Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Liverpool har forøvrig like mange poeng som United hadde på dette tidspunktet ifjor.

Kan ikke sammenlignes.

 

Du må gjerne utdype, husker ikke helt hvem dere møtte osv. de første åtte kampene i fjor, men ser ikke helt at det er umulig å sammenligne...

Handler ikke bare om motstanderne og de respektive troppene.

 

I fjor fikk LFC en megastart og hadde en god høst/vinterpart poengmessig. Likeså hadde United og delvis Chelsea (de dabbet av på vinteren) en dårligere sesong på lenge. Dette mobiliserte uante krefter i Liverpool. Alle som har drevet lagidrett vet hva det vil si når man er inne i en streak. Ting gikk Liverpools vei. Alle lag har formsvikter, men Liverpool sine var korte og de hadde driven og en-kamp-avgangen-mentaliten når presset var som mest. Når de først fucka opp, gjorde United og CFC det samme. Var vel 4 helger på rad elns alle topplagene avga poeng bl.a. Dette var "deres" år leste jeg overalt fra Liverpool supportere.

 

Så kom formvikten og United, som alltid, kom tilbake. I realiteten var Liverpool kjørt av lasset i midten av Mars, noe ingen såkalte eksperter hadde forutsett når United dro til Japan i poengnød. Så kom den andre formsvikten til United og Liverpool kom nærme, men sjokking-fuckin-dudeldo, United dro det i land takket være en Macheda (dengang ukjent kid) goal mot Villa. Si meg, hvilket annet lag hadde hostet opp noe sånt når laget var helt rumpekjørt dårlig? Liverpool hadde fucka opp, akkuratt som Gunners og Magpies har gjort med United i helene tidligere.

 

Mitt poeng er følgene:

 

United er det eneste laget som virkelig takler å ligge etter, fordi de har gjort det så uendelig mange ganger før. Vi trenger ikke å mobilisere krefter fordi de allerede er der. Se på City i år feks. Min spådom er at de vil slåss om ligagullet faktisk. De vil nok ikke lykkes, men de vil være der oppe. Neste år tror jeg det blir mye tøffere, selv om de kjøper seg enda hvassere på papiret. I år blir Liverpool tatt enda mer seriøst, akkuratt som de andre lagene vil ta City mer seriøst neste sesong. Å være laget alle vil slå gjør det å vinne ligaen som "favoritt" så uendelig mye vanskeligere. Å vinne PL 3år på rad sier derfor ikke rent lite om mentaliteten og kulturen som henger i veggene på Old Trafford. Ja, SAF har mye av æren for dette, men United vil være der oppe uten han også. Det er hans arv til klubben.

 

Og nei, jeg akskriver ikke Liverpool. De som har lest innleggene mine i denne tråden bør ha fått med seg at jeg har bagatalisert krisen enkelte vil fabrikere. JA, Liverpool kan vinne ligaen. Men det er nok kjørt om dere ikke slår Sunderland eller tar poeng mot oss, dersom vi slår Bolton. Taper dere 4-6p til på oss nå, nekter jeg å tro at det noen vei tilbake. For Liverpool vinner IKKE resten av kampene sine og de vil ha formsvikter, minst en til.

 

Slik jeg ser det :)

Endret av Sir Game
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Mye kan avgjøres på de neste to Hjemmekampene. Neste uke kan bety mye.

MÅ helst ha 4 poeng mot Lyon og United.

 

Torres og Gerrard kan starte mot Sunderland. Ivertfall Torres ifølge .no.

Men uannsett,tror på seier på Lystadion.

Lenke til kommentar

Det handler mye mer om innsats og lagmoral imo.

Om Torres og Gerrard er ute har vi flere spillere som kan score mål, som feks Bønna og Kuyt. Om bare det Red machine sviver som den skal, så vinner vi kampen.

Jeg er posetiv og gleder meg veldig, vi var 3 ganger bedre mot Chelsea enn vi har vert i de andre kampene.

Lenke til kommentar

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...5631522,00.html

 

Gerrard og Torres ute mot Sunderland. Dette blir en sykt tung kamp på Stadium of Light.

 

Macherano, Insua og Lucas tilbake med jetlag og helvette bare timer før kampstart.. 20 kr til den som tipper 11eren som starter.

 

Personlig tror jeg det blir noe slikt:

 

Reina

Johnson - Carra - Skrtel - Aurelio

Mascherano - Spearing

Benayoun - Kuyt - Babel

N'Gog

 

Midtbanen er et helvette å sette sammen. Kanskje det blir Riera på vingen og Babel på topp? Kanskje Benayoun inn, Babel på høyre, Riera på ventre og Kuyt som spiss?

 

Huff. Og en døgnvill Macherano er ikke ideelt.

Ser vi Agger på defansiv midtbane kanskje?

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar
Det blir veldig trangt på midtbanen da. Og mache er ikke den beste offansive spilleren. Ville heller satt han bak:

 

 

 

Reina

Carra - Skrtel - Agger

Mascherano

Johnson - Babel - - Bønna - Aurelio

Kuyt - Voronin

 

Vis det skulle være tilfellet.

 

Masche vil nok i praksis alltid ligge i ankerrollen. Latias satte han nok bare i en femmer på midtbanen fordi det er enklest. F.eks i en 4-2-3-1 så legger vi aldri Masche bak Lucas, selv om han alltid ligger litt dypere.

Lenke til kommentar
Kan si det samme om Kuyt.

Anyhow.. Agger på midt, YES PLEASE!

Agger bedre enn Kuyt på midten? Må innrømme at jeg aldri har sett Agger spille der, men tviler på at han er bedre enn Kuyt på midten.

 

På sentral midtbane? Alt tyder jo på at Agger vil gli fitn inni Alonso rollen med litt opplæring. Pasninger, blikk, rykk, fart, styrke, timing, taklinger, driv, skuddfot. Han har det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...