Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Nå har vi jo både Fotballkrigen kl 2015 på NRK1 og Golden Goal på Zebra kl 21, så det er jo en god trøst da :)

EDIT: Bård Tufte tar i dag turen til oppgjøret mellom Celtic og Rangers, katolikker vs protestanter. Kan bli interessant.

Endret av Bolaños
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk sett Fotballkrigen ja :) Var da enda godt det var noe fotballrelatert. Fy faen så syke de folka der er. Er ikke noe sånn "good-willed banter" som i England liksom, det er krig. Ihvertfall blant de dummeste av dem (og dessverre er de dumme i klart overtall).. Mulig mengden alkohol de putter i kroppen år etter år har noe å si?

"Hatoppgjørene" i England er jo barnefotball i forhold.

Nei, er frå Førde. Ingen lokalpatriot, med andre ord. Eg måtte finne meg eit norsk lag, og då sa ein kompis at eg kunne halde med Hødd, og resten er historie..

Hødd har fostret mange gode (Molde-)spillere oppgjennom åra. Geir Televik var kanskje ikke en av dem.

Lenke til kommentar

Regner med du ikke har sett PH Jefe, da er det skuffende og komme med en slik kommentar.

Husker jeg så noe lignende når jeg var fjortiss. Var Statene sin versjon av programmet.

Du er ikke alene om å mene at det er underholdning i hvertfall. Har inntrykk av at det er jævlig mange som ser på det.

Lenke til kommentar

Angående Pompey og spillere vi kunne hentet fra det kriserammede laget:

Pompey leier både O`Hara, Dindane og Piquionne. De to sistnevnte fra franske klubber. Også Quincy Owusu-Abeyie er på lån, han spiller for Spartak Moskva.

Tar vi vekk disse spillerne samt de som er over 30 år sitter vi ikke igjen med mye bra. Den beste er vel Kevin Boateng, som er 23år og har tidligere spilt for Tottenham. Han er en angripende midtbanespiller som sikkert kunne fungert fint som backup for både Aquaman og Gerrard. Pris antydning er på £6-8M. Litt dyrt for en backup mener nå jeg. Vil heller legge £10-15M på bordet for å få en skikkelig ving og bruke mindre penger på backup på sentral midbane / hengende spiss.

Men jeg kunne godt tenke meg å kjøpe følgende spillere som squadspillere for Pool:

Tal Ben Haim - 28 år - Høyreback / Midtstopper.

Har over 120 kamper på 6 sesonger i PL. Tipper vi kan få han for £2M-4M utifra hva som blir spekulert i media ang Ben Haim.

Nadir Belhadj - 27 år - Venstreback / Venstreving.

Har over 45 landskamper, spilt i 2 år i PL. Linket til Roma, Tottenham og Barcelona siste 6 mnd. Forventet pris er rundt £2M pga kontrakts situasjonen hans.

Begge disse spillerne er perfekte for Pool i situasjonen vi er i akkurat nå. De er billige spillere som spiller på 2 plasser hver. Samtidig har de masse PL erfaring. Dessuten trenger vi en ny back på hver side til sommeren. Til sommeren forsvinner Aurelio. På den andre backen har vi ikke noen backup for G.Johnson.

Både Ben Haim og Belhadj er i perfekt alder for å være backup spillere. De er i en alder der spillere er veldig stabile og de er ikke minst billige. Vi vil få begge to for pengene vi eventuelt kan selge Riera for. Dessuten er begge tested and approved for PL spill.

Benitez: Løp og kjøp.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Belhadj er spennende nok, men utrolig ujevn.

Men BEN HAIM? Har du SETT han spille i det hele tatt i de siste 2-3 årene? KATASTROFE, seriøst, var så lei meg da City faktisk så at han var DRITT og solgte ham. (ble kvitt så fort som faen)

Han er seriøst SHITE, jeg lover deg, jeg har sett nok av ham. Han er ikke akkurat på slankern heller...

