Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Etter 80 mot united. Uansett var denne kampen like viktig som utd kampen, og å bytte vår eneste offansive trussel i fullham kampen er jo selvmord.

Litt rart å gjøre det på 1-1, men Torres har vært skadet. Må være grunnen. Noe annet skulle tilsi mye av det som er hevdet her inne de siste timene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men du ser at han tar ball etter han la armene rundt Zamora? Synes at det røde er greit nok etter å ha sett situasjonen ett par ganger. Han legger armene rundt livet på Zamora får å i det hele tatt nå ballen.

Helt enig her. Kan ikke helt se at det "soleklart er feil" hvertfall.

Og laget er ikke det samme som i fjor med unntak av Alonso. Vi mangler Arbeloa også, og der fikk vi inn Johnson til 170 mill. :)

Har ikke så mye peiling, men de fleste rangerer vel Johnson over Arbeloa? Regner med at det var det du tenkte... :)

Lenke til kommentar

Jeg er blitt veldig splittet mtp om Rafa er den rette eller ikke. Synes ikke man kan se bort fra det faktum at vi har en meget svak stall og vi ikke har vunnet noe siden CL/FA for flere år siden. Slenger man på rare bytter, rare spillerkjøp, forsvarsproblemer, problemer mellom eierne og Rafa, og mye mer så har man en ganske god grunn til å ha lyst til å kvitte seg med Rafa synes jeg. Men samtidig tror jeg ikke det blir noe bedre med et trenerskifte. Det vil igjen føre til enda større omrokeringer og enda større forandringer. Tror ikke det er noe mer positivt. Og hvem kan gjøre en bedre jobb enn Rafa? Ikke mange trenere tror jeg.

Det tar tid å bygge opp et lag. Problemet her er at vi supporterne er veldig utålmodige etter 20 år på sidelinja, og det hjelper ikke særlig når vi er så nærme som vi var i fjor, så begynner vi denne sesongen så jævlig dårlig som i år. Og salget av Xabi er Rafa sin skyld, ingen tvil om det. Jeg har dog troa på Aquilani. Og jeg tror det er for tidlig å avskrive oss helt. Unngår vi var vanlige uavgjortrekke på høsten har vi råd til disse tapene, men ikke mange flere av de. Mange skylder på spillerne, men jeg mener man kan dele skylda jeg. Ja spillerne har ikke prestert, men hvem sin jobb er det å motivere de og trene de skikkelig? Jo, Rafa. Ta med det jeg sa tidligere om kjøp/salg, konflikter med G&H, bytter osv, så ser det ikke bra ut.

I år skal jeg prøve å vente til sesongen er slutt før jeg bedømmer Rafa enda sterkere. Vil ikke avskrive oss enda, men det ser mørkt ut i både PL og CL. Stor katastrofe om vi faktisk ryker ut av Champions League. Spesielt mtp inntekter. Tror ikke Rafa sitter veldig trygt om vi ryker i CL og samtidig kommer til å slite med å kvalifisere oss for turneringa. Havner vi på 5.plass i PL er det jo helt tragisk. Time will show!

Lenke til kommentar

Takk Termo.

Poenget mitt var mine gode herrer, at United har vert ansett som det beste laget, bla for de har vunnet ligaen de siste sessongene. Vi har nå slått dem 3 ganger på rad, de 3 siste forsøkene. Tidligere har vi slitt voldsomt med dette under Benitez forøvrig, jeg mener det tyder på progresjon.

Det var bare ett eksempel, men dere United supportere klarer jo seffølgelig å sette himmel og jord i bevegelse av det. Prøv å få med dere totalpoenget i posten heller...

Jeg skal ikke legge sjul på at jeg også er skuffa, men jeg synes dere roper ulv altfor fort.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Hadde han ikke gått så ville høyrebacken vært blant de sterkeste lagdelene.

Og da mener du selvsagt kvantitet - ikke kvalitet?

Arbeloa var meget god i fjor og synd å miste ham etter sin beste sesong i rødt. Men ja, høyrebacken hadde vært blant våre beste posisjoner om vi hadde behold Arbeloa og fått inn Johnson + Degen i bakhånd. Nå er den sånn som i fjor bare bedre siden vi har Johnson og ikke Arbeloa.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke legge sjul på at jeg også er skuffa, men jeg synes dere roper ulv altfor fort.

Så 5 tap etter 11 kamper for ett lag med gullambisjoner er ikke nok til å rope ulv?

En ny trener nå hjelper sannsynligvis ikke mye uansett. Vi har fortsatt en like svak tropp, og vi har heller ikke penger til å forsterke med.

Jeg legger personlig ikke skylden på Rafa. Når det gjelder Torres, så spilte han med injeksjon mot United, og Rafa ville nok spare han, i frykt for at han skulle slå opp skaden igjen.

Lenke til kommentar

Så 5 tap etter 11 kamper for ett lag med gullambisjoner er ikke nok til å rope ulv?

Statestikkene sier vell forsatt at Rafa har klart bedre resultater enn Fergie og Wenger på likelang tid?

Jeg bruker ikke dette som et voldsomt argument, men det gir jo en viss indikasjon.

Vi startet denne sessongen i håp om å få inn alternativ midtbane spiller, alternativ spiss og høyreback.

Istedet mister vi 2 av våre beste spillere på 2 av 3 possisjoner vi skulle forsterke. Det er et mega blast for oss med den stallen vi hadde/har.

Nå har det vell gått bedre nesten hvert år etter Bennitez tok over, stadig forbedring. Jeg syns det blir helt feil at han skal ha sparken for at vi er inne i en down periode nå. Ja han må ta på seg ansvaret for de sportslige ressultatene som trener.

Lenke til kommentar

Statestikkene sier vell forsatt at Rafa har klart bedre resultater enn Fergie og Wenger på likelang tid?

Jeg bruker ikke dette som et voldsomt argument, men det gir jo en viss indikasjon.

Nå var vel troppen Rafa tok over langt bedre enn den SAF tok over, så det blir en dårlig sammenligning.

Lenke til kommentar
Snip

Vell mulig det stemmer, men det var ikke "hans" tropp, og det er fint lite igjenn av den. Og det har det vert ganske lenge.

Uansett tar det tid å bygge et lag, han har fått penger ja og hatt tid. En skal også huske på at det er ikke bare Liverpool som har forsterket i denne perioden.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det blir feil å la Benitez gå på grunn av prestasjonene denne sesongen. Da tenker jeg ikke bare på resultat, men også spillerkjøp, bytter, konflikter osv. Men det er på tide at noen endringer blir gjort. Jada, vi har godt nok lag visst alle er friske og har en god dag, men mye skal klaffe. Det funket sist sesong, men da kan vi anse oss som relativt heldige. Vi har en god stamme med Reina - Carra (Agger) - Gerrard - Torres, men blir ikke nok futt utenom. Vi trenger en bedre stall, og som nevnt burde Benitez fokusere mer på spillere som har vist at de holder PL nivå (og vel så det), istendenfor å kjøpe halvgode spillere han håper å gjøre gode nok, noe han helt tydelig har vist at han ikke greier i det hele tatt. Jeg liker ikke tanken på å la Benitez gå mest på grunn av at jeg er flinkere å huske på de gode tidene, det er bare sånn jeg er. Hadde jeg vert Liverpooltrener ville jeg for eksempel aldri satt Gerrard ut av laget uansett hvor dårlig han ble med årene, bare på grunn av kjærlighet til mannen.

Jeg kjenner egentlig at i likhet med ErlendRU er jeg splittet, men er nok på tide å stille klare spørsmål innad i Liverpool.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...