Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Usikker....

Er Liverpool virkelig ute?

Hva hvis Liverpool vinner den siste kampen mot Fiorentina med f.eks. 6-0, samtidig som at Debrecen slå Lyon.

Vil ikke da Liverpool få 10 poeng (samme som Lyon), men ha bedre målforskjell??

Jeg vet at sjansene for dette er utrolig liten, men der det ikke en teoretisk sjanse?

Kan noen forklare meg hva jeg har misset?

Det som avgjør om liverpool eller lyon går videre er resultatene fra de to gangene lyon og liverpool har møttes i gruppespillet.. derfor kan ikke liverpool gå videre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi hadde røket ut av CL, men spilt god fotball, hadde jeg kunnet leve med det. Men dette er aldeles horribelt. Det er ikke bare denne kampen. Utenom United-kampen har laget ikke vist et eneste gram av vinnervilje. Nei, dette er skuffende. Meget skuffende.

Edit: Jeg orker ikke ta stilling til om jeg vil at Rafa skal gå eller ikke. Men jeg kommer ikke til å gråte om han forlater klubben.

Endret av sagberg
Lenke til kommentar

Det går vel på målforskjell om innbyrdes oppgjør er likt? Om begge kampene ble uavgjort, evt. begge vant en hver med like mange mål?

Hvordan avgjøres det om alt er likt? Omkamp? Vet det skjer ekstremt sjeldent, men med små grupper osv. så er det jo en reell mulighet for at det skjer av og til. Noen som vet hva regelverket sier?

Det franske laget går videre? Det engelske laget ryker alltid? :p

Lenke til kommentar
Hvordan avgjøres det om alt er likt? Omkamp? Vet det skjer ekstremt sjeldent, men med små grupper osv. så er det jo en reell mulighet for at det skjer av og til. Noen som vet hva regelverket sier?

Tipper det. Algerie spilte jo mot Egypt om VMplass siden det endte helt likt

Lenke til kommentar

Teams level on points are separated by:

1) The results of games between the teams in the tie (if tied, by goal difference and then by away goals counting double).

2) Goal difference in all group games.

3) Highest number of goals scored in all games.

4) Highest Uefa ranking over the previous five seasons.

slik bestemmer de hvem som går videre vist likt..

Lenke til kommentar

Jeg klarer virkelig ikke forstå at det går an å forsvare Benitez kamp etter kamp. Er så lei av det idiotiske "in Rafa we trust" bullshitet. Hvorfor i all verden? Han fører oss jo bare lenger og lenger ned i gjørma. "Vi vant jo CL i hans første sesong", "vi var nære ved å vinne PL i fjor", "vi har 3 strake seire mot united", "vi var soleklart best i innbyrdes oppgjør blant topp 4 lagene i fjor".

Greit, all kreditt til Benitez for dette, men disse argumentene holder virkelig ikke lenger! Jeg fikk kritikk forrige gang jeg kritiserte Benitez fordi jeg ikke begrunnet uttalelsene. Vel jeg har begrunnet dette så mange ganger tidligere, at jeg trodde ikke det var nødvendig igjen, men OK er en rask begrunnelse:

Uforklarlige bytter / lagoppstillinger:

Hvor ofte har ikke vi revet oss i håret fordi Benitez forsøker trygge en 1-0 ledelse, men ender opp med poengtap fordi vi ikke lenger har offensive spillere på banen. Eller starter med en helt merkelig lagoppstilling som nesten aldri har spilt sammen som lag. Kan heller ikke skylde på at dette bare skjer pga skader og suspensjoner, for det er langt fra hele sannheten.

Utspill i media:

Før utspillet i media i forbindelse med Alex Fergusson, hadde vi nesten ingen poengtap. Så forsøker han seg på en pinlig opptreden på noe han absolutt ikke behersker; mindgames. Etter dette fikk også prestasjonsnivået til laget en kraftig dupp. Kanskje en tilfeldighet, men uansett en pinlig affære som definitivt ikke tilførte laget noe positivt. I ettertid har han flere ganger forsvart seg selv, og mener det var helt riktig det han gjorde. Han fremstår som en svært lite ydmyk person.

