Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, som sagt, flere sier at han har en syk skuddfot. (kanskje på tide å skifte ut solbrillene med lesebriller?)

Og det har han jo,ellers hadde han ikke hadd så mange frisparkmål(der de fleste går på rå kraft)

Dårlig skuddfot har han ikke,men alt for ego. Når du skyter så mye vil jo de fleste gå utenfor.

Mannen skyter hardt, ja. Men sjansen for at det blir mål er forsvinnende liten iforhold til hva f.eks et angrep kunne gitt.

Det er sant,men det visker ikke ut at han når han treffer,så resultater det i harde skudd.

Jeg gir opp. Mine siste ord. Riise har IKKE et godt skuddbein andre steder enn Youtube.

Jeg fant ikke statistikken som tilsa hvor mange skudd han hadde på mål av antall skudd han hadde, men det var type 1 av 20 på mål. Det er IKKE et godt skuddbein. Det er ikke nærheten av et godt skuddbein. Å dundre til på frispark slik at den går Lampardstyle innom 3 forsvarere er heller ikke et godt skuddbein (nå tenker jeg ikke på det mot United, for de idiotene som måtte finne på å referere til det).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

HERREFRED MENNESKE!!

INGEN HAR PÅSTÅTT AT HAN HAR EN GOD SKUDDFOT!

Syk skuddfot er ikke (imo) et synonym med god skuddfot.

Edit:hehe, Gia kom jo her i ettertid å påstod det. :p

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Jeg gir opp. Mine siste ord. Riise har IKKE et godt skuddbein andre steder enn Youtube.

Jeg fant ikke statistikken som tilsa hvor mange skudd han hadde på mål av antall skudd han hadde, men det var type 1 av 20 på mål. Det er IKKE et godt skuddbein. Det er ikke nærheten av et godt skuddbein. Å dundre til på frispark slik at den går Lampardstyle innom 3 forsvarere er heller ikke et godt skuddbein (nå tenker jeg ikke på det mot United, for de idiotene som måtte finne på å referere til det).

Føler det tidligere gikk mer på hodeløse avgjørelser oppi det innavla hodet hans, det virket som han skøyt når han var i tvil om hva han skulle gjøre med lærekula. Nå derimot kan ingen motsi at han har et godt skuddbein :)

Lenke til kommentar
HERREFRED MENNESKE!!

INGEN HAR PÅSTÅTT AT HAN HAR EN GOD SKUDDFOT!

Edit:hehe, Gia kom jo her i ettertid å påstod det. :p

Jo det er flere, du er blant dem som også har insinuert det. Men nei, det er ingen som har sagt ordrett "John Arne Riise, sønn av Berit Riise, har en god skuddfot.

Har den stakkars foten hans fått influensa da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

It is flu-season.

-----------------------------

Angående Mascherano's skade

''Ifølge Sky Sports News har Mascherano skadet det indre leddbåndet i det venstre kneet. Det er ikke kommet noen antydning på hvor lenge spilleren vil være ute som følge av kneskaden.''

Ben Haim er ute og anklager Torres for albuebruk også gitt.

"I thought he came with the elbow," said the Israel centre-back

Slikt skjer nesten i hver kamp,ingen grunn å ta det opp imo.

Lenke til kommentar

Vil ta for meg endel ting nå, og passer vel best inn her da.

Først av alt, så er det grunn til å stille spørsmål vedgående Gerrard i år. Innsatsen,kvaliteten- og ikke minst har han sviktet som kaptein. Hvorfor har han vært så dårlig? Mitt svar blir følgende. Kvalitetsspillere rundt seg. Han har veldig få. Lucas,Kuyt,Insua,Benayoun,Dossena,Ngog,Voronin,Spearing,Babel,Riera, El zhar, og flere. Det er altså spillere som ikke hører til i en "toppklubb"(ikke alle som går under denne), spillere som er altfor varierende, presterer aldri på et stabilt nivå og mangler mye kvalitet(ikke alle). Gerrard lider rett og slett på mangel av gode spillere rundt seg, det er på tide at vi bygger et lag rundt han, for han kan ikke seile skuta alene lengre.

I år har han sviktet som kaptein, jobben sin. Å inspirere/motivere motspillere når det trengst. Faktisk har han vært kanskje lagets dårligeste flere ganger, kun slått av Lucas i så og si alle kamper.

Med flere kvalitetsspillere rundt seg, spessielt offansivt, ville han storspilt. Han har, mildt sagt, kun Torres, som er klasse. Selv var han veldig klar på at salget av Alonso var et sjokk for han, og han tok det veldig tungt. Postet et innlegg for en stund siden(lenge siden), hvor det sa at Alonso var lagets hjerne(og Gerrard lagets hjerte), men ble hudflettet for å mene Alonso var så betydningsfull og god. Well, you just see now. Rafas største Tabbe, uansett. Alonso hadde flere år igjen av kontrakten, vi skulle ta steget opp, han selger unna 2 av våre beste spillere foregående sesong. Thank you jævla much. Og før guttorm kommer og hudfletter meg, du vet det er sant.

Men over til Gerrard, i år har det virkelig stått på mye med han, men mest innsatsen, helt borte. Tydeligvis mista all tro, både på ligaen, cuper, medspillere og manager. Er Gerrard like like tent som før, og er han på toppen av sin karriere, på vei ned?

Uansett tror jeg Lucas er en (stor) del av problemet. Gerrard virker knust etter alonso-salget, og når han ser hvem han nå måtte spille med hver uke deppet han vel og for på flaska. Men anyways, så er ikke det en kaptein verdig. Oooog, det er på tide å brette opp ermene.

Andre kapittel er Rafa himself, har han mista tilliten?

Alle de rare valgene kan se ut til å ha ført til misnøye hos spillerene. Hva tenker benayoun,aurelio, riera og Babel, når Dossena ut av det blå får starte? På en måte kunne det vært positivt, om han hadde vist seg frem slik vi kunne fått en slant for han, men den gang ei. Like udugelig.

Og hva tenker Ngog når han ikke får spille i tospann med Torres, når ingenting annet fungerer? Er han ikke worth a try?

Kan virke som Rafa har 'tapt garderoben', litt i hvertfall. Og om ikke Rafa evner å samle og lede flokken sin i overskuelig fremtid, vil inntrykket bare bli ytterligere forsterket. Tiden vil vise.

Hva med ny manager, ny formasjon, ny filisofi osv? Vi mangler helt et spillemønster og en plan-b i angrep, forsovidt en plan-a, også. Pasningsspill i Lucas-tempo og fra side til side til side hele tiden ser ikke ut til å fungere mot andre en Man Utd. Skulle helst møtt United hver runde.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Gerrard var borte store deler av fjoråret også, men det ble glemt siden han scoret en del mål.

Jeg skal ikke hudflette deg smågal, jeg skrev selv flere plasser i fjor at Alsono hadde vert vår beste spiller i sessongen. For han spilte jevnt og meget bra i alle kamper med untak av et par. Slik var det derimot ikke med Gerrard, han var dårlig i flere. Spesielt uavgjort kampene var han til tider fraværende.

Alonso ville dra, kansje pga sånn Liverpool behandlet han sessongen før, men hadde det vert fornuftig å holde ham mot sin vilje? Samme med Arbeloa, vi priset Jhonson i starten av sessongen, men han kan ikke måle seg med Abeloa bakover.

Jeg syns Kuyt sammen med Arbeloa spilte meget bra, også Bønna etter Jul, alle disse var med å løftet laget. Ikke bare Alonso.

Vi var gode som et LAG i fjor, i år er nesten alle under pari, pluss at skader og mangel på spillere har laget store problemer for oss. Da tenker jeg spesielt på midtbanen, ja det er et problem at Lucas og Masche spiller i lag, for de er altfor like i spillestilen, begge er relativt svake fremover. Lucas som spiller er ikke problemet, men kobinasjonen Lucas og Masche.

Jeg vet ikke hva som må gjøres, men jeg ser et Liverpool lag blottet for selvtilitt, som spiller helt uten innsats og glede.

Jeg mener Manager og spillere sammen må finne ut hva som er problemet, åpen dialog. Dersom det kommer frem at Manageren ikke har tilitt lengere, bør han sparkes. Selv om jeg ikke tror det er den beste løsningen å sparke Rafa, da det er serdeles få som kjenner Liverpool bedre enn han.

Selvsagt er det muligheter for en "you got Rednapped" effekt, men ingen garantier ved et trener skifte.

Så må vi kansje da bygge opp et nytt lag og en ny spilllestil, hvor lang tid vil ikke det ta? Vi er ikke akkurat verdens rikeste klubb heller.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Gerrard og Carra har jo ifølge Stan Collymore mistet tilliten og troen på Rafa.

Gerrard ifjor løftet laget og ga aldri opp, Gerrard i år ser ut som han har gitt opp før dommer'n blåser i fløyta.

Edit:Fint innlegg smågal,uenig i visse punkter da.

Lenke til kommentar
*snip*

Sant at Gerrard tidvis var borte i fjorårssesongen også, men ikke i nærheten av like stor grad. Når han i tillegg var suveren toppscorer er han unnskylt og kan ikke lastes for noe. Godt over 20 mål, som han har gjort til en vane å levere pr sesong nå, det er slik vi skal se kapteinen vår.

Ang Alonso er det selvfølgelig lett å være ettepåklok, men vi ser nå at hadde ikke Rafa solgt hadde vi vært i en helt annen posisjon enn pdd. Tror Alonso er proff nok til å ikke la det påvirke han ALT for mye. Han var tross alt under lang kontrakt, som han signerte selv. Han har faktisk det å holde seg til den også.

Også ang Arbeloa er det lett å være etterpåklok, men vi hadde selvfølgelig komt bedre ut av det hadde han vært her. Så kunne vi skyvd Johnson opp ett hakk, og Arby på backen. Men kontrakten til Arby var vel i ferd med å gå ut, så det var greit å få penger for 'n menst han fortsatt hadde verdi.

Og ang lucas vet alle hvor jeg står i fht til karen. Men hva tenkte benitez med da? Han måtte jo vite bedre en alle at det er to relativt like spillere som er helt udugelige fremover. Kunne ikke han styrket stallen med en spiller som faktisk kunne spille? Nå har aqui gått skadefri lenge, og det virker ikke akkurat som Benitez har tro på karen. Har han innsett et feilkjøp kanskje?

Og nytt managerblod mener jeg kan funke. Det er åpenbart at vi spiller uten plan og hensikt offensivt. Alt går på lykke og from. En manager som også vil tørre og ta taki balla til Gerrard og fortelle han hvor jævlig udugelig han har vært, KAPTEIN Gerrard. Hadde smelt fra min kjeft hadde jeg fått sjansen. Reina er den eneste spilleren som hadde vært verdig kapteinsbindet i år. Har levert stabilt verdensklasse i åresvis her nå.

Og HVOR er denne fryktløse Gerrard vi alle kjenner, i år?!

Skudd har vært en TOTAL mangelvare! Masche som har lucka inn et selvmål, thats it?

Se filmen hos Youtube

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Du skal slå to fluer. I dette tilfellet er flue 1 Gareth Barry, mens flue 2 er Alonso.

Du deiser fluesmekkeren rett mot flue 1, men i siste øyeblikk ombestemmer du deg, og velger å slå flue 2. Flue 1 blir redd og flyr i vei, mens flue 2 innser at du er en fluebanker, og flyr han også.

The Rafa way.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg om Gerrard Smågal, det var derfor jeg satt "fantastic" som jeg gjorde i Rafa tråden, da jeg mente han også måtte ta ansvar.

Abeloa var vell lovet at han skulle få dra hjem til Spania, + det med kontrakten. Så det er vell neppe noen sin feil akkurat at han for, men jeg bare påpeker at forsvaret lekker, og det er en av grunnene.

Angående Aquilani har jeg spurt flere ganger her, hvem skulle han ha kjøpt istedet? Jeg har forsatt ikke fått svar....

Et manager bytte kan funke, men det kan også føre til nedrykkstrid og nye 10 år wasted.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med deg om Gerrard Smågal, det var derfor jeg satt "fantastic" som jeg gjorde i Rafa tråden, da jeg mente han også måtte ta ansvar.

Abeloa var vell lovet at han skulle få dra hjem til Spania, + det med kontrakten. Så det er vell neppe noen sin feil akkurat at han for, men jeg bare påpeker at forsvaret lekker, og det er en av grunnene.

Angående Aquilani har jeg spurt flere ganger her, hvem skulle han ha kjøpt istedet? Jeg har forsatt ikke fått svar....

Et manager bytte kan funke, men det kan også føre til nedrykkstrid og nye 10 år wasted.

Med tanke på hva Aquilani har uttrettet til nå er det vel gjerne mange han kunne kjøpt. Å med tanke på at dere ikke vet en dritt om hva han vil få uttrettet når han først starter å spille så er det vel gjerne VELDIG mange alternativer på sentral-midtbane i Europa. Veldig få like gode som Alonso, men sett generelt er det veldig mange. Uansett så er det vel gjerne Lucas man må sette større spørsmålstegn ved når det kommer til Benitez, hvorfor har han trompet den mannen inn på laget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...