Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Angående Aquilani har jeg spurt flere ganger her, hvem skulle han ha kjøpt istedet? Jeg har forsatt ikke fått svar....

Det er ikke akkurat vår jobb, og vi har ikke samme innsikt i transfermarkedet som en manager. Så det blir selvfølgelig veldig vanskelig å plukke ut noen, og du får det til å hørest ut som det virkelig ikke var andre alternativ for £20m.

Men spillere som van der vaart og sneijder har det vært spekulert i flere ganger. Nå er jo sistnevnte solgt til Inter.

Edit: Mata, Silva, Mark Noble?

Som sagt er jo dette bare spekulasjoner og ønsketenking. Men mer kan ikke vi som supportere bidra med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rafa hadde nok av mulige valg å gå for, det er det liten tvil om. Han tabbet seg ut når det gjaldt Barry, og trodde at han tydeligvis kom til å sitte i Aston Villa til han ville ha han. Van Der Vaart var tilgjengelig på markedet, men de eneste som viste interesse var klubber som ikke skulle spille Champions League, dermed valgte han å bli. Sneijder var tilgjengelig, og det er godt mulig at dere hadde tapt kampen om han uansett, men det virker ikke som om det overhodet var noen interesse fra Liverpool. Dere kunne ha valgt å gå for et sikrere kort i Mark Noble som tidligere nevnt over.

Sannheten er at det florerer av gode alternativer for £20M, det har jeg absolutt tro på. Benitez valgte å bruke £17M på en høyreback som for all del har vært god, men man kunne antageligvis ha funnet en billigere back som ikke lå langt under Johnsons klasse og hatt mer penger å rutte med. I farten kommer jeg på Rafinha, Paintsil, Miguel, Srna og min personlige favoritt Van Der Wiel.

Lenke til kommentar
Lucas har spilt i mangel på alternativ.

Ja, mange sentrale midtbane spillere sier du, har du navn og pris?

Veloso, Arteta(høhø), Sneijder, VdV, Barry, Parker, Sidwell ++

Nå har jeg ikke engang startet på alt av gull man kunne finne i Serie A ved starten av fjorårets kjøpefest. Dere kunne jo omså kjøpt Sissoko tilbake :p

Lenke til kommentar

Joda Jotun, selvsagt er det litt av poenget her. Men om det er så fryktelig mange alternativ så burde det vell ikke ta 3 mnd å få dem på skrift i tråden her?

Jeg er lei av at Rafa er roten til alt vondt i Liverpool, jeg forguder ham ikke på noen måte. Jeg har også revet meg i håret av byttene hans, skreket og hylt i tråden her hvor innkompetent han kan virke. Men i det lange løp må vi se lengere enn bare nesetippen vår. De 4 foregående sessongene har det vert fremgang, nå får vi en dårlig, ja da er det selvfølgelig ALT galt med Manageren. Det er dette jeg prøver å bekjempe litt, tror vi må se litt større på det.

Som tidligere nevnt, var til og med Martin O`Niel overrasket over at Barry valgte Shitty. Det var faktisk Barry som indirekte lovet oss å komme, da han vil spille CL etc etc. Men Barry valgte pengene.

Kan vi vite sikkert hva som skjedde? Nei, kan du Wis si det var Rafa sin feil, ja. Kan du bevise det? Nei.

Når det gjelder Real spillerene trenger man ikke legge 2 og 2 i sammen for å forstå at disse ikke ble hentet inn da vi skulle selge 2 til Real. Her tenker man kansje i første omgang på en kjempedeal, med penger + man i mellom etc.

Men om man ikke oppnår ønsket pris, så går det i stå. (samtidig ville antagelig Rafa beholde Alonso, selv om han nok innså slaget var tapt)

Real kunne presse med at de ivertfall visste at Arbeloa var stein klar for dem, og kontrakten var i ferd med å løpe ut. Samt at Alonso ville dra.

Mulig de andre dere har nevnt hadde vert et godt alternativ, ikke vet jeg. Først og fremst synes jeg Aquilani skal få en fair sjanse på banen til å vise hva han er god for.

Vell vi måtte ha en høyreback, (vi skulle hatt en til i utgangspunktet imo), nå var det velll ikke bare vi som betalte sinnsyke summer i sommer, hele transfeermarked var jo på hyttetur.

Enig i at det var mye, var dette med Engelskmann da osv.

Mens vi snakker om pris, så brukte vi nesten ingenting netto, eller brukte vi noe i det hele? I likehet med dere har også vi noe Yankees som liker å haie til seg.

Edit: Forresten er det også slik at om spillere tilsynelatende er tilgjengelige på markedet, så er det ikke det samme som at man får kjøpt dem. Det skal forhandliger til, både mellom klubb og spiller.

For alt vi vet var vi kansje å forhandlet med noen av de dere har nevnt, men det gikk i stå.

Tenkt om vi hadde endt opp uten spiller om vi ikke kjøpte Aquilani, da haddde det nok vert leven her. Ja, han ble kjøpt for 5 år.

Edit2: Neida, det er ikke Hewitt som har overtatt kontoen.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
*redigert*

Veldig enig. Dog tror jeg ikke at Rafinha (som jeg har ønsket meg i lang tid) er et spesielt sikkert valg. Ja han er god, ung og lovende, men Brasillianer i PL er det ikke garanti for at skal bli en hit. Så jeg er veldig fornøyd med kjøpet av Johnson, selv om han var overpriset. Angående Barry så er jeg som sagt helt enig. Der rota Rafa/styret det til. Jeg og flere andre her inne var veldig lysten på Sneijder eller VdV, og vi hørte rykter om bytte avtaler der vi ville få en av dem + £15M cash for Alonso, noe som er en kjempedeal. Det ble det ikke noe av. Og jeg kjenner at jeg har liten tålmodighet når det kommer til Benitez akkurat nå. Uansett om det er bytter, kjøp eller laguttak. Er vel ikke lenge til vi ser at han sier at vi ikke vil hente inn forsterkninger i Januar heller.

Lenke til kommentar
Hadde vært morsomt å sett hvordan Rafa hadde gjort det om han hadde fått litt penger å handle for. Om han velger "Rafa-way" med 6-7 drittspillere, eller 1-2 goode spillere.

Er så usikker til den mannen altså. Gjør så mye rart.

Du er usikker? Han har jo gjort akkurat det du nevner X antall ganger.

Lenke til kommentar

Jeg begynner faktisk å bli smånervøs når det gjelder dere, ikke fordi jeg frykter at dere noen gang kan komme og true om gull i år, men fordi det faktisk er gode spillere dere linkes til nå. Rykter om at Benitez ønsker å hente Luca Toni, Eljero Elia og Aiden McGeady.

Lenke til kommentar
Jeg begynner faktisk å bli smånervøs når det gjelder dere, ikke fordi jeg frykter at dere noen gang kan komme og true om gull i år, men fordi det faktisk er gode spillere dere linkes til nå. Rykter om at Benitez ønsker å hente Luca Toni, Eljero Elia og Aiden McGeady.

Det blir nok kun med ryktene, Toni har sagt han ønsker seg tilbake til Italia, hvor stort sett kun Roma og Inter (Hvis du virkelig ønsker å bruke såpass av lønnsbudsjettet bare for å få en erstatter for Eto'o når han spiller i Afrika-mesterskapet).

Lenke til kommentar

So? Gode spillere har vi da alltid blitt linket til, men hjelper relativt lite når det ikke fins et øre til overs for spillerkjøp i klubben. Sies jo at vi må selge spiller, men samtidig er nødt til å låne/bytte til oss spillere for å få nye inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...