Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2
snip

. Men må si, dette er en av de mer "virkelighetsnære" postene som har kommet fra denne tråden (fra en Liverpool supporter) på lenge. Den er helt objektiv og påpeker nøyaktig det alle andre ser, men som Rafa-fans forsøker å bortforklare etter beste evne.

Disse punktene har jo de fleste i denne tråden nevnt flere ganger.

Ikke akkurat nå nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disse punktene har jo de fleste i denne tråden nevnt flere ganger.

Ikke akkurat nå nytt.

SuperP er den første som har argumentert hvorfor Benitez ikke er rett mann. Hvor var dere andre kritikere den siste uken, når meg og Hyrlen diskuterte nøyaktig samme sak med et par rafa-boys i denne tråden.

Dersom du har skrevet et lengre innlegg der du legger frem hvorfor Benitez ikke din mann, har jeg oversett det. In that case, my bad. Det samme gjelder andre brukere. Jeg vet dere har klaget på sonemarkering osv før, men ingen har skrevet det i en "samlepost" som dirkete punkter mot Benitez. Første gang jeg ser i alle fall.

Ikke noe nytt nei, jeg vet. Men godt å se at noen ser hele bildet :)

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar
Jeg klarer virkelig ikke forstå at det går an å forsvare Benitez kamp etter kamp. Er så lei av det idiotiske "in Rafa we trust" bullshitet. Hvorfor i all verden? Han fører oss jo bare lenger og lenger ned i gjørma. "Vi vant jo CL i hans første sesong", "vi var nære ved å vinne PL i fjor", "vi har 3 strake seire mot united", "vi var soleklart best i innbyrdes oppgjør blant topp 4 lagene i fjor".

Greit, all kreditt til Benitez for dette, men disse argumentene holder virkelig ikke lenger! Jeg fikk kritikk forrige gang jeg kritiserte Benitez fordi jeg ikke begrunnet uttalelsene. Vel jeg har begrunnet dette så mange ganger tidligere, at jeg trodde ikke det var nødvendig igjen, men OK er en rask begrunnelse:

Uforklarlige bytter / lagoppstillinger:

Hvor ofte har ikke vi revet oss i håret fordi Benitez forsøker trygge en 1-0 ledelse, men ender opp med poengtap fordi vi ikke lenger har offensive spillere på banen. Eller starter med en helt merkelig lagoppstilling som nesten aldri har spilt sammen som lag. Kan heller ikke skylde på at dette bare skjer pga skader og suspensjoner, for det er langt fra hele sannheten.

Utspill i media:

Før utspillet i media i forbindelse med Alex Fergusson, hadde vi nesten ingen poengtap. Så forsøker han seg på en pinlig opptreden på noe han absolutt ikke behersker; mindgames. Etter dette fikk også prestasjonsnivået til laget en kraftig dupp. Kanskje en tilfeldighet, men uansett en pinlig affære som definitivt ikke tilførte laget noe positivt. I ettertid har han flere ganger forsvart seg selv, og mener det var helt riktig det han gjorde. Han fremstår som en svært lite ydmyk person.

Kjøp / salg:

Det er bare nonsens at vi har et sykt mye bedre lag i dag enn det vi hadde da vi vant CL. Kanskje vi er litt bedre, men ikke sykt mye. Med unntak av Torres, har det ikke vært spesielt mye progresjon. Benayoun, Johnson og Reina er vel de som nærmest kommer geniale kjøp. Tenk på alle andre kjøp vi har hatt under Benitez; Zenden, Sissoko, Crouch, Kromkamp, Bellamy, Pennant, Arbeloa og Keane – alle disse er borte igjen nå. I tillegg finnes mange andre rare uforståelige kjøp, Dossena, Degen, Lucas, Voronin, Kyrgiakos, Aquilani…

Soneforsvar:

Finnes 1000 eksempler i hver eneste kamp på at dette ikke fungerer. Og etter hver gang vi slipper inn mål på glipp i forsvaret, er det noen påpeker at Benitez må få trent mer på dette til neste kamp. Men det skjer jo ALDRI! Han ser jo ikke at dette er et problem. Hvordan i all verden er det mulig? Ser at mange kritiserte Skrtel pga baklengsmålet mot City, men hvorfor det? Fordi han ikke passet på Adebayor? Problemet er at Benitez ikke vil ha mannsoppdekning, men soneforsvar! Feilen er Benitez’ – ikke Skrtel's.

Kunne sikkert skrevet en hel bok om hvorfor jeg Benitez ikke er riktig mann, men for la det være med dette nå.

Så du påstår at alle disse : Zenden, Sissoko, Crouch, Kromkamp, Bellamy, Pennant, Arbeloa og Keane

er rare kjøp?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Jeg klarer virkelig ikke forstå at det går an å forsvare Benitez kamp etter kamp. Er så lei av det idiotiske "in Rafa we trust" bullshitet. Hvorfor i all verden? Han fører oss jo bare lenger og lenger ned i gjørma. "Vi vant jo CL i hans første sesong", "vi var nære ved å vinne PL i fjor", "vi har 3 strake seire mot united", "vi var soleklart best i innbyrdes oppgjør blant topp 4 lagene i fjor".

Greit, all kreditt til Benitez for dette, men disse argumentene holder virkelig ikke lenger! Jeg fikk kritikk forrige gang jeg kritiserte Benitez fordi jeg ikke begrunnet uttalelsene. Vel jeg har begrunnet dette så mange ganger tidligere, at jeg trodde ikke det var nødvendig igjen, men OK er en rask begrunnelse:

Uforklarlige bytter / lagoppstillinger:

Hvor ofte har ikke vi revet oss i håret fordi Benitez forsøker trygge en 1-0 ledelse, men ender opp med poengtap fordi vi ikke lenger har offensive spillere på banen. Eller starter med en helt merkelig lagoppstilling som nesten aldri har spilt sammen som lag. Kan heller ikke skylde på at dette bare skjer pga skader og suspensjoner, for det er langt fra hele sannheten.

Utspill i media:

Før utspillet i media i forbindelse med Alex Fergusson, hadde vi nesten ingen poengtap. Så forsøker han seg på en pinlig opptreden på noe han absolutt ikke behersker; mindgames. Etter dette fikk også prestasjonsnivået til laget en kraftig dupp. Kanskje en tilfeldighet, men uansett en pinlig affære som definitivt ikke tilførte laget noe positivt. I ettertid har han flere ganger forsvart seg selv, og mener det var helt riktig det han gjorde. Han fremstår som en svært lite ydmyk person.

Kjøp / salg:

Det er bare nonsens at vi har et sykt mye bedre lag i dag enn det vi hadde da vi vant CL. Kanskje vi er litt bedre, men ikke sykt mye. Med unntak av Torres, har det ikke vært spesielt mye progresjon. Benayoun, Johnson og Reina er vel de som nærmest kommer geniale kjøp. Tenk på alle andre kjøp vi har hatt under Benitez; Zenden, Sissoko, Crouch, Kromkamp, Bellamy, Pennant, Arbeloa og Keane – alle disse er borte igjen nå. I tillegg finnes mange andre rare uforståelige kjøp, Dossena, Degen, Lucas, Voronin, Kyrgiakos, Aquilani…

Soneforsvar:

Finnes 1000 eksempler i hver eneste kamp på at dette ikke fungerer. Og etter hver gang vi slipper inn mål på glipp i forsvaret, er det noen påpeker at Benitez må få trent mer på dette til neste kamp. Men det skjer jo ALDRI! Han ser jo ikke at dette er et problem. Hvordan i all verden er det mulig? Ser at mange kritiserte Skrtel pga baklengsmålet mot City, men hvorfor det? Fordi han ikke passet på Adebayor? Problemet er at Benitez ikke vil ha mannsoppdekning, men soneforsvar! Feilen er Benitez’ – ikke Skrtel's.

Kunne sikkert skrevet en hel bok om hvorfor jeg Benitez ikke er riktig mann, men for la det være med dette nå.

Så du påstår at alle disse : Zenden, Sissoko, Crouch, Kromkamp, Bellamy, Pennant, Arbeloa og Keane

er rare kjøp?

Nei, han sier at de spillerne ble kjøpt, så solgt igjen. De fleste han nevner fikk max 2 sesonger. Det i seg selv blir feilkjøp fra Benitez.

