Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Ikke noe problem å tape 2-3 kamper til om vi unngår de lange rekkene med uavgjort. En jævlig trøblete start, men har troa på at vi kommer inn i en flytsone etterhvert. Tror nok savnet av Xabi er ganske merkbart nå frem til Aqui kan spille igjen. Som flere her sier så kan ikke Gerrard ha den samme rollen når elendige Lucas ligger bak han. Med en pasningssterk Aquilani på banen kan vi igjen se noe av Gerrard/Torres magien fra i fjor. Men om Aqui skulle floppe eller være skada resten av sesongen tror jeg vi kan se veldig langt etter noe edelt metall i det hele tatt. Tipper også Rafa får fyken om vi går trofeeløse i år og ender på 3.-4. Plass.. Om det skulle skje synes jeg også det er på tide ned noe nytt blod og en ny filosofi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er også keen på å trekke Gerrard ned på midten, men.. Jeg er like keen på å spille 4-4-2 da med Torres og Ngog på topp. Ngog har en vane for å score omtrent hver kamp og han spiller bare få minutter. Ngog>Voronin for meg, sikkert mange som er uenige.

Skal Benny ta Gerrard rollen så må han virkelig spille vilt, han glimter til tider men oftere usynlig enn god. I år har han kanskje spilt 30 brukbare minutter. Jaja, det er sikkert på høyde med de fleste andre på laget, dessverre. Kanskje en dårlig vurdering. :p

Nei nå gleder jeg meg til Agger(og Aqui) er tilbake, Agger bringer en hely ny dimensjon i spillet vi ikke har med de stopperene vi bruker nå. Spessielt med Alonso som er borte blir Agger viktig, som kan føre ballen opp til midtbanen og gi fra seg, istedenfor og gi ballen til Lucas/Masche, som gir altforlite kreativitet og dårlige pasninger. Ser mer pasninger fra de to til Reina, eller til midtstopperene, enn vi kan se de gir pasninger fremover.

Agger ftw, synd det virker som Rafa rangerer Skrtel(og carra) foran ham.

Lenke til kommentar

Må gjenta dette. Det blir bare utopi å tro at Liverpool vil satse på 4-4-2 med Benitez. Han har jo kjøpt inn spillere etter sitt system og vi har ikke materiale for 4-4-2. Mangler 1-2 spiss typer samt kvalitets spisser. Dessuten mangler vi en riktig vingtype.

Kuyt f.eks er elendig som ving i 4-4-2. Da blir han bare en løpsmaskin og får ikke bidratt som han gjør med 2-3-1 offensivt.

Dessuten kan dere jo se på spissene vi har i stallen, det er opplagt at de skal være backups for Torres og ikke noe mer. Hvis vi ser på våre 4/5 spisser som man trenger i en stall for et 4-4-2 system så har vi:

Torres

N`Gog

Voronin

Babel

Kuyt

Av disse mener jeg bare Torres holder mål som ren spiss. Kuyt ville vært en fin backup som 3 eller 4.spiss. De tre andre holder ikke mål for et topp-lag som spiller 4-4-2. Da må de i aksjon mye mer en det de gjør idag. Med en enslig spiss kan man hente inn mer kvantitet en kvalitet og spisskompetanse en vi har pr dags dato.

Denne kvintetten ligger bak både Chelsea, United, Arsenal, Tottenham, Aston Villa, Everton, Man City og kanskje også Sunderland når det gjelder bredde og kvalitet på spiss nr 2 til 5.

En annen opplagt ting med 4-4-2 er at vi ikke har vingtypene til det. Man trenger en ving som Lennon, A.Valencia eller A.Young for å mestre 4-4-2. Dessuten må man ha lufstyrke foran mål og Torres er pr dags dato vårt beste spiss på hodet. Det sier litt. Kunne vi hentet en Carew/K.Jones type samt en bakroms spiss som Defoe/Fowler samt en ving som Lennon/Young kunne vi spilt 4-4-2.

Men Bentiez har alltid spilt 4-2-3-1 når han har hatt tid på å bygge opp en stall i laget han har vært.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Spessielt med Alonso som er borte blir Agger viktig, som kan føre ballen opp til midtbanen og gi fra seg, istedenfor og gi ballen til Lucas/Masche, som gir altforlite kreativitet og dårlige pasninger. Ser mer pasninger fra de to til Reina, eller til midtstopperene, enn vi kan se de gir pasninger fremover.

