Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Husker fremdeles et sviende tap mot Reading, så fuck em up ikveld!

Torres og Kuyt kan få hvile seg.

Om Babel ikke starter så har han ingen fremtid i Liverpool. Da forsvinner han

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Synes det er merkelig at Babel ikke får sjansen fremfor Kuyt som har spilt som en bøtte med dritt de siste 4-5-6 kampene. Har jo vært så elendig at det er helt ufattelig jo. Evt få inn Rodriguez til å ta over på den sida.

Og ja, for Babels egen del håper jeg vi selger han. Synd at Rafa ødelegger et slikt talent.

Lenke til kommentar

Når ikke engang United supporterne gidder å gi dere stick etter en slik forestilling, ja da vet dere selv hvor dypt dere har sunket. Fotballen LFC disker opp er så pillråtten at for å få poeng, er dere avhengig av solide injeksjoner med tur og marginer. Disse ordene er voldtatt på dette forumet men pdd er de meget betegnende for Liverpools seneste seire og poeng.

United kvittet seg med Ronaldo og Tevez, men er likevel MYE bedre enn Liverpool. "United klarer seg ikke uten Ronaldo" runget det fra visse røster bare et år tilbake. Kanskje enda også? Ja, nå sitter vi her i Januar - perioden hvor United vanligvis kickstarter sesongen - og ligger bare 2p Chelsea og 10p foran dere. Selv om dere har både Torres/Gerrard intakt i stallen og vi har slitt offensivt. Hvorfor er vi bedre? Fordi mange av våre såkalte squadplayers faktisk er enormt gode fotballspillere. Se på Fletcher. Bedre enn Macherano og bedre enn Gerrard for året. Likevel, hvor mange "kids" legger merke til fyren? Kvalitetsmuren er der for United og alt vi trenger for å gjenerobre verdenherredømme atter engang er en Ribery-type som skremmer motstanderen og er en xfaktor. Mm vi ikke allerede har funnet han i Obertan, that is?

Enkel fotballpsykologi 08/09: 1) Liverpool får en god start. 2) Dette medfører økt selvtillit og derav god moral. 3) Etterhvert klarer man å fokusere på enkeltkamper, fordi man har fått trua. Det hjelper også at United og Chelsea kladder i starten. Det brer seg en "cupstemning" i laget - noe alle som har drevet lagidrett vet hva innebærer. Vedvarer dette over tid, kan man kompensere for kvalitetsmangler grunnet en enorm vilje/tro. Ergo, lag i Liverpools sjikte kan være med å kjempe om ligagullet i en sesong her og der, men ikke årlig. Som man sier; En ting er å vinne ligaen, en annen ting er å forsvare den. Liverpool er ikke laget "alle vil slå" som United er. Dere liker å tro det, men så er ikke tilfellet.

Iår har realiteten bit Liverpool og deres supportere i ræva, for som jeg og mange av oss andre har sagt til det kjedsommelige; Dere er ikke bedre - pr kvalitet. Newcastle, Leeds, AV og Blackburn har vært med å sloss i enkeltsesonger. Felles for dem alle er at de ikke lykkes over tid - akkurat som tilfellet blir med LFC i årene fremover.

I told you so. Hewitt tok feil, jeg fikk rett. Dere er langt mer avhengig av Torres/Gerrard enn vi var i Ronaldo.

God påske

Endret av The Game
Lenke til kommentar

På hvilken måte er det en selvmotsigelse, om jeg tør spørre? Har jobbet 13t i dag og er blytrøtt, så beklager om jeg overser noe åpenbart her.

De har fortsatt Torres/Garrard i stallen sin og er dårligere enn United. Ergo, Liverpool er mer avhengig av disse to enn vi var i Ronaldo (som jo er borte.) Ser ikke selvmotsigelsen.

Lenke til kommentar

Flott innlegg Game, helt enig! :thumbup:

Haha :) Tevez og Ronaldo ut, Diouf og Owen inn, can't say I dislike it.

Hvem er neste inn på old trafford? Iversen?

Diouf-Iversen-Owen - United blir usedvanlig målfarlige i år :mrgreen:

Selv med Diouf, Iversen og Owen på topp har vi åtte mål mer enn Liverpool. Og en bedre målforskjell på 15 mål. Vi har også 10 poeng mer og ligger fem plasser over. :D

Btw, siden jeg var på ferie under silly season, fikk jeg ikke lest noe særlig her. Gikk fort gjennom noen sider nå, og det var mye morsom lesning. Kuyt var visst PLs beste høyreving, Dossena var et godt kjøp som ikke burde selges, Voronin burde ikke bli lånt ut til Hull for Liverpool har en fair sjanse til å vinne ligaen med han på laget. United blir kraftig svekket uten Ronaldo, og vinner aldri i verden serien igjen. Liverpool kan klare seg uten Alonso. Masse gullkorn, kudos til dere for slik underholdning. :wee:

Lenke til kommentar

Fy faen dette svir. Tror aldri jeg har hatt det så tungt og vanskelig som Liverpool-supporter som jeg har det akkurat nå, og har hatt det denne høsten. Og etter i kampen i dag føler jeg at det ultimate bunnpunktet er nådd, blir faktisk verre og verre jo flere timer det går.

Vi har spilt og fremstått totalt blottet for alt som heter selvtillit så langt denne sesongen, og selv om det har vært noen unntak har Game helt rett i at vi spiller drittfotball om dagen, og det ser ikke ut som vi har noen plan i det hele tatt. Hele laget, med unntak av Reina har prestert langt under det som kan forventes av de så langt denne sesongen og det er rett og slett ikke godt nok for en klubb som Liverpool. Vi tok to 3-poengere i romjulen, og selv om ikke spillet var i nærheten av noe som helst så kunne vi i det minste håpe på at det skulle komme etterhvert, hvis vi kunne få i gang en seiersrekke. Reading skulle være en slik kamp, der vi skulle kunne spille oss i form, noe også Rafa tydelig hadde planer om da man fikk se startoppstillingen. Kall meg gjerne kresen, men når vi møter Reading, som ligger på nedre halvdel av Championship så forventer jeg faktisk overkjøring når vi stiller med tilnærmet toppet lag. Laget kommer på banen og presterer ikke en jævla dritt, kampen er i beste fall jevn, men Reading virker skarpere og giftigere i angrep og overganger enn det vi gjør, og de kommer seg forbi våre forsvarere oftere enn vi gjør det motsatte. Det er 0 kreativitet og tilsvarende guts og innsatsvilje, vi har toppen 2-3 angrep som er noe å snakke om i løpet av hele kampen. Det værste av alt er at ikke Reading spiller spesielt bra heller, likevel er de på høyde og vel så det med oss.

Vi er inne i en meget dyp spillemessig krise om dagen, jeg sliter med å finne et skikkelig svar på hvorfor og hvordan vi skal komme oss ut av denne, men det er åpenbart at vi trenger kreative spillertyper inn i laget. Vi slo Villa og Wolves i romjulen, men hvis vi ikke forbedrer oss betraktlig kan vi se langt etter topp 4 slik vi presterer om dagen. De dårlige prestasjonene har også ført til at etterhvert flere og flere lag møter oss, med større og større tro på at det skal være mulig å slå oss. (jf. 7 PL tap denne sesongen, inkl. Portsmouth, Fulham og Sunderland).

Jeg har stort sett alltid støttet Rafa, og skal ikke si at jeg ikke gjør det fortsatt, men er dypt uenig i at Aurelio skal starte på kanten mot et lag som Reading, muligens mot topplag hvis vi har mangel på alternativer, men ikke ellers. Jeg er også uenig i at Kuyt får spille kamp på kamp uten å bli tatt av med slike prestasjoner som han leverer om dagen, og synes en spiller som Babel ihvertfall burde fått prøve seg en halvtime når han ikke får starte.

Det er alt jeg både vil og kan si for i dag, burde ha lagt meg for lenge siden og skal prøve å sove nå, selv om det garantert ikke blir lett.

YNWA

Lenke til kommentar

Så ræva som det har gått nå er jeg ikke fremmed for å prøve noe nytt. Jeg mener ikke automatisk at det betyr ny trener, men jeg vipper snart mot det og. Jeg mener det ikke kan skade å prøve med en annen formasjon eller i det minste la noen av våre unge spillere som faktisk har litt lyst til å spille få prøve seg. Det kan ikke bli så mye værre uansett.

Lenke til kommentar

Er enig i mye av det som blir nevnt over her, men..

Støtter klubben og valgene som blir tatt uansett. Jeg driter i hvor dårlig fotball vi spiller. Sutring og klaging på managere og spillere bærer ingen vei uansett. Er i disse tider vi ser klart hvem som er skikkelige supportere og hvem som ikke er det. (og det er ikke beskyldninger mot noen her, for the record.)

Lenke til kommentar

Så for å være "skikkelig" supporter må man være enig og støtte alt klubben og manageren gjør til enhver tid? :hmm: Jeg synes det er en snodig tolking av det å være fotballsupporter jeg. Si at man synes Rafa er det største problemet her og man helst vil ha et trenerskifte, betyr det da at man ikke støtter klubben? Snarere tvert i mot sier jeg bare, man har jo da tro på at det vil komme klubben til gode. Synes det er litt merkelig at det ikke skal gå an å være kritisk i en periode som Liverpool er inne i nå, der alt er så dårlig at det er helt tragisk. Jeg synes hvertfall at det er bedre å ta tak i problemene og prøve å fikse det i stedet for å sitte naive og glo på sidelinja og krysse fingra for at alt ordner seg til slutt.

Og det her er generellt. Jeg er ganske kritisk til Rafa, som jeg har vært en stund (litt opp og ned dog), men et trenerskifte nå midt i sesongen er vi ikke tjent med uansett. Og sorry om det var dårlig skrevet, burde lagt meg for mange timer siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...