Zenden: Kom vel gratis, men gjorde absolutt ingenting bra i sin tid i Liverpool.

Direkte møkk.

Sissoko: Spilte meget bra, var en av Liverpools beste i sin førstesesong, men ble skadet, og kom seg aldri tilbake, Rafa belønnet det med å selge han.(Masche er klart bedre imo)

Crouch: Fikk også kun to sesonger,spilte mer eller mindre bra, elendig teknik og ballkontroll på bakken, men mål ble det jo masser av. Og de saksesparka da:D Ble solgt pga villa ha mer spillestid. Den er grei.

Kromkamp: Møkkamann. Ble solgt etter en sesong.

Bellamy: Kan ikke forvente at han får bli når man banker nordmenn med golfkølle.

Pennant:OGså en spiller med god første sesong, ble kastet ut av lag og Liverpool pga konflikt med Rafa. Noe som jeg mislikte.

Keane: Det meste er sagt om den saken.

Arbeloa: Har spilt bra for Liverpool. Ble solgt fordi han ville til Real. Den er grei. Spilt lenge for liverpool også.Burde ikke vært på listen.

Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri til å skjønne meg på transfer policyen til Rafa, håper han ikke får fyken enda. Men er mange andre spillere jeg kunne tenkt meg å se i Liverpool trøya enn hva jeg enda har sett.

Spillere jeg synes vi bør selge\ kvitte oss med fortest mulig:

Dossena,Degen,Lucas,Kuyt,Voronin og Kyrkiakos.

Synes også Babel bør passe seg med sine uttalelser, skjønner sutringa over spilletid men han må også prestere (siste 2-3 kamper har han hevet seg, men før det har han ikke prestert siden 1 sessong)

Spillere jeg synes vi aldri burde ha solgt: Sisokko, Bellamy, Pennant, Alonso, Gonzalez, Crouch, Keane, Paletta Garcia (del av Torres handelen, men uansett) Hyypia (burde fått en sessong til som backup istedet for Kyrkiakos)

Og har en ønskeliste over spillere som jeg ØNSKER å se i klubben.

Joaquin Sanchez - Valencia (Tidligere Betis høyreving som jeg mener passer inn, utrolig fart og lekre innlegg)

Rafel Van Der Vaart - Ønsker flere sentrale offensive midtbane spillere, ikke bare Gerrard\Aquilani.

Marouane Chamakh - Spiss fra Bordeaux, blant annet Arsenal,Juventus ønsker å hente denne spilleren, Regner med han går for under 8£ mill.

Juan Manuel Mata - Venstreving? fra Valencia, de må kanskje selge billig og han er av topp kvalitet som jeg tror ville tatt Premier League med storm, håper virkelig på han.

Jeg mener også vi bør handle en dønn solid venstreback, jeg synes Insua gjør for mange feil, småfeil her og der. Han er god, men føler han ikke er god nok for å spille fast, han er enda veldig ung.

Grunnen til at jeg vil selge Kuyt og få inn Joaquin er pga jeg vil ha en kjapp høyreving, som har mange innlegg og gode løp, Synes Kuyt er treg og ikke særlig gode innlegg. Han er dog en arbeidshest, men passer ikke inn. Jeg likte Pennant i tiden hans i klubben, fikk ikke prøve seg mye etter krangel med Rafa. Men likte spillestilen hans.

Selvfølgelig mange andre "superstjerner" jeg har lysst på, men med Liverpools økonomi tror jeg ikke vi får noen hit. Jeg synes også vi kan hente Gareth Bale på billig salg fra Tottenham, som muligens kan slå til. Liker også at Aurelio ser ut til å være tilbake.

Dyre kjøp som: Di Maria, Carlton Cole, Silva, Villa, Young, Affelay osv, selvsagt fristende, men lite sannsynlig.

Endret av Nessi
Lenke til kommentar
*snip*

Jeg er helt enig. Har alltid vært veldig på vippen, som jeg har skrevet her inne også, men nå er jeg lei. Veit samtidig ikke om det beste er et trenerskifte midt i sesongen, og hvem skulle i så fall ta over? :hmm:

Spesielt det med byttene irriterer meg. Kanskje fordi man ser mest til det i så og si HVER kamp. Sånn som i går. Spiller mot et lite møkkalag ingen har hørt om før omtrent, leder 1-0. Så sitter Aquilani (som TRENGER å spille seg i kampform) på benken til det er 1. minutt igjen. Hva faen liksom? Benayoun (som ikke klarte å fullføre forrige kamp en gang) og Dossena (!!!) kommer innpå før han. Hvordan skal Aqui noensinne få spilt seg i form om det fortsetter sånn? Er vel over én mnd siden han kom tilbake i full trening. Det er jo helt ubegripelig. Og som en konsekvens av akkurat dette spiller Lucas og Masche hver eneste kamp sammen på den sentrale midtbanen, og dette er det dårligste sjakktrekket som går an å gjøre. Vi mister så og si all kreativitet framover og eier ikke offensiv styrke framover før vi kommer opp til Gerrard, som også blir veldig alene i fraværet av gode vinger og når Torres er skada (all cred til N'Gog, liker han, men han er ikke noen Torres enda). Jeg mener helt klart dette og den fantastiske sonemarkeringa vår er den største årsaken til de mange poengtapene våre i år, og det faktum at vi spiller som en gjeng med bestemødre.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvordan vi vil takle dette økonomisk, og hvordan det kommer til å gå med stakkars Benitez. Jeg kan leve med dette, men det suger balle :(. Håper vi utretter noe i Europa Leauge da...

Økonomisk sett skal det nok bra, en liten prins her, noen moneyboost fra amerikanerne der.

Får jo penger fra Europa League også.

Kommer vel inn i knock out stages skal jeg tro.

Går nok bra.

Man får faktisk mer penger av å kvalifisere seg til åttendelsfinalene enn å vinne Europa League. :)

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Synes Felix Magath er spennende jeg da. Leda Bayern Munchen til 2 seriegull, og en enda større prestasjon i fjor ved å lede Wolfsburg til gull. Under kontrakt med Schalke 04 som ligger helt i toppen av Bundesligaen nå. Berykta for sitt harde treningsregime. Synes han virker som en veldig spennende trener hvertfall, men er under kontrakt med Schalke til 2013 da, så koster sikkert litt.

Edit: Ang økonomien, så leste jeg en gang at vi bare har budsjettert med gruppespill i CL, så det som kommer oppå der er bare bonus. Ikke at det blir så jævlig mye nå.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Jeg kommer aldri til å skjønne meg på transfer policyen til Rafa, håper han ikke får fyken enda. Men er mange andre spillere jeg kunne tenkt meg å se i Liverpool trøya enn hva jeg enda har sett.

Spillere jeg synes vi bør selge\ kvitte oss med fortest mulig:

Dossena,Degen,Lucas,Kuyt,Voronin og Kyrkiakos.

Selge Lucas og Kuyt? Kuyt er en god spiller, og Lucas har kommet seg voldsomt. Når all tilliten han har fått endelig begynner å belønne seg, så vil du selge ham? Dossena, Degen, Voronin og Kyrgiakos er jeg enig med deg i.

Lenke til kommentar

Off. Nå måtte eg inn på Liverpool.no for å finne ut hva han eg mente het. Liverpool.no er en relativt middelmådig side og eg liker ikke å surfe på denne. Nå ble eg irritert.

Sammy Lee meinte eg. Vil vel mest sannsynlig være han som kommer til å overta hvertfall en kort periode om Ben må gå/velger å gå.

(Om han skriker mye på sidelinja vet eg egentlig ikke. Eneste eg begrunner min beskrivelse av han med er at hver gang eg ser Liverpool kamp så viser de kun Lee hver gang han er skikkelig sinna og sjauer langs sidelinja.)

Lenke til kommentar
Hehe, entusiastisk som få er han.

Vil demimot ikkje seie at .no er ei middelmådig side. Forumet derimot..

De har nada kildekritikk, elendige artikler som er lite objektiv. Er uhyre fokusert på motstandere og spesielt United. Fra et journalistisk synspunkt er det en helt elendig side. Som en fanside er den sikkert ok, i tillegg gir den bitre tonen mye gledelig lesning for hvertfall meg til tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...