Old Game Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Helt enig med Erlend. Selvsagt skal man få være kritisk til klubben man holder med. Jeg kjefter opp SAF for laguttak og mangel på spillekjøp hver eneste gang vi avgir poeng, noe jeg overhode ikke skjemmes for. Jeg bryr meg for mye til å holde kjeft, vel vitende om at bedre tider kommer. For det gjør det for Liverpool også, mark my words. Kanskje allerede om en mnd eller to. Problemet er at slike svake perioder som vi ser i dag, vil oppstå for ofte med dagens spillermateriale, som i mine øyne ikke er i nærheten av hva en fotballstormakt som Liverpool fortjener. Spesielt Lucas og Kuyt syntes jeg er skremmende dårlig med ball og mangler såpass med basisferdigheter at det nesten er flaut å se dem spille. Rafa er ingen dårlig manager, men han passer ikke til Liverpool. Uten å ta fra han noe som helst, så vant han CL med Houlliers lag og siden har det vært skralt. 2005 er et halvt tiår siden og skal man være en toppklubb kan man ikke leve på laurbærene for lenge, med mindre man er inne i en rekonstruksjons periode ala Arsenal. Og folkens, det er forskjell på Rafa og Wenger. Sistnevnte har bevist tre ganger at han kan vinne ligaen og har en meget attraktiv filosofi. Wenger er sin klubbs største manager gjennom tidene og selv om han bruker lite penger, har resultater for året samt en genuin støtte fra styret - brenner det et lys også for en legende av hans rang. Ingen manager (for antatte topplag) går hhv 3,5 og 4 år uten å vinne et trofe, uten å leve under et enorm press. Nå som Arsenal har fått nye eier forundrer det meg ikke om presset blir enda større. Arsene har vært under massiv kritikk i egen leier og sitter enda ene og alene på sitt gode navn, en status Rafa ikke skilte med. Om han har lykkes en sesong med Valencia er likegyldig, det er hva han har gjort med Liverpool som betyr noe. Sir Alex er den eneste mangeren som har klart å bryte hegemoniet Celtic/Rangers i skottland og vant til og med Cupvinnercupen med Aberdeen i 83' etter å ha slått ut lag som Bayern Munchen og senere Real Madrid. Relevant? Nei. Det er hva han har gjort og gjør for United som betyr noe. Nå har han vunnet enormt mye og er levende legende, så han kan sitte til han blir 100 år uten å vinne noe - men det er en status han har opparbeidet seg HER. Ikke i Skottland eller i Spania som tilfellet er med Benitez. Sir Alex fikk noen år før han vant noe, som dere husker, men han fikk nesten rappen fordi han hadde gjort gull av gråstein og forventningene ble skrudd til det absurde etter en 2.plass ut av intet. Ingen manager hadde vunnet ligaen på trehundreogfemti år før SAF snudde trenden tidlig 90-tall. Klubben var helt på skråplanet både sportslig og økonomisk og var en nedstøvet stormakt, noe man ikke kan si om Liverpools tilfelle da spanjolen kom i 04. Nei, dere hadde ikke vunnet ligaen på haugevis med år - men dere er/var i tetsjiktet med ambisjoner om CL hvert år. Rafa kom til dekt bord til sammenligning og for meg er det helt banalt at han syter på eierne med jevne mellomrom for mangel på konkurransedyktige midler. Avledningsmanøver kalles slikt, for kun City og Chelsea (og nå Tottenham?) har brukt mer penger en Liverpool netto. Endret 3. januar 2010 av The Game Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Litt småflaut at en Unitedsupporter skriver det beste innlegget som jeg har lest på lenge i Liverpool-tråden. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det eg har tenkt litt på er hvor langt bak hadde Liverpool vært om United og Chelsea hadde vunnet et mer "normalt" antall kamper. For det har vært en merkelig høstsesong i PL, der alle kan slå alle. Og eneste som ikke kan slå Liverpool er tydeligvis United Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Game viser stor grad av refleksjon og fotballkunnskap her synes jeg. Helt enig igjen! Jaja, koser meg med FM jeg, der ligger Liverpool på 1. og United på 10. plass (wtf ).. Hadde det bare vært sånn på ordentlig også, men det blir vel ganske mange sesonger til vi ser noe slikt. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Var ikke all verden med skadefryd her. Synes dere er for snille med United nå. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det kommer nok om dette fortsetter. Og med god grunn. Dette er fryktelig dårlig. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Tror ikke Man Utd folka er like kjepphøye nå. Skjer med at vi og man utd sliter med langt, langt dårligere lag? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Og Chelsea. Alle topplagene. Arsenal har vel og tapt noen "enkle" kamper i år. Merkelig høstsesong som ser ut til å fortsette... Lenke til kommentar
Blekk. Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 United 0-1 Leeds. Fint å se at det er flere enn oss som sliter for tiden. : ) Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 United 0-1 Leeds. Fint å se at det er flere enn oss som sliter for tiden. : ) Det Liverpool presterte i går er jo milevis bedre enn United i dag. United taper mot en League One lag. Liverpool klarte idetminsteuavgjortmotetChampionship lag. Selv om det er Leeds så skal de slås av United. Samme skal Reading. Helt sløkket. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Dere skal få lov til å fråtse i dette Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 En liten trøst at dere ryker ja, fikk bare sett 2. omgang her, men er liksom uansett ikke like gøy når vi spiller så dårlig som vi gjør selv om dagen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 En liten trøst at dere ryker ja, fikk bare sett 2. omgang her, men er liksom uansett ikke like gøy når vi spiller så dårlig som vi gjør selv om dagen. Den ser eg. Veldig godt. Hadde aldri orket hadde det vært motsatt. Man er først opptatt av sitt eget lag, og går det bra kan man konse litt om de andre Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det eneste united tapet idag hjalp meg er at jeg kan si til de united supporterene som klager på reading kampen er at "dere er ikke så mye bedre selv" Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Nå vet jeg hva dere snakker om når dere sier at det er barnehage-tendenser i United-leiren... Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det er jævlig deilig, men hjelper ikke rare greiene når vi selv er i den posisjonen vi er i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) La nå Unitedsnakk skje på Unitedtråden. Morsomt at Leeds vant da, siden de tapte tidlig i Ligacupen(hirr hirr, Liverpool vant 1-0 mot Leeds de) Håper Liverpool\Reading trekker Leeds i neste rundte btw. Endret 3. januar 2010 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Dere var ekstremt heldige å vinne borte mot Leeds i ligacupen da, husker kampen godt. Leeds fikk annulert mål som ikke skulle være annulert og målet deres kom ut av ingenting når Leeds hadde det meste av spillet. Endret 3. januar 2010 av tc47 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Gleder meg til neste utgave av Pondus jeg. Det tror jeg blir bra. (Jokke får nok en ulitmate hevn over utro-hora Camilla. ) Endret 3. januar 2010 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå