Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg vet at orginalfargen var det (men det var utrbryterklubben fra Everton, som senere ble Liverpool), men nå er det vitterligen et annet lag fra Liverpool og et like ille fra London med den fargen, så den vil vi ikke ha tilbake.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Synes ikke vi kan bruke det argumentet, egentlig. Hvordan kan vi da ha røde drakter når erkefienden fra Manchester har det samme?

Men når det er sagt synes jeg ikke vi passer blå drakter, og det er ikke noe jeg ønsker sterkt tilbake. Men jeg hadde ikke hatt noe imot en bortedrakt/tredjedrakt et år som hedret Liverpools originale farger, det ville jo faktisk vært litt stillig, selv om jeg ikke tror drakten hadde blitt så enormt fin. :p

Lenke til kommentar
Synes ikke vi kan bruke det argumentet, egentlig. Hvordan kan vi da ha røde drakter når erkefienden fra Manchester har det samme?

8850363[/snapback]

Selvfølgelig kan man det. Det er jo Evertoon som historisk har vært vår "hovedfiende", ikke United. Derfor ville det vært helt ulogisk at vi skulle bruke blå drakter. Scum har blitt en "fiende" de senere årene. Dessuten er vi helrøde det er ikke Scum.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

United er en "fiende" fordi de er den største trusselen, enkelt og greit. Everton har jeg aldri hatt noe særlig i mot, de suger jo uansett.

Lenke til kommentar
United er en "fiende" fordi de er den største trusselen, enkelt og greit. Everton har jeg aldri hatt noe særlig i mot, de suger jo uansett.

8850588[/snapback]

Jo men her snakker vi om fargen på drakta og sånn som jeg kjenner historien så fikk Everton valget mellom blå eller rød i sin tid. Everton valgte blå og derfor ble Liverpool røde (herav The Reds). Everton er historisk sett vår hovedfiende, og derfor er det utenkelig og ikke ønskelig at Liverpool skal ha blå drakter.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Manchester United sees vel på som en større fiende, hvert fall av supportere utenfor Storbrittania, enn Everton. Jeg ser egentlig ingen grunn til å se på Everton som en fiende, de er jo bare et koselig middelhavslag, men det er mer forståelig at rivaliseringen er stor i Liverpool. Og jeg synes fortsatt ikke det er et godt argument at vi ikke kan bruke blå drakter fordi Everton har det. Hadde vi spilt med blå drakter en sesong, hadde det vært for å hedre oss selv, da er det uvesentlig hva et annet tullelag spiller med.

Men uansett teit diskusjon siden jeg tviler på at vi kommer til å spille med blå-hvite drakter den kommende tiden.

Lenke til kommentar

Anbefalt lesing:

Liverpools historie

Så det er direkte feil å si at blå og hvit er den tradisjonelle fargen til Liverpool, siden de startet med rød farge i 1894:

Unable keep the Everton F.C. name he then thought bigger and finally acceded to his secretary's proposal, and named his club after the entire city rather than one of its suburbs, even adopting by 1894 the City's colour of red for the playing shirts and by 1901 the Liverbird as the crest.

Før 1892 fantes ikke klubben Liverpool, så vi har aldri spilt i blå drakter.

Case closed :)

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Anbefalt lesing:

Liverpools historie

Så det er direkte feil å si at blå og hvit er den tradisjonelle fargen til Liverpool, siden de startet med rød farge i 1894:

Unable keep the Everton F.C. name he then thought bigger and finally acceded to his secretary's proposal, and named his club after the entire city rather than one of its suburbs, even adopting by 1894 the City's colour of red for the playing shirts and by 1901 the Liverbird as the crest.

Før 1892 fantes ikke klubben Liverpool, så vi har aldri spilt i blå drakter.

Case closed :)

8850696[/snapback]

Case not closed. :D

Vi spilte med blå og hvite drakter fra etableringen i 1892 og til 1894.

In the early days, when the club took over Anfield from Everton, they used the Toffees' colours of blue and white, wearing a kit almost identical to that worn by the Everton team of the time. By 1894 Liverpool had adopted the colour of red, and in 1901 the city's liver bird was adopted as the club badge.[36] For the next sixty years Liverpool's kit was red shirts with white shorts (socks alternated over the years from red, to black, to white, and back to red again).

Kilde: Wikipedia.

Det er selvsagt rød som er Liverpools farge, men det hadde vært stillig å hedre draktfargen vi hadde de to første årene. :)

Lenke til kommentar

Ok, vi er så og si enig nå, men litt av mitt poeng var at i tiden 1892 til 1894 var vi bare en utbryter av Everton før man fikk på plass sin egen klubb, og poenget mitt er at disse 2 årene ikke er nok til og si at blått er vår orginale farge.

Lenke til kommentar

Joa, skjønner det poenget, og er for så vidt enig også. Det er rødt som er vår farge. De blå-hvitene draktene er i tillegg ganske stygge, synes hvert fall jeg, men jeg synes likevel det hadde vært moro å hedre etableringen av klubben, for å si det på den måten, med en bortedrakt/tredjedrakt i blå og hvite farger. Men vi kan kanskje vente til 200-årsjubileumet i 2092 med det? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...