Håper dere kjøper han da, haha.

Lenke til kommentar

Belhadj er spennende nok, men utrolig ujevn.

Ben Haim er seriøst SHITE, jeg lover deg, jeg har sett nok av ham.

Hvordan setter du han opp imot dagens alternativer som er Kelly, Degen eller å sette Carragher på back og ha veldig tynn dekning på midtstopper plass ??

News flash; Liverpool har brukt en god del penger siste 5-6 årene. Men nå er alle kraner stengte. Benitez har 0 kr i transferbudsjett.

Siste 4 overgangsvinduer har vi gått med profitt. Dette er sykt da eierne lovet at Benitez ville få £20M + midler fra spillersalg hver sommer. Men han har ikke fått et pund til å kjøpe spillere utover det han selv har skaffet ved salg. Da vi fra før har en mye dårligere tropp en våre 5 største utfordrere så er det et trist kapittel.

Finnes det en bedre høyreback backup der ute til den prisen vi kan hente Ben Haim for som samtidig har vist at han holder et ok nivå i PL, La Liga eller Serie-A så tar jeg gjerne han.

Vi var jo linket til Vasilis Torosidis fra gresk toppserie og Olympiakos, 24 år og pris på rundt £6-8M (2-3x prisen til Haim). Men en ting jeg mener om Benitez så er det at han har vært veldig svak på å hente spillere fra andre ligaer en La Liga og PL. Unntaket har vel vært b.l.a Agger og til dels Kuyt (dyr dog). PS! sier ikke at det ikke finnes gode spillere utenfor de 2-3 store ligaene, men Benitez er ikke god på å finne de.

Derfor tar jeg heller Ben Haim til £3M en et uprøvd blad fra gresk fotball. Forhåpentligvis skal denne spilleren bare spille Ligacup + 8-10 kamper i andre turneringer.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Trenger ikke flere dårlige backupspillere. Skal det kjøpes skal de rett inn på laget, vi har en hel stall med spillere som ikke duger til annet en å være squadspillere. Nei takker pent nei til ræva spillere fra Pmouth.

hehe, hvordan i GRANSKÆVEN skal Benitez hente inn klassespillere? Han har 0 og vil få 0 i transferbudsjett. Hvordan vet jeg dette? Empiriske erfaringer er svaret.

PS! synes du Nico Kranjcar er en ræva spiller? Tottenham hentet han for rundt £3M fra Pompey. Han kan spille på begge vingene samtidig som han bekle hengende spiss rollen.

Ifjor ble det nevnt at vi burde kjøpe Antonio Valencia fra Wigan. Da kom kommentarer på at Wigan spillere er for dårlig for Pool. Han ble dyr for United men absolutt god nok for Pool, mener nå jeg.

Man City hentet Adam Johnson for £6M. Han kunne ha spilt i de tre posisjonene bak Torres.

Sunderland hentet hodesterke, unge og engelske Michael Turner for £4M.

Bargains finnes der ute, selv om de er billige betyr ikke at de er dårlige. Hvis Barca er ute etter en spiller kan det jo være at han er god nok til å slite benken vår?

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Vi får selge spillere da, som Kuyt, degen, Aurelio mfl. Det nytter ikke å kjøpe spillere som ikke duger til annet en å slite benken og spille ligacup. Da kommer vi ALDRI tilbake på topp, hvor Liverpool skal være.

Ja.... Det er klart at vi blir vitner til at noen få billige spillere slår skikkelig til, men jeg er drittlei av å se at nye middelmådige spillere ankommer klubben hvert transfervindu.

Lenke til kommentar

Hva Benitez kunne gjort anderledes i sommer:

Benitez "måtte" selge Alonso og valgte å bruke Lucas som ersatter da han hentet en skadet spiller som erstatter. Aquaman er vårt dyreste kjøp i historien sammen med Torres. Kunne vi gjort noe anderledes?

