Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Whatever floats your boat. Du bommer uansett på poenget, Rafa har fått mer enn nok penger.

Poenget mitt er ikke at Liverpool sine prestasjoner reflekterer pengebruken, tvert i mot. Rafa har helt klart fått så mye penger at vi skal være høyere opp på tabellen, men ikke begynn sammenligningen med Man Utd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Whatever floats your boat. Du bommer uansett på poenget, Rafa har fått mer enn nok penger.

Poenget mitt er ikke at Liverpool sine prestasjoner reflekterer pengebruken, tvert i mot. Rafa har helt klart fått så mye penger at vi skal være høyere opp på tabellen, men ikke begynn sammenligningen med Man Utd.

Hvorfor ikke når den er helt relevant.

Lenke til kommentar

Er det første gang du er på internet? Man Utd-fans og Liverpool-fans kommer aldri til å bli enige om hvor mye de respektive klubbene har brukt på kjøp/salg. Jeg ser derfor ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Er det første gang du er på internet? Man Utd-fans og Liverpool-fans kommer aldri til å bli enige om hvor mye de respektive klubbene har brukt på kjøp/salg. Jeg ser derfor ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen.

Ja fakta er en tøff nøtt å svelge.

Lenke til kommentar

Laget, eller troppen, til Man Utd er per dags dato bedre fordi 1) den er dyrere, 2) inneholder langt flere egenproduserte spillere. Det blir så feil å sammenligne hvor mye penger som er brukt, når forskjellene er så store. Rafa kom til en svak og dårlig Houllier-tropp, og så seg nødt til å bytte ut enormt mange spillere over de neste årene, med et selvsagt begrenset budsjett. Mye penger er brukt, men det at det måtte bygges en tropp begrenset selvsagt hvor mange klassespillere til dyre priser som kunne kjøpes inn. Ferguson har bygget opp laget sitt over en mannsalder, og gradvis byttet ut spillere der det trengs og heller brukt store summer på enkeltspillere isteden for å bruke de pengene på mange spillere. Det blir ikke bedre av den økonomiske situasjonen vi er i om dagen, der ikke engang pengene fra salg går til nye spillerkjøp. Ferguson har også hatt et langt bedre ungdomsarbeid og fått frem flere førstespillere der. Det er først i senere tid, etter at Rafa fikk mer og mer kontroll, vi ser konturene av et godt ungdomsarbeid for Liverpool som kan bringe frem spillere.

Hvorfor man gang på gang gidder å diskutere hvor mye penger som er brukt, når utgangspunktet til de to mangerene er så forskjellig, er meg en gåte.

Lenke til kommentar

Samme sangen. Laget som vant CL var ikke godt nok.

Men ja diskusjonen er bortkastet, konklusjonen er uansett at det ikke var rart at Keane ble hentet av andre enn Benitez. Siden mannen har vist gang på gang at han til tider har fått drypp når han opererer på overgangsmarkedet.

Lenke til kommentar

Nei. Laget kom på femteplass i ligaen samme år. Er det godt nok? Troppen den gangen besto av overraskende mye skrap.

Men ja diskusjonen er bortkastet, konklusjonen er uansett at det ikke var rart at Keane ble hentet av andre enn Benitez. Siden mannen har vist gang på gang at han til tider har fått drypp når han opererer på overgangsmarkedet.

Er ikke helt sikker på hva du siktet til, men regner med det var kjøpet av Robbie Keane? Du er helt sikker på at det ikke bare er etterpåklokskapen som snakker nå? For det var ikke det du sa den gangen.

Blir et farlig spisspar, Liverpool vil også slippe å være så avhengig av Gerrard. Kjempekjøp av Liverpool.

Link

Det var sannsynligvis samme tankegang som Benitez hadde den gangen. Keane var en etablert spiller i Premier League, kaptein i Tottenham, god moral og innstilling, Liverpool-fan og spiss som kunne score mål. De aller fleste, inkludert deg selv, så på den overgangen som en veldig god, det var heller uheldig at han ikke passet inn i Liverpool og med Rafa. Selv om jeg skulle sett han fikk mer tid, så skjedde det nok ting på bakrommet og Keane imponerte heller ingen, dessverre.

Rafa har stått for noen av de beste kjøpene i Liverpools historie, med spillere som Alonso, Torres, Mascherano og Reina. At han har bommet noen ganger når han har måttet kjøpe squadspillere for begrensede summer er en annen ting, men det skjer med alle. Man tar sjanser på å kjøpe billigere spillere fra utlandet. Eneste dårlige kjøpet Rafa har gjort av en spiller til en høy sum, er nevnte Keane. Og der fikk vi i det minste igjen det meste av pengene, så lite ble tapt sånn sett.

Lenke til kommentar

Angående Keane, så hadde vel Rafa egentlig lagt en plan for Keane og Torres på topp, og få inn Barry evt. Downing til å supplere fra midten/kanten. Men så strandet det vel med de to sistnevnte samtidig som Parry trumfet igjennom Keane-overgangen.