Kjøp / salg:

Det er bare nonsens at vi har et sykt mye bedre lag i dag enn det vi hadde da vi vant CL. Kanskje vi er litt bedre, men ikke sykt mye. Med unntak av Torres, har det ikke vært spesielt mye progresjon. Benayoun, Johnson og Reina er vel de som nærmest kommer geniale kjøp. Tenk på alle andre kjøp vi har hatt under Benitez; Zenden, Sissoko, Crouch, Kromkamp, Bellamy, Pennant, Arbeloa og Keane – alle disse er borte igjen nå. I tillegg finnes mange andre rare uforståelige kjøp, Dossena, Degen, Lucas, Voronin, Kyrgiakos, Aquilani…

Soneforsvar:

Finnes 1000 eksempler i hver eneste kamp på at dette ikke fungerer. Og etter hver gang vi slipper inn mål på glipp i forsvaret, er det noen påpeker at Benitez må få trent mer på dette til neste kamp. Men det skjer jo ALDRI! Han ser jo ikke at dette er et problem. Hvordan i all verden er det mulig? Ser at mange kritiserte Skrtel pga baklengsmålet mot City, men hvorfor det? Fordi han ikke passet på Adebayor? Problemet er at Benitez ikke vil ha mannsoppdekning, men soneforsvar! Feilen er Benitez’ – ikke Skrtel's.

Kunne sikkert skrevet en hel bok om hvorfor jeg Benitez ikke er riktig mann, men for la det være med dette nå.

Lenke til kommentar
Utspill i media:

Før utspillet i media i forbindelse med Alex Fergusson, hadde vi nesten ingen poengtap. Så forsøker han seg på en pinlig opptreden på noe han absolutt ikke behersker; mindgames. Etter dette fikk også prestasjonsnivået til laget en kraftig dupp. Kanskje en tilfeldighet, men uansett en pinlig affære som definitivt ikke tilførte laget noe positivt. I ettertid har han flere ganger forsvart seg selv, og mener det var helt riktig det han gjorde. Han fremstår som en svært lite ydmyk person.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_5717388,00.html

Tåkeprat og avveininger. vil rett og slett ikke si at det er elendig for en klubb av Liverpools standard å ryke ut av CL så tidlig. Det eneste han gjør som er positivt er å holde fokus på helga.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tror ikke han får fyken, håper ei heller ikke det.

Om han skal åke, så håper jeg at han slutter selv. Noe som fort kan skje om ikke noe drastisk skjer framover. Men igjen, han er jo en stabeist.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Derfor jeg ser heller at om han skal gå,så sier han opp selv.

Liverpool har ikke mengder av penger akkurat.

(ikke at jeg krever Rafa's hode. Sagt det før og sier det igjen, han skal få ut sesongen.)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
snip

Nå er mange av dere skuffet og derfor er det ikke rett tid å dra opp mine og Hyrlens (i hovedsak oss) argumenter rundt Benitez. I respekt av dere som fortsatt tror på spanjolen og ikke ønsker pekefingere i kveld, skal jeg ikke kommentere mine meninger på nytt nå. Men må si, dette er en av de mer "virkelighetsnære" postene som har kommet fra denne tråden (fra en Liverpool supporter) på lenge. Den er helt objektiv og påpeker nøyaktig det alle andre ser, men som Rafa-fans forsøker å bortforklare etter beste evne.

Ingen tvil om at Rafa er en dyktig manager, men han er ikke i nærheten av å ha pondusen som trengs for å integrere en ny æra i en toppklubb. Fyren mangler kontinuitet og tyngde, noe som er helt elementært for lykkes. Jeg ser ingen offensiv filosofi i Liverpool. Det gjorde jeg ikke i vår heller, derfor var jeg skråsikker på at denne sesongen kom til å bli et nederlag for dere. Det er "lett" å være periodisk gullkandidat når man får en god start, det er noe annet å henge der opp år ut og inn.

Endret av Plagueis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...