Jeg mener JA!. Hva med å ha hentet Wesley Sneijder istedet for Aquliani? Da hadde vi i tillegg kunne hentet inn b.l.a tre anvedlige og klassiske vinger og et par engelske backup spillere.

Se bare på dette regnestykket (alt er reele overgangsummer).

Benitez hentet inn følgende:

Aquaman og Kyriagos.

Lot Voronin, Babel, Dossena og Riera bli i Liverpool forbi sommervinduet.

Hadde han solgt denne gjengen og ikke hentet Aquaman kunne vi ha fått inn følgende spillere:

DC: Michael Turner - £4M

ML: Stuart Downing - £12M

ML: Niko Kranjčar - £2,5M

MC: Sneijder - £13,6M

MC: Makthar Tioune - £2M

MR: Adam Johnson - £7M

AC: Michael Owen - Free Transfer

= 40 millioner i kjøp.

Finansiert på følgende måte:

Alonso salg: £22 (Benitez fikk beholde £22M av dette salget)

Babel salg: £10

Voronin: £2

Dossena: £3

A.Riera: £5

Hyppia

Arbeola

Degen

= 42 millioner i salg.

Med disse kjøpene hadde vi plutselig hatt skikkelige alternativer på vingene, ikke trengt å ha brukt Lucas ved siden av Macherano. Hatt en backup for den spillende midtbanespilleren (Sneijder / Thioune). Samt hatt skikkelig gode førstevalg på vingene og myyye bedre bredde i troppen.

Hva mener dere, sett at disse overgangene ble reelle. Ville dere ha gjort som Benitez i sommer eller gjort noe lignende mitt eksempel?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Løsningen for et lag med meget tynn stall er altså å selge flere for å kjøpe in en uberspiller?

Men Liverpool trenger ikke å kjøpe inn flere 30åringer.

Benitez største tabbe var ikke ¨selge Alonso, men at han ikke sikkret Barry tidligere\kjøpte en skadet italiener og satse hundre prosent på Lucas.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Vi får selge spillere da, som Kuyt, degen, Aurelio mfl. Det nytter ikke å kjøpe spillere som ikke duger til annet en å slite benken og spille ligacup. Da kommer vi ALDRI tilbake på topp, hvor Liverpool skal være.

Ja.... Det er klart at vi blir vitner til at noen få billige spillere slår skikkelig til, men jeg er drittlei av å se at nye middelmådige spillere ankommer klubben hvert transfervindu.

Degen får vi ca £1M for, Aurelio forsvinner gratis. Kuyt kan vi få £7-9M for vil jeg tro.

Da sitter vi igjen med £10M og du må dekke opp for følgende:

Høyreback (backup for G.Johnson)

Venstreback (1.valg foran Insua eller en backup for Insua)

Høyreving

Mer du ønsker?

Hvordan vil du bruke dine £10M nå? Du vil ha kun spillere som går rett inn på laget. Du ønsker ikke backups har jeg skjønt. Hvor skal man hente 3-4 spillere for, som skal gå rett inn på laget men samlet ikke koste mer en £10M?

PS! du kan selvfølgelig hente opp spillere fra reservelaget i noen av posisjonene og velge å bruke mer penger på 1-2 av posisjonene. Men da får vi en meget svak stall.

Det var jo vår svake stall og spesielt manglende backups på nøkkelspillere som var en stor faktor for at vi ikke kom foran Unted ifjor.

Lenke til kommentar

Er nok ikkje så lett å selge Aurelio, men skal gå med på sal av Riera, Kuyt(ein av mine favorittspelarar, men ein må ofre seg litt), Degen og El Zhar.

Få inn eit sterkt alternativ på LB og ein pasningsdyktig og kreativ DM eller DC(vi har jo dette i Agger, men han er for mykje skada og vi trenger sårt ein som kan slå pasningar), så er eg nøgd.

Endret av Sjur577
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...