Når det er sagt synes jeg også det er synd at Keane ikke fikk mer tid, han viste lovende takter ved flere anledninger mot slutten av oppholdet, og jeg tror han kunne tilført oss noe på sikt. Torres, Keane og N'Gog som spissalternativer hadde ikke vært dumt.

Lenke til kommentar

Nei. Laget kom på femteplass i ligaen samme år. Er det godt nok? Troppen den gangen besto av overraskende mye skrap.

Er ikke helt sikker på hva du siktet til, men regner med det var kjøpet av Robbie Keane? Du er helt sikker på at det ikke bare er etterpåklokskapen som snakker nå? For det var ikke det du sa den gangen.

Jeg ser ærlig talt ikke store forbedringen til dagens hadde det ikke vært for Torres og Skrtel.

Det jeg sikter til er jo ganske klart, andre gjorde innkjøp for Benitez siden han ikke hadde vist seg tilliten verdig. Ja jeg mente Keane hadde blitt et bra kjøp, han fikk et halvt år med mistillit fra Benitez. Det var uansett ikke poenget mitt, poenget mitt kom først. Benitez har handlet som en full sjømann, ikke har han fått maks ut av spillere med stort potensiale heller.

Lenke til kommentar

Cup er cup som United-supporterne sier om 05. :)

Men, har vi ikke hatt denne diskusjonen sånn ca en million ganger nå? Blir jo aldri enige uansett.

Det jeg kan være enig i er at Benitez har henta mye dritt og heller ikke vært flink nok til å utnytte det vi har kjøpt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Rafa har fått mer enn nok penger.

Hvis du tror det du skriver her, mister jeg all respekt for deg. Britney barberer hodet, Hyrlen skriver noe fullstendig tilbakestående. Alle møter veggen en gang.

Lenke til kommentar
EDIT: Og hvis du snakker "netto-utgifter" etter scums salg av CR så kan det hende at du har rett i din påstand, men det blir bare tullete.

Hvorfor er det tullete? For en latterlig påstand. I tallene som figurerer er ikke Ronaldo salget medregnet, for øvrig.

http://www.manutdtalk.com/will-rafa-ever-t...e-same-lie/641/

Har postet haugevis med innlegg om dette tidligere, så orker ikke skrive i detalj om samme emne atter engang. Søk tilbake og dere vil finne tall og hva jeg mener om saken. Det er morsomt, men ikke spesielt overraskende, at Hewitt og co beskytter Rafa bak det feige "han kom til en ræva tropp" kortet. Argumentet, som jo innehar visse sannheter, er så utbrukt at det grenser til tragikomisk. Dere skal få leve videre i den lille boblen deres, jeg skal ikke forstyrre...

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Rafa har fått mer enn nok penger.

Hvis du tror det du skriver her, mister jeg all respekt for deg. Britney barberer hodet, Hyrlen skriver noe fullstendig tilbakestående. Alle møter veggen en gang.

Argumentasjonen er slående. Jeg velger i dette tilfelle å miste din respekt. Om du tror mest penger alene vinner Premier League, så har du nok et poeng. Jeg for min del er i den tro at selv Arsenal kan vinne ligaen med sine beskjedne finansielle muskler. Forsåvidt også Tottenham og Villa om de hadde hatt mer vinnerkultur.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn å riste på hodet over supportere av andre lag som velger å rakke ned på rival-lag i signaturen fremfor å støtte eget lag. Er det virkelig viktigere for dere å hate Liverpool enn å støtte f.eks Manchester United?

Jeg synes synd på dere, og vil aldri komme til å ta slike mennesker seriøst, i noen diskusjon som omhandler Liverpool vs ManU. Beklager. No offense, dere er sikkert kjempefans av ManU og kjernekarer sånn generelt, men det blir for lavmål å bruke signaturen på å rakke ned på rivalene.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Argumentasjonen er slående. Jeg velger i dette tilfelle å miste din respekt. Om du tror mest penger alene vinner Premier League, så har du nok et poeng. Jeg for min del er i den tro at selv Arsenal kan vinne ligaen med sine beskjedne finansielle muskler. Forsåvidt også Tottenham og Villa om de hadde hatt mer vinnerkultur.

Jeg kunne ikke dy meg. Det er for lenge siden vi har slengt med leppa til hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke dy meg. Det er for lenge siden vi har slengt med leppa til hverandre.

Ja jeg ble litt sentimental da jeg leste posten din, det har jo vært mimrekveld med deg og Hewitt samtidig her :cry:

@Leo_khenir. Signaturen min provoserte deg altså, flott. Det er også helt herlig hvor mye du kan lese ut av en signatur med basis i rivalisering (som stort sett er fundamentet for god supporterkultur). Om du ikke tåler rivalisering så vil jeg ikke diskutere med deg heller, så det er vinn/vinn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Flere som skal se FA-Youth cup ikveld?

Møter Leicester, kan bli spennende.

Forøvrig enig med Hyrlen.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...