Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

I år som ifjor, året før og året før der igjen fucker Liverpool opp mot smålagene. Faen i helvete da, må da gå å makte tre vellykkede trekk om gangen vel?

Føler jeg kommer nærmere og nærmere Superparanoid når det angår Rafa.

Lenke til kommentar

Det tristeste er jo at de ikke skaper én eneste målsjanse mot et bunnlag som Wolves. Hvorfor får ikke Aquilani prøve seg i denne kampen, og hvorfor får Maxi fullføre? Masch og Lucas er jo like kreative som vedkubber, og Gerrard var usynlig mer eller mindre hele kampen. Kuyt jobbet som vanlig godt, men alt i alt ble det bare for mye slurv og vås. På hele laget. Jeg begynner nesten å stille spørsmålstegn ved Benitez' evne til å skape et spillende lag. Altfor ofte går ballen rett opp, bakover, kryss og tvers, men alt for sjeldent treffer den en medspiller, og alt for sjeldent spilles det på rettvendt spiller når Torres ikke spiller. Jeg tenker bare på hvordan f.eks. Arsenal eller United ville angrepet denne kampen, og jeg ser for meg at ballen ville gått mye raskere i lengderetningen, med -presise- pasninger, maks to berøringer og strukturerte løp fremover. Liverpool ser ut til å bli helt hodeløse så snart ballen passerer midtbanelinja. Og det er ufattelig kjedelig å se på. Hvorfor spiller Carra høyreback når Degen er frisk og i relativt god form? Kyrgiakos imponerer ikke, akkurat. Gjør ikke mange feil, men gjør heller ikke mye konstruktivt. Og med tre midtstoppere i backrekka blir det tafatt. offfoffoff..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Arsenal MÅ slå Villa imorgen, samt City må tape poeng fremover.

4.plassen er fremdeles i sikte,men da bør Liverpool starte å spille fotball,ikke kappgang.

Og de må vinne kampene de BØR vinne.

Lenke til kommentar

Feilen i laget er at det rett å slett ikke er nok kvalitet/samspill med ball. Mangelen på enkle tekniske ferdigheter (mottak/pasning) er påfallende hos enkelte og i samsvar med mangel på kreativitet/bevegelse så blir det en umulighet å spille god fotball. Merk dere at LFC ikke klarer å holde på ballen spesielt lenge om motstanderne faktisk presser, noe man har sluppet unna i div hjemmekamper på Anfield.

Jeg har helt til i dag trodd Liverpool skulle ta 4.plassen. Nå VET (litt flåsete, men dog) jeg at de ikke klarer det fordi City og kanskje Villa/Spurs blir for sterke. Det betyr ikke slutten for Liverpool som enkelte dommedagsprofeter skal ha det til. Det betyr at dere har en jævla dårlig sesong og taper endel inntekter, samt muligheter til å kjøpe fra aller høyeste hylle - noe dere ikke har råd til pdd uansett.

Neste år?

Lenke til kommentar
Feilen i laget er at det rett å slett ikke er nok kvalitet/samspill med ball. Mangelen på enkle tekniske ferdigheter (mottak/pasning) er påfallende hos enkelte og i samsvar med mangel på kreativitet/bevegelse så blir det en umulighet å spille god fotball. Merk dere at LFC ikke klarer å holde på ballen spesielt lenge om motstanderne faktisk presser, noe man har sluppet unna i div hjemmekamper på Anfield.

Jeg har helt til i dag trodd Liverpool skulle ta 4.plassen. Nå VET (litt flåsete, men dog) jeg at de ikke klarer det fordi City og kanskje Villa/Spurs blir for sterke. Det betyr ikke slutten for Liverpool som enkelte dommedagsprofeter skal ha det til. Det betyr at dere har en jævla dårlig sesong og taper endel inntekter, samt muligheter til å kjøpe fra aller høyeste hylle - noe dere ikke har råd til pdd uansett.

Neste år?

Saklig og bra post Game. Enig i det meste.

Kampen i dag var utrolig skuffende. Kjedeligste og dårligste kampen jeg har sett noensinne. 1 bytte i løpet av 90 minutter? Aquilani?

Lenke til kommentar
Kvaliteten er der nok til en viss grad, men jeg forstår hva du mener. Som jeg nettopp har nevnt (antagelig rett før du postet), i fjor spilte vi vår beste sessong siden tidlig 90, alikevell spilte vi uavgjort i denne typen kamp.

I fjor gikk ting deres vei. Det var flere her, blant annet undertegnede, som syntes at Liverpool hadde vel mye flaks og marginer i fjor, og som påpekte at neste år trolig ville bli en nedtur. Når det er sagt hadde neppe mange trodd at dere skulle være såpass mye dårligere enn i fjor. Jeg hadde tippet dere på fjerde før sesongen startet. Nå tror jeg det blir femte eller sjetteplass. Sjuendeplass er faktisk heller ikke helt umulig.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Det kan faktisk få større konsekvenser enn som så. Våre alles kjære amerikanske eiere har ikke nok økonomisk ryggrad til å drive klubben skikkelig. De kjøpte klubben med en plan for hvordan den skulle drives: ta opp lån for å kjøpe klubben, legge gjelden i klubben, skaffe interesserte investorer som var villige til å investere i klubben og på den måten slette gjeld og skaffe spillere, bygge opp laget til et skikkelig vinnerlag og dermed øke klubbens verdi og deretter selge med fortjeneste. Denne driftsplanen har blitt totalt ødelagt av finanskrisen. Akkurat på det området har jeg sympati for dem. Jeg vil ha dem til helvete ut av klubben vår fordi de viser null respekt overfor fansen og klubbens verdier og tradisjoner. De ser bare på klubben som enda en buissnessbedrift, og forstår ikke at den er verdt mye mer for oss fans. Klubben mister derfor uhyre viktige inntekter dersom det ikke blir CL på oss neste år. Derfor er vi plent nødt til å kjempe bittert for 4. plassen!

Men jeg tror ikke svaret er å bytte ut Rafa. Jeg ser det overalt; folk som skriker etter managerbytte. Men herregud, hvordan er det egentlig folk tenker? Hvor har det blitt av den gode gamle (for ikke å snakke om berømte) Liverpool-spiriten? Vi har en klubbhymne som sier "When you walk through a storm, hold your head up high." Men hva gjør vi? Jo, vi legger oss langflate og (i visse tilfeller) skjeller ut manager og spillere til den store gullmedalje og glemmer den store fremgangen vi faktisk har hatt under Rafas regime. Greit, vi har ikke tatt PL gull, men har gjort ENORM fremgang i Europa. Folk glemmer også at selv om vi stort sett har havnet på 3-4. plass i PL, så har vi tatt mer poeng enn tidligere. Forrige sesong tok vi hele 86 poeng! Bare se selv på fremgangen vi har hatt i PL poengmessig. Men dette ser folk bort fra. Jeg trodde Liverpool-spiriten handlet om å støtte klubben no matter what. Jeg støtter Rafa, jeg støtter hans politikk og jeg tror han er mannen som kan ta klubben det siste steget videre. Tenk litt på det slik da folkens; om vi så skulle bytte manager midt i sesongen, som i utgangspunktet er etter min mening en dårlig ide, er det 100% sikkert at den nye manageren kunne gjort det bedre? Ikke minst kommer det til å koste klubben store penger å sparke han, da han har lenge igjen av kontrakten. Vi har ikke råd til dette. Skulle vi betale for Rafas avgang, og deretter ikke greier 4. plassen, da er vi virkelig fucked.

Endret av Prey
Lenke til kommentar

5 år med Rafa og har vi utviklet oss? Ikke spillemessig. Vi hadde faen meg mer plan i angrepet under Houllier enn Rafa. Under Houllier-perioden var vi et kontringslag, et cuplag. Nå derimot går alt på lykke og from. Og enkeltmannsprestasjoner av Torres, vår Gud.

Kanskje den feigeste manageren har vi også, vent, stryken kanskje. Vi har det. Livredd for å tape og ta sjanser(tar jo sjanser med laguttakene da men). Rir på 1-0 hele jævla tiden, ingen som er lei det..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...