Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er faktisk overrasket over hvor jevn kampen var. Og over hvor sinnsykt god Mascherano er til å stoppe angrep før de virkelig har begynt. Hadde forventet meg totalslakt på midtbanen, med Lampard, Ballack, Deco og Essien mot Lucas (hihi) og Mascherano, men det var overraskende mye kriging der. Og det på en dag hvor Essien og Deco VIRKELIG hadde dagen.

Jaja. Jeg liker Drogba, jeg. Hadde likt han mye, mye bedre uten all fallingen, men en får tåle såpass. Mannen er fantastisk når han er i form.

Lenke til kommentar
Jevn kamp, men slett ikke ufortjent at Chelsea trakk det lengste strået.

Nope, men jævlig kjipt for det. :)

EDIT: De som slakter Lucas etter gårsdagens kamp, kan spise en bolle. De kan ikke ha sett kampen. Lucas gjorde en god kamp. At vi ikke trenger to like spillertyper på midtbanen er en annen ting.

Endret av Zu Zwat
Lenke til kommentar
EDIT: De som slakter Lucas etter gårsdagens kamp, kan spise en bolle. De kan ikke ha sett kampen. Lucas gjorde en god kamp. At vi ikke trenger to like spillertyper på midtbanen er en annen ting.

Enig. Lucas gjorde en GOD kamp i går. Ikke "god til å være Lucas", men en GOD kamp. Han spilte også bra mot Burnley (rimelig sikker på at det var Burnley). Han har dessverre blitt en LFC-supportere automatisk tror spiller dårlig istedenfor å prøve å se det positive, når det strengt tatt ikke er annet å gjøre. Han har blitt som Nani i Utd, og begge spillerne kan ha gode kamper uten at det blir nevnt. Personlig syns jeg Lucas var en av deres beste i går. Det er sikkert fler med meg og, men uansett kommer han til å bli tråkka på neste gang han får tillit av Rafa.

Når han får spille så mye han gjør, er det ikke annet å gjøre enn å støtte han og åpne øya litt mer. Mange LFC (og Utd)-supportere er alt for forutinntatte når det gjelder slike spillere.

Lenke til kommentar
Når han får spille så mye han gjør, er det ikke annet å gjøre enn å støtte han og åpne øya litt mer. Mange LFC (og Utd)-supportere er alt for forutinntatte når det gjelder slike spillere.

Tøys. På dette nivået holder det ikke å ha en god kamp i blant.

Lucas er ikke god nok for Liverpool og Nani er pdd ikke god nok for oss. Alle ser det enorme talentet til sistnevnte, men det hjelper skremmende lite når han spiller som mot Stoke og Sunderland, for å nevne de to siste kampene. Lucas er på sitt beste helt average og da lurer jeg ambisjonene til enkelte om det er godt nok.

Get down from up there.

Endret av Sir Game
Lenke til kommentar

Jeg har alltid likt Lucas som fyr, han virker som en veldig grei kar som jeg gjerne skulle ønske var god nok for Liverpool. Men i min mening er han ikke det, hvert fall ikke per dags dato. Han kan bli det, han har mye potensiale og kan fortsatt utvikle seg mye og få mer erfaring og bli en riktig god midtbanespiller, men per dags dato holder han ikke mål for Liverpool i mine øyne. Det er synd å si, men det er sant. Jeg kan ikke si han er god nok fordi han er en grei fyr og fordi han er Liverpool-spiller. Det er lov å være kritisk.

Han har uhorvelig mye balltap, dårlige pasninger, greier ikke alltid holde tempoet som trengs og er verken fugl eller fisk - ikke kjempegod defensivt, ikke kjempegod offensivt. Han havner litt midt i mellom alt. I noen av årets kamper har vi blitt totalt overkjørt på midtbanen og tapt poeng pga det, og det legger jeg på Lucas, fordi han ikke er god nok og ikke har greid å ha noen innvirkning på kampene. Per dags dato er han lagets weak spot, synes hvert fall jeg.

Men han hadde ikke noe særlig med tapet i går å gjøre, det blir feil å legge på han. Vi spilte greit på midtbanen da. Han er bare ikke god nok generelt for Liverpool. Vi er gigantisk svekket i forhold til når Alonso hadde hans rolle, så får vi se om Aqualini greier å heve laget når han er klar.

Min mening hvert fall. :)

Lenke til kommentar

Men hadde Lucas vært bedre offansivt, så kunne han bidratt til å skapt en hel del sjangser ved å snu å vende spillet, noe en sentral midtbanespiller skal gjøre. Det eneste Lucas gjør er å sende korte støttepassninger.

Kanskje på tide å prøve noe nytt? Prøve 4-4-2 med en spisspartner til Torres, personmarkering istedet for sonemarkeringer på defansive dødballer(frispark og cornere). Liverpool har blitt endret til denne sesongen, og derfor bør kanskje taktikken også gjøre det.

