Jotun Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Ha vekk Benitez? Hvem vil det? Hvor har du vært i denne sesongstarten da? Har da vært nok skriking om hodet til Benitez... Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg har vel ønsket Benitez bort lenger enn de fleste, og mener definitivt at Benitez har stor del av skylden for at det går dårlig. Likevel er jeg ikke tilhenger av å sparke managere, så jeg hadde jo håpet han ville ta til vettet selv. At vi blir satt flere skritt tilbake dersom han slutter, har jeg ingen tro på. Det måtte i så fall være fordi at spillere som Torres og Reina nektet å spille under en annen trener, men det får man da tro ikke skjer. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Neste kamp er City hjemme. Noen fler som skal over? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Oh yes, billetter på The Kop, drar over rett etter eksamen på torsdag. Tror det blir en bra kamp, som vi vinner. Håper Torres er klar, selv om det kanskje virker litt tvilsomt per nuh. Jeg er ikke enig i at Benitez bør gå. Per dags dato ser jeg ingen andre trenere som ville vært tilgjengelige til en rimelig pris, og vi måtte i tillegg betalt Benitez sinnssvakt med penger siden han nettopp har signert femårskontrakt. Men ikke bare derfor, også på det sportslige plan tror jeg Rafa er veien å gå, hvert fall for nå. Jeg stiller meg også tvilende til noen valg og slikt som gjøres, men til Rafas forsvar så må man jo si at laget har opplevd både formsvikt og en eksplosjon i skader så langt som langt på vei forklarer deler av problemet vårt til nå. Samtidig som Rafa blir kritisert når det går dårlig, synes jeg heller ikke han får nok credit for det arbeidet han faktisk har gjort. Sammenlign klubben med når han overtok. Det er en sinnssvak forskjell, både kommersielt og sportslig. Troppen er 3-4 ganger bedre enn den var da, og da tar man i tillegg betraktning i at det bare er igjen 2-3 spillere fra det laget i dag. Det er stor jobb å forbedre laget så kraftig på fem år, med så begrensede midler. Og Rafa har helt rett i det han sier om at bare Torres idag er verdt mer enn hele laget var da han tok over. Klubben er verdt 3-4 ganger mer enn hva den var når han tok over. Sportslig sett har det gått litt opp og ned, men vi er likevel nærmere den etterlengtede tittelen enn vi har vært omtrent siden vi vant tittelen sist. Andreplass og 86 poeng i fjor er sterkt når vi ser hvilke lag vi konkurrerer med, så vil jeg heller legge skylden på spillerne for noen dårlige enkeltkamper her og der som vi definitivt burde vunnet, som til slutt kostet oss gullet. Har Rafa like stor utvikling på de neste fem år som han har hatt de første fem år, ja, da er vi sannsynligvis PL- og CL-mestere hvert år. Selvfølgelig ta den kommentaren med en klype salt, men bare for å illustrere hvor mye han faktisk har utviklet klubben sin han overtok en gjeng høyst middelmådige spillere for fem år siden. Men at stillingen hans betviles i perioder som vi har hatt til nå i år, det skjønner jeg. Men jeg savner evnen til å se litt mer kontinuitet og ikke glemme hva han faktisk har gjort for klubben og hvor vi er nå i forhold til hvor vi var, selv i dårligere perioder. Dersom vi presterer som vi gjør nå over lengre tid, og neste sesong ender opp som denne ser ut til å gjøre (ingen tittelutfordring i PL og tidlig exit fra CL) så kan jeg heller være enig i at vi bør begynne å diskutere litt. Men inntil nå ser jeg ingen grunn til at Rafa ikke skulle ha vår fremste støtte og sitte trygt i stolen. For å øvrig vel verdt å lese intervjuet med Rafa i The Times, som blir sitert i dag. Mange gode poeng fra Rafa her om ting som har skjedd opp gjennom årene, diverse spillerkjøp, hvordan styret har hindret kjøp, osv. Med et mer handlekraftig og bestemt styre går vi en lysere fremtid i møte på det punktet hvert fall. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Du får det nærmest til å høre ut som Benitez tok over en middelhavsfarer når han kom til Liverpool og ikke laget som endte på 2. plass i ligaen. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Han overtok et lag med et par gode spillere. Resten var i mine øyne ikke noe særlig gode, med untak som Carragher, Gerrard og muligens Dudek og Hyypiä. Nå har vi Gerrard, Torres, Johnson, Mascherano, og Reina som er alle spillere som passer inn i de beste lagene i PL, om ikke i verden. Finnes så klart spillere som er like gode, men disse holder høyt nivå uansett briller. Aquiliani og Insua er også spillere som kan vise seg å være meget gode. Nevner ikke Carra, da han har hatt en bob-bob sesong. Dette er den nåværende stallen, men vi har også hatt Xabi, Garcia og uheldige Kewell som kunne ha blitt en meget god spiller om ikke for skadene. Endret 17. november 2009 av Working Class Hero' Lenke til kommentar
fox Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Du får det nærmest til å høre ut som Benitez tok over en middelhavsfarer når han kom til Liverpool og ikke laget som endte på 2. plass i ligaen. Word, deres "eneste argument" hvorfor Benitez er en god manager. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Real skal vist gi slipp på flere spillere neste transfer. Vår gode gamle venn Dudek bl.a. Hadde vært morsomt om Liverpool hentet RvN. Har Liverpool absolutt bruk for. Endret 17. november 2009 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Real skal vist gi slipp på flere spillere neste transfer. Vår gode gamle venn Dudek bl.a. Hadde vært morsomt om Liverpool hentet RvP. Har Liverpool absolutt bruk for. Hva får deg til å tro at Arsenal lar RvP gå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Uff, tror jeg må legge fra meg pensumbøkerne og se litt på tv3 jeg. Mente selfølgelig Ruud van Nistelrooy Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Klarer ikke se for meg at Torres starter mot City. Desverre tror jeg den kampen kommer litt for tidlig for ham. Tipper Gerrard/Kuyt blir formelen for Rafa. Selv om jeg heller gjerne vil se Babel om ikke N'Gog i spissrollen. Sistnevnte har jeg en følelse for blir litt pinglete mot City sine stoppere. Ser mye frem til en ny helg med PL fotball, etter å ha kommet fra en ræva helg fotballmessig. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Torres er vel så godt som uaktuell mot City. Jeg vil se Aquiliani i litt mer enn 10 minutter snart. Han har hatt tendenser de kampene han har spillt, så det kunne vært gøy å se hva han kunne gjort på 45+ Endret 18. november 2009 av SuKa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg er vel en av de få som ikke har lyst å kvitte meg med Rafa. Slike tanker har jeg aldri tenkt. Vil heller ikke identifisere meg med supportere som skriker etter hodet hans uten å argumentere for seg. Jeg håper Rafa tømmer stallen kraftig i løpet av de to neste vinduene. Det er så mange drittspillere vi ikke trenger. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det er så mange drittspillere vi ikke trenger. Da må det nesten komme like mange klassespillere inn, for dere har ikke verdens bredeste stall. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg har aldri sett på Rafa som en viktig faktor for at det går som det går nå. Ledelsen for eksempel har hatt mer å si. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg er vel en av de få som ikke har lyst å kvitte meg med Rafa. Slike tanker har jeg aldri tenkt. Vil heller ikke identifisere meg med supportere som skriker etter hodet hans uten å argumentere for seg. Jeg håper Rafa tømmer stallen kraftig i løpet av de to neste vinduene. Det er så mange drittspillere vi ikke trenger. Vil heller si det slik at det er få som vil kvitte seg med Rafa nå. I alle fall det inntrykket jeg har fått. Vi var nære i fjor, så han har vist at det er mulig. Gi mannen tid og midler så kommer pokalene etter hvert. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 vi bør beholde han Vi trenger bredere stall, altså penger så tror jeg vi er der. merker vi godt kunne trengt det når nøkkelspillere er ute Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Du får det nærmest til å høre ut som Benitez tok over en middelhavsfarer når han kom til Liverpool og ikke laget som endte på 2. plass i ligaen. Laget Benitez overtok kom på 4. plass i ligaen, 32 poeng bak Arsenal. Sesongen før det igjen kom vi på 5. plass. Houllier hadde to bra sesonger som Liverpoolmanager, men laget var på vei nedover etter spillerkjøp som Cheyrou, Diouf, Diao, osv. Endret 18. november 2009 av BareMarius Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Jeg fatter ikke hvordan dere presterer å legge skylda på eierne hver gang det butter i mot. Det er snart på tide at Sir Alex drar frem et ordentlig fakta ark og legger frem saken som den virkelig er. I hvert bidige intervju sutrer Benitez over at klubben ikke kan konkurrere med økonomi som eneste argument. “Check the figures,” Benítez said. “It doesn’t matter what Ferguson says about money. They have more money and can spend more than us, so we have to manage and do our best in every single deal.” Since 1992, United have spent around £11m more than them, an average of around £600k a season. When you compare the difference in success between the two clubs in that time, the difference in spending is laughable. When you then consider that when it comes to sales United have made roughly £13m more than Liverpool it becomes even more ridiculous. Since 1992, United have ten Premiership titles and have an average net spend of £11,799,118 per season. Since 1992, Liverpool have zero Premiership titles and have an average net spend of £11,908,529 Mars 2009. Altså før United solgte for nærmere £90m og kjøpte for £25 = £65m profitt. Edit: ligaen vant vi også det året, ergo 11 titler med SAF. .. Så over til hovedargumentet for at at Benitez skal sitte, i manges øyne sådan - nemlig at han har er en nesten like god poengfangst pr kamp som Sir Alex og Wenger. Vel kjære Benitez, du har tatt over en storklubb siden 2004. SAF har sittet siden 1986 og Wenger 1997.. Og SAF tok over et lag som vaket midt på tabellen og var nær nedrykk i perioder. 12 plass endte vi på. I sin andre sesong kjøpte SAF Steve Bruce, Viv og McClair - alle ble store hitter i klubben. McClair scoret 20 mål i ligaen, som førstemann siden George Best. Sir Alex tok laget fra bunnslam til andreplass, noe førte til enorme forventninger året derpå. SAF hentet Mark Hughes (trenger vel ikke forklare at han ble en hit) samme med Palli sesongen etter. Mao, nesten utelukkende ekstreme spillerkjøp for gode priser, med unntak av nettopp Gary som var dyr (£2,3m) - men likså verdt det. En klubblegende. Ja, United skranglet og slet i disse to sesongene og var på samme nivå som Liverpool har vært før deres foregående 2.plass. Høye forventninger til et lag som ikke var godt nok. i 89/90 vant United FAC takket være en legendarisk goal fra Mark Robbins i mot Nottingham Forrest i semifinalen. Finalen (omkampen) vant United mot Palace. i 90/91 begynte ungdomsarbeidet til SAF å bære frukter i spesielt Lee Sharpe (18-19,), som på den tiden var regnet som et av landets største talenter. Denne sesongen tapte United knepent for Sheffield Wednesday i Milk Cup finalen, men vant Cupvinnercupen mot Barca. Klubbens første sådan. Nå tøyt talentene frem og SAF fortsatte å kjøpe smart i Andrej Kanchelskis og Peter den store. Ryan Giggs gjør også sitt navn kjent i denne perioden. Fra 92 og utover vet vi alle hva som har skjedd. Mitt poeng. Mens Benitez tok over en tropp (jf houllier) som vant CL og lå høyt på øvre tabell, tok SAF over et lag blottet for økonomi og suksess. Det var lenge siden Matt Busby dagene på Old Trafford og i likhet med dagens Liverpool var vi et cup lag under Big Ron feks. Her er antall spillere Benitez har kjøpt: 55 siden 2004. Det er meg bekjent mest av alle, med un Tottenham som er på høyde. Det er altså en enorm forskjell i teft på overgangvinduet samt evnen til å bygge lag. Her er SAF best i verden. Laget vi overkom CFC med i 06 var middelmådig til sammenligning med deres stjernegalleri. 92/93 - Dion Dublin, Roy Keane, Cantona, Irwin osvosvosv. SAF bygde et imperium av United, både sportslig og utenomsportslig (jf børs, økonomi) Såeh, ikke sammenlignbart. Endret 18. november 2009 av Plagueis Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jævla dritteiere! Med mer penger hadde LFC vunnet serien. Men glad det ikke har blitt samme kjøp og kast-mentalitet i Liverpool som i nabobyen Manchester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå