guttorm Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Snipp Vi spilte rimelig over evne til tider når vi vant den CL finalen. Jeg leste hva som stod. Men ja, han byde opp laget over flere år, frem mot i fjor. Vi ble stadig bedre. En må se litt stort på det. Han har ikke vunnet noe med laget han har bygdt selv nei, men hvem er det egentlig som har fasiten på hvor lang tid det skal gå, og hvor mye penger en skal bruke? Wenger har sikkert ikke brukt så mye penger, men han har vell ikke vunnet noe siden 05 elns han heller? Forsatt nyter han tillitt. Dere hadde knapt skader, dere presterte max. Hadde mye 50/50 som falt deres vei. Å dere var ikke nær ved, det var avgjort i praksis lenge før slutt. Syns du det er å prestere max å spille 11 kamper uavgjort? Hvor av flere var av det som blir regnet som PL svakere lag? Vet du elsker å forsvare Benitez guttorm, og for all del, som jeg har sagt flere ganger tidligere; han skal ha kreditt for alt det gode han har gjort for klubben – noe som er en ganske imponerende liste. Men man kommer likevel ikke i fra det fakta at han har gjort veldig mye rart også, og det ser ut til å skje stadig hyppigere og hyppigere. Det ser rett og slett ut som om han har mistet grepet, og ikke aner hvordan han skal ro seg i land igjen. Kritikken for at han byttet ut Torres mot Fulham er bare én ting (og kan muligens ha vært ubrettiget), men husk at han i samme kamp også byttet ut Benayoun og Kuyt som virker helt uforståelig, særlig med tanke på at kløna Voronin fikk fullføre. Jeg respekterer deg for å ha så stor tillit til Benitez, men jeg står dessverre fast på at han ikke er rett man for oss lenger. Kvaliteten tvers gjennom i Liverpool ikke noe høyere nå enn den var når dere vant CL. Jeg er tilbøylig til å si at den er tynnere, men med mer kvalitet enkelte steder. Er ikke bestandig jeg er enig med United-supporternes vurderinger av Liverpool, men på dette punktet mener jeg dessverre du treffer spikeren på hodet. Jeg vet faktisk ikke hvor god troppen var da, fulgte på ingen måte med like godt som jeg gjør nå. Men at den troppen ville gjort det like bra som dagens Liverpool i fjor tror jeg ikke. Jeg har selv rivet meg i håret over byttene flere ganger till Benitez, jeg så som sagt heller ikke kampen. Mulig jeg hadde sett anderledes på det da. Men jeg tror vi må se større på det. Eneste grunnen til at han hadde disse byttene er nok med tanke på den kommende CL kampen, om han vurderer det til å være det riktige, javel så får det blir sånn. Det er jo alltid lett å være etterpå klok når det ikke går veien. Jeg synes et eksempel er godt, som mot Chelsea i CL fjor, da han tok ut Torres, alikevell scorte vi 2 mål til, og blåste nytt liv i kampen. Desverre holdt det ikke helt inn. Og som flere har påpekt, bytter vi trener, må vi sikkert starte på nytt igjenn enda en gang. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Dere hadde knapt skader, dere presterte max. Hadde mye 50/50 som falt deres vei. Å dere var ikke nær ved, det var avgjort i praksis lenge før slutt. Syns du det er å prestere max å spille 11 kamper uavgjort? Hvor av flere var av det som blir regnet som PL svakere lag? Med Liverpools tropp sett opp mot United og Chelsea sin, så ja. Jeg tror troppen dere vant CL med kunne gjort det minst like godt i Premier League som dere gjorde ifjor hadde den også unngått skader. Å hatt like mye fakotorer som gikk sin vei. Men dette er synsing på høyt nivå. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Med Liverpools tropp sett opp mot United og Chelsea sin, så ja. Jeg tror troppen dere vant CL med kunne gjort det minst like godt i Premier League som dere gjorde ifjor hadde den også unngått skader. Å hatt like mye fakotorer som gikk sin vei. Men dette er synsing på høyt nivå. Skal være enig i at noen faktorer gikk vår vei, men det gjorde det også for dere. Spesielt i andre halvdel av sessongen. Skal man vinne PL må nesten nødvendigvis noe gå "veien". Uansett tror jeg at du er enig i at førstelaget vårt var meget sterkt i fjor, dessuten var Torres mye ute. Gerrard var ute. Arbeloa var ute. Så at vi var skadefri å spilte optimalt i hele fjor er jeg ikke helt enig i. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Å dere var ikke nær ved, det var avgjort i praksis lenge før slutt. Dette blir vel litt feil å si når det kun skilte 4 poeng til slutt. To uavgjort for ManU på de to siste og dere hadde havnet på 2. plass... Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Jeg tror troppen dere vant CL med kunne gjort det minst like godt i Premier League som dere gjorde ifjor hadde den også unngått skader. Å hatt like mye fakotorer som gikk sin vei. Men dette er synsing på høyt nivå. Nja, uenig. Liverpool var på den tiden(under Houllier og de første årene(det første kanskje..) med Rafa) et kontringslag for det meste. Lite ballbesittelse, styrte ikke kamper, kontring på høyt nivå. Det holdt greit til turneringer, og til å sanke nok til poeng til å komme seg til CL. Men et kontringslag hadde aldri kunne vunnet PL. Og laget i 05 hadde nok ikke kvalitetene i seg til å styre kamper og ha mye ballbesittelse og skape mange sjanser. Endret 2. november 2009 av Smågal Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg tror troppen dere vant CL med kunne gjort det minst like godt i Premier League som dere gjorde ifjor hadde den også unngått skader. Å hatt like mye fakotorer som gikk sin vei. Men dette er synsing på høyt nivå. Nja, uenig. Liverpool var på den tiden(under Houllier og de første årene(det første kanskje..) med Rafa) et kontringslag for det meste. Lite ballbesittelse, styrte ikke kamper, kontring på høyt nivå. Det holdt greit til turneringer, og til å sanke nok til poeng til å komme seg til CL. Men et kontringslag hadde aldri kunne vunnet PL. Og laget i 05 hadde nok ikke kvalitetene i seg til å styre kamper og ha mye ballbesittelse og skape mange sjanser. Et godt argument, men Liverpool satses stort sett kun på CL. Hadde det lagt mer i Premier League tror jeg de kunne gjort det like godt. Men dette er bare synsing. Forøvrig ser jeg ikke at det det var så mye mindre spillere som kunne holde på ballen o.l. Dere har fortsatt mye balltap. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Vi styrer stort sett kampene for tiden, spessielt i fjor. Og spørr du meg har vi hvertfall flere ballsikre spillere som kan holde på ballen ol. Spessielt backene da, finnan og traore var elendige offansivt begge to, traore var jo forøvrig bambi på isen defansivt også. Johnson og Insua/Aurelio kan føre ball, sentre, har gode dødballer, innlegg og mer. Riise er nærmest, selvom han ikke var "spesiell" akkurat. Og Torres kan i tillegg holde mer på ball i angrep en Baros og Cisse noen gang fikk til. Cisse var jo forresten kongen av offside.. På denne tiden spilte vi jo med 2 rene vinger(som automatisk fører til mindre ballbesittelse), i motsetning til i år hvor vi har maks 1 ren ving på banen, ofte null. Når det er sagt hadde jeg bytta bort Riera, Babel,Voronin, Degen og Dossena for å få tilbake Kewell og Garcia i sitt beste slag. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Er helt enig i at vi styrer dagens kamper. Selv om vi tapte mot Fulham hadde de nesten ikke ballen i 1. omgang. Mot united var vi også gode her, men var perioder der United var helt opp i 80% på ballbesittelse de siste 5 minuttene. Men dette sier vel egentlig ikke så altfor mye. Det er kreativiteten fremover jeg savner, og jeg må innrømme at United har mye mer av enn oss spesielt nå når Gerrard er ute. Innleggene koker ofte opp i at jeg savner Alonso. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Når skal Rafa slutte å prioritere CL 110%? Bytta ut Torres, Bønna og Kuyt når vi trenger mål - fantastisk. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg synest det var riktig å prioritere Lyon-kampen. Han hadde vel håpt at det ikke skulle gjøre et så stort utfall at han tok ut Torres. Vi hadde litt uflaks, og de spillerne som var igjen var ikke gode nok. Jeg trodde erlig talt at vi skulle greie minst uavgjort selv om han tok ut Torres. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Og hvem skulle score når han tok ut Torres, Bønna og Kuyt? Mannen trenger en psykolog.. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Voronin og Babel selvfølgelig . Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Voroniiiiiiin! Hører det for meg. Når noen nevnte kjøp her tidligere kom det mange minner fram, som da vi kjøpte Morientes og jeg tippet han som toppscorer i PL det året eller 2. sesongen i Liverpool. Hehe, litt tull var det jo, men jeg hadde troa på mannen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg synest det var riktig å prioritere Lyon-kampen. Han hadde vel håpt at det ikke skulle gjøre et så stort utfall at han tok ut Torres. Vi hadde litt uflaks, og de spillerne som var igjen var ikke gode nok. Jeg trodde erlig talt at vi skulle greie minst uavgjort selv om han tok ut Torres. Riktig å prioritere Lyon-kampen? Når ble CL viktigere enn PL? Man er ikke verdens klokeste person dersom man tror at Babel hadde påvirket resultatet mer enn Torres. Fra å ikke ha fått rødt kort på nærmere to år, til å lede rødt kort statistikken på kun to kamper. Kan ikke si at jeg liker utviklingen... Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg sier ikke å prioritere CL fremfor PL, men å spare Torres til CL fra det 60. minutt synest jeg er riktig prioritering. Dessuten må du se på hvor viktige kampene er, og ikke bare om der er CL eller PL. Selvfølgelig var det viktig med seier eller uavgjort mot Fulham, og jeg tror ikke akkurat Benitez trodde det skulle gå så til helvete som det gjorde, men akkurat nå er det utrolig viktig at vi kommer oss vider i CL. Så tok han jo også ut Benayoun og ikke minst Kuyt, som aldri blir sliten. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om de to byttene. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Interessant lesning for de som mener Rafa Benitez er dårlig på transfermarkedet: http://www.redandwhitekop.com/forum/index.php?topic=249365.0 Jeg kan være enig i at han har kjøpt mye møkk, men han har solgt de igjen med profit i de fleste tilfellene. Edit: Og det blir helt feil å si at vi overpresterte i fjor. Gerrard og Torres spilte bare sammen i 15 kamper, og vi dominerte nesten alle 11 uavgjort-kampene våre. Edit 2: Mer interessant lesning: http://tomkinstimes.com/2009/10/fao-open-m...ll-journalists/ Endret 2. november 2009 av BareMarius Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Tror i hovedsak når vi sier overpresterte så er det at Liverpool tok storeslem mot alle de store klubbene. Så god uttelling vil det neppe bli i år. Har vel allerede stoppet litt mtp Chelsea kampen. Selv om Liverpool gjorde jobben og vel så det mot United på Anfield. Uavgjort kampene er etter min mening mer normalen enn underprestering som noen her inne hevder. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Er vel ikke normalen å spille uavgjort mot noen lag for verken Liverpool, Arsenal, Chelsea eller United? Utenom kanskje mot hverandre. Edit: Burde i alle fall ikke være Endret 2. november 2009 av SuKa Lenke til kommentar
Latias Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Er vel ikke normalen å spille uavgjort mot noen lag for verken Liverpool, Arsenal, Chelsea eller United? Utenom kanskje mot hverandre. Edit: Burde i alle fall ikke være På bortebane mot lag som City, Villa, Spurs og Everton er det ikke så dårlig med uavgjort. Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Men når United spiller borte mot de nevnte lagene er du vel ikke helt fornøyd med uavgjort? Jeg forventer (les: forventet) i alle fall seier mot slike lag uansett. Endret 2. november 2009 av SuKa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå