez har havnet på defensiven, som et pinnsvin trekker han seg sammen i en siste krampetrekning. At han fortsatt har supporterene i ryggen gir jeg han all honnør for. Han har manipulert majoriteten til å tro at det er eierene som sitter med det fulle ansvar. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Men nå var ikke Alonso et offensivt vidunder han heller. Selvsagt hadde han langpasningene og var således et bindeledd mellom midtbanen og Gerrard, men han er ikke hovedårsaken til at denne sesongen har gått til helvete for deres vedkommende. Han er en faktor, ja, men ikke mer enn det. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Der treffer du spikeren på hodet Hyrlen. Tror egentlig jeg aldri har sett flott angrepsfotball fra Benitez side. Han har altid vært mer defensivt orientert, og det er ingen nyhet. Som jeg sier overfor her. Jeg er dønn lei han, og vil ha en ny trener. Og da vil jeg iallefall ikke ha Mourinho. Jeg er lei av defensiv "cup-fotball" og 1-0 seiere. Edit: Jeppsi Game. Det er jo akkurat det jeg sier :-) Endret 26. mars 2010 av Dalglish Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Men nå var ikke Alonso et offensivt vidunder han heller. Selvsagt hadde han langpasningene og var således et bindeledd mellom midtbanen og Gerrard, men han er ikke hovedårsaken til at denne sesongen har gått til helvete for deres vedkommende. Han er en faktor, ja, men ikke mer enn det. Absolutt. Men så er Lucas igjen det stikk motsatte av et teknisk og offensivt vidunder. Det er den hvite broren til Kleberson. Sammen med Masche utgjør de det mest grå midtbaneparet i Premier League. Håper Benitez kjøper Reo-coker til sommeren, da er de tre kjedeligste samlet i en klubb. Benitez er grunnen til at denne sesongen har gått til faen. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Benitez er grunnen ja, fordi han solgte Alonso! Dere sier jo det indirekte selv. Alonso salg = Lucas+Masche = Fail. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 En kommentator sa jo også tidlig denne sesongen at vi uten Alonso bare hadde vunnet ca 30% av kampene, mens med han hadde vi ca. 70% i seiersprosent. Selv i de to "dårlige" sesongene var han viktig for laget ifølge statistikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå