Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Snakket generelt. Er slik hver fuckings runde.

Og nei, snakker ikke bare om Liverpool. Liverpool har vært lite utsatt av drittongene så langt i år.

Lenke til kommentar
I første omgang ja. Der eier vi dem fullstendig, og hadde en viss spanjol vært mer effektiv hadde ståa vært annerledes. I andre omgang er tempoet vårt langt lavere, vi er helt tamme og legger oss bakpå. Vi taper alt for mange baller og det hagler med upresise pasninger. Arsenal derimot går utpå banen i andre omgang med høy selvtillit og vinnervilje.
Jeg synes vi var det dominerende laget også i andre, selv om vi skaper lagnt mindre enn i første.

Uansett, tendensen er bedre enn den har vært på ei stund.

Jeg er MØKKLEI den engelske dommerstanden.
Selv er jeg fornøyd med dommerstandarden i England. Dog er jeg litt misfornøyd med standarden på Howard Webb (Og Rob Styles, for eksempel). Men sett over ett har Premier League faktisk en av de absolutt beste dommerstabene i verden! Bedre enn i både Spania og Italia, for ikke å si Norge. Den eneste ligaen jeg kan komme på med dommere bedre enn Premier League, er den tyske Bundesligaen (Nå følger riktignok ikke jeg med på alle verdens ligaer, så må ta utgangspunkt i de jeg ser kamper fra jenvlig.).
Lenke til kommentar
Uansett, tendensen er bedre enn den har vært på ei stund.

Jeg er ikke enig. Vi spiller riktig nok bedre selv i andre omgang enn vi har gjort i mange kamper i sesongen, men det er ikke bra. Vi trodde jo vi hadde en bra tendens etter United-kampen og, men vi vet jo hvordan det har gått. Jeg er rett og slett ikke mer optimistisk etter denne kampen.

Lenke til kommentar

Martin Tyler i Sky Sports sa at straffen hadde vært litt tvilsom siden Gerrard aldri hadde klart å rekke ballen pga touchen og at noen dommere ser på det sånn. Selv hadde jeg sagt det der er en straffe.

MEEEN... guess what. Karma. Kuyt på Hleb i 07/08 i CL på Emirates? Slår alltid tilbake, slike ting. Sånn er det.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Martin Tyler i Sky Sports sa at straffen hadde vært litt tvilsom siden Gerrard aldri hadde klart å rekke ballen pga touchen og at noen dommere ser på det sånn. Selv hadde jeg sagt det der er en straffe.

Hahah, det har jo absolutt ingenting å si. Han blir felt. Sånn er det.

Lenke til kommentar

Jepp. Han sa det til slutt han og etter litt snakk med Gray. Men altså, han snakket om grunner til at Webb kanskje ikke ga den. Var ikke sånn at han var dum heller, bare snakket om en teori.

Anyway, karma's a bitch.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Hvor står det i regelboka? Er det frispark utenfor, er det straffe inni 16-meteren. Du kan ikke klippe ned folk selv om de ikke kan nå ballen. Carragher (eller hvem det nå var som takla) var jo ikke i nærheten av ball.

Lenke til kommentar

Torres er jo også en av de bedre spissene en mot en. Ble veldig overrasket over at det angrepet der ikke resulterte i mål, det var jo en kontring etter boka hvor alt klaffet. Kampen ville nok sett ganske annerledes ut om han hadde scoret OG gerard hadde fått straffe, men slik dere spilte i andreomgang fortjente dere jo ikke å vinne. Må være kjipt å være liverpoolsupporter for tiden, og få se slike glimt av storspill som mot United og i førsteomgang i går.

Lenke til kommentar

Fant noe på Match of the Day 2 fra BBC. Torres var muligens i offside når han løper forbi alle i Arsenal forsvaret, og sentrer ned til Gerrard som "skulle fått straffespark". Sagna stoppet opp og var sikker på offside, men det er kanskje han som ødelegger linjen til Arsenal. Bare å finne Match of the Day highlights eller laste ned hele 90 min eller noe, så ser man hvor close det ihvertfall. Var kanskje offside på Torres der, og hele situasjonen ble farlig av at han fikk så mye plass der.. ikke rart når han kanskje sto i offside.

Og btw, når Torres blir "felt" utenfor feltet der så er det ihvertfall overspilling til tusen. Er ikke direkte filming men det er ikke nok for at det skal bli frispark og at han skal falle sånn.

EDIT: Gjort litt forandringer, den var litt mer tvilsom enn jeg først trodde.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Du glemte å se de 10 neste sekundene og se at vi faktisk ikke fikk straffen. Spekulasjoner i om det var straffespark eller ikke, og om det var offside eller ikke før straffesituasjonen vil derfor være helt uinteressante. Jeg ser hvor du vil, og at du prøver å si at vi ikke har noe vi skulle sagt, men det visste vi vel egentlig fra før. Ingen av oss har trodd at noe av det vi sier her kan endre det faktum at vi tapte den kampen, og at vi tapte den fortjent spør du meg. Visst du synest det er gøyt å se på situasjoner som ikke ble straffe, så versågod, men jeg tror neppe det at det skulle vært offside før straffen har noe som helst å si for noen akkurat nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...