Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Liverpool vil være sjanseløse på PL-tittelen.

1) Lag er mer oppmerksom på Liverpool. En ting er å nå toppen (eller nesten toppen for pool) en annen ting er å bli der. Liverpools beste sesong i PL på tyve år og en average (jeg vil si under pari) sesong av United og likevel vant sistnevnte. Chelsea var svake og Arsenal var borte før jul. I år vil det bli jevnere og det vil ikke gagne Liverpool, mark my words.

2) Liverpool har ikke noe bredde i troppen, ei heller talenter som kan bidra positivt. Talentutviklinga på Mersyside ligger lysår bak de best ei klassen.

3) For få matchvinnere og kreative typer

Tror det blir en dogfight mellom United og Chelsea.

Jeg er helt enig i punkt 2 og 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liverpool kan umulig gjenta en like god sesong som fjoråret, og ihvertfall ikke en bedre.

Hvorfor ikke? Kom med en konkret grunn da? Vi er ikke betydelig svekket etter min mening. Alonso var viktig, men vi har fått inn en erstatter som kan bidra mye mer offensivt. Aquilani er også raskere, mer teknisk og har bedre skuddfot.

Glen Johnson har også styrket oss betraktelig, og vil bli et viktig våpen i vårt offensive spill. Sistnevnte vil gi oss en ny dimensjon i vårt angrep, da Arbeloa ikke akkurat var verdens mest offensive back.

Regner med Rafa bruker de pengene han har igjen av transferbudsjettet og kan signere en skikkelig klassespiller + en back/midtstopper.

Lucas har tatt store steg fremover den siste tiden, og kan absolutt bli en god backup på midta. (Jeg mener han ikke er god nok for start 11'ren for øyeblikket).

Jeg holder mulighetene for ligagull åpne :)

Lenke til kommentar

Forrige sesong var en forferdelig sesong for Arsenal. Chelsea og United spilte også en under - par sesong og Liverpool fikk maksimalt ut av storkampene. Jeg er ganske sikker på at Liverpool ikke vil sanke i nærheten av like mange poeng mot de andre "tre store" og at Tottenham/City/Everton alle kan påføre Liverpool et tap. Dere får pusegutten Aquilani inn som jeg har liten tro på at kommer til å kunne briljere i Premier League (og han har iallefall ikke noen bedre skuddfot en Alonso). Jeg tror Liverpool vil kjempe om 4. plassen i år, men synet mitt er selvsagt ikke delt av dere Liverpool - supportere.

Lenke til kommentar
Hva vet du om dette?

Hadde han ikke hatt penger, så hadde vi ikke blitt linka til spillere fremdeles. Vi har ikke nok penger til Silva, men det var snakk om et bud på Turner til £6M. Samtidig linkes vi til Honda. Her er det snakk om £10M. Utifra det så har Benitez rundt £10M-£20M å handle for. Dette er bare mine egne antagelser, men det er en del penger igjen... med mindre amerikanerene virkelig ikke har gitt Rafa noe å handle for.

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar
Hva vet du om dette?

Hadde han ikke hatt penger, så hadde vi ikke blitt linka til spillere fremdeles.

Denne må du forklare. Hvorfor skulle dere ikke ha blitt linket til spillere selv om dere ikke har penger? Media har da ikke kontroll på hvor mye penger styret har gitt Rafa grønt lys å handle for. Det siste jeg leste var at Rafa vurderte å gå til eierne fordi han ikke hadde mer penger å handle for.

Men ja, hvis vi kan anta at Alonso gikk for £30m, Johnson inn for £20 (?), Aqulani inn for £20, Arbeloa ut for £4m (?) at dere har en rundt £15m igjen å handle for hvis vi går ut i fra at Rafa i utgangspunktet fikk ca £20m å handle for. I dette markedet, som er fullstendig ødelagt av Real Madrid er dessverre ikke £15m "mye igjen å handle for".