Tenker du på i fjor eller iår med tanke på Lucas/Macherano? Hvis du fulgte nøye med på Stoke og Villa kampen så ville du sett at Macherano virkelig gjorde et løft og faktisk gjorde flere gode pasninger i lengderetningen. Tror du dømmer på fjorårets meritter når du skriver dette.

Sier dog ikke at de plutselig har blitt noen Xabi typer, men i de siste 180min har de gjort mye mer offensivt en de pleide å gjøre ifjor.

Personlig støtter jeg opp om Torres-Benayoun foran Gerrard/Macherano i 4-2-3-1 en å spille med Lucas. Det som taler imot dette er at Torres-Gerrard vil ikke få inn samspillet som de må ha når Aquaman er tilbake. Da vil nemlig Gerrard gå opp igjen.

Synd vi ikke handlet inn en Jenas/Noble elle til og med Maktar Thioune type som tillegg til Aquaman. Ville vært perfekt med en av de i stallen nå og Lucas som ren backup til Macherano.

Lenke til kommentar

I fjor var selvfølgelig med på uttalelsen. Jeg har lagt merke til at de begge prøver å være mer offensive, spessielt Lucas, men det er dessverre ikke alltid godt nok å prøve. Masche har til tider veldig gode langpasninger, men for sjeldent. Men joda, jeg har lagt merke til begge to, men face it liksom, de holder ikke offensivt, i det hele tatt.(ikke defansivt heller mtp lucas.)

Lenke til kommentar

Masche og Lucas er altfor like i spillestilen. Det ser man når de to spiller utpå der, og hvor ofte har ikke de kræsjet inni hverandre mens de har jaget samme ball? Har lagt merke til det noen ganger nå. Uansett poenget mitt er at jeg tviler på at det kommer til å funke med Lucas/Masche sentralt på midtbanen så lenge Aquilani er skadet. Så jeg er enig i at vi burde få Gerrard/Masche sammen på midten og Benayoun/Torres oppe på topp.

Laget mot Bolton, if I get to decide.

Reina

Johnson - Carragher - Skrtel - Insua

Gerrard - Masche

Kuyt - Benayoun - Riera

Torres

Lenke til kommentar
CL trekning imorgen. Noen ønsker?

Personlig vil jeg ha så vanskelig gruppe som mulig å bli slått ut i gruppespillet.

Ikke skyt meg, men takket være Spurs og Man City tror jg PL blir rekord jevn i år. Føler meg sikker på at 84-86p holder til Gull. Derfor vil jeg ha full fokus der. Man City vil ha stor fordel av null e-cup. Tar mye heller en exit i CL og ligagull en CL finaletap og sølv i ligaen.

Viktig for de som vil ha gode sjanser på begge fronter. Vi må styre unna Øst-Europa og lange reiser. Det fører til mindre hvile og poengtap i ligaen.

Se bare på neste runde og kampen mellom A.Villa og Fulham. Villa skal spille hjemme og Fulham skal langt av gårde til Russland. Dette tror jeg vil føre til en lett match for Villa. Sammen med A.Johnson og Murphy ute er Villa kanon verdi på oddsen med 1.65 eller høyere på ren H.

Lenke til kommentar
I fjor hadde vi som kjent kun to tap i hele serien. Nå har vi allerede brukt de opp. Det ser mørkt ut.

Hvis man ser litt på antall poeng så gir 3 tap og 1 vinn det samme som 1 tap og 3 uavgjort. Med 0 uavgjort kan man tape tilsammen 8 kamper for å greie 90 poeng, men nå greie vi aldri 0 uavgjort da.

Lenke til kommentar

Et seriegull henger høyest fordi det er så lenge siden vi klarte det, men selv om vi ikke har spilt oss ut av gullkampen enda, så er jeg overbevist om at vi kommer til å slite enormt i serien i år. Jeg ser imidlertid på CL som mer realistisk å gjøre det bra i i år, hvis vi klarer å unngå andre engelske lag.

Tar forøvrig gjerne noen "storlag", da vi er kjent for å undervurdere lag vi bør slå enkelt.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Haha,folk som snakker nynorsk er så rare. ^^

Anyways: Angående trekkingen snart(kl 5, tipper på Eurosport i år også)

håper jeg på denne gruppen

1.Liverpool(seff)

2.Lyon

3.Stuttgart

4.Debreceni

Grunn: Liverpool har greit tak på franske lag. Men trur ikke Liverpool har tatt skalpen på Lyon enda.

Andre to lagene skal Liverpool ta relativt lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...