Lenke til kommentar

(p.d.d.) Mener ikke at Lucas er god nok for LFC. Mener ikke at Nani er god nok ving for Utd. Aldri sagt det heller. Det jeg sier er at sålenge Rafa bruker Lucas, syns jeg det minste man kan forvente er at supporterne gir han ros etter en god kamp. Det er ikke snakk om at det ikke er lov å være kritiske, poenget er at folk er forutinntatte til tusen og ser seg totalt blinde på fyren. Han er dårlig, og Torres/Gerrard er gode. Lucas spilte bra mot Burnley og Chelsea, får ingenting. Gerrard sugde balle mot Fiorentina og ble spist opp av midtbanen til Chelsea i går, men allikevel er det Lucas som får skylda. Og ikke gidd å kom med "Gerrard og Lucas er ikke sammenlignbare"-kommentarer. Da har du ikke tatt poenget.

@game. Mot Sunderland var forresten Nani en av våre beste spillere i første omgang, selv om det tapte seg litt mot slutten.

Lenke til kommentar

Både Nani og Lucas får skryt når de gjør gode kamper. Dessverre er ikke Lucas sine beste kamper mer enn at han er usynlig. Når folk diskuterer Liverpool eller United på generell basis (ikke nødvendigvis iht den siste kampen) er det ikke rart disse navnene dukker opp ofte, ettersom de lagenes desidert svakeste ledd. De er ikke hakkekyllinger som du vil ha det til, de er bare udiskutabelt svakere enn resten. Slik legges merke til og som supportere er det vår rett til å kjefte huden full av spillere som sjelden leverer. Og begge spillere har fått MYE tid og tålmodighet fra både managere og fans. En gang må også det ta slutt. Fotball er ikke makefriends.com, det er blodig alvor.

Og nei, Nani var langt i fra en av våre beste i første omgang mot Sunderland. Han var en katastrofe, intet mindre. Om noe tok han seg opp i 2.omgang, men overall var det nok en veldig svak kamp i hans portføjle. Og før du åpner nebbet og beskyder meg for å hakke på Nani, så er jeg en av dem som har støttet portugiseren mest av alle i United tråden. Men det er klart begeret blir fullt når han har stryk karakter i fem av seks kamper.

Lenke til kommentar
Både Nani og Lucas får skryt når de gjør gode kamper. Dessverre er ikke Lucas sine beste kamper mer enn at han er usynlig.

Det er jo nettopp det som ikke skjer. Lucas var jo god i går, tapet tatt i betraktning. Eneste som kom her var jo at Lucas var dårlig. Folk ser seg blinde, du får gjerne mene noe annet.

Nani-diskusjonen tar jeg på PM, den passer seg ikke her.

Lenke til kommentar
Og tar vi ingen trofeer i år eller i det minste kjemper i en finale evt til døra i kampen om ligatittelen så burde Rafa gå. Men enn så lenge støtter jeg han 100%, selv om jeg er uenig i en del han foretar seg.

Ja vel, ja. Hvem kan gjøre en bedre jobb enn Rafa?

Ikke opp til meg hvem som eventuelt skulle ta over. Så det gidder jeg ikke å synse over før det blir aktuelt. Og det finnes nok plenty med kvalifiserte managere som kan gjøre en god, og kanskje bedre jobb enn Rafa. Med dette mener jeg ikke at Rafa har gjort en dårlig jobb.

Gå på pub.

Lenke til kommentar

Det å bytte trener vil ødelegge mer enn det gjør godt. Laget må bygges opp igjen, ny spillestil, nye meninger og taktikker. Når man ser på de som forvalter pengene i Liverpool(Parry, Hicks, Gillett osv) så er det klart han har en vanskelig arbeidsdag, hvor det er 3 mot 1 hele tiden. Det at han må bruke energi og tid på å krangle med dem, og ikke forkusere helt på fotballen, tror jeg har mye å si for Liverpool sin del.

Vi solgte vår beste midtbaneledd, og måtte få inn forsterkninger. Uten penger så fikk ikke Rafa kjøpe det han ville, og kjøpte et skadeskutt italiener og en langhåret pøbel fra Hellas. Nå som Parry er ute, så tror jeg heller Liverpool bør kvitte seg med Hicks&Gillett istedet for Rafa.

Istedet for å bruke penger på å kaste trener å få inn en ny. Så bruk pengene heller fornuftig i akademiet til Liverpool, og få frem mange unge talenter, slik som Man Utd.

Etter 2005 har jeg min tro i Rafa. Han er en god trener, og bør bli i klubben. Alle skylder på treneren når det går dårlig, men det er flere andre faktorer som spiller inn. Ingen som klager på spillerene å vil kaste dem på dør?

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Jeg syns vi skal beholde Rafa i lang tid framover. Gi ham tid og en god slump penger, så vil resultatene komme.

Tid og penger? Hva av det nevnte har ikke Rafà hatt over de årene han har vært på Anfield?

Hvor mange av spillerene holdt mål når Benitez kom til Liverpool i 2004? Ikke mange. Han har ikke fått penger nok til å gjøre laget "godt nok". Det er min mening. Har troen på Rafa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...