Lenke til kommentar

La United supporterene prate så mye som de vil.

Absolutt ingenting er avgjort.

Tviler sterkt på at Arsenal gjøre det mye bedre i år, da de har solgt unna flere spillere en vi har gjort, og det uten å kjøpe backup.

Uansett, så tipper jeg oss på en 3 plass. Og Chelsea eller United vinner ligaen, har en knapp på Chelsea dog, da de har de sterkeste laget.

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis skal reise gjennom europa i august/september.... og hadde derfor håpet å få med oss en liverpool kamp. Ser ut som det i så fall må bli bortekampen mot Bolton.

Har ikke vært på kamp i england før, og hadde håpet på noen tips om hvordan jeg bør gå frem for å få tak i kampbilletter til denne kampen.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Rafa har fortsatt mye igjen å handle for

Hva vet du om dette?

Er vel ingen som vet noe om dette, men med tanke på at vi får £30M rett fra Real, og bare betaler £5M for Aqui i første omgang, i tillegg til £5M for Arbeloa burde vi jo ha en del å handle for. Nå veit ikke jeg om Johnson ble gjort opp for før vi fikk penga for Xabi men. Også der var jo den faktiske summen en helt annen siden Pompey skyldte oss noe penger for Crouch osv.

Når det kommer til plasseringa i år tror jeg ikke vi vinner. Chelsea tar det nok i år. Men jeg synes allikevel det er latterlig å avskrive oss helt etter den sesongen vi hadde i fjor. Greit nok om vi hadde en topp sesong og de andre hadde en dårlig, men det beviste jo at vi faktisk kan være helt der oppe å kjempe om det edleste metallet. Er ikke veldig mye som skal til om vi fortsetter den gode trenden i de interne oppgjørene i topp 4. :) Men tipper hvertfall Chelsea foran oss.

Edit: I tillegg får vi jo £5M til om Dossena skulle bli solgt. Litt avhengig av hvor mye eierne grabber til seg til lånet sitt og hvor mye vi har utestående på andre kjøp osv burde vi jo i teorien ha nok penger til en relativt god forsvarspiller og en god offensiv spiller. Hvertfall når man tenker på at Rafa i tillegg sa vi hadde råd til en god spiller til etter at vi kjøpte Johnson, før Xabi-sagaen var avklart. Så jeg tipper vi får flere signeringer, håper bare det ikke blir desperate haste-signeringer i siste time, bare for å få inn noen.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Javel folkens.

Ble onkel i går, og faren er dessverre Liverpool supporter. Selvsagt ville det eneste rette av meg og min kone være å kjøpe en United drakt til guttungen, men slaget er nok allerede tapt. Tror YNWA er spilt hver dag siden selve akten.... Så han blir nok Celtic supporter ;)

Men seriøst: Tenkte å kjøpe en liten Liverpool drakt til han som han kan ha når han blir bittelitt eldre. Ikke vits nå når han er spedbarn, men 3-4 år pluss, imellomtiden så kan den jo støve ned i et skap ;) Er Liverpool.no beste plassen for noe slikt? Noen som vet ca pris?

Vil forøvrig bare beklage for at eg spør om Liverpool drakt i Liverpool tråden. Slett ikke On Topic :!:

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Men seriøst: Tenkte å kjøpe en liten Liverpool drakt til han som han kan ha når han blir bittelitt eldre. Ikke vits nå når han er spedbarn, men 3-4 år pluss, imellomtiden så kan den jo støve ned i et skap ;) Er Liverpool.no beste plassen for noe slikt? Noen som vet ca pris?

Funker bra å handle på den offisielle siden til Liverpool. Liverpoolfc.tv. Ca. pris blir vel rundt 500 kanskje? Er ikke sikker, men noe rundt der :)

Vil forøvrig bare beklage for at eg spør om Liverpool drakt i Liverpool tråden. Slett ikke On Topic :!:

Haha :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...